Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Våra race- och banåkarbilar
Peugeot 206 Rc 2005
1, 2   >>
4 besök senaste veckan (19610 totalt)
Team_hink_racing

Här sen Mar 2004
Inlägg: 404


Trådstartare
Tänkte det kunde varit roligt att lägga upp bilen här då det bara verkar finnas en 206 Rc till på Rejsa.
Det kommer komma en drös bilder och uppdateringar då projekten jusst nu är klart förutom motorn, men vi tar om det från början.

2009 köpte jag min en sånn här,

Körde 3 utav 4 "Kartellen" (peugeotsportclub hondakluben fordklubben och subaru ssi) träffar med den.
Den hade lite uppdaterade bromsar ebc och peugeotsport chassi, k-kulle tid 1,04,5 med bra däck

Bild från Anderstorp där det var lite blött. har för mig tiderna var runt 2,12 nånting i blötan, fan vad roligt det var.
Sen blev det höst och bilen skulle ställas av, 30/9 blev 31/10 och jag missade att ställa av den 2mån på raken, den var ju så rolig att köra
Det gick såhär


Bilen blev löst och jag fick behålla kofångarna som kostar ca 9kkr st, tråkigt då vi hade haft så roligt ihop.

Vinter gick och jag sneglade lite på en ersättare.

Då kom denna ut på annons

Åkte ner till Gbg för att hämta hem den.
Sen besiktigade jag den så det var klart att sätta kapen i,
Pallbocksräcer


Att göra listan såg ut så här. Nästan allt är klart nu 201005
Hjulupphängning.
Fram: Gaz gold med 600lbs fjädrar, 21mm krängare från Peugeot sport , racing spindlar med 2º camber
Bak:Gaz gold, 25mm (Ps) Rcc stavar och krängare åtk,pinnbulltade nav lättare om man ska köra spacer (fram o bak)

Bromsar.
original skivor runt om, Red-stuff belägg runt om ,stålomspunna slangar

Motor.
Åtk. Baker bushes bussningar alla tre.

Interiör.
Kolfiber sittastill stolar , 6-punktsbälte , kolfiber dörrsidor

Exteriör.
Kolfiber speglar Speedline sl2120 fälgar med R888 Gt-kofångare
Citera
Team_hink_racing

Här sen Mar 2004
Inlägg: 404


Trådstartare
47 som gluttat och inget kommentar

Vi forsätter med uppdateringar så vi kommer ikapp.

Dom nya dämparna för år.


Sen hittade jag en Polack som hade lite kolfiber paneler till mina dörrar ( han har delar till många märken om intresse finns pm)


Monterat på bilen, racepatina och ingen styling finish



Blev speglar när jag ändå beställde


Bromslangar


Topplagringar


Pinnbult och muttrar


Motorfästen, Baker Bm som gör dessa, gör bara till Peugeot änn så länge



Torisionstavar i bak, från 206rcc cupen i frankrike


Krängare fram


Hubbar med inbyggd camber på 2grader


Målad bakaxel med dämpare och stavar monterade


Motorn
Citera
Måns Ulveståhl
Stockholm
Här sen Jul 2004
Inlägg: 5538



Kul med fler hothatchar här thumbs up

_________________
BMW MC-klubben
Citera
David Lundin
Värnamo
Här sen Mar 2009
Inlägg: 262



Ser ut att bli en trevlig liten räser.

Har du testat EBC-beläggen innan? Har inte hört mycket gott om deras grejor, förutom av en kille som kört Camaro Cup i många år, men jag tror inte de kör med riktigt samma grejor då deras bromsar är uppe i typ 900 grader vill jag minnas han sa.

_________________
David Lundin
Citera
Mr C
Stockholm
Här sen Sep 2008
Inlägg: 587



Bra att någon utmanar alla Clio Sportare. Den ser ut att få en del trevliga uppgraderingar. Har själv varit sugen på en sån där för bankörning.

_________________
Christoffer Silfverberg
Citera
Andreas Millbro
Stockholm
Här sen Dec 2002
Inlägg: 2913



Ser bra ut, blir säkert kul att köra med de uppgraderingarna.

Vad köpte du spindlarna ifrån? Lite intresserad om det finns till fler modeller...

Lite kul är att det är likadana bromsok bak på denna som till de flesta franska småbilar, bl.a på min Renault 5:a ifrån -88. Gör iofs att det är svårt att hitta uppgraderingsbromsar bak men det behövs troligen inte heller.

_________________
Bromsar bäst som bromsar sist...
Renault 5 GTE -88
Citera
Magnus Janard
Stockholm
Här sen Sep 2005
Inlägg: 721



Läckert! skoj med en uppdaterad RC skall du montera på WRC stötfångarna även på den Röda? är ju så läckert med de på

_________________
Hälsningar
Magnus Janard
Svänger med Renault Clio 16V, Dauphine "proto" och R8 Gordini samt bygger en Renault 4CV SPORT
Brummar det så är det kul !
Citera
Team_hink_racing

Här sen Mar 2004
Inlägg: 404


Trådstartare
David Lundin skrev:
Ser ut att bli en trevlig liten räser.

Har du testat EBC-beläggen innan? Har inte hört mycket gott om deras grejor, förutom av en kille som kört Camaro Cup i många år, men jag tror inte de kör med riktigt samma grejor då deras bromsar är uppe i typ 900 grader vill jag minnas han sa.

Jag körde med Ebc-redstuff förra året med nöjda referenser faktist. Problemet på denna bil ligger i att vakumet inte räcker till alltid så det kan göra att pedalen känns lite konstig ibland.

Nu har jag iaf bytt ok till 306gti ifram för att få på Pfc 97 belägg från pean.

David, kolla pm angående kolfiber delar!
Citera
Tobias H
Lidköping
Här sen Apr 2004
Inlägg: 1130



Tyckte den silvriga rörde på sig riktigt fint och den här lär inte gå långsammare runt banorna, kul! thumbs up

Blev lite nyfiken på kolfiber prylarna, vart hittar jag dom? På jakt efter liknande dörrsidor till min type-r.

_________________
Tobias Hilmersson
944 S2 "Murphy", 968CS
Citera
Team_hink_racing

Här sen Mar 2004
Inlägg: 404


Trådstartare
Tobias H skrev:
Tyckte den silvriga rörde på sig riktigt fint och den här lär inte gå långsammare runt banorna, kul! thumbs up

Blev lite nyfiken på kolfiber prylarna, vart hittar jag dom? På jakt efter liknande dörrsidor till min type-r.

Kan pma dig lite priser och bilder i kväll eller helgen när jag får svar från min kontakt.
Till Honda Ctr näst nyaste vilket han tävlar med finns det dörrsidor fram och bak handbromskonsol takinsläpp modellanpassade speglar lite skydd till tank och tankpåfyllning.
Finns grejor till Clio sport Bmw e36 Evo 6-9 osv
Citera
Team_hink_racing

Här sen Mar 2004
Inlägg: 404


Trådstartare
Magnus Janard skrev:
Läckert! skoj med en uppdaterad RC skall du montera på WRC stötfångarna även på den Röda? är ju så läckert med de på

Japp dom är på lacken nu, Det är Zender som gjorde dom ca4000st för att dom skulle få 206an 4meter lång för att kunna köra WRC.
Citera
Team_hink_racing

Här sen Mar 2004
Inlägg: 404


Trådstartare
Andreas Millbro skrev:
Ser bra ut, blir säkert kul att köra med de uppgraderingarna.

Vad köpte du spindlarna ifrån? Lite intresserad om det finns till fler modeller...

Lite kul är att det är likadana bromsok bak på denna som till de flesta franska småbilar, bl.a på min Renault 5:a ifrån -88. Gör iofs att det är svårt att hitta uppgraderingsbromsar bak men det behövs troligen inte heller.

Bromsoken har precis som du säger varit samma i urminne, men dessa har tror jag 34mm kolv ist för 32 så lite framåt har det gått

Spindlarna är Peugeot sports egna.
Citera
Team_hink_racing

Här sen Mar 2004
Inlägg: 404


Trådstartare
Mr C skrev:
Bra att någon utmanar alla Clio Sportare. Den ser ut att få en del trevliga uppgraderingar. Har själv varit sugen på en sån där för bankörning.

och alla snabba hondor

Har mailat om kolfiberdelarna nu så pma dom som frågat om priser om jag får det idag.
E36 delarna har jag lagt bilder direkt ifrån tillverkaren i Polen här. http://s430.photobucket.com/albums/qq22/team_hink_racing/Carbon%20dela . . . .
Citera
Team_hink_racing

Här sen Mar 2004
Inlägg: 404


Trådstartare
Då fortsätter vi historien.

Redan för 2 år sen köpte jag Jenveys 48mm för att köra med, men med e-gas o multiplex( multi-komplicerat) blir allting lite jobbigare, därför har det tagit tid då jag först tänkte köra med en gas-motor direkt på axeln. Det skrotades rätt fort utav Svalle på Ts-motor då jag hade en Unichip-box som jag tänkte han kunne styra detta med.

Tillslut så ringde jag "Dansken" a-e.dk som sysslat mycket med Peugeot innan och fick ett lugnande samtal med honom. Det enda han sa var " Det mo igge va no problem" och "den mo vi igge bruge"
Saken var biff, väntade dock på kopplingen för att få klart "bilen" men när jag ringde ner till honom igen för att prelboka mig så ville han hellre ha den i sin bänk än i landsvägen som jag hade ställt in mig på.
Körde ner motorn samma helg och dom trodde dom skulle behövde 10-12dar till jag kunde hämta den.
Efter nån vecka ringde jag för att kolla läget om det kunde gå att hämta den till helgen, då hade deras motorbänk skurit så den satt helt bomfast. Där är vi nu

Men det gör inget för då hinner jag torr köra henne lite i garaget först

Passageraren får sitta lågt. thumbs up


Här sitter jag nu och torrkör


Det får nog bli att jag rullar kanterna lite ändå




Vanlig pedal har fått leta sig in igen, axeln till den kostade 39kr och fästet fanns i karossen thumbs up


Andra ok från 306gti och nya skivor med Pfc97 Belägg.


Bak


Hubbarna kom utan vissa nödvändigheter såsom abs-utag Racetillbehör
Det fick vi fixa till och det gjorde Svenne på Tbr-racing i Lidköping och jag är evigt tacksam, alltid trevlig och bra service och priser!


Blev det nån camber?
Citera
Eisenhut
Malmö
Här sen Mar 2007
Inlägg: 50



Där du visar bild på avståndet mellan däck o skärmkant, är "camberkittet" monterat då? För är den inte det så bör det gå in med mer camber. =)

Ska du köra sturup på söndag?

Mvh/Marcus

_________________
Marcus Eisenhut

Honda Integra GSR -94
Citera
Team_hink_racing

Här sen Mar 2004
Inlägg: 404


Trådstartare
Eisenhut skrev:
Där du visar bild på avståndet mellan däck o skärmkant, är "camberkittet" monterat då? För är den inte det så bör det gå in med mer camber. =)

Ska du köra sturup på söndag?

Mvh/Marcus

Bilden visar bakhjulet där sitter det inget camber-kitt, finns väldigt lite med roliga grejor till bakvagnarna på dessa om man inte vill köra med rena race grejor som kanske inte håller riktigt till vanlig gatkörning.

Sturup hade det blivigt om jag fått motorn som planerat, nu blir det nog till Gelleråsen 18/7 innan jag kör med Kartllen nästa gång.
Citera
Team_hink_racing

Här sen Mar 2004
Inlägg: 404


Trådstartare
För en vecka sen åkte vi hem från Europa över Danmark och Slangerup, vi skulle ha med henne hem

35 grader varmt var det och Jörgen tyckte det inte var det bästa vädret för att mappa i.

Till helgen var den i och igår startade jag den lite bara för att få lite motivation för att fortsätta med det sista, lätt rätt gott faktiskt
Bandax verkar bli Kinnekulle med Kartellen om jag inte hittar nått tidigare.
Citera
Team_hink_racing

Här sen Mar 2004
Inlägg: 404


Trådstartare
bilen startad och provkörd, dock har nått hänt i självjusteringen i kopplingswiren, kommer en ny i dag så jag hoppas att det går att köra mer än 200m idag
Sen ska bara servoslangar göras sen ska bilen vara klar thumbs up
Citera
Team_hink_racing

Här sen Mar 2004
Inlägg: 404


Trådstartare
Var på Kinnekulle i går och åkte med Alfa klubben som ska ha stort tack att jag fick vara med och köra! thumbs up
Anmälde mig kvällen innan då jag var på kullen och såg att det var Alfor där, därför fick jag åka i C-gruppen vilken man bara fick köra om på rakorna, bättre än att vara i garaget
Dagens bästa blev 1,01,27 Vilket det nog går att putsa en bit på.
3dje varvet med bilen på banan blev 1,03,95 vilket är en halvsekund snabbare än förra årets bil på slicks! SÅ jag blev väldigt glad när jag så det på laptimern, det kommer ni få se på filmen sen

om nån som fått mig på bild får ni gärna lägga upp bilder här.
Citera
Team_hink_racing

Här sen Mar 2004
Inlägg: 404


Trådstartare

Film på uppladdning!
Citera
Team_hink_racing

Här sen Mar 2004
Inlägg: 404


Trådstartare
Citera
Våra race- och banåkarbilar
Peugeot 206 Rc 2005
1, 2   >>
4 besök senaste veckan (19610 totalt)
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande