Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Våra race- och banåkarbilar
BMW M3 -88
2 besök senaste veckan (9303 totalt)
Jim Bengtsson
Anneberg
Här sen Jul 2003
Inlägg: 119


Trådstartare
Första M3:an för mig!!
Svensksåld -88 med service bok! 13900mil
De flesta detaljer finns kvar som verktyg,förbandslåda, ficklampa, eftermarknads radion Alpine 7292 och Hartge fägarna som bilen utrustades med vid leverans till första ägaren.
Kanske lite fel forum för mina planer men den ska hållas så original som möjligt då detta objekt känns ganska o-skruvat, men med 18 ägare vet man ju inte...

Är det någon som känner igen den och dess tidigare liv?


_________________
Jim Bengtsson
Citera
AL
Göteborg
Här sen Mar 2006
Inlägg: 1963



Var det denna som var till salu i GBG?

//AL

_________________
A1exander Wi1borg

M2F87 Competition +
iX3 M-Sport
i3 Sport
Sodi DD2
Citera
Jim Bengtsson
Anneberg
Här sen Jul 2003
Inlägg: 119


Trådstartare
Japp det stämmer den har stått i gbg trakten de senaste 10 åren.

_________________
Jim Bengtsson
Citera
konnem3
Kalmar
Här sen Feb 2005
Inlägg: 315



Tror att denna bil rullat i Kalmar för 8-10 år sedan. Har för mig att den ägaren sålde den till Göteborg.
Hartgefälgar mm stämmer.

_________________
Mattias Kornelius
Audi A6 Ultra -18
M3 E30 -88
323i med B230FT-86
9-3 1,9 Tid
Citera
Evilution
Borlänge
Här sen Jun 2008
Inlägg: 227



Hur som helst... Grattis till min drömbil! thumbs up

_________________
Mvh/Magnus Persson ***Opel Speedster***

Stötdämparverkstan www.sdv.se l R-däck.se l STACC-racing.com
Citera
Jim Bengtsson
Anneberg
Här sen Jul 2003
Inlägg: 119


Trådstartare
Det stämmer att den har rullat i Kalmar 96-02.

Nu är bilen avställd och ned baxad i verkstan för vad som är tänkt en mindre översyn/renovering så får vi var det slutar...
Första åtgärden är att MHRF försäkring är fixad genom BMWcs thumbs up
[/quote]

_________________
Jim Bengtsson
Citera
SL
Karlskrona
Här sen Jul 2007
Inlägg: 62



Jim Bengtsson skrev:



Grattis till M3 E30 ägandet och lycka till med allt vinterpyssel!
Men vad är det för svarta pluppar man ser på stötfångaren under lyktorna, högtrycksmunstycken för lyktrengöring?! Har aldrig sett något liknande. Hemsnajdat av någon tidigare ägare månne?

_________________
Sonny Långström
325i -89
635 CSi -86
Citera
Jim Bengtsson
Anneberg
Här sen Jul 2003
Inlägg: 119


Trådstartare
Ja det stämmer att det är någon konstig eftermontera strålkastarspolning som inte ens är inkopplad
Tyvärr är det hål i stötfångaren för att fästa dem....
Förövrigt så saknar den dom vanliga strålkastartorkarna och det är väll pga att den är såld ny hos tysk åf ??
Lite surt då säljaren påstod att den skulle vara svensksåld....

_________________
Jim Bengtsson
Citera
Marco.S.T.
Höganäs
Här sen Dec 2005
Inlägg: 446



Grattis till nya bilen.

Jag köpte mig också en M3 E30 för 2 mån sen och jag har heller inte några torkare på framlyktorna och min är svensksåld .Men jag vet att en ägare tidigare monterat bort mina.
Så det är väll inte så konstigt att dom inte sitter där.
Tycker det är mycket snyggare utan och dom gjorde nog ingen jätte skillnad om dom skulle finnas och funka.

Jag skall bli medlem i Bmw sport club nu till årsskiftet och köra lite på deras träffar.
Vad är din plan ?

Mvh Marco.

_________________
Marco Sciacca Tunström.
Toyota Supra Mk5 B58
Citera
Bamsefar
Lidingö
Här sen Mar 2003
Inlägg: 2966

Namndispens
Namndispens

Jim Bengtsson skrev:
Ja det stämmer att det är någon konstig eftermontera strålkastarspolning som inte ens är inkopplad
Tyvärr är det hål i stötfångaren för att fästa dem....
Förövrigt så saknar den dom vanliga strålkastartorkarna och det är väll pga att den är såld ny hos tysk åf ??
Lite surt då säljaren påstod att den skulle vara svensksåld....


Exakt, svensksålda M3 E30 från 1988 har strålkastartorkare. Din är importerad, och det ser man även på den lilla skylten fram (svenska hade fullstorlek, såvida man inte medvetet bytte till mindre då).

och för den dom undrar, så ja jag har ägt en svensksåld BMW M3 E30 från just 1988, röd till på köpet - men alltså inte just detta exemplar - men jag minns den fortfarande som en av de absolut, alla kategorier, roligaste bil jag någonsin ägt!!

Så jättestort grattis, det är en himla rolig kärra !!

_________________
Lars H
Bamsefar kan vara närmare än du tror....
Citera
Linus o
Borås
Här sen Jan 2010
Inlägg: 49



Får grattulera till en mycket trevlig bil. Detta är troligen en av Bmw:s snyggaste modeller.

Mvh: stålt m3 ägare.

_________________
Linus Oscarsson
Mekaniker för
#82 Icar ERCup
#88 August Krokström VOC

Bmw M3 E30 -87
Bmw M3 E36 -94

Banracing projekt.
E30 318is -90
Citera
Patrik Ö
Stockholm
Här sen Apr 2003
Inlägg: 5186



Bamsefar skrev:
Jim Bengtsson skrev:
Ja det stämmer att det är någon konstig eftermontera strålkastarspolning som inte ens är inkopplad
Tyvärr är det hål i stötfångaren för att fästa dem....
Förövrigt så saknar den dom vanliga strålkastartorkarna och det är väll pga att den är såld ny hos tysk åf ??
Lite surt då säljaren påstod att den skulle vara svensksåld....


Exakt, svensksålda M3 E30 från 1988 har strålkastartorkare. Din är importerad, och det ser man även på den lilla skylten fram (svenska hade fullstorlek, såvida man inte medvetet bytte till mindre då).

och för den dom undrar, så ja jag har ägt en svensksåld BMW M3 E30 från just 1988, röd till på köpet - men alltså inte just detta exemplar - men jag minns den fortfarande som en av de absolut, alla kategorier, roligaste bil jag någonsin ägt!!

Så jättestort grattis, det är en himla rolig kärra !!

Den är väldigt svensksåld enligt bilregistret:

Citera
Victor.
Lund
Här sen Dec 2003
Inlägg: 1826



Bamsefar skrev:
Jim Bengtsson skrev:
Ja det stämmer att det är någon konstig eftermontera strålkastarspolning som inte ens är inkopplad
Tyvärr är det hål i stötfångaren för att fästa dem....
Förövrigt så saknar den dom vanliga strålkastartorkarna och det är väll pga att den är såld ny hos tysk åf ??
Lite surt då säljaren påstod att den skulle vara svensksåld....


Exakt, svensksålda M3 E30 från 1988 har strålkastartorkare. Din är importerad, och det ser man även på den lilla skylten fram (svenska hade fullstorlek, såvida man inte medvetet bytte till mindre då).

och för den dom undrar, så ja jag har ägt en svensksåld BMW M3 E30 från just 1988, röd till på köpet - men alltså inte just detta exemplar - men jag minns den fortfarande som en av de absolut, alla kategorier, roligaste bil jag någonsin ägt!!

Så jättestort grattis, det är en himla rolig kärra !!

Angående liten skylt så kunde man begära liten skylt till vilken bil som helst när de nya skyltarna kom 1994. Detta satte man dock relativt snabbt stopp för, det jag har hört är att polisen tyckte de var svårare att se. Dock har den här bilen "enradig" i papperen både fram och bak nu, kanske ändrades det aldrig i registret när man beställde en liten skylt då.

Kollar man på tilläggsinformation så står det "F99B IMPORTERATS FÖR EGET BRUK", det borde innebära att den är köpt ny i Tyskland och direkt tagen till Sverige och inreggad här utan att ha varit inreggad i Tyskland.

_________________

Porsche Cayman S "3400 RT" -09
Grocery Getters: MB C220D -20, VW Golf 1,6 -06
Citera
Marcus Erlandsson
Halmstad
Här sen Okt 2009
Inlägg: 37



Patrik Ö skrev:

Den är väldigt svensksåld enligt bilregistret:



Inte för att vara den som är den men där får du bara veta om bilen är privat importerad, finns ju även företag som livnär sig på att importera bilar och då står det nej där trots att den är nyimporterad.

_________________
/Marcus Erlandsson
Citera
Jim Bengtsson
Anneberg
Här sen Jul 2003
Inlägg: 119


Trådstartare
Halloj Linus Jag tror vi talades vid när vi i JimbenRacing var nere och körde ercup nere på knutstorp för några år sedan med långloppan:

_________________
Jim Bengtsson
Citera
Jim Bengtsson
Anneberg
Här sen Jul 2003
Inlägg: 119


Trådstartare
Nu har det börjats o skruva lite med pärlan men jag stötte på patrull ganska snart, hur får man dän juster ratten på på stolen här ??

_________________
Jim Bengtsson
Citera
Jim Bengtsson
Anneberg
Här sen Jul 2003
Inlägg: 119


Trådstartare
dax att uppdatera lite, söker lite delar föra att kommavidare med projektet :

Söker lite original delar till M3 E30, kan ju vara nån som fått lite över då de flesta bygger hardcore race bilar här eller?!

#1 original BBS krysseker 16x7,5 eller liknande typ BBS style5 helst utan däck.


#2 Mittkonsoll med kassetthållare


#3 Friska dimljus alt. luftintag för bromskylning
#4 Hatthylla som ej är söndersågad
#5 Sittdyna till baksätet, svart läder
#6 original fjädrar o stötdämpare, inte prio ett men om nån har ett par över så..
#7 Ett trevligt avgasystem kanske..
# Behöver säkert fler prylar skicka gärna ett pm om ni har nått till salu i gömmorna!



Jim tel 0733941943

_________________
Jim Bengtsson
Citera
FredrikÅ
Skåne
Här sen Nov 2002
Inlägg: 2632



Jim Bengtsson skrev:

#7 Ett trevligt avgasystem kanske..


Jag har ett helt komplett system som du kan köpa, Har suttit på min bil tidigare, dubbla Supersprint 2".
Finns hos Häggenäs Auto för koll och avhämtning

_________________
--
Citera
mbma
karlshamn
Här sen Mar 2009
Inlägg: 42



är kassethållare m3 saker bara? för sett det i andra e30 också nämligen eller fanns kanske osm tillval för alla?

_________________
johan tegvald - ny-msn@live.se - 0768949715
Citera
964
Stockholm
Här sen Apr 2003
Inlägg: 758



Kasettlådan var tillbehör för E30. jag hade en såni min 325i. Men varför ska du sätta i en sån?! Sätt i det vanliga facket som var standard. Den gropen har du mer nytta av för mobil etc än fack för kassettband.

_________________
Thomas Thorhuus
Porsche 964 Carrera 2 "CUP-tribute"
Citera
Jim Bengtsson
Anneberg
Här sen Jul 2003
Inlägg: 119


Trådstartare
Tanken från början var att den ska va 100% original, men nu det blir nog inte så i första skedet men jag tänkte samla på mig de delar som bilen är specad med.

FredrikÅ, ditt avgassystem skulle sitta fint, nu har jag inga resor planerade åt det hållet just nu men men..

_________________
Jim Bengtsson
Citera
Våra race- och banåkarbilar
BMW M3 -88
2 besök senaste veckan (9303 totalt)
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande