Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Våra race- och banåkarbilar
Ford Escort XR3I 94
1 besök senaste veckan (2416 totalt)
XRFredde
Forshaga
Här sen Jul 2011
Inlägg: 11


Trådstartare
Ny här så jag vet inte vad jag ska skriva om den förutom att den går som f-n och jag är j-gt sugen på att prova den på bana. Frågan är bara vilken bana.

_________________
Fredrik Andersson
Citera
chrix74
Alingsås
Här sen Okt 2006
Inlägg: 1064



Ja du kan ju skriva vad det är för motor, hjulupphängningar, bromsar mm

_________________
Christian Carlsson

http://www.nogg.se/christianracing
http://gtr.forum24.se/gtr.html
Porsche 944 3,0 16v
pcs#14958
Citera
Mats Th
Täby
Här sen Apr 2006
Inlägg: 11883



Välkommen hit!
Tänk på att du behöver ha fullständigt namn i din signatur

Här hittar du rejsas regler:
https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=6593

_________________
M ats Thur fjell
www.blaq.se
Citera
XRFredde
Forshaga
Här sen Jul 2011
Inlägg: 11


Trådstartare
XRFredde skrev:
Ny här så jag vet inte vad jag ska skriva om den förutom att den går som f-n och jag är j-gt sugen på att prova den på bana. Frågan är bara vilken bana.


Jag heter Fredrik Andersson och motorn är en 1.8 liters 4:a, 16 vent..
Lite mer hästkrafter än den ska ha. 130 är original men det har inte denna.
Vill gärna prova denna på lagligt sätt istället för "idiotåkning" på E18 eller E20.

_________________
Fredrik Andersson
Citera
XRFredde
Forshaga
Här sen Jul 2011
Inlägg: 11


Trådstartare
XRFredde skrev:
XRFredde skrev:
Ny här så jag vet inte vad jag ska skriva om den förutom att den går som f-n och jag är j-gt sugen på att prova den på bana. Frågan är bara vilken bana.


Jag heter Fredrik Andersson och motorn är en 1.8 liters 4:a, DOHC 16 vent..
Lite mer hästkrafter än den ska ha. 130 är original men det har inte denna.
Vill gärna prova denna på lagligt sätt istället för "idiotåkning" på E18 eller E20.


Lite mer info om denna bil.
Däck fram: 215-35 17, Bak: 225-35-17. Bromsar är än så länge original men Brembo-bromsar finns som en idé att klämma dit med större skiva förstås. Har lite funderingar kring bränsletrycksregulator, bränslepump och spridare. Men det är ju snart vinter och då blir den avställd. Då får jag lite tid att gå igenom lite andra idéer jag har.

_________________
Fredrik Andersson
Citera
XRFredde
Forshaga
Här sen Jul 2011
Inlägg: 11


Trådstartare
XRFredde skrev:
XRFredde skrev:
XRFredde skrev:
Ny här så jag vet inte vad jag ska skriva om den förutom att den går som f-n och jag är j-gt sugen på att prova den på bana. Frågan är bara vilken bana.


Jag heter Fredrik Andersson och motorn är en 1.8 liters 4:a, DOHC 16 vent..
Lite mer hästkrafter än den ska ha. 130 är original men det har inte denna.
Vill gärna prova denna på lagligt sätt istället för "idiotåkning" på E18 eller E20.


Lite mer info om denna bil.
Däck fram: 215-35 17, Bak: 225-35-17. Bromsar är än så länge original men Brembo-bromsar finns som en idé att klämma dit med större skiva förstås. Har lite funderingar kring bränsletrycksregulator, bränslepump och spridare. Men det är ju snart vinter och då blir den avställd. Då får jag lite tid att gå igenom lite andra idéer jag har.

Nu blir det ju motorrenovering som väntar efter det som hände på Kinnekulle, men det är smällar man får ta.
Att köra på "vanliga" gatdäck går inte märkte jag så det får bli R-däck och nya fälgar till dessa. Det blir mycket att skrapa fram tills våren är här och dessutom ska man gå den där licenskursen också.
Hur funkar den förresten???

_________________
Fredrik Andersson
Citera
Våra race- och banåkarbilar
Ford Escort XR3I 94
1 besök senaste veckan (2416 totalt)
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande