Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Våra race- och banåkarbilar
Porsche 987 Boxster S -05
1309 besök totalt
Torstensson
Nässjö
Här sen Maj 2011
Inlägg: 7


Trådstartare
Haft bilen sedan ny, hämtad i Zuffenhausen med Neuwagenabholung härlig upplevelse. Helt original. Bra kompromiss mellan fina vägegenskaper och hyfsad komfort.

Har i skrivande stund gått ca 3000 mil, i princip 80% på och till Ringen och resten i PCS banträffar.

_________________
Anders Torstensson
Citera
mopack
Löddeköpinge
Här sen Okt 2005
Inlägg: 257



Hej Anders,
Roligt med en Porsche Boxster. Är bilen helt standard? Har du planer för några uppdateringar? Vad är framtidsplanerna med bilen? Får man också fråga vad du kört för tider på ringen? Lycka till och ser fram emot lite läsning här om din bil,
Mvh
Alex

_________________
Alex Sonesson
"We can't change the laws of physics, but we can try to move the limits..." - Anonymous Porsche engineer
Citera
Torstensson
Nässjö
Här sen Maj 2011
Inlägg: 7


Trådstartare
Hej

Har egentligen en lång historia på ringen, men under många år på två hjul. Kom dit första gången -90 med en Honda VFR750 och hade därefter nöjet att under flera år åka till Adenau på genomresa till sydligare länder under flera år. Blev dock pappa första gången -01 och lovade hustrun att sluta åka tvåhjuling iöverhuvudtaget, vilket faktiskt känns ok nu. Totalt blev det nog ändå runt ett 30-tal tvåhjuliga varv runt Ringen.

Köpte Boxstern -05 ny och har därefter fått några varv runt Ringen varje år, och deltog i vårScuderian -07. Dock skrämde jag skiten ur migsjälv efter några varv i regn och började först sommaren -09 få självsäkerheten tillbaks.

Får dock lite extravarv då och då och hyr bil av Rent4ring. Har kört Swift några gånger och senast förra helgen då jag åkte den gula Corsan på lördagen och den röda på söndagen.

Boxstern får nog hänga med ett tag till, helt i original. Tiderna ligger runt 9.20 sista året, med väldigt enkel klockning typ tidtagarur på armen. Jag är ju fullt medveten om att det är skitsakta, har säkert 30 sekunder på att bli en bättre förare och ytterligare 30 sekunder på lite uppgraderingar, och det viktigaste är ju R-däck, trots att jag vet att de egentligen är tveksamma på en Boxster med tanke på oljeförsörjningen.

Först när jJAG är bättre än Boxstern är det nog dax att byta bort henne, och det lär nog ta några år till......

_________________
Anders Torstensson
Citera
Våra race- och banåkarbilar
Porsche 987 Boxster S -05
1309 besök totalt
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande