Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
Våra race- och banåkarbilar BMW M3 E92 #99 | << 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10 >> 12 besök senaste veckan (84959 totalt) |
Ja, det var häftigt..
Så är det verkligen. Kommer ihåg för några år sedan när jag satte min hittills bästa tid någonsin på Gelleråsen (satt med min förra bil). Det var en träningsonsdag och jag tyckte jag åkte runt och myskörde för asfalten i både Trösen och Ejes var trasig så där stod koner i banan och jag tänkte typ "här går ju ändå inte att göra några bra tider..." Ack så fel. Det var ju tur att transpondern var påslagen. _________________ Johan Armskogh |
||||||||
Har du nåt varv av Alx att jämföra med där han inte rattar friskt? Har också noterat att många duktiga chaufförer rattar mycket, ungefär som att de känner sig fram. Säkert inte fel men jag är inte så duktig.. _________________ Johan Armskogh |
||||||||
Inte jag heller, jag kör mer en styrvinkel och håller inte på och rycker och kör på gränsen, men sen går det inte lika fort _________________ Mvh/Rickard Cornacchini Porsche 997 RSR GT2 |
||||||||
På S40n i garaget hade vi problem med att servooljan började koka efter tre varv, på den byttes det till Volvos servo pump och då fungerade det. Skulle gissa att det är hög temperatur som knäcker pumpen. På min gjorde jag lite annorlunda. Vevaxel remskivan från S50 är mindre så jag monterade den, sedan gjorde jag en spacer och monterade S50 vattenpumpremskivan på S65 vattenpumpen utanför remskivan så servopumpen drivs av vattenpumpen. När jag höftade lite med diametrarna på hjulen så blev det en nerdrevning på ca 20%. Sedan satte jag en pump från M52 som passar i fästet och har lite lägre arbetstryck. Satte även en liten oljekyl men oljan blir bara ljummen nu. Lite slangar ivägen och skitigt då jag inte hade tvättat den sen sist. _________________ / Niklas Sandström BMW CS/SC Understeer is when you hit the wall with the front of the car and oversteer is when you hit it with the back |
||||||||
Hej Niklas, Tack för tipset. Är det samma offset och bultmönster på S50 skivan som org S65? M.a.o. passar den rakt på? _________________ Johan Armskogh |
||||||||
Joakim köpte av "det Holländska teamet", har glömt vad det heter. Det utvecklar ganska mycket till GT4:an. Vet du vilket jag menar? Skall se om jag hittar namnet. _________________ Patrik Skoog |
||||||||
.......... _________________ Mvh/Rickard Cornacchini Porsche 997 RSR GT2 |
||||||||
Hej, jag vet vilket du menar. Jag kollar där. Tack. _________________ Johan Armskogh |
||||||||
Hittade lite mer bilder tagna av Racefoto. Nu från Race 2
Strax dags för start Inbromsning in i Eje's på första varvet Eje's igen. Tror det är ett varv senare. Härlig känsla när man märker att man tar in på bilen framför. Här är det mycket Corvette i vilken backspegel man än tittar.. In i Esset _________________ Johan Armskogh |
||||||||
Racebilen fick också en julklapp även om tomten (DHL är väl ett gäng tomtar...) kom lite sent
Uppladdad med Rejsas Android-app. _________________ Johan Armskogh |
||||||||
Ska försöka få bort ~40kg innan våren kommer men som det är nu väger den ca.1270 torr. Man jagar hekton på bilen men jag själv väger in mina 198cm in på dryga 100kg.. så med mig och några liter soppa i tanken så väger vi in på strax under 1400kg _________________ Johan Armskogh |
||||||||
Alla riktiga män väger minst 0,1 ton ! _________________ Patrik Skoog |
||||||||
Ja, eller hur _________________ Johan Armskogh |
||||||||
Nu ska bakvagnen få lite stummare bussningar. På M3 är de flesta redan "standard unibal" men det finns några som har gummi. Millway har det som behövs så nu blir det bra. Nu är det dags att låta pressen jobba.
Uppladdad med Rejsas Android-app. _________________ Johan Armskogh |
||||||||
Kent "Kerra" Johansson från Karlskoga _________________ Johan Armskogh |
||||||||
Våra race- och banåkarbilar BMW M3 E92 #99 | << 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10 >> 12 besök senaste veckan (84959 totalt) |