Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
Våra race- och banåkarbilar Lotus Elise S2 R -02 | 1, 2 >> 4 besök senaste veckan (7751 totalt) |
Först lite fakta:
2002 51 REG LOTUS ELISE S2 RACETECH BRITISH RACING GREEN Race Tech: Cross-drilled brakes Black brake callipers Front mudflaps Sill protection tape Alarm system (Cat 1) Body coloured door mirrors Pearlescent or metallic paint Alcantara/carbon seats with lumbar support Alcantara trimmed dash, door panels and steering wheel Aluminium handbrake sleeve, heater knobs and window winders Leather and aluminium gear knob Passenger foot rest Luggage bag 4 speaker audio system with CD head unit Motorn har ett Janspeed 150 kit vilket innebär: Ny toppackning och bultar Portad och flödestestad topp extraktorgrenrör rostfritt avgassystem med racekat Luftfilter i nån tuff kolfiberbox 8) Motorn ger alltså ca 150hk och det är 25% mer vrid än original. Förra ägaren hade haft både Opel Speedster 2.2 och Elise 111S men enligt honom går denna bättre... Lite bilder: också en liten reseberättelse: Då ska vi se. Våren kom ju snabbare än väntat och som vanligt har jag inte byggt klart m3:an... Så i år insåg jag att jag behöevr nåt att roa mig med under några månader! Kollade först på lite Miata i Tyskland men de är ju rätt tråkiga egentligen även om det är grymt mycket körglädje för pengarna. Men syrran bor i London och hon behövde ha hem lite grejer så jag började kolla lite i england för skojs skull och sen gick det snabbt. Kollade på Lotus Elise under en dryg vecka och små skojade lite med Jakob Josefsson om att flyga över. Sen kläckte han att jag kan nästa helg men sen inte före påsk. Ska det bli nåt åka måste det handlas nu tänkte jag! Ringde på en på fredagen först men efter lite krångel gav jag upp den. På söndag middag kollade jag lite igen och hittade en ny som såg kanon ut! Ringde och allt verkade bra. Försäljaren (en privatperson) var mycket trevlig och hjälpsam så tillslut var det inget att fundera på. Skickade över lite handpenning (rätt stor chansning till en privatperson) och bokade flyg till Fredagen. Sen blev det mycket jobb! Banken kunde inte fixa pund. Forex kunde men då skulle det fixas konto och flyttas pengar. Polisen slarvade bort passet. Hela resan skulle planeras upp mm. Allting löste sig tillslut och kl 12 på natten mot fredag var allt klart Jag hade stor hjälp av försäljaren som hjälpte till att boka hotell och skicka tågtidstabeller för tåget från flyget till hotellet. På lördagsmorgonen hämtade han oss på hotellet och han hade fixat varningstriangel, extra olja, glykol och allt möjligt som vi skulle kunna tänkas behöva på resan! Det är service! Bilen var lika fin som han sagt så det var inget att tveka på. Efter att hans flickvän räknat över 1000 pund fel på pengahögen och gjort mig lagom nervös så skrev vi lite papper och fixade allt. Sen var det bara att ge sig ut i det felvända landet Missade att kolla åt höger i första rondellen men sen gick det mycket bra under hela resan! Körde knappt i fel fil nån gång tror jag... Syrran bor i Noting Hill så dit bad vi gps.en att leda oss och det gick jättesmidigt. Vi var framme i London tidig eftermiddag så vi ställde bilen och tog bussen sista biten in till centrum. Efter en médda i Hyde park gav vi oss ut på lite shopping i över 20 graders värme och sol Efter en trevlig kväll i London ställdes klockan på 04.30 med citatet "ju tidigare vi går upp, desto tidigare kommer vi till Nürburgring" :mhihi: Söndagsmorgonen kom och vi gav oss ut trötta i ett lagom lugnt London. Ställde in GPS:en på Dover och körde på utan att tänka på var vi åkte. Sen kom Baker Street och då sa jag att den känner jag ju igen! Inte långt senare kom en bro och vi kom fram till att det måste ju vara över Themsen eller vad den nu heter. Väl uppe på bron säger jag typ, där är ju london eye och Big Ben!! Vi hade åkt över Waterloo Bridge och var med andra ord mitt inne i centrum! Efter en dyr färja till snigellandet körde vi på för att komma fram snabbt till ringen. Ok, vi fick tanka då och då med... Tanken är på 36 L men den gick rätt snålt, 0.8 ungefär. Vi kom fram vid halv fyra ungefär. Tyvärr hade det regnat ordentligt så de flesta hade åkt hem. Men med 3 timmar öppet kvar och kanske 20 bilar totalt på banan och parkeringen kunde jag inte låta bli att ta ett lugnt varv trots lite blöt bana. Tryckte lite lätt i några svängar och bilen kändes bra! Dagen avslutade självfallet med en rumpstek på pistenklause Måndagen var bara en transportdag men det gick fint att åka 110 mil i en Elise på en dag med. Enda problemet vi hade var att vi fick i för dålig bensin på två mackar i Tyskland så bilen gick väldigt illa på tomgång. Tyvärr blåste det rätt mycket och bilen kändes inte jättestabil över 140km/h så det gick rätt lugnt hem. Väl hemma kunde vi konstatera att resan gått precis som planerat och allt fungerade klockrent Nu är ursprungskontrollen inskickad och väntan inledd. Men jag fick köra denna veckan på försäkringen med så denna veckan har den gått som pendlarbil till jobbet 8) Importresan på 3.5 dagar med lite nöje också gick på ca 9000kr. Sen kommer reggningen i Sverige på det. Om nån annan funderar på att importera kanske det kan vara till nån hjälp. och lite bilder från resan: Här börjar vi närma oss Noting Hill Sällan har jag blivit så glad över en raggarbil! Spontanträff mellan oxford Cirkus och Picadilly Cirkus! Shopingpajkar! Här lämnar vi England På plats på ringen _________________ Bmw 320d M -07 Bmw 1602 -75 projekt ------------------- SS 1.23.50 M3 E36 www.attitudemotorclub.com |
||||||
Trevlig läsning och grattis till bilen!
Skit också, funderandet efter mitt spontankollande på PistonHeads efter Exiger häromdagen blev ju inte mindre intensivt efter det här... //Johan _________________ Johan Israelsson Opel Speedster #4083 Miljöbil -10 |
||||||
Grattis Axel,
Trevlig läsning och en riktigt fin bil du köpt dig. Hoppas man får se den om man är i trakterna någon gång. Lycka till med bilen, Mvh / Alex _________________ Alex Sonesson "We can't change the laws of physics, but we can try to move the limits..." - Anonymous Porsche engineer |
||||||
_________________ Bmw 320d M -07 Bmw 1602 -75 projekt ------------------- SS 1.23.50 M3 E36 www.attitudemotorclub.com |
||||||
Föresten... Om någon har eller vet om någon hardtop tillsalu så är jag intresserad! Gör inget om den är lite skadad!
_________________ Bmw 320d M -07 Bmw 1602 -75 projekt ------------------- SS 1.23.50 M3 E36 www.attitudemotorclub.com |
||||||
Kul med reseberättelsen och grattis till en väldigt trevlig bil!
Funderar till och från på att köpa något liknande men har inte tagit steget riktigt ännu, suget blev något större nu.. Hur gör du med framlamporna? Byter man hela eller bygger man om dom innan besiktningen? _________________ Tobias Hilmersson 944 S2 "Murphy", 968CS |
||||||
Tack, Klart du ska ha en sån här! Du kan köpa min efter semestern så jag kan köpa en exige nästa år Det ska gå att bygga om lamporna. Ska bara vara ett plåtbläck som man behöver göra nytt. Detta är vad jag läst på nätet än så länge men vet någon mer så fyll i vettja. Nästa vecka ska jag fixa mina i alla fall. _________________ Bmw 320d M -07 Bmw 1602 -75 projekt ------------------- SS 1.23.50 M3 E36 www.attitudemotorclub.com |
||||||
Tror att du bara behöver bocka till plåtblecket... Läs mer här: http://lccs.nu/forum/viewtopic.php?f _________________ Niklas "Nillet" Olsson | Westfield SEIW = NILLET RACING = https://www.ellensagentur.se | http://www.cancerstiftelsen.com |
||||||
_________________ Bmw 320d M -07 Bmw 1602 -75 projekt ------------------- SS 1.23.50 M3 E36 www.attitudemotorclub.com |
||||||
Tack tack! Det var den tråden jag kikat i innan men nu slapp jag ju leta upp den igen _________________ Bmw 320d M -07 Bmw 1602 -75 projekt ------------------- SS 1.23.50 M3 E36 www.attitudemotorclub.com |
||||||
Lyserna fixade ikväll! Var jätteenkelt Har kvar att göra en inställning av höjden.
_________________ Bmw 320d M -07 Bmw 1602 -75 projekt ------------------- SS 1.23.50 M3 E36 www.attitudemotorclub.com |
||||||
_________________ Bmw 320d M -07 Bmw 1602 -75 projekt ------------------- SS 1.23.50 M3 E36 www.attitudemotorclub.com |
||||||
om du inte sett annonsen redan så finns det en till salu på Lotusklubbens forum; >länk< _________________ Stefan Axelsson Jaguar F-Type V6S -13, Mini Cooper S -20 |
||||||
Tack för tipset! Jag hade dock hoppats att de var lite billigare Uppskattar faktiskt tygtaket mer och mer med. Smidigt att slänga med sig i bagaget _________________ Bmw 320d M -07 Bmw 1602 -75 projekt ------------------- SS 1.23.50 M3 E36 www.attitudemotorclub.com |
||||||
Har varit lite dålig med uppdateringarna här, så vi tar en kort nu i alla fall.
Har hunnit med två konbaneträffar och bilen är kanon! Är nog det bästa köpet jag gjort! Har lite problem dock med att den vill gå ner på 3 cylindrar ibland om man kör lugnt men det verkar vara ett datafel. Så det är nog inte så allvarligt men det ska ju hittas med... Bjuder på en liten film. Inspelad med en kamera för 100 kr men lite går att se och höra! Börjar med att jag drar ifrån en speedster i ett litet raktframtest http://www.youtube.com/watch?v=V85Xn _________________ Bmw 320d M -07 Bmw 1602 -75 projekt ------------------- SS 1.23.50 M3 E36 www.attitudemotorclub.com |
||||||
Problemet med att motorn inte ville gå på alla cylindrar var nästan för enkelt... Jag körde lite utan kåpan över motorn och då hade det kommit in vatten och blött ner tändspolarna. En liten urblåsning och rengörning och sen har den gått som en dröm igen!
Har kört 600 mil med bilen nu på 3 månader och jag är supernöjd!! Fantastisk bil Men "tyvärr" så har jag ju en m3:a med och två lekbilar blir lite mycket. Hade m3:an varit ihopskruvad hade jag sålt den utan tvivel men nu blir det att sälja Lotusen istället... Men jag kommer att köpa en ny i framtiden! Men kom förbi med 167 000kr så är en jättefin Lotus din! Inget att tveka på! (Det kommer en annons med mer info imorn hoppas jag på) _________________ Bmw 320d M -07 Bmw 1602 -75 projekt ------------------- SS 1.23.50 M3 E36 www.attitudemotorclub.com |
||||||
_________________ Bmw 320d M -07 Bmw 1602 -75 projekt ------------------- SS 1.23.50 M3 E36 www.attitudemotorclub.com |
||||||
Våra race- och banåkarbilar Lotus Elise S2 R -02 | 1, 2 >> 4 besök senaste veckan (7751 totalt) |