Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
Våra race- och banåkarbilar VW Scirocco GTi -78 | 3 besök senaste veckan (3068 totalt) |
Tänkte att jag skulle göra om presentationen av bilen lite då projektplanen är lite små ändrad samt att premiären är framflyttad 1 år.
Här kommer iallafall dom tänkta modifieringarna, saker och ting kommer kanske inte bli som tänkt då man inte vet hur bilen beter sig förän man kört den Klar: Preliminärt 2004-04-15 Bil: Volkswagen Scirocco GTi 1.6 -78 Chassie: ställbara Koni Coilowers, orginal bärarmar, vr6 -spindlar, -nav, -spindelled, uretanbussningar, främre och bakre fjäderbenstag, länkarmsstag ifram, borttagen främre krängningshämmare, bakre från scirocco gtx 16v, 35% kortare styrväxel, uppstagad bakaxel med uniballs Motor: 9A 1982cc block, balanserade och lättade stakar, viktjusterade och polerade kolvar, lättat och balanserat svänghjul, skvalpplåt från ultramotor, bafflat oljetråg 9A 16v topp, portad och planad, 276 graders dr.Schrick kammar, justerbart kamdrev, 34/28.5 in/ut ventiler, mirafrästa ventilsäten, brotchade ventilstyrningar, 51mm insug, Halltech F3 sprut, elektroniska spridare, specialbyggd fule-rail, Electromotive tändning, bosch bränslepump, supersprint 4-2-1 extraktorgrenrör, 2st supersprint 2.5" ljuddämpare, pipercross vector filter Transmission: 02A låda med Quife Diff, Sachs Förstärkt tryckplatta, 4 Puckad sinterlammel med ofjädrat centrum, orginal drivaxel med golf 2 16v inre drivknut och corrado vr6 yttre drivknut, modifierat växellänkage med 35% kortare lägen och 100mm högre placering Kaross: Grupp E bur med extra strävor till fjäderbenstorn samt kryss ibak, svetsförstärkta fjäderbenstorn och motorfästen, förstärkta kaross skarvar, igenlagd reservhjulsbalja med integrerad batterihållare, skrapad på underredsmassa, lättade dörrar, glasfiberhuv, mc backspeglar Vikt: 920kg i tjänstevikt enligt papper, lättad: 850kg? Bromsar: Fram: 282mm ventilerade och slitsade skivor med Brembo 4kolvs ok (lite trix med offsetet bara) bak: 228mm solida skivor, scirocco gtx ok, 22.2mm Huvudbromscylinder, högprestanda belägg, justerbara reducerningsventiler, stålomspunna bromsslangar Inredning: Rensad på dämpmattor och tyg, dörrsidor i aluminium, Sparco Pro 2000 förarstol på justerbart underrede, Sparco Touring passagerarstol på fast underrede, OMP ratt med snapoff nav, omp pedaler och knopp, intercom med hörselkåpor, div extra mätare Fälgar: Gata: OZ Racing Chrono Evolution 16x7 ET 37 Bana: ??? 15" Däck: Gata: 195-40-16 Bana: slicks Rostlagningen är påbörjad, räknar med att vara klar till slutet av sommaren då jag inte kan svetsa och det är en hel del rost och plåt som inte är så bra... Bilden är tagen innan jag befriade den från all underredsmassa _________________ Be that machine that works in your hand <- Blir den klar? |
Kul bygge!!! om du behöver delar så har jag massor, tex en tom 16v kaross -88 med alla tillbehör löst. motor, vxl låda, bur, extraktorrör, allt finns, + en gtx -85 komplett utan motor och låda,
jag säljer pga av nytt projekt ring eller maila 0707564007 henke_the_hunk@hotmail.com MVH HENKE. _________________ HENRIK PERSSON |
_________________ // Mats Karlsson http://www.matsgarage.com Biltråd 1: https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=85101 Biltråd 2: https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=115095 |
hehe bilden ljuger! dessutom är det troligtvis samma bild som du såg på blocket, svårt att plåta bra i mörkt garage
Bilen är måttligt fräsch, med dåligt underarbete innan lack, rost på 3-4 ställen där lacken lossnar men vad gör det, 2 liters 8v med vassare kam, extraktor och 2" avgas, ställbara gula koni, jamexfjädrar, länkarmsstag och lite annat smått o gott... _________________ Be that machine that works in your hand <- Blir den klar? |
Våra race- och banåkarbilar VW Scirocco GTi -78 | 3 besök senaste veckan (3068 totalt) |