Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Våra race- och banåkarbilar
BMW M3 CSL -03
1, 2   >>
4 besök senaste veckan (16977 totalt)
HEJNINGER
UPPLANDSVÄSBY
Här sen Sep 2006
Inlägg: 163


Trådstartare
LÄGGER NU UPP BILEN, LITE INFo OM DEN....

En original M3 CSL från 2003, svensksåld, en av 9 som såldes i sverige tror jag

Vi köpte den av en trevlig kille som heter Felix som tog väl hand om den, eftersom han var meck på Bmw och var väldigt pedant så kändes det bra, den har i princip varit servad var 500:e mil sen den var ny

Felix gjorde precis de uppdateringarn man kan önska sig på denna bil :

*KW-V3 kit, vill uppdatera till hårdare fjädrar som fort jag fått reda på vad jag ska använda (Några tips?)

*Millway camber plattor + camber stag bak

*Hjul inställning + Invägning

*Bussningar fr+ bak, kommer säkert uppdateras vart efter för att passa ändamålet

*Pf-01 belägg runt om + metall slangar runt om, Motul Broms vätska, vi ska prova PF-06 när de gamla är slut

*Vit/svart hel folierad enligt konceptbilen BMW 135Tii

* Pulverlackade "bak" fälgar runt om med 265/30x19, Michelin Cup däck på bana, Dunlop Sport Maxx GT på Gata, spacers bak


Sen vi köpte bilen så har vi, förutom hunnit med ett gäng mil, byggt ett nytt avgassystem hos Feritta i Köping, med vaccum styrda avgasspjäll för att kunna styra ljudnivån från sportigt till raka rör , viserligen så lät den väldigt bra med det gammla systemet som Felix lätt bygga, men man vill ju kunna köra den på Ringen och längre sträckor utan att få nervskador av resonasen i kupen , Feritta gjorde ett super jobb på systemet

Planer för hösten 2010 är att göra om hel folierningen på bilen, firman som utförde det första jobbet lyckades inte få folien att fästa på vissa ställen, det är synd, men det är sånt som händer, det ser inte så kul ut med "släpp" lite var stans på bilen

Som tur är så jobbar min sambo Marie med detta + solfilm och meningen är ju att bilen ska synas för hennes firma oxå, så innan hon slänger på hennes firmalogga på bilen så måste de vara 100% utförd foliering, vi får se vilket tema folieringen kommer ha, men huvudsaken är att den representerar den kvalitet på arbete hon utför, själklart så lägger vi upp bilder vart efter det uppdaters








_________________
JOHAN HEJNINGER
Citera
erikjakan
Stockholm
Här sen Dec 2004
Inlägg: 7755



Trevligt!

Den är redigt fet denna csl

_________________
Erik Wedlund

Nurburgring 7.14.8 BTG Z06
Nurburgring 7.40 BTG 996 Turbo
Mantorp 1.23.7 Carrera S
Gelleråsen 1.18.40 M3e36
Gelleråsen 1.11.5 996 turbo
Citera
HEJNINGER
UPPLANDSVÄSBY
Här sen Sep 2006
Inlägg: 163


Trådstartare
erikjakan skrev:
Trevligt!

Den är redigt fet denna csl



Tack så mycket, vi är redigt nöjda med den

_________________
JOHAN HEJNINGER
Citera
Johan Sjöström
Der drüben
Här sen Dec 2002
Inlägg: 11687



thumbs up

_________________

NS 349/7.51.80/9.07.00
Citera
Niklas Maravic
Örebro
Här sen Jan 2003
Inlägg: 4704

Hjälpmoderator

Riktigt läcker bil!

Ser med spänning fram emot att läsa om hur den ska få nya "kläder". Ta gärna massor med bilder och lägg upp. Det kan vara kul att se hur man gör en foliering.

_________________
May the Downforce be with you

Team Swedish Racing Mates
Citera
HEJNINGER
UPPLANDSVÄSBY
Här sen Sep 2006
Inlägg: 163


Trådstartare
Niklas Maravic skrev:
Riktigt läcker bil!

Ser med spänning fram emot att läsa om hur den ska få nya "kläder". Ta gärna massor med bilder och lägg upp. Det kan vara kul att se hur man gör en foliering.



Vi lägger upp vart efter, det är nice att kunna byta färg på bilen, lite hursom, vi gillar dock vita bilar och tycker att denna koncept funkar för oss, så vi spånar på att bara göra om det dåliga och ha kvar resten

Vi får se???

_________________
JOHAN HEJNINGER
Citera
Magnus Thomé
Stockholm
Här sen Nov 2002
Inlägg: 41626

Forumägare
Forumägare

Designen på den folieringen gillar jag fett (har sett bilen på bild tidigare)


Vad kostar en hel foliering?

_________________
Magnus Thomé
Citera
HEJNINGER
UPPLANDSVÄSBY
Här sen Sep 2006
Inlägg: 163


Trådstartare
Magnus Thomé skrev:
Designen på den folieringen gillar jag fett (har sett bilen på bild tidigare)


Vad kostar en hel foliering?



Hej Magnus!

Priset beror på vad det är för bil, hur stor bilen är, hur många olika färger man vill ha, ev. mönster och hur mycket grund jobb man gör själv....Plockar man bort lister, blinkers glas och eventuellt lossa stötis (om det behövs för att komma åt bättre) o.s.v. så brukar det kunna bli billigare....

Ge mig mer info om vad som önskas så kollar jag upp ett bra "rejsa" pris

//Johan

_________________
JOHAN HEJNINGER
Citera
Syrran
Stockholm
Här sen Sep 2004
Inlägg: 108



ohh la la!


_________________
Johan Syrén
Citera
Magnus Thomé
Stockholm
Här sen Nov 2002
Inlägg: 41626

Forumägare
Forumägare

HEJNINGER skrev:
Magnus Thomé skrev:
Designen på den folieringen gillar jag fett (har sett bilen på bild tidigare)


Vad kostar en hel foliering?



Hej Magnus!

Priset beror på vad det är för bil, hur stor bilen är, hur många olika färger man vill ha, ev. mönster och hur mycket grund jobb man gör själv....Plockar man bort lister, blinkers glas och eventuellt lossa stötis (om det behövs för att komma åt bättre) o.s.v. så brukar det kunna bli billigare....

Ge mig mer info om vad som önskas så kollar jag upp ett bra "rejsa" pris

//Johan



En M3 E46 tex En enda färg kanske. Och att man själv plockar bort o på saker för att hjälpa till. Lite nyfiken på hur mycket det drar iväg med flera färger o mönster, extremexempel Gautes färglada CSL och din mer måttfulla svartvita t.e.x.

Tack thumbs up

_________________
Magnus Thomé
Citera
Konstapeln
Sthlm, Hammarby
Här sen Jun 2006
Inlägg: 144



HEJNINGER skrev:
Magnus Thomé skrev:
Designen på den folieringen gillar jag fett (har sett bilen på bild tidigare)


Vad kostar en hel foliering?



Hej Magnus!

Priset beror på vad det är för bil, hur stor bilen är, hur många olika färger man vill ha, ev. mönster och hur mycket grund jobb man gör själv....Plockar man bort lister, blinkers glas och eventuellt lossa stötis (om det behövs för att komma åt bättre) o.s.v. så brukar det kunna bli billigare....

Ge mig mer info om vad som önskas så kollar jag upp ett bra "rejsa" pris

//Johan


Riktigt trevligt bilköp du gjort

Pma gärna pris till mig med, m3 e46 singel färg Tack på förhand.

Mvh Christian

_________________
Rejsas egna TOYBOY
Christian Ek
M3 E46 SMGII Carbonsvart

Hellre avåkt än frånåkt!
Citera
HEJNINGER
UPPLANDSVÄSBY
Här sen Sep 2006
Inlägg: 163


Trådstartare
Magnus Thomé skrev:
HEJNINGER skrev:
Magnus Thomé skrev:
Designen på den folieringen gillar jag fett (har sett bilen på bild tidigare)


Vad kostar en hel foliering?



Hej Magnus!

Priset beror på vad det är för bil, hur stor bilen är, hur många olika färger man vill ha, ev. mönster och hur mycket grund jobb man gör själv....Plockar man bort lister, blinkers glas och eventuellt lossa stötis (om det behövs för att komma åt bättre) o.s.v. så brukar det kunna bli billigare....

Ge mig mer info om vad som önskas så kollar jag upp ett bra "rejsa" pris

//Johan



En M3 E46 tex En enda färg kanske. Och att man själv plockar bort o på saker för att hjälpa till. Lite nyfiken på hur mycket det drar iväg med flera färger o mönster, extremexempel Gautes färglada CSL och din mer måttfulla svartvita t.e.x.

Tack thumbs up


Det verkar finnas efterfrågan på helfoliering , än så länge så har min tjej mestadels fokuserat på solfilms jobben som kommer till hennes företag, foliering har varit mer en bi syssla till vänner o bekanta, tanken är väl att utöka den andelen jobb efter årsskiftet, helfoliering är mer tidskrävande än solfilm och det gäller att hitta en balans där så att det inte krockar med hennes övriga arbeten, sedan kan jag med all säkerhet säga att hon kommer inte ta på sig att göra några stressade halvmisyrer, hon vill stå för de arbeten hon gör....

Vi kommer att börja med att göra våran bil nu under hösten, sedan lovar jag att återkomma till de som anmäler sitt intresse så fort vi vet mer, skriv gärna till vad ni har för bil och om ni vill göra lite förarbete(blir billigare), eller om ni bara vill lämna och hämta.....Men vi kommer se till att ordna bra priser till de som frågar, så fort vi kan

_________________
JOHAN HEJNINGER
Citera
mopack
Löddeköpinge
Här sen Okt 2005
Inlägg: 257



Hejsan!
Lyfter en gammal tråd, men är lite nyffis på hur foliering har gått
mvh
Alex

_________________
Alex Sonesson
"We can't change the laws of physics, but we can try to move the limits..." - Anonymous Porsche engineer
Citera
HEJNINGER
UPPLANDSVÄSBY
Här sen Sep 2006
Inlägg: 163


Trådstartare
mopack skrev:
Hejsan!
Lyfter en gammal tråd, men är lite nyffis på hur foliering har gått
mvh
Alex


Hej Alex!

Jodå, det går, vi har haft så mycket att göra så vi har inte hunnit ta tag i det, nu har vi en ny lokal, men vi har bestämt att inte göra om bilen än, vi ska bara ordna till de små saker som har släppt från den tidigare montörens arbete

Vi har väldigt bra ideer om hur den ska se ut sen, men vi tar det vartefter det fins tid

_________________
JOHAN HEJNINGER
Citera
gladiatorn
Borås
Här sen Jul 2004
Inlägg: 1540



Lycka till AHr du köpt Felix bil så har du fått tag i ett mkt bra exemplar Då har du nu en av de nio som kom till Sverige den officiella vägen Den ser riktig bra ut i vit med linjedekoren. Hoppas du besöker Nordslingan med den

_________________
Anders Fransson

http://www.facebook.com/loaded.se
Citera
HEJNINGER
UPPLANDSVÄSBY
Här sen Sep 2006
Inlägg: 163


Trådstartare
gladiatorn skrev:
Lycka till AHr du köpt Felix bil så har du fått tag i ett mkt bra exemplar Då har du nu en av de nio som kom till Sverige den officiella vägen Den ser riktig bra ut i vit med linjedekoren. Hoppas du besöker Nordslingan med den


Tack Anders!

Tack så mycket, Felix verkar vara en nogrann kille, sånt är alltid bra

Jo, det är den bästa bilen jag haft, vi ska ner v32 och läga lite varv, har höga förhoppningar, hoppas alla inställningar på chassie är som de ska bara, Millway har gjort jobbet vad jag förstår

Har du nå tips o råd om vad man ska tänka på med denna bil? med dina erfarenheter på ringen, upenbarligen så kommer jag inte köra så hårt med bilen , men oljebyten i låda, axel, motor....Hur ofta ska man byta det....

//Johan

_________________
JOHAN HEJNINGER
Citera
HEJNINGER
UPPLANDSVÄSBY
Här sen Sep 2006
Inlägg: 163


Trådstartare
En invägning och hjul inställning utfördes igår, fick lite olika råd för CSL en, som vi följde någorlunda






Invägningen stod ganska bra, vi provade skillnaden som blev om jag hade passagerare, full tank och i det stora hela så såg det ganska bra ut


_________________
JOHAN HEJNINGER
Citera
Scuderia.Lusso
Motala
Här sen Mar 2008
Inlägg: 80



JOHAN!!! JAG är en sann CSL älskare och din är den snyggaste jag sett utan tvekan!!!
Satan vad läcker, jag folierade taket på min c6 z06 häromdagen och funderar på att köra på lite mer.
Men satan vad rå CSL!!!
GRATTIS

Thome; Graphic Profile i Motala gjorde taket på min z06a till ett schysst pris. Dom är grymt duktiga, dom har hjälpt mig med NSXan, M Coupen, Porschen och nu Z06an.
Prata me Magnus. Tror en helfoliering går på mellan 12-15tkr.

_________________
Chante Hovsepian
NISSAN GT-R R35 & AutODelta 1300
Corvette Z06 C6 (såld)
Porsche 996 C2 (såld)
NSX -94 (såld)
BMW M Coupe (såld)
Citera
HEJNINGER
UPPLANDSVÄSBY
Här sen Sep 2006
Inlägg: 163


Trådstartare
Scuderia.Lusso skrev:
JOHAN!!! JAG är en sann CSL älskare och din är den snyggaste jag sett utan tvekan!!!
Satan vad läcker, jag folierade taket på min c6 z06 häromdagen och funderar på att köra på lite mer.
Men satan vad rå CSL!!!
GRATTIS

Thome; Graphic Profile i Motala gjorde taket på min z06a till ett schysst pris. Dom är grymt duktiga, dom har hjälpt mig med NSXan, M Coupen, Porschen och nu Z06an.
Prata me Magnus. Tror en helfoliering går på mellan 12-15tkr.


Tack så jätte mycket, det är alltid kul att höra att man har en fin bil.....

_________________
JOHAN HEJNINGER
Citera
HEJNINGER
UPPLANDSVÄSBY
Här sen Sep 2006
Inlägg: 163


Trådstartare
Scuderia.Lusso skrev:
JOHAN!!! JAG är en sann CSL älskare och din är den snyggaste jag sett utan tvekan!!!


Inte får man CSL:n omfolierad , men jag måste säga att sambons BMW 330d med org.CSL fälgar och matt svart, blev riktigt nice i alla fall



_________________
JOHAN HEJNINGER
Citera
Supramannen

Här sen Feb 2003
Inlägg: 11515



Lossades krängarna vi CWen..?

_________________
Mvh/Rickard Cornacchini
Porsche 997 RSR GT2
Citera
Våra race- och banåkarbilar
BMW M3 CSL -03
1, 2   >>
4 besök senaste veckan (16977 totalt)
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande