Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Våra race- och banåkarbilar
VW Golf R - 10
1, 2, 3, 4, 5, 6   >>
8 besök senaste veckan (32510 totalt)
Pelle Sörensson
Limhamn
Här sen Mar 2003
Inlägg: 709


Trådstartare
Blev oxå lite sugen efter Narin la upp sin nyinköpta räser =)...

Min är dock lite annorlunda än så länge...

Utrustning från fabrik är:
Top Sport stolar
Backkamera
DSG med senaste mjukvaran
DCC
Talladega paketet
Stora stereon Dynaudio soundpaket
bla bla mm

Extra =).
H&R sänk fjädrar
V-Tech program vara 322/470NM
Rostfritt 3 Tum ifrån katten
K&N filter i boxen, men det kommer ett riktigt insugnings kitt till våren utan motorkåpan
Motul RBF 600 men ska bytas till Castrols
Stålomspunna slangar oxå till vår
Carbotech XP8 runt om
Paddel förlängningar på ratten =)

Sen blir det väl r-däck till våren oxå och lite annat smått o gott

För övrigt kan jag väl liksom Rolle o Henrik på Euromaster i Malmö garantera att bilen går bra =)

Hade haft bilen 2 veckor när vi åkte till ringen i Maj o aldrig kört 4 krafs förr, åkte då med passagerare 8.32 så förhoppningsvis går det lite fortare om jag gasar tidigare ut ur kurvor och r-däck samt ingen passagerare..

Mvh Pelle

_________________
________________

Pelle Sörensson
Renault Megane RS -12 7.49min BTG
Citera
Johan Sjöström
Der drüben
Här sen Dec 2002
Inlägg: 11687



Pelle Sörensson skrev:


åkte då med passagerare 8.32




thumbs up MEN det hänger nog till viss del på föraren oxå för en sån tid sätter man inte hur som helst med en golf

_________________

NS 349/7.51.80/9.07.00
Citera
Stacken
Malmö
Här sen Feb 2003
Inlägg: 3597



Snygg är den thumbs up . Men jag har hört ryktas att den får pisk av en sunkRenault .

_________________
Pierre Stackbom
I djungeln av begagnade bilar
Citera
mcburn4ever
Södra Sverige
Här sen Apr 2005
Inlägg: 1589



Grymt snygg!
Utvändigt precis samma spec som min.
Svarta fälgar gick inte att beställa i sverige när jag beställde min, men det justerades till innan det var dags för leverans.

Pga min andra bil har behovet att modifiera varit lite dämpat, men en lite mer genomarbetad programvara är alltid intressant.
Pga tidigare erfarenheter ligger Ace Competition + Hohenester varmt om hjärtat.
Har ingen erfarenhet alls av V-tech..
Är du nöjd?
Inga problem?
DSG'n funkar som den skall??

Två små bilder från när min var typ 1 timme gammal..

_________________
Mvh /Pär Martinsson
PCS: 1509
Drivers Club: 22
NS: 143 varv / BTG: 7,56,48
Citera
Pelle Sörensson
Limhamn
Här sen Mar 2003
Inlägg: 709


Trådstartare
Stacken skrev:
Snygg är den thumbs up . Men jag har hört ryktas att den får pisk av en sunkRenault .

Det får mer än gärna den Renaulten bevisa...=) Min är redo...Ahh just det då måste det va rullandes oxå, inget annat?

_________________
________________

Pelle Sörensson
Renault Megane RS -12 7.49min BTG
Citera
Pelle Sörensson
Limhamn
Här sen Mar 2003
Inlägg: 709


Trådstartare
mcburn4ever skrev:
Grymt snygg!
Utvändigt precis samma spec som min.
Svarta fälgar gick inte att beställa i sverige när jag beställde min, men det justerades till innan det var dags för leverans.

Pga min andra bil har behovet att modifiera varit lite dämpat, men en lite mer genomarbetad programvara är alltid intressant.
Pga tidigare erfarenheter ligger Ace Competition + Hohenester varmt om hjärtat.
Har ingen erfarenhet alls av V-tech..
Är du nöjd?
Inga problem?
DSG'n funkar som den skall??

Två små bilder från när min var typ 1 timme gammal..


Tackar!

Dom andra på marknaden levererar ca 10hk mindre än V-Tech varför vet ej, men om jag skulle trimmat idag skulle jag valt hos Stertman och GIAC program...
Annars rullar bilen varje dag tll dagis o sen rastas friskt=), lådan känns sjukt tight i alla lägen. Uppskattar att bilen gör 0-100 under 5 sek får väl anses som ok måttstock om hur den går...

_________________
________________

Pelle Sörensson
Renault Megane RS -12 7.49min BTG
Citera
ThomasT
Nacka - Saltängen
Här sen Dec 2002
Inlägg: 4690



Pelle Sörensson skrev:

Tackar!

Dom andra på marknaden levererar ca 10hk mindre än V-Tech varför vet ej, men om jag skulle trimmat idag skulle jag valt hos Stertman och GIAC program...
Annars rullar bilen varje dag tll dagis o sen rastas friskt=), lådan känns sjukt tight i alla lägen. Uppskattar att bilen gör 0-100 under 5 sek får väl anses som ok måttstock om hur den går...


För att de andra inte tullade lika mycket på säkerhetsmarginalerna?

...alt. att mätbänkarna visar olika...

Jäkligt trevlig bil annars... finns definitivt på min "kanske" lista inför framtida bilar.

.

_________________
driver - Thomas Thuresson
Porsche 964 C2 -90
Citera
LUX
Luxemburg
Här sen Mar 2003
Inlägg: 796

Namndispens
Namndispens

Pelle Sörensson skrev:
Stacken skrev:
Snygg är den thumbs up . Men jag har hört ryktas att den får pisk av en sunkRenault .

Det får mer än gärna den Renaulten bevisa...=) Min är redo...Ahh just det då måste det va rullandes oxå, inget annat?


Jag diggar Golf R hårt men den slår inte Renån.



Det skall tilläggas att det är med R-däck och annat chassie. Originalskick var det 8:10.

_________________
Thomas W
Mehr sein als schein
Citera
Pelle Sörensson
Limhamn
Här sen Mar 2003
Inlägg: 709


Trådstartare
LUX skrev:
Pelle Sörensson skrev:
Stacken skrev:
Snygg är den thumbs up . Men jag har hört ryktas att den får pisk av en sunkRenault .

Det får mer än gärna den Renaulten bevisa...=) Min är redo...Ahh just det då måste det va rullandes oxå, inget annat?


Jag diggar Golf R hårt men den slår inte Renån.



Det skall tilläggas att det är med R-däck och annat chassie. Originalskick var det 8:10.

Nu snackar vi att du är mycket bättre förare än mig, men vad jag vet är om båda bilar körs av proffs och är original är golfen någon SEK snabbare på ringen......http://www.fastestlaps.com/tracks/nordschleife.html

_________________
________________

Pelle Sörensson
Renault Megane RS -12 7.49min BTG
Citera
Narin
Kristianstad
Här sen Apr 2006
Inlägg: 1248



LUX: Allt är en penga fråga, och hur långt man vill gå ......och om man kan köra förståss.





Kul med en till Pelle thumbs up
Ser att du redan tjuvstartat med uppgraderingarna. Nu minns jag din tid, har man ett riktmärke att sikta på

_________________
Mattias Narin 101xBTG-8:22
Porsche GT4-20
Citera
Pelle Sörensson
Limhamn
Här sen Mar 2003
Inlägg: 709


Trådstartare
ThomasT skrev:
Pelle Sörensson skrev:

Tackar!

Dom andra på marknaden levererar ca 10hk mindre än V-Tech varför vet ej, men om jag skulle trimmat idag skulle jag valt hos Stertman och GIAC program...
Annars rullar bilen varje dag tll dagis o sen rastas friskt=), lådan känns sjukt tight i alla lägen. Uppskattar att bilen gör 0-100 under 5 sek får väl anses som ok måttstock om hur den går...


För att de andra inte tullade lika mycket på säkerhetsmarginalerna?

...alt. att mätbänkarna visar olika...

Jäkligt trevlig bil annars... finns definitivt på min "kanske" lista inför framtida bilar.

.

Njä det tror jag inte, Giac som typ är störst och har dom snabbaste bilarna med originalturbo går inte i sönder utan dom har lagt ner mer tid på att fila i systemet o hittar lite till. Eller om man mappar individuellt får man oxå ut mer hk, men färdiga program som man typ installerar själv va V-tech bland dom första att ge lite extra än dom andra. Bilen går lite fett men det är bara bra och det indikerar på att där finns mer o ta speciellt om man byter downpipe annan bränslepump/regulator så närmar du dig 350hk för en kort stund=) bättre Ic krävs om dom ska finnas där ännu längre=)))....

_________________
________________

Pelle Sörensson
Renault Megane RS -12 7.49min BTG
Citera
Pelle Sörensson
Limhamn
Här sen Mar 2003
Inlägg: 709


Trådstartare
Narin skrev:
LUX: Allt är en penga fråga, och hur långt man vill gå ......och om man kan köra förståss.





Kul med en till Pelle thumbs up
Ser att du redan tjuvstartat med uppgraderingarna. Nu minns jag din tid, har man ett riktmärke att sikta på


Hehe bara att köra på, Rothe diggar jag skarpt och vad jag läst är att den går snabbare än så på ringen utan passagerare och mindre bilar omkring officiell tid är 7.30 men då framgår det inte om det är 360hk kitt på eller 338hk???
Men snabb som fan är den=)

_________________
________________

Pelle Sörensson
Renault Megane RS -12 7.49min BTG
Citera
Mange

Här sen Jul 2003
Inlägg: 1147



Trevlig kärra. Inne på en likadan .

Fått nån uppfattning hur bra DSG håller med mer vrid?.

De är ju ganska försiktiga att bara ge 350Nm original...

_________________
Magnus Wideman

Nya VW Golf MK8 R Performance Pack

https://www.youtube.com/channel/UCOQb17Kro9L-iuT91cKxsjA
https://www.instagram.com/faceliftgt
Citera
Pelle Sörensson
Limhamn
Här sen Mar 2003
Inlägg: 709


Trådstartare
Mange skrev:
Trevlig kärra. Inne på en likadan .

Fått nån uppfattning hur bra DSG håller med mer vrid?.

De är ju ganska försiktiga att bara ge 350Nm original...

R:n har en annan mycket starkare kopplingskorg & lameller, så det är absolut inga problem där jag upplever efter att kört ett tag aktivt så biter kopplingen till lite hårdare faktiskt istället för tvärtom =)))). Finns en eller två Golf R här i Landet som kör med 350hk/500Nm + och dom kör original koppling. I Europa finns det killar som kör 400hk + samma sak där. Det enda fall jag vet är en ifrån Rumänien som laddar 586hk/618nm det enda han har gjort med kopplingen är bytt lameller och olja....

Mvh Pelle

_________________
________________

Pelle Sörensson
Renault Megane RS -12 7.49min BTG
Citera
FredrikÅ
Skåne
Här sen Nov 2002
Inlägg: 2632



Pelle Sörensson skrev:
Blev oxå lite sugen efter Narin la upp sin nyinköpta räser =)...


Ja, nu verkar rejsa fyllas på med shoppingbilar. Kul att du också kommit ut ur garderoben och visar upp bilen. thumbs up

Men jag håller med "LUX": Renault är såklart snabbare!

_________________
--
Citera
Pelle Sörensson
Limhamn
Här sen Mar 2003
Inlägg: 709


Trådstartare
FredrikÅ skrev:
Pelle Sörensson skrev:
Blev oxå lite sugen efter Narin la upp sin nyinköpta räser =)...


Ja, nu verkar rejsa fyllas på med shoppingbilar. Kul att du också kommit ut ur garderoben och visar upp bilen. thumbs up

Men jag håller med "LUX": Renault är såklart snabbare!

Såklart är den snabbare I like shoppingbilar med lite klös thumbs up thumbs up thumbs up

_________________
________________

Pelle Sörensson
Renault Megane RS -12 7.49min BTG
Citera
mittmotor
Smålandsstenar
Här sen Jun 2005
Inlägg: 1892



Pelle Sörensson skrev:
Uppskattar att bilen gör 0-100 under 5 sek får väl anses som ok måttstock om hur den går...


"Uppskattar" att min gör det på 1,5sek......
Skämt å sido, har du något att backa upp det med? 5sek är rätt snabbt för en Golf

_________________
Thomas Runebrant
Boxster S -01 GT edi
Boxster S -04 Race ex
Cupra R Ringen Toy II ex
M3 E36 BTG 7:51 TF ex
996GT3 CS ex
993TT RS/CS ex
911 -78 3.8l ex
Citera
Pelle Sörensson
Limhamn
Här sen Mar 2003
Inlägg: 709


Trådstartare
bakmotor skrev:
Pelle Sörensson skrev:
Uppskattar att bilen gör 0-100 under 5 sek får väl anses som ok måttstock om hur den går...


"Uppskattar" att min gör det på 1,5sek......
Skämt å sido, har du något att backa upp det med? 5sek är rätt snabbt för en Golf

http://www.autobild.de/artikel/vw-golf-r-tuning-1180306.html

Enligt V-tech ger deras chip rakt på en original bil 322hk/481Nm sen har jag 3 tum efter katt dock men insuget ger ganska bra med hk så tja 330hk kanske....
Har försökt att få låna en racelogic men inte lyckats....

_________________
________________

Pelle Sörensson
Renault Megane RS -12 7.49min BTG
Citera
mcburn4ever
Södra Sverige
Här sen Apr 2005
Inlägg: 1589



bakmotor skrev:
Pelle Sörensson skrev:
Uppskattar att bilen gör 0-100 under 5 sek får väl anses som ok måttstock om hur den går...


"Uppskattar" att min gör det på 1,5sek......
Skämt å sido, har du något att backa upp det med? 5sek är rätt snabbt för en Golf

Hej Thomas!
Eftersom att Golf R med DSG gör 0-100 på 5,5 original med launch control så är det nog inte helt omöjligt ändå..

_________________
Mvh /Pär Martinsson
PCS: 1509
Drivers Club: 22
NS: 143 varv / BTG: 7,56,48
Citera
LUX
Luxemburg
Här sen Mar 2003
Inlägg: 796

Namndispens
Namndispens

mcburn4ever skrev:
bakmotor skrev:
Pelle Sörensson skrev:
Uppskattar att bilen gör 0-100 under 5 sek får väl anses som ok måttstock om hur den går...


"Uppskattar" att min gör det på 1,5sek......
Skämt å sido, har du något att backa upp det med? 5sek är rätt snabbt för en Golf

Hej Thomas!
Eftersom att Golf R med DSG gör 0-100 på 5,5 original med launch control så är det nog inte helt omöjligt ändå..

Är det launch control på Golf R?

För att vara en "vanlig" bil är 5,5 snabbt som attan, under 5 är, öh supersnabbt.

Golf R...Hmm!

_________________
Thomas W
Mehr sein als schein
Citera
miarpe
Stockholm
Här sen Jul 2006
Inlägg: 963



Min TT med K04, samma turbo som Golf R, gör 0-100 på 4,4 sek som jämförelse. Har nu ca 360-370hk och en del lättning. Så under 5 sek men en Golf R ska gå utan något jättejobb.

_________________
Mikael Petterson
Audi R8 GT RWD
Citera
Våra race- och banåkarbilar
VW Golf R - 10
1, 2, 3, 4, 5, 6   >>
8 besök senaste veckan (32510 totalt)
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande