Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Våra race- och banåkarbilar
BMW M3 E36 3.2/325 turbo
1, 2   >>
5 besök senaste veckan (17031 totalt)
almadeus
Karlskrona
Här sen Jun 2011
Inlägg: 96


Trådstartare
Hallå alla!

Tror inte att jag har skrivit ett enda inlägg här på rejsa så får väl börja med att skriva ett par ord om vem som sitter bakom skärmen.

Hur som helst. Måns heter jag, 19 år och bor i Emmaboda. Jobbar som cnc-operatör. Detta är mitt första projekt så hoppas gärna ni vill dela med er av tankar mm. som kan hjälpa mig framåt

Bilen köptes över telefon med trasig växellåda i början av sommarn 2010. Där efter började jag att leta garage samt fylla mitt stackars förråd med räserdelar. Steg ett var att manuellkonvertera bråtet och det tog sin tid, men det gick =) Bilen besiktigades precis när den första snön la sig på marken och jag trodde jag skulle ha bilen klar till studenten. Vilken jävla optimist man var (är?)...

Det har för det mesta varit ett steg fram och tre bak. Värsta var väl när jag hade parkerat bottendelen fel, ställt in kammarna och skulle dra runt. Krask.... Detta var ungefär någon vecka efter studenten och då tänkte jag att nu jävlar skiter jag i denna säsongen och laddar på för ett kommande kanonår utan ras. För skamm den som ger sig!

Setup 2012.

Motor
m50b25 vanos
Riktplanad topp
Inslipade ventiler
ARP topplocksbultar
Coopering
Precision SC61
60mm wastegate
PPF IC 600x300x75
2&3" tryckrör
BMC Enkelkon luftfilter
HKS Racing dump
m20 startmotor

Drivlina
ZF låda
Sachs 618
6p Sinter
Stålomspunnen kopplingsslang
m20 svänghjul
m3 3.0 kardan
210 lamelldiff

Chassi
m3 3.2 bakvagn (powerflex)

Bränslesystem
org intank pump
Bosch 044
Delphi 990cc
Catchtank

Övrigt
Rensad invändigt
Förstärkt infästning till bakvagn i kaross.
Sportstolar
Sportratt
Stålomspunnen kopplingsslang
3" avgas med dieselkrök + extra dämpare.

Detta ska styras av ett Megasquirt. Mappning blir hos masens motor.