Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Våra race- och banåkarbilar
BMW M3 E36 SMG 1997 - Film halkkörningskurs
1 besök senaste veckan (2070 totalt)
pellesanslos
Trosa
Här sen Sep 2007
Inlägg: 202


Trådstartare
Orginal förutom:
- AC Schnitzer slutburk, lät lite väl mycket tyckte jag i början men har vant mig och njuter av det varje dag.
- Fjäderbensstag.

SMG I:
Var lite tveksam till SMG efter allt skitsnack jag hört och läst om den men kan efter ett halvår jag bara konstatera att den är helt grymt bra!!
Finns inte en chans att jag skulle kunna växla snabbare och bättre själv och den ger perfekt mellangas vid nedväxlingar så gaspedalen behöver inte ändra läge.
Den passar dessutom mig ypperligt som vänsterbromsare. Om dessutom sista slangbiten byts mot stålomspunnet så ska det bli ännu bättre har jag hört sitter tydligen orginal på Alpina B8. Men det får vänta tills jag börjar uppleva nåt problem, ska inte börja fixa till sånt som funkar, det brukar i mitt fall bara leda till mer bekymmer...som då jag bytte gasdämparna då de började visa antydan till mattning i bak då på Compacten och fick ut den mellan bakruta och C stolepe, rutan exploderade, C-stolpen veckades, men jag kapade varken hand eller fingrar...

Dåligt drag på låga varv och dåliga avgasvärden:
Tyckte i början att den inte gick lika bra som jag hade hoppats på att en M3 skulle göra, inget vidare drag på låga varv det var först över 4000 det började händ saker. Vid besikningen var avgasvärderna kass och det visade sig efter lite break cleaner runt insuget bero på att en vacumslag vid t-korsning från tankventilering under insugsbälgen helt enkelt saknades... undrar hur länge den varit borta?
Fick uppgift om att den kunde pluggas så jag gjorde det och sen gick den som en M3 ska, riktigt jävla bra;-) Och avgasvärdena var perfekta! Ibland ska man ha lite tur också.

Vinterhjul:
Style 32 16" et34 i nyskick, gick på i fram med med 15mm spacer och vips så började den styra in nästan lika bra som Compacten. Men det gäller att vara med, tänk sväng så svänger det ;-)

Planerade uppgrageringar:
- Tuner Motorsport krängare:
av grövre modell inhandlade från Skoog som ansåg dem för styva för race-combin. Har dock en teori om att det blir bra ihop med orginal chassi, vi får väl se men det får vänta till is och salt har lämnat våra vägar och isbanesäsongen är över :-)

- M3 GT motorsportfälgar:
Det satt 18" M3 e46 kopior på och det är ju lite sådär...
Har 2 framfälgar och letar 2 bak så om någon har en eller ett par sådan är jag intresserad.

På söndag blir det isbana få se om jag får till en liten film.[img][/img]

_________________
/// Pär Jansson
BMWSC #312
M3 Sedan -97 aka 323 ti dagisbankörningsbilsersättare
Citera
pellesanslos
Trosa
Här sen Sep 2007
Inlägg: 202


Trådstartare
Blev återigen påmind om hur sjukt kul det är att åka på is
Går inte att jämföra med nåt annat.
Pirelli 145/16 tummarna 8mm utstick och ca 600 dubb biter i bra fast dom har några år på nacken thumbs up


_________________
/// Pär Jansson
BMWSC #312
M3 Sedan -97 aka 323 ti dagisbankörningsbilsersättare
Citera
pellesanslos
Trosa
Här sen Sep 2007
Inlägg: 202


Trådstartare
Underbar friluftsdag med körskolan.
Nu har jag fått mig en dos så jag klarar mig till nästa helg
http://www.youtube.com/watch?v=PMo5eWBakRw

_________________
/// Pär Jansson
BMWSC #312
M3 Sedan -97 aka 323 ti dagisbankörningsbilsersättare
Citera
Figgeh

Här sen Jan 2008
Inlägg: 178



Man blir lite rädd för SMG när man hör allt, men jag valde att ha det själv till min M3 E46 och kan inte säga mer än att jag är sjukt nöjd!

_________________
S1000RR
Citera
Våra race- och banåkarbilar
BMW M3 E36 SMG 1997 - Film halkkörningskurs
1 besök senaste veckan (2070 totalt)
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande