Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Våra race- och banåkarbilar
Chevrolet Camaro 2010 TORQ'S nya Projektbil!
1, 2, 3   >>
8 besök senaste veckan (17151 totalt)
CobraErik
Stockholm/Miami
Här sen Aug 2005
Inlägg: 343


Trådstartare
Efter en mycket lång natt, och få timmar sömn så har man precis kommit till jobbet med min och Torq's nya projektbil! Kan inte säga mycket annat än WOW, vilken underbar bil!

Egentligen så var det en 2010 GT500 som lockade mest, men så fort jag provkörde denna och deala till mig ett bra pris så vart jag såld. Sen så öppnar den även nya dörrar för oss då våran största kundklientel är Mustangägare, och vi vill nå ut till en bredare marknad. Det finns ingen i Florida som har byggt en 2010 Camaro ännu, så det är ju stort.

Lite spec om bilen:
2010 Camaro SS/RS
6.2L V8
425hp/550nm
6-växlad manuellåda (vad annars)
Bluetooth, onstar, 50G hårddisk, analog och digital ingång, Satellit Radio (världens BÄSTA uppfinning f.ö.), ambient lighting och allt annat skoj som inte brukar finnas i USAbilar

Lite bilder! Dessa är snabbt tagna nu kl 06:45 på morgonen, så det kommer bättre bilder sen och under projektets gång.

Min säljare och en mycket lycklig jag Det är en helt galen känsla att få köpa en fabriksny bil med 14km på mätaren!




Även Helena får vara med!





Precis anlänt till jobbet! Det var nog den roligaste resan till jobbet hittils












Brembobromsar runt om




Den ser arg ut!





Ett mycket trevligt "kontor" att sitta på :P







Listan med planer på bilen är lååååång. Men den ska vara klar till våran Grand opening som jag skrev om i min andra tråd, 7:e Nov. Då ska den visas upp! Chassi, större bromsar, toning runt om (tack Florida för att ni inte har någon allmän besiktning) HRE fälgar, lack, inredning och sist men inte minst TURBo'S. Det blir ett custom twin turbokit som vi håller på att skissa på. Hela projektet kommer dokumenteras, alla dynokörningar mm kommer redovisas (en ny pull efter varje mod, avgassystem, CAI, tune mm m).

Stay tuned för projekttråden!

/Erik

_________________
Erik Cederberg
TORQ (www.gettorq.com)
Miami, FL, 33361
E-mail: erik@gettorq.com
Citera
Kristian Hesselmark
ring knutstorp
Här sen Jan 2003
Inlägg: 6929



gratulerar till en annorlunda & klart häftig bil

_________________
Kristian Hesselmark
EVO'n S Å L D !
Citera
RBroman
Visby / Gotland
Här sen Aug 2005
Inlägg: 776



Vilken manlig bil!


Ge mig!

_________________
Rickard Broman

Volvo Amazon -1962
Bantaxi Volvo 142 -1968
Citera
{BÅGEN}
Göteborg
Här sen Maj 2007
Inlägg: 176



Den bilen är helt sjukt fet. Grymt bra val Erik.

_________________
Mattias Bågenholm
-Göteborg-
Medlemsansvarig och kassör i Hondaklubben.
www.Hondaklubben.com
Citera
AndreasVH
Farsta
Här sen Nov 2004
Inlägg: 299



CobraErik skrev:
...tack Florida för att ni inte har någon allmän besiktning...


Vad innebär detta? Att man får köra och göra vad som helst?

_________________
Andreas Engström
Honda Civic -12

Du borde cykla mer!
Citera
And ersJepp sson
Lund
Här sen Feb 2003
Inlägg: 12868



Wohow!

Svängjänk FTW! thumbs up
Citera
Nikel
Uddevalla
Här sen Aug 2005
Inlägg: 15493



Den var lite najs

och så otroligt svensk du ser ut på fotot

_________________
Nik las Hjel te Söde rros
ZX6R BTG 8.47.3
https://amzn.to/3WLy5Vo
Citera
CobraErik
Stockholm/Miami
Här sen Aug 2005
Inlägg: 343


Trådstartare
AndreasVH skrev:
CobraErik skrev:
...tack Florida för att ni inte har någon allmän besiktning...


Vad innebär detta? Att man får köra och göra vad som helst?


Polisen kan ju stanna en och bötfälla om man kör en trafikfarlig bil, typ som att bakre kofångaren hänger med en bult...

Men ja, du kan kasta på Turbo, Lustgas, chassidelar, tona framrutorna och t.o.m hiva kattarna och det är fullständigt lagligt. Perfekt stat för en Speedshop

_________________
Erik Cederberg
TORQ (www.gettorq.com)
Miami, FL, 33361
E-mail: erik@gettorq.com
Citera
Erik B
Stockholm
Här sen Nov 2002
Inlägg: 5158

Namndispens
Namndispens

Cool bil men jag undrar varför säljaren ser gladast ut, speciellt när han får krama Helena

_________________
Erik B
Såld: Megane RS Cup 250
Citera
Nikel
Uddevalla
Här sen Aug 2005
Inlägg: 15493



Erik B skrev:
Cool bil men jag undrar varför säljaren ser gladast ut, speciellt när han får krama Helena


Kanske en bytesvara

_________________
Nik las Hjel te Söde rros
ZX6R BTG 8.47.3
https://amzn.to/3WLy5Vo
Citera
CobraErik
Stockholm/Miami
Här sen Aug 2005
Inlägg: 343


Trådstartare
Nikel skrev:
Erik B skrev:
Cool bil men jag undrar varför säljaren ser gladast ut, speciellt när han får krama Helena


Kanske en bytesvara


Haha men om jag ska vara helt ärlig så är jag ganska säker på att han hade hellre bytt tagit mig i byte än Helena

_________________
Erik Cederberg
TORQ (www.gettorq.com)
Miami, FL, 33361
E-mail: erik@gettorq.com
Citera
Fastlane
Västkusten
Här sen Okt 2007
Inlägg: 2743



CobraErik skrev:
AndreasVH skrev:
CobraErik skrev:
...tack Florida för att ni inte har någon allmän besiktning...


Vad innebär detta? Att man får köra och göra vad som helst?


Polisen kan ju stanna en och bötfälla om man kör en trafikfarlig bil, typ som att bakre kofångaren hänger med en bult...

Men ja, du kan kasta på Turbo, Lustgas, chassidelar, tona framrutorna och t.o.m hiva kattarna och det är fullständigt lagligt. Perfekt stat för en Speedshop


Det är väl en sanning med modifikation? vad jag hört av mina amerikanska vänner med RX-8 är att tex. köra utan katt ger hutlösa böter och nästan fängelse om polisen tar en.

_________________
I.n.g.3.m.a.r O.1.s.s.o.n
Citera
Nikel
Uddevalla
Här sen Aug 2005
Inlägg: 15493



CobraErik skrev:
Nikel skrev:
Erik B skrev:
Cool bil men jag undrar varför säljaren ser gladast ut, speciellt när han får krama Helena


Kanske en bytesvara


Haha men om jag ska vara helt ärlig så är jag ganska säker på att han hade hellre bytt tagit mig i byte än Helena


Ben dover

_________________
Nik las Hjel te Söde rros
ZX6R BTG 8.47.3
https://amzn.to/3WLy5Vo
Citera
CobraErik
Stockholm/Miami
Här sen Aug 2005
Inlägg: 343


Trådstartare
Fastlane skrev:
CobraErik skrev:
AndreasVH skrev:
CobraErik skrev:
...tack Florida för att ni inte har någon allmän besiktning...


Vad innebär detta? Att man får köra och göra vad som helst?


Polisen kan ju stanna en och bötfälla om man kör en trafikfarlig bil, typ som att bakre kofångaren hänger med en bult...

Men ja, du kan kasta på Turbo, Lustgas, chassidelar, tona framrutorna och t.o.m hiva kattarna och det är fullständigt lagligt. Perfekt stat för en Speedshop


Det är väl en sanning med modifikation? vad jag hört av mina amerikanska vänner med RX-8 är att tex. köra utan katt ger hutlösa böter och nästan fängelse om polisen tar en.


Nej, inte i Florida.

I Cali så är det säkert dödsstraff på det dock, och i dom flesta delstater så är det olagligt, men Florida är en laglös stat antar jag

2 av våra kunder är Poliser, och t.o.m. dom kör utan kattar.

Jag försvarar inte ett kattlöst samhälle, men när man kör höga laddtryck med rejssopppa så kan man inte ha det.

_________________
Erik Cederberg
TORQ (www.gettorq.com)
Miami, FL, 33361
E-mail: erik@gettorq.com
Citera
Fastlane
Västkusten
Här sen Okt 2007
Inlägg: 2743



CobraErik skrev:
Fastlane skrev:
CobraErik skrev:
AndreasVH skrev:
CobraErik skrev:
...tack Florida för att ni inte har någon allmän besiktning...


Vad innebär detta? Att man får köra och göra vad som helst?


Polisen kan ju stanna en och bötfälla om man kör en trafikfarlig bil, typ som att bakre kofångaren hänger med en bult...

Men ja, du kan kasta på Turbo, Lustgas, chassidelar, tona framrutorna och t.o.m hiva kattarna och det är fullständigt lagligt. Perfekt stat för en Speedshop


Det är väl en sanning med modifikation? vad jag hört av mina amerikanska vänner med RX-8 är att tex. köra utan katt ger hutlösa böter och nästan fängelse om polisen tar en.


Nej, inte i Florida.

I Cali så är det säkert dödsstraff på det dock, och i dom flesta delstater så är det olagligt, men Florida är en laglös stat antar jag

2 av våra kunder är Poliser, och t.o.m. dom kör utan kattar.

Jag försvarar inte ett kattlöst samhälle, men när man kör höga laddtryck med rejssopppa så kan man inte ha det.


Konstigt, jag har för mig att de brukar säga att flor-ida är värst måste ha kommit ihåg fel

Du behöver inte försvara det, jag har sen länge gett upp hoppet om en katt som överlever i min bil.

Grym firmabil föresten

_________________
I.n.g.3.m.a.r O.1.s.s.o.n
Citera
CobraErik
Stockholm/Miami
Här sen Aug 2005
Inlägg: 343


Trådstartare
Fastlane skrev:
CobraErik skrev:
Fastlane skrev:
CobraErik skrev:
AndreasVH skrev:
CobraErik skrev:
...tack Florida för att ni inte har någon allmän besiktning...


Vad innebär detta? Att man får köra och göra vad som helst?


Polisen kan ju stanna en och bötfälla om man kör en trafikfarlig bil, typ som att bakre kofångaren hänger med en bult...

Men ja, du kan kasta på Turbo, Lustgas, chassidelar, tona framrutorna och t.o.m hiva kattarna och det är fullständigt lagligt. Perfekt stat för en Speedshop


Det är väl en sanning med modifikation? vad jag hört av mina amerikanska vänner med RX-8 är att tex. köra utan katt ger hutlösa böter och nästan fängelse om polisen tar en.


Nej, inte i Florida.

I Cali så är det säkert dödsstraff på det dock, och i dom flesta delstater så är det olagligt, men Florida är en laglös stat antar jag

2 av våra kunder är Poliser, och t.o.m. dom kör utan kattar.

Jag försvarar inte ett kattlöst samhälle, men när man kör höga laddtryck med rejssopppa så kan man inte ha det.


Konstigt, jag har för mig att de brukar säga att flor-ida är värst måste ha kommit ihåg fel

Du behöver inte försvara det, jag har sen länge gett upp hoppet om en katt som överlever i min bil.

Grym firmabil föresten


För 3-4 år sedan, då fanns det besiktning och emissions, men dom tog bort det. Så det kan ha varit så tidigare, vad vet jag.

Tack!

/Erik

_________________
Erik Cederberg
TORQ (www.gettorq.com)
Miami, FL, 33361
E-mail: erik@gettorq.com
Citera
CobraErik
Stockholm/Miami
Här sen Aug 2005
Inlägg: 343


Trådstartare
Igår så körde vi en simulering på våran Dyno, 0-100 och 1/4 milen. Tiderna är exakta upp till 1/10 sek, och kan användas i all form av diagnostik, tuning och annat. Känns helt galet att köra en full 1/4 mile körning stillastående, men dte gick hur fint som helst. Våran Dyno klarar av att en full dragster gör en full simulering! Man kan göra alla möjliga intervaller, uppförsbacke, nerförsbacke, simulera utgången ur en kurva mm mm.

Tiderna blev 0-60mph på 5.01, och 1/4milen på 13.21 @ 110mph, nästan exakt enligt fabriksuppgifterna.







Här har ni en liten sneek peak på toningen! sidorutor, bakruta, sidomarkörer och backlljus. Dimljusen och bromsljusen är kvar, då han inte hann göra det igår. Tycker det bev sjukt jävla bra iallafall.









Idag anländer mina Customgjorda Kooks grenrör och midpipe, emblemen samt krängningshämmarna! Bromsbeläggen kom igår, och fjädrarna är här sen tidigare. I helgen ska vi försöka få på det mesta!

_________________
Erik Cederberg
TORQ (www.gettorq.com)
Miami, FL, 33361
E-mail: erik@gettorq.com
Citera
Roger Gustafsson
Puerto Vallarta
Här sen Sep 2004
Inlägg: 5714



Dessa bilar kan man endast köpa i Amerika - priserna är underbara!thumbs up Grattis till en cool kärra.
Här nere är det inte läge att köpa en sån bil...

_________________
Sand&Salt Mexican Leather

MexBeetle -90 1600cc
Citera
CobraErik
Stockholm/Miami
Här sen Aug 2005
Inlägg: 343


Trådstartare
Lite uppdatering kanske är på plats

Som sagt så har delarna börjat ramla in, och monteras allt eftersom. Bilen körs på rullarna efter varje mod, både med en tune och utan så att vi kan se exakt vad varje del gör. Mycket jobb kan tyckas men kommer bli kanon i slutändan!

Kooks Custom grenrör, grövre krängningshämmare







Svarta emblem, fjädrar





Tanklock, tycker att typsnittet är lite småsnyggt.





Första riktiga mappningen! Vi använder oss av SCT's helt nyutvecklade programvara för 2010 Camaron





Paul jobbar hårt! Vi fick ut 10rwhp och 14rwtq med enbart en tune, bättre körbarhet, bortplockad fartspärr, skipshift borttagen samt torque management crap'et är borta. Vi gick från en 13.01 tid på 1/4 milen till 12.91 med tune'en. Film på det kommer strax också.







Upp på lyften för montering av avgassystem och krängningshämmare





Aningens grövre!







Bakre monterad och klar






Inget litet avgassystem som GM nissarna har designat!







3" custombyggt system





Avgassystemet monterat och klart! Blev riktigt nice, 12kg lättare och betydligt bättre andningsvägar.





Lite småjusteringar för att få slutrören inpassade





Imorgon kommer nästa dynoprov göras för att se hur stor skillnad systemet har gjort. 20hp sägs det iallafall, upp till bevis säger vi!

Sen ska det monteras ett Cold Air Intake, sen kommer grenrören, nya kattarna, fjädrar och lite annat smått innan det stora kommer. Och i helgen sker första bankörningen, ska bli intressant at se hur mycket krängningshämmarna gör för understyrningen.

To be continued!

_________________
Erik Cederberg
TORQ (www.gettorq.com)
Miami, FL, 33361
E-mail: erik@gettorq.com
Citera
Nikel
Uddevalla
Här sen Aug 2005
Inlägg: 15493



Toppensnyggt och spännande.

Längtar tills imorgon thumbs up

_________________
Nik las Hjel te Söde rros
ZX6R BTG 8.47.3
https://amzn.to/3WLy5Vo
Citera
krämbulle
Gästrikland
Här sen Jan 2006
Inlägg: 403



När man kör tider på en dyno, simulerar man saker som luftmotstånd, vikt, etc. vilket torde påverka tiderna IRL så att säga?

//Johan

_________________
Johan Israelsson
Opel Speedster #4083
Miljöbil -10
Citera
Våra race- och banåkarbilar
Chevrolet Camaro 2010 TORQ'S nya Projektbil!
1, 2, 3   >>
8 besök senaste veckan (17151 totalt)
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande