Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Våra race- och banåkarbilar
Chevrolet Camaro Cup z28 -98. (Ny på Rejsa.nu så hej på er)
3 besök senaste veckan (2929 totalt)
Fredrik_Boman
Nässjö
Här sen Jan 2011
Inlägg: 35


Trådstartare
Hej

Fredrik Boman heter jag är 23år gammal och jobbar som snickare men ska börja studera till Byggnadsingenjör tyvärr för min racing hobby men men får la köra så mycket jag kan nästa år bara.

Nu har jag tagigt steget från att köra med en gatureggad bil på banorna till en riktig racing bil!

Så våren 2011 skaffade jag.

En st Chevrolet Camaro Cup gen4

Tog BE körkort

Tog Racinglicens

och inhandlade personlig utrustning.

Jag ångrar ingenting det bäst jag har gjort än så länge! Har hunnit testa bilen på Mantorp och Anderstorp.

Fakta om bilen.

Chevrolet Camaro Z28 års 98-01

Motor: ZZ4 som är byggd enligt camaro cup reglementet 440hk och 650nm.

Växellåda: Richmond Super T10 4vxl

Bromsar: Corvette C5 fram och orginal Camaro bak.

Vikt: Ca 1350-1450kg

Bilsport nr19 -06 gjorde en test med en Camaro cup bil på deras Superstage Bana och den fick tiden 1.20.59 och var då den snabbaste bilen kaross.
0-100 4,9sek
0-402 m 13,01sek 181km/h















Det första jag fick göra med bilen var att flytta till baka stolen så långt det gick då jag är 1.86cm lång.





Första testet blev på Mantorp på Nationaldagen när Spvm hade trackday.

Till ni som tävlar vad är roligast att köra på

Modsport med Spvm
eller
Yokohama cup med SSk

Ska träna mycket mer innan jag kör ett riktigt rejs men kan vara kul att få lite tips av någon då jag har hittat det här intresset helt själv utan att känna någon som är aktiv i racing.

_________________
Fredrik Boman
Citera
Fredrik_Boman
Nässjö
Här sen Jan 2011
Inlägg: 35


Trådstartare
Här är en film när jag kör på Anderstorp.

http://www.youtube.com/watch?v=iFD1dko5Rrw

_________________
Fredrik Boman
Citera
Björn Davidsson
Tullinge
Här sen Jul 2005
Inlägg: 1638