Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Våra race- och banåkarbilar
Chevrolet Camaro Cup z28 -98. (Ny på Rejsa.nu så hej på er)
3 besök senaste veckan (2929 totalt)
Fredrik_Boman
Nässjö
Här sen Jan 2011
Inlägg: 35


Trådstartare
Hej

Fredrik Boman heter jag är 23år gammal och jobbar som snickare men ska börja studera till Byggnadsingenjör tyvärr för min racing hobby men men får la köra så mycket jag kan nästa år bara.

Nu har jag tagigt steget från att köra med en gatureggad bil på banorna till en riktig racing bil!

Så våren 2011 skaffade jag.

En st Chevrolet Camaro Cup gen4

Tog BE körkort

Tog Racinglicens

och inhandlade personlig utrustning.

Jag ångrar ingenting det bäst jag har gjort än så länge! Har hunnit testa bilen på Mantorp och Anderstorp.

Fakta om bilen.

Chevrolet Camaro Z28 års 98-01

Motor: ZZ4 som är byggd enligt camaro cup reglementet 440hk och 650nm.

Växellåda: Richmond Super T10 4vxl

Bromsar: Corvette C5 fram och orginal Camaro bak.

Vikt: Ca 1350-1450kg

Bilsport nr19 -06 gjorde en test med en Camaro cup bil på deras Superstage Bana och den fick tiden 1.20.59 och var då den snabbaste bilen kaross.
0-100 4,9sek
0-402 m 13,01sek 181km/h















Det första jag fick göra med bilen var att flytta till baka stolen så långt det gick då jag är 1.86cm lång.





Första testet blev på Mantorp på Nationaldagen när Spvm hade trackday.

Till ni som tävlar vad är roligast att köra på

Modsport med Spvm
eller
Yokohama cup med SSk

Ska träna mycket mer innan jag kör ett riktigt rejs men kan vara kul att få lite tips av någon då jag har hittat det här intresset helt själv utan att känna någon som är aktiv i racing.

_________________
Fredrik Boman
Citera
Fredrik_Boman
Nässjö
Här sen Jan 2011
Inlägg: 35


Trådstartare
Här är en film när jag kör på Anderstorp.

http://www.youtube.com/watch?v=iFD1dko5Rrw

_________________
Fredrik Boman
Citera
Björn Davidsson
Tullinge
Här sen Jul 2005
Inlägg: 1638



Hej o välkommen. Kul bil! Tankar har snurrat runt gamla gen 4 camaro cup bilar skall erkännas.

Med "bilportlicens" menar du då alltså riktig banracinglicens "racing" eller är det någon annan licens du menar? Har du vagnsbok på bilen nu?

Jag har kört både Modsport och SSK Yokohama och tycker att det är svårt att jämföra faktisk. Bäda har sina fördelar och nackdelar. Körde själv SSK yokohama som nybörjare då de är väldigt lätt att komma in i racinglivet med dem. Allt lirar och tider hålls, som nybörjare upplevde jag aldrig ssk som rörigt.
Tyvärr hade SSK svårt att locka bilar till klassen och de kör oftast på sin hemmabana Kinnekulle som iochförsig är trevlig men man vill köra på andra banor oxå.
OBS Detta är mina personliga tankar!

_________________
Björn Davidsson
Pontiac T/A GT1 (räser)
Just nu:36 cylindrar

Tack till:
www.vattenskarning.net
www.harryj.se
www.jbverkstan.se
www.huddingesteel.se
Citera
Fredrik_Boman
Nässjö
Här sen Jan 2011
Inlägg: 35


Trådstartare
Hej!
Björn

Jag hoppas att det är en racinglicens jag har tagit, men på mitt kort står det Bilsportlicens Nationell FIA så det måste ju vara rätt licens. Tog den på Sviesta banan med teori kurs och körning med instruktör, fick även funktionärlicens tävlingledning C.

Jag har vagnsbok på bilen men jag har inte bes den i sommar pga att jag inte ska köra några tävlingar i år.

Tackar för tipsen! det bästa är väll att testa båda;) när det blir dags.

Är det du som har den vita Pontiacen? ingen dålig bil där inte i så fall. Är det en gammal nascar bil?

Mvh Fredrik

_________________
Fredrik Boman
Citera
Michael Karpers
Täby, Stockholm
Här sen Aug 2006
Inlägg: 798



Kul!

Både vi och Björn D har kört Modsport i år och de har ett ganska rejält startfält, vilket är kul!
Dessutom går det väldigt fort där framme, vilket är en bra värdemätare!

Lycka till framöver! thumbs up

MVH/ Michael Karpers
SpeedLab

_________________
/Michael Karpers

Väghållningsböcker och Videokurser!
www.speedlabacademy.se
http://instagram.com/speedlabracing
https://www.youtube.com/SpeedlabRacing
Citera
Björn Davidsson
Tullinge
Här sen Jul 2005
Inlägg: 1638



Fredrik_Boman skrev:
Hej!
Björn

Jag hoppas att det är en racinglicens jag har tagit, men på mitt kort står det Bilsportlicens Nationell FIA så det måste ju vara rätt licens. Tog den på Sviesta banan med teori kurs och körning med instruktör, fick även funktionärlicens tävlingledning C.

Jag har vagnsbok på bilen men jag har inte bes den i sommar pga att jag inte ska köra några tävlingar i år.

Tackar för tipsen! det bästa är väll att testa båda;) när det blir dags.

Är det du som har den vita Pontiacen? ingen dålig bil där inte i så fall. Är det en gammal nascar bil?

Mvh Fredrik


ok då låter det ju rätt!
Japp, jag har pontiacen. Nej det är ingen nascar bil men byggd på liknande sätt och med liknande delar. Gammal krigare!

_________________
Björn Davidsson
Pontiac T/A GT1 (räser)
Just nu:36 cylindrar

Tack till:
www.vattenskarning.net
www.harryj.se
www.jbverkstan.se
www.huddingesteel.se
Citera
Våra race- och banåkarbilar
Chevrolet Camaro Cup z28 -98. (Ny på Rejsa.nu så hej på er)
3 besök senaste veckan (2929 totalt)
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande