Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Våra race- och banåkarbilar
BMW 318is -90
<<   1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8   >>
18 besök senaste veckan (37926 totalt)
Anton Lillsund
Sälen
Här sen Aug 2003
Inlägg: 11883

<span style='color:red;font:bold'>Moderator</span>
Moderator

Powerflex har en lösning också. Dessa har jag monterat. Den behöver inte bli dyr om man handlar av rätt säljare...
Se upp det finns många som drar på rejält med överpris på Powerflexs bussningar.

Fast samtidigt ligger det några bitar oilon här hemma plus två bussningshållare som skulle kunna uppdatera min bil ännu lite mer.

Är M3 originalbussningarna gjutna i gummi och med en massa hål som flexar hej vilt när dom belastas eller är dom solida?

_________________
/Anton Lillsund
Citera
Andreas Lidström
Mantorp
Här sen Nov 2002
Inlägg: 8281



M3-bussningen är solid i gummi.

Vem säljer PF till humana priser?

_________________
E36/8
www.cornerweight.se
Citera
Tobbe_A
Åstorp
Här sen Jun 2004
Inlägg: 177



Dan Hovang skrev:
Jo, det råkar jag faktiskt ha
Färgerna visar vad som är ett rör (utom svart )



Det är en Svets&Smidebur, färdigbockad men inte färdigkapad.


Jag tackar och bockar .

HA d gött

_________________
Thobias "Tobbe" Ahlbin
www.ahlbinsbil.se / www.dnstrading.se
Citera
Dan Hovang
Vressel
Här sen Apr 2003
Inlägg: 1908


Trådstartare
Delrin har man hört om, hårt och fint, men skeptiska säger att dom stressar bärarmen onödigt mycket eftersom vinklarna är svåra att få till exakt .. Gäller kanske bara bakvagnen, kan inte se hur det skulle påverka fram.

Säljer du dina delrinare, Andreas, du ska ju tydligen inte ha dom själv
Citera
Anton Lillsund
Sälen
Här sen Aug 2003
Inlägg: 11883

<span style='color:red;font:bold'>Moderator</span>
Moderator

Andreas Lidström skrev:
M3-bussningen är solid i gummi.

Vem säljer PF till humana priser?


ok.


Haglund hade en fin kontakt som ordnade grymt bra pris (i mitt tycke iaf) på komplett sats av PF bussningar till E30. MK-Raceparts har jag för mig att företaget heter/hette. Tror det ligger lite på is med den firman just nu.

EDIT: Här är url till företaget iaf. http://www.mkraceparts.com/ Verkar som sagt ligga lågt just nu.

_________________
/Anton Lillsund
Citera
Andreas Lidström
Mantorp
Här sen Nov 2002
Inlägg: 8281



Behåller nog delrinarna då jag tror dom kommer behövas framöver...
Impulsköpte ju nämligen lite annat "halvskoj" idag till bilen...mao fler hyllvärmare.

Dagens citat: "En M42 med 157,2hk eller mindre är en startmotor!"

_________________
E36/8
www.cornerweight.se
Citera
Anton Lillsund
Sälen
Här sen Aug 2003
Inlägg: 11883

<span style='color:red;font:bold'>Moderator</span>
Moderator

Andreas Lidström skrev:

Dagens citat: "En M42 med 157,2hk eller mindre är en startmotor!"


Jaja du ska ju köra dragracing nu så det behövs lite mer kräm då förstås..

Men jag sitter själv och planerar.. Man kanske skulle fila lite på toppen..

_________________
/Anton Lillsund
Citera
Andreas Lidström
Mantorp
Här sen Nov 2002
Inlägg: 8281



Anton Lillsund skrev:
Andreas Lidström skrev:

Dagens citat: "En M42 med 157,2hk eller mindre är en startmotor!"


Jaja du ska ju köra dragracing nu så det behövs lite mer kräm då förstås..

Men jag sitter själv och planerar.. Man kanske skulle fila lite på toppen..


Hahaha

Ja, jag kan avslöjja att det faktiskt är "motordelar" som inhandlats... igen.

_________________
E36/8
www.cornerweight.se
Citera
Andreas O
Karlstad
Här sen Jun 2003
Inlägg: 579



Hur blir det med takhöjden i bilen när du har både taklucka och bur?
Man vill ju inte slå hjälmen i huvudbågen precis.

_________________
A n d r e a s O t t o s s o n
Citera
Anton Lillsund
Sälen
Här sen Aug 2003
Inlägg: 11883

<span style='color:red;font:bold'>Moderator</span>
Moderator

Andreas ottosson skrev:
Hur blir det med takhöjden i bilen när du har både taklucka och bur?
Man vill ju inte slå hjälmen i huvudbågen precis.


Bör inte ställa till problem då stolen oftast monteras så långt ned mot golvet som det bara går.
Hjälmen är en bra bit från taket då, om man håller sin längd under två meter eller så dvs.

_________________
/Anton Lillsund
Citera
Dan Hovang
Vressel
Här sen Apr 2003
Inlägg: 1908


Trådstartare
Anton Lillsund skrev:
Andreas ottosson skrev:
Hur blir det med takhöjden i bilen när du har både taklucka och bur?
Man vill ju inte slå hjälmen i huvudbågen precis.


Bör inte ställa till problem då stolen oftast monteras så långt ned mot golvet som det bara går.
Hjälmen är en bra bit från taket då, om man håller sin längd under två meter eller så dvs.


Helt riktigt Anton.

Jag är ganska lång så jag monterade stolen så lågt jag kunde. Det är lågt. Man kan ha hög hatt på sej utan att riskera att den blir skrynklig. Med originalstolen blev det däremot ganska trångt, den är ju hög som ett hus.
Citera
Anton Lillsund
Sälen
Här sen Aug 2003
Inlägg: 11883

<span style='color:red;font:bold'>Moderator</span>
Moderator

Min stol sitter cirka 4-50 mm upp från golvet. Det har fungerat ganska bra men troligen ska jag testa och känna lite att ha stolen cirka 10 mm.
Det börjar bli mycket som jag ska göra nu..

_________________
/Anton Lillsund
Citera
Andreas O
Karlstad
Här sen Jun 2003
Inlägg: 579



okej, då kan jag kanske köpa en bil med taklucka då om jag nu inte hittar en utan...

_________________
A n d r e a s O t t o s s o n
Citera
Anton Lillsund
Sälen
Här sen Aug 2003
Inlägg: 11883

<span style='color:red;font:bold'>Moderator</span>
Moderator

Andreas ottosson skrev:
okej, då kan jag kanske köpa en bil med taklucka då om jag nu inte hittar en utan...


Dom verkar vara knasigt ovanliga utan lucka. Men lycka till i jakten på en kul bil! thumbs up

_________________
/Anton Lillsund
Citera
Andreas O
Karlstad
Här sen Jun 2003
Inlägg: 579



Anton Lillsund skrev:
Andreas ottosson skrev:
okej, då kan jag kanske köpa en bil med taklucka då om jag nu inte hittar en utan...


Dom verkar vara knasigt ovanliga utan lucka. Men lycka till i jakten på en kul bil! thumbs up


Jo, har märkt det. >

Får se vad det kan bli för modell bara... är sugen på en 325a.

_________________
A n d r e a s O t t o s s o n
Citera
Bistec
Linköping
Här sen Jun 2004
Inlägg: 2444



Undrar lite om buren, som jag kan se på bilderna verkar det ju alltså finnas ett löstagbart rör, monterbart med bultar eller ( kanske är jag helt ute och cyklar ??? ), är detta alltså en FIA-godkänd lösning ??

_________________
/ Martin Spetz

Racern:
Citera
Dan Hovang
Vressel
Här sen Apr 2003
Inlägg: 1908


Trådstartare
Bistec skrev:
Undrar lite om buren, som jag kan se på bilderna verkar det ju alltså finnas ett löstagbart rör, monterbart med bultar eller ( kanske är jag helt ute och cyklar ??? ), är detta alltså en FIA-godkänd lösning ??


Ja det gula röret i bilden ovan är demonterbart. Det är monterat med bultar enligt konstens alla regler (GT) och är altså godkännt.
Citera
Daniel Kihlgren
Vagnhärad
Här sen Mar 2003
Inlägg: 2334



Hur var passformen på glasfiberhuven?

_________________
/Daniel Kihlgren
VW 1200 -65
Punto GT -96
Citera
Dan Hovang
Vressel
Här sen Apr 2003
Inlägg: 1908


Trådstartare
Mycket bra! thumbs up
Det är tom tätt mellan torpedväggsgummifluffet och huven, så man slipper oljiga äckel-ångor i kupén.
Citera
Daniel Kihlgren
Vagnhärad
Här sen Mar 2003
Inlägg: 2334



Låter ju trevligt

_________________
/Daniel Kihlgren
VW 1200 -65
Punto GT -96
Citera
Zolektric

Här sen Maj 2004
Inlägg: 973



ska du oxå ha en sån Danne eller?

_________________
Björn Hansson
Citera
Våra race- och banåkarbilar
BMW 318is -90
<<   1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8   >>
18 besök senaste veckan (37926 totalt)
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande