Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
Våra race- och banåkarbilar BMW z3mc -98 | 3 besök senaste veckan (5579 totalt) |
Min ringrunner
Jag har filat lite på den men har en del kvar att genomföra Hittills KW3 Millway topplagringar Delrin i alla bussningar, exentriska fram Millway justerbar för bakre bärarmar H&R krängningshämmare 6 petad låda 3:73 diff tyvärr trasig nu racecattar och AC-S slutdämpare Förstärkt bakram men nya difföron Stoptech BBK fram stålspunna slangar Kolfiber motrhuv Sparco evo 2 Helbur Jaws Kompressor Önskelista Ratt Styrväxel justerbar rattstång Större bakbromsar samt huvudcylinder Takvinge typ AC-S Kolfibertak Mål att nå min virtual best runt ringen i Harrys laptimer , _________________ Martin Viberg |
Hej Martin
Kul att du lägger upp din Zäta här också. Har du folierat hela bilen? Min är avställd och på plats i garaget. Förhoppningsvis kommer lådan i och bakvagnen förstärkt i vinter. Har du några foto hur du gjort din förstärkning? _________________ T0RBJÖRN ELLESS0N Porsche Cayman S Clubsport -09 Såld Caterham 7 Superlight R400 -05 Till salu Porsche GT 4 - 16 såld Z3 x 3 Sålda |
Kul med fler zäta trådar på rejsa
Vad är det för bur du har? svetsad eller? ""Mål att nå min virtual best runt ringen i Harrys laptimer ,"" Får man fråga vad den tiden är?? kör hårt _________________ Fredrik Larsson M3-88 Z3M Coupe-99 |
Nu är bilen uppallad och den ska få lite kärlek
Är det någon som har förslag på bakok samt om det finns någon huvudcylinder med större diameter som kan passa utan större ombyggnader Min harrystid att jaga är 7,43, Ett varv på öppna körningen 1 okt http://www.youtube.com/watch?v=m3B3o _________________ Martin Viberg |
Men påverkar det tiden något att tala om på NS/TF med borttagen toppfartspärr på denna Z3M? ser 237 (EDIT: 238) som peak och det är på banans snabbaste parti under TF oavsett vilket rör det på sig riktigt bra!
_________________ NS 349/7.51.80/9.07.00 |
Ett par följdfrågor, ber om ursäkt om jag missat svaret tidigare i tråden
Vikt? Effekt med kompressor monterad? Utväxling? Fälg & Däck dimensioner? Var börjar bilen mata på ordentligt i varvtalskurvan med kompressorn monterad? Får man även fråga om den "riktiga" tiden bilen gått på NS alltså inte den optimala. Utan att ha full koll på läget så känns bilen lite seg, kanske det är en idé med en lite roligare utväxling? ps. han i seven bilen blev nog lite stressad i Adenauer Forst, det syntes tidigt att det blev tokigt där _________________ NS 349/7.51.80/9.07.00 |
Vikt, vet ej säkert
Effekt, jag har ej mätt På filmen åker jag 3:15 utväxling och bilen är betydligt rappare med 3:73, Däck originalfälg med 225/45-17 245/45-17 yoko0048 Tid 7:59 BTG tyvärr ingen film sparad då jag tappa en del när jag la över på datorn och installerade Tomtom gps-förstärkare vilket var en helt otroligt bra produkt till Harrys Vid 5000rpm skjuter det på riktigt bra Buren jag har är en bultad Weischer nytt difföra kommer som ett svärd genom hela balken _________________ Martin Viberg |
Undra om det är någon som sluppit det här med o laga bakvagn förutom dom som kör som kärringar
min lossnada ganska rejält då jag kör 860Nm i motor, men ska göra nått liknande du gjort där +att jag slänger på 210 diff med dubbla öron. _________________ Fadi Mirza |
hej! såg att du körde med exentriska bussningar i framvagnen. Hur mycket caster får du ut med hjälp av dessa? Har du några problem med att det skrapar i hjulhusen? Kör du med spacers till orginal fälgarna, isåfall hur hur många mm?
_________________ Tim Strindeborg Bmw M4 2018 |
Våra race- och banåkarbilar BMW z3mc -98 | 3 besök senaste veckan (5579 totalt) |