Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
Våra race- och banåkarbilar BMW 325 -94 | 2594 besök totalt |
Efter många timmar studerande bland alla trevliga racingbilar.
Info: Bilen har används som som bruksbil innan den fick sin största service sen den var ny vintern 08/09. Kaross: Breddningskit likt GTR bilarna, Mindre ytterbakspeglar, Kolfiber vinge med stcc vingprofil, borttagning av reservhjulsbaljan, Andra lysen fram och bak. Motor: Har bytt till en s50b30 motor från m3 286hk som renoverades med nya lager innan den monterades, Kolfiberinsug, Shrick 286 graders kammar skall monteras, Katalysatorer från golf r32 med ferrita sportsystem efter kat, Lättat aluminium svänghjul med sinter koppling och hårdare tryckplatta.olja från Agip 10-60 racing Bromsar: 355mm 6 kolvsok fram, 330 mm 4 kolvs ok bak från XYZ, Ate super racing blue bromsvätska, Metallomspunnen teflonslangar fram/bak, Chassi: Coilover kitt från k-sport, Bärarmar bak från millway, Powerflex bussningar fram/bak, fjäderbenstag fram/bak, X-brake stag under framvagnen, Justerbara krängare fram/bak Fälgar/däck: 100+ fälgar med slicks, oz ultraleggera med Dunlop sportmaxx tt för gata Inredning: Tagit bort allt som inte behövs, Monterat en skruvbur från omp, Sportstolar, Bytt ratt till en mer greppvänlig från Sparco, 4-punkts bälte, Flockad instrumentpanel, Kommande uppdates: Extractorgrenrör, letar efter huv och bagagelucka i lättare material, En hö dörr från M3 GT i alu. _________________ Conny Ljunggren |
oj! en mer eller mindre färdigmoddad bil kommer ut från tystnaden, kul! Har du inte redan ett riktigt bra extractorgrenrör på den motorn i form av originalgrenröret?
Vi får väl se den piska våra svenska banor va? _________________ Mattias Habenicht HMS |
Våra race- och banåkarbilar BMW 325 -94 | 2594 besök totalt |