Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
Våra race- och banåkarbilar Saab 900 94 | 2 besök senaste veckan (5450 totalt) |
nu ska jag lägga upp mitt projekt här. Det har inte kommit så långt å startades väl egentligen i mellandagarna.
tanken är att bygga en vinnarbil för krutcupen 2012 på menyn står ensålänge : kylaren bak bygga om till en 2,0 turbomotor bur rally bilstandämpare fjädrar från västerås tråd band carbotec bromsbelägg skysterbara framvagn knäka om baxeln för mer tow in syftet med bygget e att bygga något som kan gå både bra och länge på en väldigt tajt budget fler förslag ? _________________ marcus bontè |
||
ja vi komer å åka på rallycross underlag dvs blandat
mer info om tävlingen fins på http://www.krut-cupen.info.se/ _________________ marcus bontè |
||
Hej! Vi kör också krutcupen, har åkte en volvo 360 tidigare men nu blir det ny bil för den är för sliten.
Det är vanligt att motorkuddar och liknande ger sig och att avgasröret trillar av. För mycket motor, t ex turbo med uppställt laddtryck, ger vanligtvis kylproblem. Ni behöver inte ha en snabb bil för att vinna rejs, kör jämnt och stå inte i depån för att skruva. Lyckat till, vi ses på banan _________________ Karl Vestgöte |
||
Det var inte meningen att såga ert motorbyte, ville bara varna för värmeproblem. Det behöver ju inte vara fel med turbo och bra med vrid om man utnyttjar det på rätt sätt. Man behöver ju inte ställa upp laddtrycket på max. Det extra vridet ni får kanske gör att ni slipper växla så mycket och då sparar på växellådan. och testar man inte får man inte veta om det fungerar. /Karl _________________ Karl Vestgöte |
||
Nu e kylaren på plats alla rör å slangar e dragna å de va ett jäkla jobb
De värkar va ett jäkla drag igenom kylarn när fläkten går Motorn e på plats men de e lite småpill kvar inan start Soppaledningar tilexsempel Är de nån som har nå bra förslag på snygga luftintag här ? _________________ marcus bontè |
||
Då ska vi se startade i förmidags för första gången å ensålänge värkar allt fungera höll 4000 rpm i 15 min efter varmkörning å fläkten går ca 30 sekunder med en minuts mällanrum och inget luftflöde i luftintagen
Vilket käns låvande Elen är nästan färdigdragen nästa steg blir bromsar har bestält en ny handbromcylinder å ratt Oc så en bild _________________ marcus bontè |
||
Bocka inte bakaxeln. Släpp på bultarna till navet och lägg brickor under dom nedre om du vill ha mer camber. Har gjort så på två Kadett GSI:er och dom har lika bakvagn som din saab
_________________ Jonas Jonsson "Kör mest men inte snabbast" Kommentera gärna |
||
_________________ marcus bontè |
||
Ett annat tips är att använda övre motorfäste från en 9000 då kommer motorn inte röra sej så mycket vilket underlättar växling samt sparar övriga motorfästen..
//Dunken _________________ Mats Svensson SAAB 9-3 AERo Projekt Secret BTG-Tid (8.40) |
||
Vi har använt 2 styrstag som e kapade nån desimeter efter infästningfn i styrväxeln å svätsat i hopp dom sen skruvat de i en platta i torpeden med en stor platta på baksidan in under hanskfacket
Sen har vi 2 yterligare motorfästen ett där ac pumpen normalt sitter och ett på andra sidan i framkant på v-lådan motor rör sig kanse 5 mm vid full axelrraton å de e u bra ! _________________ marcus bontè |
||
Våra race- och banåkarbilar Saab 900 94 | 2 besök senaste veckan (5450 totalt) |