Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Våra race- och banåkarbilar
VW Golf R32 2003
8617 besök totalt
Söderquist
Stockholm, Bromma
Här sen Dec 2005
Inlägg: 156


Trådstartare
Då jag lyckas ta på mig en massa bilprojekt som tar mycket tid (och kostar mycket pengar) att slutföra så kände jag ett stor behov av att få åka lite bana i år, med något annat än den sura SAAB jag körde runt i till vardags.

Efter en kortare överläggning med sambon bytte SAAB:en ägare från mig till henne och jag började leta bilar som kunde vara lämpliga som både vardagsbil året runt samt som busigare banbil när jag känner för det.
Kraven var bl.a. en "nyare" årsmodell, dvs minst år 2000, bekväm att åka långt i längre stunder, kunna användas på vintern, bra tillverkningskvalité (får inte gå sönder hipp som happ), kunna köra 4 personer även om det inte blir allt för bekvämt och inte minst - rolig på bana!

För om sanningen ska fram så är jag en otroligt dålig förare...
Så om det är någonting jag behöver så är det bantid i massor! Träning, träning, träning och mer träning är vad jag behöver för att kunna framföra en bil både säkert och någolunda fort på bana (samt tips och instruktioner från bättre förare så klart).

När garagegrannen påbörjade sitt bygge som inkluderade en Golf R32 vart jag väldigt sugen. Har alltid gillat MKIV karossen av Golfen och just R32:an fascinerade mig när den kom. (Även om jag är en stort Nissan fan så gillar jag faktiskt väldigt många andra bilar )
Så jag köpte sent i maj en VW Golf R32 2003 års modell som var väldigt välskött av föregående ägare som körde bilen väldigt lite och endast sommar. Fin i lacken/inredningen och maskinellt, riktigt bra skick med andra ord.



Bilen var redan utrustad med ett luftfilter kit och Koni Coilovers samt bäramrar bak för camberjustering - passade mig utmärkt.

Har sedan maj hunnit avverka ca 1100 mil i bilen (det är ju min bruksbil) och hunnit med följande:

1x Mantorp
1x Rudskogen (nya bansträckningen)
1x Nürburgring

Samt nyligen en roadtrip på nätta 530 mil med ca 75 mil bergspass runt om i alperna, bl.a. Livigno-Bormio-Stelvio (TopGears "Greatest driving road in the world").
och avslutade denna roadtrip med 3 varv på Nürburgring vilket var första gången på Nordschleife för mig, gav helt klart mersmak (även för sambon som var passagerare)! thumbs up

Tanken är att även hinna med en Superstage-körning i augusti samt eventuellt en sista Mantorp i september, beroende på vad plånboken säger.

På väg till sydligare breddgrader:


Intar lite alpluft @2500 meters höjd


@Grossglockner


@Nürburgring


Så jag har tvättat, tankat och kört i ca 1100 mil än så länge och haft superkul. Bilen har helt klart passat mina krav, även om mer effekt och mindre vikt inte suttit fel.
Min upplevelse på bana är att bilen beter sig väldigt snällt på bana men känns otroligt tung och understyrd i vissa kurvor (även om det med ESP på bara går att vålda in rätt i kruvan).

Bilen greppar otroligt bra även med gatdäcken (Michelin Pilot Sport 2) och känns väldigt kvick i styrningen.
Chassit passade väldigt bra på Nürburgring medan det kändes alldels för mjukt på Mantorp och Rudskogen.
Effekt saknas för att det ska vara roligt på långa rakorna, men jag kan ändå inte pressa bilen till sin fulla pontential - så det som behövs först är en bättre förare!

Mer info om bilen:

Motor:
- orginal + luftfilter kit

Chassi:
- Koni Coliovers med okänd fjäderhårdhet
- Bärarmar bak för camberjustering
- Unibrace (typ fjäderbensstag bak, fast det inte finns några fjäderben - chassibrace helt enkelt)
- 20mm spacers bak

Bromsar:
- orginal skivor, nya skivor bak med endast 600 mil på nacken då de gamla var slut
- Carbotech XP8 belägg runt om
- Motul bromsvätska

Framtidsplaner:
- Byta bromskivorna fram som börjar bli sopslut... (Carbotech äter sakta med säkert upp det sista av dem)
- Allmän service (vätskor etc)
- R-däck
- Någonting för att kunna justera camber fram (går ej att göra orginal)
- Programvara till motorn
- Programvara till Haldex (råda bot på understyrning)
- Krängningshämmare bak (råda bot på understyrning)
- Nya sidoblinkers då båda är fulla med vatten som ligger och skvalpar
- Köra, köra, köra, köra, träna, träna, träna
- Låta vila från bankörning när någon av mina Nissan-byggen är klara

_________________
/Fredrik Söderquist
Bruksbusbil -> VW Golf R32 2003
Rejsbilsprojekt 1 -> Nissan S14 GT500
Rejsbilsprojekt 2 -> Nissan Micra Super Silhoutte 1988
Citera
Lillen
Ume
Här sen Jul 2003
Inlägg: 7961



KUL och ganska oväntat thumbs up

_________________
Jocke Hellqvist.
Citera
Söderquist
Stockholm, Bromma
Här sen Dec 2005
Inlägg: 156


Trådstartare
Lillen skrev:
KUL och ganska oväntat thumbs up


Ja, japanska bilar i all ära, men tysk kvalité är trevligt när det ska brukas till vardags också

Glömde skriva att jag monterat en Sparcoratt med snabbfäste (i läder då den som sagt även ska användas på vintern) då jag inte hittade någon bra körställning med orginalratten. Slog i knäna i ratten när jag satt som jag ville sitta.

Måste också berömma orginalbromsarna, fungerar ypperligt! orginalbeläggen körde jag slut på Mantorp men Carbotech XP8 har än så länge hållt bra och greppar bra både kalla och varma.
Dock verkar de äta skivor en del när de är kalla och gnisslet som uppstår vid vanlig gatkörning är bitvis väldigt irriterande, men det kan jag leva med.
Kylning till frambromsarna hade nog varit bra, men än så länge har jag inte överhettat bromsarna och kört relativt korta pass för att se till att inte just överhetta dem.

Skulle gärna ha en sitta-fast-stol för montering vid bankörningar då jag spenderar mycket tid med att hålla i mig i ratten för att sitta kvar. Kanske ska fixa ett fästa till en Tillet-stol har jag i garaget till Micran (som ännu inte är klar) och använda vid bankörningar.
Ja vi får se hur jag gör framöver.

_________________
/Fredrik Söderquist
Bruksbusbil -> VW Golf R32 2003
Rejsbilsprojekt 1 -> Nissan S14 GT500
Rejsbilsprojekt 2 -> Nissan Micra Super Silhoutte 1988
Citera
Theo
Uppsala
Här sen Apr 2007
Inlägg: 438



Kan rekommendera "camberplattor" fram, det gör otroligt stor skillnad, på Min A3 så försvann väldigt mycket av understyrningen.
Haldex-upgraderingen är fan frågan om det är värt det, på min bil gjorde det inte så väldigt stor skillnad, men gör nog visserligen mer skillnad på en bensinare med mindre vrid... Nu är dollarn låg så kika efter Haldexgrejjer i USA är mitt tips, billigare än här hemma trots made in sweden (helt sjukt hur det funkar egentligen).

Jag kör precis samma bromsar som du har på Min A3 och det funkade bra för mig men skulle behöva någon form av kylning. (har ca. 240hk och fegar inte på gasen:))

Fin bil, lycka till!

_________________
Theo Tibblin
Kör: Saker GT - 07 ,VW Golf V TDI Cup - 06, Audi A3 1,9 TDI Q - 02, Porsche 992 GTS - 23.
Citera
Söderquist
Stockholm, Bromma
Här sen Dec 2005
Inlägg: 156


Trådstartare
Theo skrev:
Kan rekommendera "camberplattor" fram, det gör otroligt stor skillnad, på Min A3 så försvann väldigt mycket av understyrningen.
Haldex-upgraderingen är fan frågan om det är värt det, på min bil gjorde det inte så väldigt stor skillnad, men gör nog visserligen mer skillnad på en bensinare med mindre vrid... Nu är dollarn låg så kika efter Haldexgrejjer i USA är mitt tips, billigare än här hemma trots made in sweden (helt sjukt hur det funkar egentligen).

Jag kör precis samma bromsar som du har på Min A3 och det funkade bra för mig men skulle behöva någon form av kylning. (har ca. 240hk och fegar inte på gasen:))

Fin bil, lycka till!


Just camberjustering fram är något jag vill fixa, kan tänka mig att det gör en hel del för understyrningen om man kan få på lite mer camber fram.
Det enda som går att göra orginal är ju att jämka camber mellan höger/vänster genom att flytta subframen som har lite spel.
Finns det topplagringar med camberjustering till dessa bilar tro? Eller är det nya spindelleder med justerbar platta mot bärarmen som gäller?

Det beror väl lite på vilken av programvarorna man väljer också kan jag tänka mig?
HPA Competition http://www.hpamotorsport.com/images/drive/haldexcomp.jpg "låser" ju även fyrhjulsdriften under motorbroms, dvs mer eller mindre permanent fyrhjulsdrift med elektronisk kraftfördelning. Nackdelen som jag ser det är priset, så inget jag kommer utföra detta år.

Bromsarna tycker jag fungerar ypperligt så länge jag verkligen bromsar hårt och konsekvent, har då inte upplevt fade ännu. Men varma blir de onekligen, så kylning ligger på funderingslistan!

_________________
/Fredrik Söderquist
Bruksbusbil -> VW Golf R32 2003
Rejsbilsprojekt 1 -> Nissan S14 GT500
Rejsbilsprojekt 2 -> Nissan Micra Super Silhoutte 1988
Citera
ThomasT
Nacka - Saltängen
Här sen Dec 2002
Inlägg: 4690



Söderquist skrev:
- Någonting för att kunna justera camber fram (går ej att göra orginal)


Jag körde med dessa på min mkIV:

http://www.ground-control-store.com/products/description.php/II=653/CA . . . .

Men börja med bakre hämmaren, blev sjuk stor skillnad på min framhjuldrivna mkIV i alla fall.


.

_________________
driver - Thomas Thuresson
Porsche 964 C2 -90
Citera
Söderquist
Stockholm, Bromma
Här sen Dec 2005
Inlägg: 156


Trådstartare
ThomasT skrev:

Jag körde med dessa på min mkIV:

http://www.ground-control-store.com/products/description.php/II=653/CA . . . .

Men börja med bakre hämmaren, blev sjuk stor skillnad på min framhjuldrivna mkIV i alla fall.
.


Perfekt, precis sådana jag var ute efter!

Hade tänkt börja med bakre krängare just för att det är den billigaste uppdateringen.

Tack för tipsen!

_________________
/Fredrik Söderquist
Bruksbusbil -> VW Golf R32 2003
Rejsbilsprojekt 1 -> Nissan S14 GT500
Rejsbilsprojekt 2 -> Nissan Micra Super Silhoutte 1988
Citera
Söderquist
Stockholm, Bromma
Här sen Dec 2005
Inlägg: 156


Trådstartare
Hittade en bild från ringen. Sambon ser glad ut i passagerarsätet iaf


_________________
/Fredrik Söderquist
Bruksbusbil -> VW Golf R32 2003
Rejsbilsprojekt 1 -> Nissan S14 GT500
Rejsbilsprojekt 2 -> Nissan Micra Super Silhoutte 1988
Citera
--
Eskilstuna
Här sen Jul 2005
Inlägg: 532



Vad får du egentligen för spårvidd bak med 20mm spacers per sida? Bredare bak än fram = understeer... Eller rättare sagt, givet den setup du har så gör en breddning av spårvidden bak understyrning. Visst - kanske ser bättre ut, men handling lider.

_________________
Henrik Eriksson

Sluta jiddra, börja rejsa!
Citera
Söderquist
Stockholm, Bromma
Här sen Dec 2005
Inlägg: 156


Trådstartare
-- skrev:
Vad får du egentligen för spårvidd bak med 20mm spacers per sida? Bredare bak än fram = understeer... Eller rättare sagt, givet den setup du har så gör en breddning av spårvidden bak understyrning. Visst - kanske ser bättre ut, men handling lider.


Jag är medveten om det, spacers satt på när jag köpte den och det faktum att det ser så mycket snyggare ut gör att de får vara kvar bak.
Har planerat att fixa spacers runt om för att jämna ut spårvidden (mer motsvarande orginal) så fort jag ordnat topplagringar eller annat för camberjustering fram.

orginal ser det ut så här:
Spårvidd fram: 1513 mm
Spårvidd bak: 1487 mm

och just nu med endast spacers bak:
Spårvidd fram: 1513 mm
Spårvidd bak: 1527 mm

Tänkt med 25mm spacers fram & bak:
Spårvidd fram: 1563 mm
Spårvidd bak: 1537 mm

Då kommer jag köra med samma spårviddskillnad mellan fram/bak som orginal (26mm) fast totalt sett 50mm bredare språvidd både fram och bak. Åsikter eller idéer om detta?

_________________
/Fredrik Söderquist
Bruksbusbil -> VW Golf R32 2003
Rejsbilsprojekt 1 -> Nissan S14 GT500
Rejsbilsprojekt 2 -> Nissan Micra Super Silhoutte 1988
Citera
Söderquist
Stockholm, Bromma
Här sen Dec 2005
Inlägg: 156


Trådstartare
Var och körde Superstage igår på Lunda flygfält. Gick sådär, körde visserligen konsekvent (dåligt) och låg och harvade på 1,35-tider mest hela dagen.

Första gången jag körde konbana med denna bil och nu understyrde det inte skulle jag påstå, för det gick knappt och styra alls i det långsamma partiet. Hasade mest runt och fick inget flyt alls, fick brotta mig själv in till konerna och tappade mycket tid och fart här. Särskilt på tillbakavägen med hög fart in - då bromsade jag både på mig samt fick fina fyrhjulsställ som inte direkt hjälpte till att få en bra tid.
I snabba partiet fick jag ett någolunda bra flyt men saknade en bra växel, låg väldigt nära varvstopp på 3:an hela vägen vilket inte kändes särskilt bra. Men med 4:an i gick det för fort för att jag skulle kunna hantera det.
Vändingen var inte heller lätt att få till, bäst kändes det då jag bromsade relativt tidigt och nästan smög in i vändingen på 2:an (satte snabbaste tid på detta sätt). Men jag tror jag har absolut mest att hämta i det långsamma partiet.

Mitt stora problem kvarstår, det sitter någonstans mellan ratten och förarstolen. Svårt att hitta justeringar här som får bilen att åka snabbt, behöver en uppgradering till någon bättre eftermarknadspryl här.
Borde nog åka iväg och ta några körlektioner någonstans, får reka efter sådant nästa säsong.

Bästa tid för dagen blev 1,34,81 och den backades upp med ytterligare ett par höga 1,34-tider, men lägre lyckades jag inte komma. Allt jag testade för att komma lägre ner i tiderna resulterade endast i fina och fula sladdar samt missade vändingar pga för sena bromsningar mm.

Bilen höll bra förutom en liten detalj, vajern till huvöppningen gick av så nu får jag inte upp huven...
Den har legat lite väl spänd och jag antar att det vart mer snabba karossrörelser på konbana jämfört med vanlig bana som orsakade att vajern gav upp. Vet inte riktigt hur jag ska komma åt huvlåset underifrån för att få upp huven så jag kan byta vajern, men det är bara hissa upp bilen och försöka.

R-däck, camberjustering fram och krängare bak är något jag vill få på tidigt nästa säsong för att råda lite bot på understyrningen.

_________________
/Fredrik Söderquist
Bruksbusbil -> VW Golf R32 2003
Rejsbilsprojekt 1 -> Nissan S14 GT500
Rejsbilsprojekt 2 -> Nissan Micra Super Silhoutte 1988
Citera
P_e_r_r_a
Kil
Här sen Aug 2007
Inlägg: 125



Tjenare.

Ace är väl duktiga på Haldex mod.

Kolla här:

http://www.ace-competition.com/index.php?page=haldex&gen=1




Perra

_________________
Per Erik Rundqvist
Citera
Theo
Uppsala
Här sen Apr 2007
Inlägg: 438



P_e_r_r_a skrev:
Tjenare.

Ace är väl duktiga på Haldex mod.

Kolla här:

http://www.ace-competition.com/index.php?page=haldex&gen=1




Perra
Det du länkade till är ju en "Haldex orginal" upgradering som jag vill mena inte är värd dom dyra pengarna. Jag skulle satsat på tex. HPA Competition som Söderquist själv länkade till eller något annat "extremare" än det ACE säljer.

@Söderquist. Med mer negativ camber och annan krängare bak så kommer du nog bli betydligt nöjdare. Finns även andra hubbar att köpa så det funkar bättre med myclet sänkt bil. Det är inte direkt optimalt för geometrin med så låg bil att det är snyggt, tyvärr...

Dehär är mina Hohenester(H&R) coilovers. Plattorna köpte jag löst av ACE. Ve dock inte om dom har dem längre. På min bil med lite annorlunda bärarmar så gav dem -2 grader camber, på din borde det bli lite mer än så.

//Theo

_________________
Theo Tibblin
Kör: Saker GT - 07 ,VW Golf V TDI Cup - 06, Audi A3 1,9 TDI Q - 02, Porsche 992 GTS - 23.
Citera
Ulrich

Här sen Jul 2007
Inlägg: 2369



Theo skrev:

Det du länkade till är ju en "Haldex orginal" upgradering som jag vill mena inte är värd dom dyra pengarna. Jag skulle satsat på tex. HPA Competition som Söderquist själv länkade till eller något annat "extremare" än det ACE säljer.
//Theo


Blev lite nyfiken på skillnaden så jag mailade och frågade BorgWarner som tydligen köpt rättigheterna för "Haldex AWD". Skickade länkar till ACE resp HPA och fick nedan svar,

Citat:
Hi Mr Richter,
There is a minor difference between the two.

The ACE competition is suited for tuning of street cars and the HPA is designed for pure racing.

In the HPA the software adds some torque to the rear axle during deceleration, so not for the ACE.

Best Regards,

"namn"
Marketing Coordinator
TorqTransfer Systems



Var faktiskt rätt förvånad själv över svaret, jag var helt övertygad om att det var samma produkt med olika pitch och säljförpackning.


Följdfråga då, vad ger det för fördel med mer vrid till bak axel vid retardation!? Stabilare vid inbromsning eller vad!?

Ursäktar OT i din biltråd Söderquist.

_________________
Citera
Söderquist
Stockholm, Bromma
Här sen Dec 2005
Inlägg: 156


Trådstartare
UR_TT skrev:
massa haldex-snack...
Ursäktar OT i din biltråd Söderquist.


Ingen fara, tjata på. Jag är själv nyfiken på skillanderna mellan de olika programvarorna.

Söndagen den 6/9 blir det Sviestad med GTI-klubben, den körningen får avsluta årets säsong för mig och Golfen. Får se hur det går på den banan, har aldrig kört där förut och har ingen aning om vilka tider jag kan tänkas fixa där. Men om jag kör under 1:20 så är jag iaf lite glad.

_________________
/Fredrik Söderquist
Bruksbusbil -> VW Golf R32 2003
Rejsbilsprojekt 1 -> Nissan S14 GT500
Rejsbilsprojekt 2 -> Nissan Micra Super Silhoutte 1988
Citera
Söderquist
Stockholm, Bromma
Här sen Dec 2005
Inlägg: 156


Trådstartare
Igår avverkades ett par varv på Sviestad med GTI-klubben och Opel Sports Club.

Dagen till ära hade jag faktiskt meckat lite (så lite som möjligt) med bilen:
- Lagat huvvajern (som hade hoppat loss både vid hantaget och vid huvlåset)
- Inhandlat beggade Kumho V700 r-däck med väldigt lite mönster kvar och krängt på orginalfälgarna
- Satt fast chassibracet bak bättre, nu sitter det som berget
- Justerat dämparna fram lite mjukare.

Dagen började med uppehåll men molnigt så efter följa-John-varv hakade jag på första passet ut.
Då vi med PR-licens endast fick köra om på start och mål samt långa rakan orsakade detta stor frustration från min sida med all trafik som var på banan. Fick aldrig tillfälle till ett fritt varv och de som var snabbare på rakorna (typ alla) vägrade släppa förbi trots att jag höll snabbare varvtid...
Fick ett par 1:12-tider som bäst under detta pass, med bästa tid på 1:12:36.
Trafiken och det faktum att de framför mig hade helt fel bromspunkter jämfört med de jag ville hålle (ville bromsa 50-75m senare) orsakade jag fick ligga och mesbromsa vilket skapade mer värme i bromsarna än tidigare.
Fortfarande ingen fade eller dylikt, men efter detta 20 min pass hade min tidigare röda framok tagit en fin becksvart färg...
Föregående ägare har målat oken röda (orginal är de blåa) med någon enkomponentsfärg som inte gillade den värmeutveckling som nu blev, så det blir ytterligare en sak att åtgärda framöver.

Då schemat var något förskjutet skulle nästa pass inte vara förrän efter lunch och vid lunch kom ösregnet...
Jag avvaktade en bit in på eftermiddagen innan jag körde ut igen, då jag var osäker på hur Kumho-däcken skulle bete sig i väta med så lite mönster kvar som jag hade.
Men de bettade faktiskt helt okej! Det gick inte att köra som på torrt så klart, men helt okej bett. Tillräckligt för att jag skulle kunna harva runt på 1:15-tider utan att känna mig osäker alls.

Då det inte såg ut att torka upp helt förrän sent på dagen valde jag att packa ihop och åka hem efter detta pass.

Testade även för första gången nitrogen i däcken och det var mycket spännande hur det skulle fungera med R-däck.
Det fungerade inte alls så bra
Började med 2.4 runt om, efter 20 min pass hade jag följande siffror:
HF: 3.1
VF: 2.8
HB: 2.7
VB:2.6

Så det höll någolunda bak, men inte fram. Men då jag inte har någon referens med endbart luft i dessa däck så kan jag inte avgöra om det vart någon större skillnad. Däcken vart helt klart halare mot slutet av passet när trycket ökade.

Jag är nöjd med dagen, nästa tillfälle med på Sviestad är jag övertygad om att jag kan nå under 1:10 om jag bara får några "fria" varv och laborera lite med däckstrycket.
Trots helt oförändrade hjulvinklar och både gamla och väldigt slitna olagliga-på-gatan-däck skötte sig r-däcken ypperligt! Understyrnigen var inte bortblåst, men det var en enorm skillnad gentemot gatdäcken.
Bilen var så mycket mer lätthanterlig helt enkelt mer lättkörd.

Ska se om jag kan hitta ytterligare ett bantillfälle innan säsongen är över så jag kan köra slut på det sista av däcken. Och då laborera lite mer med trycket, trots nitrogen i däcken.

_________________
/Fredrik Söderquist
Bruksbusbil -> VW Golf R32 2003
Rejsbilsprojekt 1 -> Nissan S14 GT500
Rejsbilsprojekt 2 -> Nissan Micra Super Silhoutte 1988
Citera
Figgz
Göteborg
Här sen Dec 2002
Inlägg: 6506



Söderquist skrev:

Jag är nöjd med dagen, nästa tillfälle med på Sviestad är jag övertygad om att jag kan nå under 1:10 om jag bara får några "fria" varv och laborera lite med däckstrycket.
Trots helt oförändrade hjulvinklar och både gamla och väldigt slitna olagliga-på-gatan-däck skötte sig r-däcken ypperligt! Understyrnigen var inte bortblåst, men det var en enorm skillnad gentemot gatdäcken.
Bilen var så mycket mer lätthanterlig helt enkelt mer lättkörd.


Det tror jag definitivt att du kan, både du och din kompis med Boran hade snygg och bra framfart på banan och med 4wd och det vridet så blir inte det några problem om du får fria varv. Synd ni inte utnyttjade de sista torra passen innan vi avslutade träffen, då var det bara 2 bilar ute på banan...

En bild in-action som jag hade i kameran på din bil:



Söderquist skrev:

Ska se om jag kan hitta ytterligare ett bantillfälle innan säsongen är över så jag kan köra slut på det sista av däcken. Och då laborera lite mer med trycket, trots nitrogen i däcken.

15 oktober kör vi på Gelleråsen om du är sugen


_________________
Fredrik Boivie


Kör nu Lotus Elise S1, tidigare Westfield & Opel Speedster
Citera
Clarken
Linköping
Här sen Jul 2006
Inlägg: 127



Nu på torsdag är det årets sista körning med 5100.se på Mantorp Park.
www.5100.se

_________________
// Richard Clark
5100.se - Motorsport för alla!
Citera
Söderquist
Stockholm, Bromma
Här sen Dec 2005
Inlägg: 156


Trådstartare
Figgz skrev:

Det tror jag definitivt att du kan, både du och din kompis med Boran hade snygg och bra framfart på banan och med 4wd och det vridet så blir inte det några problem om du får fria varv. Synd ni inte utnyttjade de sista torra passen innan vi avslutade träffen, då var det bara 2 bilar ute på banan...

15 oktober kör vi på Gelleråsen om du är sugen



Ja, hade gärna stannat och kört de sista passen men var helt enkelt alldeles för trött efter sent kvällsjobb dagen innan.
Du hade riktigt bra framfart i Mercan! Kanske ber dig hoppa in i en astung Golf på Gelleråsen för tips och trix - om du vågar åka med en dålig förare vill säga
Tack för bilden!
15 oktober är numer bokat i kalendern! Hoppas att vädret fortfarande är ok så sent in på säsongen och att däcken håller en träff till

Måste fixa lite med bilen innan dess;
- Byta bromsvätska igen då fukthalten tydligen var på gränsen nu på Sviestad engligt mätarna.
- Demontera och laga fronten som efter en kurb-islagning på ringen är spräckt. Vill inte att den går sönder ännu mer innan vintern, ta av och plastsvetsa/förstärka den ca 30cm långa genomgående sprickan står på tapeten.
- Samma sak med bakre kjolen som också har skador och genomgående sprickor
- Lättare service i övrigt.


Clarken skrev:
Nu på torsdag är det årets sista körning med 5100.se på Mantorp Park.
www.5100.se


Hade varit intressant om jag inte varit i Edinburgh i arbete då...

_________________
/Fredrik Söderquist
Bruksbusbil -> VW Golf R32 2003
Rejsbilsprojekt 1 -> Nissan S14 GT500
Rejsbilsprojekt 2 -> Nissan Micra Super Silhoutte 1988
Citera
Våra race- och banåkarbilar
VW Golf R32 2003
8617 besök totalt
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande