Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Våra race- och banåkarbilar
BMW 325 -93 v8
1, 2, 3, 4, 5   >>
14 besök senaste veckan (45190 totalt)
Richard1
kalmar
Här sen Feb 2010
Inlägg: 81


Trådstartare
hej!

har ej skrivit så mycket här innan utan mest läst och gottat mig i andras projekt. tänkte att nu är det dax att lägga upp en egen projekt tråd. Ha överseende med stavningen,

Heter Richard men kallas Berget är ifrån kalmar, vet inte om jag ska stava r:et i kalmar vi ifrån småland brukar ju ha svårt för det fyller 25 i år och jobbar som bilplåtslagare, övrig tid läggs på flickvänn och givetvis alla projekt. dagarna har tydligen bara 24 timmar..... nog om mig själv!..

Bmw 325, köptes för 3 år sedan i rosengård osedd, skickade iväg ett par polare att hämta den. på vinst och förlust. ville verkligen bygga en bmw turbo just då efter att min evo 3 blev såld.

fick hem bilen och den hade så klart varit krockad och såg ut som skit rent utsagt, jaja skulle ju bara ha den att sladda med hette det då. så fick det bli bucklig och rostig och hivade på ett kina kitt andra spridare och ett chipp även hel del fula tips tricks användes.

bilen gick fint och tomgången vandrade mellan 200-2000 varv. Och man kunde inte hålla jämn gas med den för då bara bluddrade den. fräckt låter ju som det är tusen hästar i den. så gick tankarna just då bilen kördes så en säsong och gick hyffsat bra både på etanol och bensin cirka ett kilo i ladd.

säsong två tyckte jag att bilen vara alldelles för ful och polaren som är lackarere erbjöd sig att måla bilen.
sagt och gjort glasfiber skärmar/huv/ bagarelucka inhandlades och fixades till. skärmkanterna byttes till golf 1 och en valsning.