Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Våra race- och banåkarbilar
BMW 323ti compact -98 CSL
1, 2, 3   >>
7 besök senaste veckan (23152 totalt)
mattias becker
kulltorp
Här sen Apr 2003
Inlägg: 329


Trådstartare
Bilen inhandlades förra året. Det som är gjort i skrivande stund är H&R coilover fram med millwayfjädrar bilstein grupp-N bak med millway fjädrar,topplagringar millway fram/bak. casterbussningar, bytt krängarstagen till långa varianten, X-brace . diverse nya bussningar motor/växellåda, sitta still stol. Det som är på gång är bygga om bakvagnen till justerbart och byta alla bussningar bak. När det är klart ska ev ett motorbyte ske. Säkert massa grejor jag glömt.

_________________
Mattias Becker
Bmw 323ti compact -98
Bmw 120d M-sport -08
Citera
Johan Sjöström
Der drüben
Här sen Dec 2002
Inlägg: 11687



fräckt, allt jag gjort och lite till nerskrivet på ett inlägg

_________________

NS 349/7.51.80/9.07.00
Citera
Ultura
München
Här sen Jul 2006
Inlägg: 2327



Sedär ja, det tog inte så lång tid innan du hittade lusten att göra en tråd nej , kanske blev extra sugen när du hämtade hjulen?

Föresten, den lät rätt gött när du brummade iväg

_________________
Viktor Starkman
Citera
mattias becker
kulltorp
Här sen Apr 2003
Inlägg: 329


Trådstartare
Jorå håller på att labba lite avgassystem nu ligger den på gränsvärde 94db i förbifart. Det blir rostfritt hela vägen sen när jag byter spis ev.

_________________
Mattias Becker
Bmw 323ti compact -98
Bmw 120d M-sport -08
Citera
Davve
Åby, Växjö
Här sen Mar 2005
Inlägg: 2072



Fin! och den verkar rejält kompetent också. thumbs up

_________________
David Glantz
Jaguar, Mini och några till.
Banbil (såld): BMW 318ti Compact -95
Citera
lillebroor
Skogen utanför Borås
Här sen Aug 2004
Inlägg: 462



Mumma! Kortfattat typ
Känns som att den är väldigt rolig på vägen

_________________
Peter Lundman
BMW 318i -83
Citera
mattias becker
kulltorp
Här sen Apr 2003
Inlägg: 329


Trådstartare
Jodå den håller sig på vägen nu när jag har ulturas hartge med R-däck så går det nog fresta lite till . Det är inte långt kvar förrän jag är nöjd med väghållningen den är rätt så välbalanserad. Men den är inte lättad än har fortfarande stereobygge på gång. Det är DLS reference/ultimate genomgående i orginalhålen samt en dls 12" spl ultimate som drivs av ett cad1000. Baslådan är väl det som väger mest men den är lätt att lyfta ur och så länge jag inte gått på dämpmattan osv i bilen får stereon sitta.

_________________
Mattias Becker
Bmw 323ti compact -98
Bmw 120d M-sport -08
Citera
mattias becker
kulltorp
Här sen Apr 2003
Inlägg: 329


Trådstartare

Dom här ska hitta till bilen också orginal nyrenoverade ok med mässingstyrningar dock så har dom legat ett tag så ytrost har uppkommit. Det får duga så länge, är tänkt att använda E46 330 bromsar senare ev. med brembo 4kolv ok. Just för att M3:ans skivor blir så mycket dyrare. Och när jag ändå är och klabbar med luftning så ryker strypningen till kopplingen.

_________________
Mattias Becker
Bmw 323ti compact -98
Bmw 120d M-sport -08
Citera
Davve
Åby, Växjö
Här sen Mar 2005
Inlägg: 2072



Sådant här får man ju inte diskutera på rejsa.. Är DLS-systemet 3-vägs eller? Eller lämnar diu något av hålen tomt?
Jag uppskattar musik, så jag går i valet om jag ska skicka i en låda eller inte och uppgradera framsystemet. Maximum race eller en hel del race och lite välljud?

_________________
David Glantz
Jaguar, Mini och några till.
Banbil (såld): BMW 318ti Compact -95
Citera
mattias becker
kulltorp
Här sen Apr 2003
Inlägg: 329


Trådstartare
Där sitter 3-vägs t25 ihop med up 2,5" och 5'25 vid fötterna samt coax med adapterplatta i bakänden. Har inte fått i mitt ca40 steg än så det drivs med en pioneer mp80. Låter rätt okej för min smak. Men när jag börjar riva plåtrent och bur så blir det ipod nano

_________________
Mattias Becker
Bmw 323ti compact -98
Bmw 120d M-sport -08
Citera
Davve
Åby, Växjö
Här sen Mar 2005
Inlägg: 2072



mattias becker skrev:
Men när jag börjar riva plåtrent och bur så blir det ipod nano
Helt klart ett alternativ! Mitt nya avgas har gjort att det vägt över mot att inte ha stereo, får ha en sju-h-lvetes stereo för att överrösta i så fall.

_________________
David Glantz
Jaguar, Mini och några till.
Banbil (såld): BMW 318ti Compact -95
Citera
mattias becker
kulltorp
Här sen Apr 2003
Inlägg: 329


Trådstartare
Såg att en del hade problem med stolsinfästningar så här löste jag mitt. Bälteshållare från mitten bak sitter med genomgående M10 rostfri gängstav " kommer ingenstans" Stolsunderredet sitter på 40/40 alu gör att jag kan "skjuta" stolen i sidled.

_________________
Mattias Becker
Bmw 323ti compact -98
Bmw 120d M-sport -08
Citera
farbeyonddriven/Hobbe
Jönköping
Här sen Maj 2004
Inlägg: 572



Trevlig bil thumbs up
Smart lösning med stolen/bältet.

_________________
Anders Holm
Såld
Citera
david-o
Baar - CH
Här sen Jun 2005
Inlägg: 1134



mattias becker skrev:
Såg att en del hade problem med stolsinfästningar så här löste jag mitt. Bälteshållare från mitten bak sitter med genomgående M10 rostfri gängstav " kommer ingenstans" Stolsunderredet sitter på 40/40 alu gör att jag kan "skjuta" stolen i sidled.

Är en alu-profil verkligen stark nog för att inte ge med sig vid en eventuell krock?

_________________
David Olsson
Lotus Elise SC
Citera
mattias becker
kulltorp
Här sen Apr 2003
Inlägg: 329


Trådstartare
Det byggs ju skyddsburar inom industri med samma profiler så det känns stabilt. Men jag kan förstås ha fel. Den undre delen som är fäst i bilen är dock stålprofil 2mm. Det var bara en smidig lösning för min del, samt att det känns som att det kommer hålla. Men inget som är utprovat, får väl hoppas att jag aldrig behöver testa

_________________
Mattias Becker
Bmw 323ti compact -98
Bmw 120d M-sport -08
Citera
Davve
Åby, Växjö
Här sen Mar 2005
Inlägg: 2072



Som sagt en smart lösning på stolsunderrede. thumbs up
För dem som inte litar på alu-profiler så kan man istället byta mot dessa mot vanligt plattjärn och istället fräsa genomgående spår i båda ändarna för att få samma funktion. Jag kommer nog själv köra på den senare varianten då jag har tillgång till plattjärn men inte alu-profiler.

_________________
David Glantz
Jaguar, Mini och några till.
Banbil (såld): BMW 318ti Compact -95
Citera
mattias becker
kulltorp
Här sen Apr 2003
Inlägg: 329


Trådstartare
Fick på gå bort skorna skodda med R888

_________________
Mattias Becker
Bmw 323ti compact -98
Bmw 120d M-sport -08
Citera
farbeyonddriven/Hobbe
Jönköping
Här sen Maj 2004
Inlägg: 572



Fin skor! Ser rejsigt ut thumbs up

_________________
Anders Holm
Såld
Citera
Ultura
München
Här sen Jul 2006
Inlägg: 2327



Ser ju perfekt ut på en compact, antar att dom är lite renare nu?

_________________
Viktor Starkman
Citera
mattias becker
kulltorp
Här sen Apr 2003
Inlägg: 329


Trådstartare
Jo lite renare är dom men inte helt rena, satt rätt bra fick använda fälgsyra. Tur man har en bror som äger en bil lackering så man får tag i riktiga rengöringsprylar. Dom var ju raka och fina iallafall thumbs up

_________________
Mattias Becker
Bmw 323ti compact -98
Bmw 120d M-sport -08
Citera
mattias becker
kulltorp
Här sen Apr 2003
Inlägg: 329


Trådstartare
Har uppdaterat bilen med grövre krängare bak 19mm blev det mot mina 15mm innan. Sen passade jag på att styla tjejens kombi med nya lyktor då dom gamla var lite brända i reflektorn...

_________________
Mattias Becker
Bmw 323ti compact -98
Bmw 120d M-sport -08
Citera
Våra race- och banåkarbilar
BMW 323ti compact -98 CSL
1, 2, 3   >>
7 besök senaste veckan (23152 totalt)
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande