Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
Våra race- och banåkarbilar Chevrolet Corvette C5-98 Moddsport nästa? | 1, 2 >> 4 besök senaste veckan (12579 totalt) |
Hej! Tänkte lägga upp en liten tråd hur man fördärvar nej jag menar förädlar en corvett cab med cromefälgar och superputs (tidigare ägare drev en Mr Cap anläggning). Inköpptes när jag var trött på att skruva gammla muskelbilar o ville ha en färdig bil att bara tvätta putsa osv. Efter en vecka insåg jag att man kan inte ha en bil orginal! Började försiktig med en liten sänkning. Våren 2008 testade jag konbankörning på Vårgårda flygfällt, såld , varför har man inte provat detta tidigare?! Efter diverse motorras o uppgraderingar och en hel del trackdays på div banor i södra sverige återupptogs färdigställandet av bilen där GM slutade. Bifogar en bild på hur bilen såg ut våren 2008. Nästa inlägg blir från februari 2012
_________________ Björn Friberg Corvette C5 Banbil Corvette C6 Z06 Gatbil SL 55 AMG Gubbil |
||
Härlig bil !
Lite tips till den lär du ju finna i Peo's biltråd :-) https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php _________________ Kristian Hesselmark EVO'n S Å L D ! |
||
|
||
|
||
Kinnekulle 2010
Då hade följande hänt. 2 st motoras, mycket ovanligt på dessa motorer vad jag förstår. Men tack vare en oerhört seriös motorbyggare så kostade det mig 0:-NOLL kr båda gågerna. Tack Jonas! Följande uppgraderingar var oxså gjorda. Lite småtrim 367 bakhjulshästar Kolfiber huv och bakdel Pfadt fattybar justerbara krängare bak o fram Pfadt coilovers Carbotech XP8 belägg riktig olja slangar OZ 11*18 och 12*18 med 285 resp 315 048:or på _________________ Björn Friberg Corvette C5 Banbil Corvette C6 Z06 Gatbil SL 55 AMG Gubbil |
||
Status i kväll! Har hänt lite till sen 2010. Numer är det ingen Cab. Finns i princip inget av inredningen kvar. Spårade ur nånstans, men det känns som det finns så många orginalcorvetter ändå.
Kvar att göra. Färdigställa fullbur. Byta till 4,10 utvxl. Torrsump. Vassare kam. Bygga splitter. Nya gavlar till Vingen. Nya tystar ljudämpare. Skrota resten av inredningen. Vikjustering mm mm mm. Men det ela gott om tid !? Återkommer med bilder på uppgradedringarna _________________ Björn Friberg Corvette C5 Banbil Corvette C6 Z06 Gatbil SL 55 AMG Gubbil |
||
Fan va coolt, du har i min värld helt rätt inställning till ditt bygge! Hoppas att vi träffas i Modsport
|
||
Härlig bil!
Det ser ut som om det är hugger orange den är lackad i? Törs man fråga vad du hamnar på för tomvikt när den är klar? |
||
Först vill jag tacka för uppmuntrande komentarer. Behövs alltid! Torrvikten hade varit väldigt kul om jag klarar 1250kg, men max för att klara 1400kg tävlingvikt i Modsport som är maxvikt inkl förare(stämmer detta?) så måste jag klara 1310kg inkl bränsle. I morgon skall vi börja svetsa buren, mer bilder och frågor kommer. /Björn
_________________ Björn Friberg Corvette C5 Banbil Corvette C6 Z06 Gatbil SL 55 AMG Gubbil |
||
Det stämmer. |
||
Funderar på om jag kommer in. Alternativet är ju att strunta i krysset och ha ett rör i botten och ett från axelhöjd vid stolen och ner. Några erfarenheter, hoppas ni ser mina mått på bilden med masktejp. Jäkligt skönt med avtagbart grusskydd!
_________________ Björn Friberg Corvette C5 Banbil Corvette C6 Z06 Gatbil SL 55 AMG Gubbil |
||
Synd att jag missade Agenten. Han ser ut att vara i fin form. Ser att det hänt lite med bilen också. Vet vilket slit det är men ni ser ut att ha koll på läget. Fina svetsar som det brukar heta. Granska reglementet. Jag tror du kan skjuta fram Toyotastaget ganska mycket samt göra hjälmkrossarstaget mindre om du har svårt att komma in. Men lyft på taket och kolla så att du inte flyttar hjälmkrossarstaget i onödan. Det gör ju mer nytta ju längre det är. En annan erfarenhet är att rören kan hamna i vägen för armbågarna men det kanske inte är ett problem i så stor bil? Provsitt - ofta. Snygg färg för övrigt!! Klart du ska åka Modsport med detta monster. _________________ H e n r i k P i h l #52 Modsport II |
||
Som sagt ,vi saknade dig PH men det blir fler gånger. Vad jag förstått av reglementet så får det skilja 100mm från toytastaget till främre diagonala takröret.Men du har nog rätt, jag skall nog dra fram det max. Hade du kört på kryssaltenativet?
_________________ Björn Friberg Corvette C5 Banbil Corvette C6 Z06 Gatbil SL 55 AMG Gubbil |
||
Av de här alternativen så tror jag X-staget skyddar bäst. Men jag valde själv 253-11 just av möjligheten att ta sig in/ut. Känn dig fram... Tejpen är ju ett bra sätt att testa. _________________ H e n r i k P i h l #52 Modsport II |
||
Våra race- och banåkarbilar Chevrolet Corvette C5-98 Moddsport nästa? | 1, 2 >> 4 besök senaste veckan (12579 totalt) |