Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Våra race- och banåkarbilar
BMW 325 -88
1, 2   >>
3 besök senaste veckan (9424 totalt)
mattias becker
kulltorp
Här sen Apr 2003
Inlägg: 329


Trådstartare
Min banracer/bruksbil ständigt nya upptåg på gång men detta är vad jag gjort hittills...

Motor: Supersprint Extractor och avstämt system hela vägen,PX öppet filter, Chip ökat varvtalstopp till 7300-7500rpm varvräknaren räcker inte till den går bara till 7000rpm soppa flödet är ökat och momentkurvan är ändrad...

Chassie: Avstämt Grupp G race , ändrad caster,grupp-N bussningar till camber, bytta silentblocks till delrin, svetsat stag mellan tornen bak, halvbur bultad, plastrutor på sidorna...

Inredning: saknas, personal moccaratt, förlängd V-spak shortshift, plåtrent förutom instr.panel, sparco kevlarstolar, 6-punkt på förarsidan 4-punkt på passagerarsidan...

Bromsar: Fram Porsche boxster med 280x25 skivor Bak orginal ok med slitsade skivor, srf bromsvätska, stålomspunna slangar...

Hjul: fram 15" OZ superleggera bak 15" BBS krysseker med Bridgestone S03 runtom

På gång: topprenovering ska i med en omslipad kam 288-290 nya vippor hårdare fjädrar osv osv, takluckan åker bort efter nyår, fullbur ska svetsas, nya bussningar runtom....osv...


_________________
Mattias Becker
Bmw 323ti compact -98
Bmw 120d M-sport -08
Citera
Mr Newton

Här sen Okt 2003
Inlägg: 373



hur mkt jobb var det att få på porsche bromsarna?

_________________
J1mmy @rv1dsson
Citera
mattias becker
kulltorp
Här sen Apr 2003
Inlägg: 329


Trådstartare
Mr Newton skrev:
hur mkt jobb var det att få på porsche bromsarna?


Det tog en stund att få fram rätt skivor det är ju en djungel av olika skivor men efter mycket letande så hittade jag ett par nästan identiska fast större och tjockare än orginalen. sen tog det inte mer än nån vecka eller två. Jag och lotus samuel tog fram adaptrar så att oken gick dit sen gjorde vi spacer plattor.Vi har ju ritningarna till att göra fler bromskit och vi har även fler intresserade. Med dom färdiga kiten så tar det inte mkt mer än några timmar ett bolt-on kit kan man säga..
http://motorsport.mine.nu/bilder/hemsida/IMG_2282.JPG

_________________
Mattias Becker
Bmw 323ti compact -98
Bmw 120d M-sport -08
Citera
Mr Newton

Här sen Okt 2003
Inlägg: 373



jo, jag har sneglat på det där kittet synd bara att det är så dyrt

_________________
J1mmy @rv1dsson
Citera
mattias becker
kulltorp
Här sen Apr 2003
Inlägg: 329


Trådstartare
Det beror ju på vad man menar med dyrt det har ju inte kostat mig lika mycket men det tog ju ett tag att få fram ett färdigt kit och det är bra finish på grejorna det är cnc-frästa alu bitar fräst ur ett stycke så det är inte bonna smide.. men jag förstår dig ...men tänk på andra hållet du behöver inte fundera på om bromsarna går varma sen, jag har kört med kitet nu i några månader och det funkar kanon, det är ju Sprillans nya detaljer i kartong bara å släng dit. Det blir nog inte mycket billigare om du försöker göra nåt själv eftersom det inte finns mycket som passar till E30 jag vet

_________________
Mattias Becker
Bmw 323ti compact -98
Bmw 120d M-sport -08
Citera
Mr Newton

Här sen Okt 2003
Inlägg: 373



nej jag vet, det är lite dött på broms fronten till 4 bultade e30, konstigt nog, det enda vettiga jag har hittat är erat kit, men 11lakan är inget som jag har råd att punga ut med för ett par bromsar

_________________
J1mmy @rv1dsson
Citera
Sörpan
Slåtte
Här sen Nov 2002
Inlägg: 8696



Bra bromsvätska och schyssta belägg kommer man långt med...

_________________
///Mvh Sören Hall (fd Kristensson)

"Raksträckor är bara en transport till nästa kurva"
Citera
Arne
Vejbystrand
Här sen Dec 2002
Inlägg: 1268



Hur mycket förändras spårvidden med er bromsats?

_________________
/Arne Lindgren
Citera
Samuel Lindkvist
Horda
Här sen Nov 2002
Inlägg: 2276



Arne skrev:
Hur mycket förändras spårvidden med er bromsats?


Ingenting egentligen. Har man fälgar som inte tar i oken så behöver man inga spacers och då är spårvidden som original. Vi använder alltså inte spacers bakom skivan som man kanske kan tro utan skivan passar lika fint som original. spacers satte vi dit för att köra med bbs 15" originalfälgar.

Det går bra att maila om ni undrar något. samuel@essell.se


mvh

_________________
Samuel Lindkvist | www.millway.se
Citera
Ragnar
Halland
Här sen Maj 2003
Inlägg: 3993



Lotus Samuel skrev:
spacers satte vi dit för att köra med bbs 15" originalfälgar.


Så du menar att de där Porscheoken går in under 15" fälgarna?

mvh/Ragnar

_________________
Ragnar Burenius
Citera
Samuel Lindkvist
Horda
Här sen Nov 2002
Inlägg: 2276



Ragnar skrev:
Lotus Samuel skrev:
spacers satte vi dit för att köra med bbs 15" originalfälgar.


Så du menar att de där Porscheoken går in under 15" fälgarna?

mvh/Ragnar


Japp. Det va det vi hade som mål. Inte mer vikt än nödvändigt och dessutom billigare däck.

_________________
Samuel Lindkvist | www.millway.se
Citera
Andreas Lidström
Mantorp
Här sen Nov 2002
Inlägg: 8281



Lotus Samuel skrev:
Ragnar skrev:
Lotus Samuel skrev:
spacers satte vi dit för att köra med bbs 15" originalfälgar.


Så du menar att de där Porscheoken går in under 15" fälgarna?

mvh/Ragnar


Japp. Det va det vi hade som mål. Inte mer vikt än nödvändigt och dessutom billigare däck.


thumbs up

Undra om jag får dit mina 15" BBS över dom nya oken nu bara... Annars får du ett samtal kanske.

_________________
E36/8
www.cornerweight.se
Citera
Andreas Lidström
Mantorp
Här sen Nov 2002
Inlägg: 8281



Så dubblar man...

_________________
E36/8
www.cornerweight.se
Citera
Mr Newton

Här sen Okt 2003
Inlägg: 373



är det samma pris utan spacerplattor? en båkdel av priset iofs

_________________
J1mmy @rv1dsson
Citera
BTG
Stockholm
Här sen Nov 2002
Inlägg: 8306



Läcker pråm Mattias! Den ser grym ut!

_________________
Mvh/Micke Regnell
Citera
Arne
Vejbystrand
Här sen Dec 2002
Inlägg: 1268



Mr Newton skrev:
nej jag vet, det är lite dött på broms fronten till 4 bultade e30, konstigt nog, det enda vettiga jag har hittat är erat kit, men 11lakan är inget som jag har råd att punga ut med för ett par bromsar


Ett tips är RallyDesigns "Big Brake Kit" som kostar ca 2500:-
kolla på www.raldes.co.uk/2003/page022.htm
Kitet innehåller 285mm skiva och adapter som flyttar ut original-oket, köp sedan Pagid racingbelägg och du har mkt bra bromsar...

_________________
/Arne Lindgren
Citera
Mr Newton

Här sen Okt 2003
Inlägg: 373



Arne skrev:
Mr Newton skrev:
nej jag vet, det är lite dött på broms fronten till 4 bultade e30, konstigt nog, det enda vettiga jag har hittat är erat kit, men 11lakan är inget som jag har råd att punga ut med för ett par bromsar


Ett tips är RallyDesigns "Big Brake Kit" som kostar ca 2500:-
kolla på www.raldes.co.uk/2003/page022.htm
Kitet innehåller 285mm skiva och adapter som flyttar ut original-oket, köp sedan Pagid racingbelägg och du har mkt bra bromsar...


åfan det har jag helt missat, tack

_________________
J1mmy @rv1dsson
Citera
mattias becker
kulltorp
Här sen Apr 2003
Inlägg: 329


Trådstartare
Jag bytte till något rejält direkt för jag var trött på att lägga 2000:- varannan bankörning. Jag tyckte att det var bättre att lägga dom pengarna på större prylar jag kan ju vara ute fler varv behöver inte byta belägg så ofta och har mycket roligare . Det är ju ändå ganska tråkigt att behöva bromsa 100m. innan alla andra bara för att bromsarna går varma ..Dessutom så är det fin service på PFC beläggen då dom bara är ett telefonsamtal och 45min härifrån thumbs up

_________________
Mattias Becker
Bmw 323ti compact -98
Bmw 120d M-sport -08
Citera
Mr Newton

Här sen Okt 2003
Inlägg: 373



fan, har tänkt lite, blir mer å mer sugen på era bromsar, hur lång leveranstid är det på dom, det blir alltså 12K med belägg?
det blir nog såatt en polare också vill ha era bromsar, man kan inte få ner priset lite då antar jag

_________________
J1mmy @rv1dsson
Citera
Samuel Lindkvist
Horda
Här sen Nov 2002
Inlägg: 2276



Mr Newton skrev:
fan, har tänkt lite, blir mer å mer sugen på era bromsar, hur lång leveranstid är det på dom, det blir alltså 12K med belägg?
det blir nog såatt en polare också vill ha era bromsar, man kan inte få ner priset lite då antar jag


Hej. Leveranstiden beror på oken som vi måste beställa från tyskland genom porschecenter. Men räkna med 1.5-2 veckor i värsta fall. Priset har vi redan satt i underkant men beställer ni 2 kit samtidigt så kan vi försöka komma överens om ett bra pris.

Det går bra att maila mig för mer info samuel@essell.se

Mvh

_________________
Samuel Lindkvist | www.millway.se
Citera
Mr Newton

Här sen Okt 2003
Inlägg: 373



ok, låter bra, det dimper ner ett mailsåfort jag har snackat med polaren och jag har jobbat ihop pengar

_________________
J1mmy @rv1dsson
Citera
Våra race- och banåkarbilar
BMW 325 -88
1, 2   >>
3 besök senaste veckan (9424 totalt)
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande