Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
Våra race- och banåkarbilar BMW 316 Compact -96 | 2649 besök totalt |
Jag känner att det börjar spåra ur lite med bruksbilen så vi lägger väl in en liten tråd och ser om jag lyckas få inspiration och pepp till en total urspårning... Tanken var från början att ha en bil som lillebrorsan kunde övningsköra i och som kunde ta mig till och från affärerna för lite större shopping.
Självfallet passade jag på att testa den på bana förra året, och då såg det ut såhär (bilder tagna av BOFH) Det krängde en del och fjädring och så var nog inte riktigt optimal för bana Bilen fick dessutom nedslag på besiktningen i slutet av förra året då ena styrleden glappade, dags för vinterdvala och plocka fram MC'n för att pendla till jobbet med... Pendla MC i vinter, låter som en rellativt dum idé skulle väl någon kunna tänka. Involverade vet hur det gick Hursom, nu har solen tittat fram och styrleden skulle fixas. Så jag passade på att införskaffa ett paket coilovers mens ja ändå var i farten Bydget så det skriker om det, men än så länge bättre än det som satt på till att börja med ^^ Såhär såg utgångsmaterialet ut: Jag har då aldrig lyckats göra någonting meningsfullt med verktyg i mina händer tidigare, så lite stolt är jag ändå över att ha pulat dit skiten själv: Inställbara sänkning mellan 35-75mm skulle det vara... Med den undre fjädern spänd så mycket det går (på gränsen till att det är en tub och inte en fjäder längre alltså) ser det ut såhär: Låg och trevligt... men tyvärr lite väl lågt för att en vardagsbil Blir nog till att demontera fjäderbenen och ta bort den första lilla hjälpfjädern så jag kan skruva upp dämparna några cm till... suck, alltid kul med merarbete Styrleden jag fick passade dessutom inte så det blir väl mer garagetid hursomhaver Nåväl, fortsättning följer |
||||||
|
||||||
Kan bara hålla med bilden visar på lite körgglädje
Precis som denna lilla miss jag redde till på Knutan en gång http://www.youtube.com/watch?v=6eJRg _________________ NS 349/7.51.80/9.07.00 |
||||||
Den ursprungliga tanken var juh som sagt inte att smiska bilen på bana, men jag kan knappt hålla plånboken eller fingrarna i styr så lite mer bankompromisser kommer smyga sig in i bilen vad det lider (det är väl mest min ekonomi som lider av det iofs... ) För att svara på din fråga så är bromsarna fram från Ellac's B3'a Sen sitter det även en styrväxel från en M3 3.0 för att få fart på framhjulen iaf
Något måste man juh göra för att hålla alla de snabbare bilarna bakom sig, vad bättre än en kamikaze attack in i Esset Just när den där bilden togs dog ena trumman bak dock, så ingångsvinkeln blev lite häftigare än tänkt Får kika på klippet när jag kommer hem, it avdelningen har tyvärr spärrat youtube på jobbet |
||||||
|
||||||
Nope, samma diameter. Om jag inte minns helt fel så är det samma typ av bromsar som sitter på en 325'a. Men det räcker gott och väl för att få stopp på det relativt lätta ekipaget |
||||||
|
||||||
Våra race- och banåkarbilar BMW 316 Compact -96 | 2649 besök totalt |