Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Våra race- och banåkarbilar
Alfa Romeo 75RR #44 CAR Challange
1, 2   >>
2 besök senaste veckan (8035 totalt)
Ickad
Linghem
Här sen Okt 2004
Inlägg: 471


Trådstartare
Alfa Romeo 75RR »

Kaross: Lättad Alfa Romeo 75 TS -89

Vikt: Cirka 960 Kg startklar exklusive förare.

Chassie: 30mm tortions stavar fram, MT steg 2 fjädrar bak. Bilstein sport dämpare runt om. Alla bussningar bytta till hårdare material.

Däck: Toyo 888 (R-däck)

Motor: R4 1998cc, Modifierat avgassystem med racecat & nytt insug annars standard. ca 150 Hk.

Byggår: 2005 (Byggd av Team Lastplaceracing med support av oscar "Enkie" Persson.)


Mer info kommer var efter men såhär ser det ut just nu.



vuxen pussel?



Lite lagning?


_________________
Richard Eliasson
Alfa 156 Procar
Citera
Ickad
Linghem
Här sen Okt 2004
Inlägg: 471


Trådstartare
Såhär ser den igentligen ut..

_________________
Richard Eliasson
Alfa 156 Procar
Citera
Ickad
Linghem
Här sen Okt 2004
Inlägg: 471


Trådstartare
Så här såg den ut 2004 när jag köpte den




Bilen var då en standard ganska välhållen alfa 75 ts från 1989. Den hade under sina dryga 15 år gått 22000mil och var omlackad en gång. Jag fick även med en hel hög av gamla kvitton...

_________________
Richard Eliasson
Alfa 156 Procar
Citera
Ickad
Linghem
Här sen Okt 2004
Inlägg: 471


Trådstartare
Tyvärr gick nästan alla byggbilder förlorade i en dator krash
Men några har jag kvar















_________________
Richard Eliasson
Alfa 156 Procar
Citera
Ickad
Linghem
Här sen Okt 2004
Inlägg: 471


Trådstartare
Efter en vår med blod på alla knogar och många kaffe från mcdonalds (som låg över gatan...) blev det faktist bil av det hela









_________________
Richard Eliasson
Alfa 156 Procar
Citera
Ickad
Linghem
Här sen Okt 2004
Inlägg: 471


Trådstartare
Jag köpte bilen när jag studerade och ville ha något roligare att åka i än min toyota corolla jag hade då. Jag hade tänkt att jag skulle åka lite bana med en std. bil.

Efter en avåkning kom jag fram till att jag skulle ha bur i den och efter lite letande kom jag fram till att jag skulle tävla. Budegeten sattes mycket sparsam, man blir inte rik på csn...

Vid denna tid hade den nog kostat mig ca: 30 000...

_________________
Richard Eliasson
Alfa 156 Procar
Citera
Björn
Tystberga
Här sen Mar 2004
Inlägg: 3839



Kul nästan tvilling med vår 5papp+ räser. Våran har inte fått lika mycket skönhetsvård. Den saknar plasthuven och hårda bussningarna som inte rymdes i budgeten.
Citera
Klas Eriksson
Göteborg/Mullsjö
Här sen Aug 2006
Inlägg: 234



Kul o se lite byggbilder på den. Tack för åkturen på Kinnekulle i somras! Jag blev riktigt impad av både bilen och körningen (det var jag som var i räcket med min bmw strax innan )

Är det bara spakstället som är ombyggd, är det original där bak? Jag upplevde som att det var ganska korta och väldigt precisa slag vilket man inte kan påstå att det är i min egen 75a.
Kör du med original spindel och bärarm fram? Skränkt dedion?

_________________
Klas Eriksson
Alfa Romeo 75 2.5 -87, BMW 318is -90, BMW 318i(s) Touring -93 mm
Citera
Gustav_H78
Lerum
Här sen Feb 2009
Inlägg: 1677



Tjena!

Har du nån bild på hur den ser ut bakifrån? Ser att du kapat ur i kjolen bak, är det för att få lite venturieffekt? Har ingen reservbalja på turbon, så jag funderar på nåt liknande. Inte för att det kanske gör så mycket, mest kul att veta att veta att man gjort det, typ. Det lär väl inte bli sämre i alla fall.

_________________
Gustav Holmdahl, en tom själ utan räserbil
Alfa Romeo 75 3,0 V6 CAR Challenge *Såld*
BMW E30 328 långlopps bil *Såld*
VW Lupo 3L Antiräsern, work in progress
Citera
Ickad
Linghem
Här sen Okt 2004
Inlägg: 471


Trådstartare
Klas Eriksson skrev:
Kul o se lite byggbilder på den. Tack för åkturen på Kinnekulle i somras! Jag blev riktigt impad av både bilen och körningen (det var jag som var i räcket med min bmw strax innan )

Är det bara spakstället som är ombyggd, är det original där bak? Jag upplevde som att det var ganska korta och väldigt precisa slag vilket man inte kan påstå att det är i min egen 75a.
Kör du med original spindel och bärarm fram? Skränkt dedion?


ja, ja & ja
Spakstället är det enda förutom att den går rakt in i lådan genom ett knutkors i stället för genom det dåliga org. upphängningen.
Bärarmarna fram är orginal förutom att jag har ändrat hjulvinklarna med hjälp av brickor.
Dedionen är skränkt 1 mm / sida noll toe.
Jag hoppas jag inte körde för mesigt...

_________________
Richard Eliasson
Alfa 156 Procar
Citera
Ickad
Linghem
Här sen Okt 2004
Inlägg: 471


Trådstartare
Gustav_H78 skrev:
Tjena!

Har du nån bild på hur den ser ut bakifrån? Ser att du kapat ur i kjolen bak, är det för att få lite venturieffekt? Har ingen reservbalja på turbon, så jag funderar på nåt liknande. Inte för att det kanske gör så mycket, mest kul att veta att veta att man gjort det, typ. Det lär väl inte bli sämre i alla fall.


tanken för 2 år sedan var att göra en venturitunnel men jag har inte haft tid. Jag kapade bara ur där den är delad. Svårare än så är det inte..
Kolla på www.lastplaceracing.se under bilder så finns det flera där...

_________________
Richard Eliasson
Alfa 156 Procar
Citera
Ickad
Linghem
Här sen Okt 2004
Inlägg: 471


Trådstartare
Björn skrev:
Kul nästan tvilling med vår 5papp+ räser. Våran har inte fått lika mycket skönhetsvård. Den saknar plasthuven och hårda bussningarna som inte rymdes i budgeten.


ungefär skulle jag tro. Bussningar kostar f.ö inte så mö... lycka till på nästa tävling

_________________
Richard Eliasson
Alfa 156 Procar
Citera
Gustav_H78
Lerum
Här sen Feb 2009
Inlägg: 1677



Ickad skrev:

tanken för 2 år sedan var att göra en venturitunnel men jag har inte haft tid. Jag kapade bara ur där den är delad. Svårare än så är det inte..
Kolla på www.lastplaceracing.se under bilder så finns det flera där...


ok, då har vi ungefär samma tanke där Sen får vi väl se om det blir i vinter eller nästa vinter... Ska försöka få till en lite djupare front också. Den ser för mesig ut nu >

_________________
Gustav Holmdahl, en tom själ utan räserbil
Alfa Romeo 75 3,0 V6 CAR Challenge *Såld*
BMW E30 328 långlopps bil *Såld*
VW Lupo 3L Antiräsern, work in progress
Citera
Björn
Tystberga
Här sen Mar 2004
Inlägg: 3839



Ickad skrev:
Björn skrev:
Kul nästan tvilling med vår 5papp+ räser. Våran har inte fått lika mycket skönhetsvård. Den saknar plasthuven och hårda bussningarna som inte rymdes i budgeten.


ungefär skulle jag tro. Bussningar kostar f.ö inte så mö... lycka till på nästa tävling


Det är reglerna som styr budgeten....
Citera
Ickad
Linghem
Här sen Okt 2004
Inlägg: 471


Trådstartare
Gustav_H78 skrev:
Ickad skrev:

tanken för 2 år sedan var att göra en venturitunnel men jag har inte haft tid. Jag kapade bara ur där den är delad. Svårare än så är det inte..
Kolla på www.lastplaceracing.se under bilder så finns det flera där...


ok, då har vi ungefär samma tanke där Sen får vi väl se om det blir i vinter eller nästa vinter... Ska försöka få till en lite djupare front också. Den ser för mesig ut nu >


då har vi samma tänke där.

du är välkommen till garaget för ett studie besök...

_________________
Richard Eliasson
Alfa 156 Procar
Citera
Ickad
Linghem
Här sen Okt 2004
Inlägg: 471


Trådstartare
Björn skrev:
Ickad skrev:
Björn skrev:
Kul nästan tvilling med vår 5papp+ räser. Våran har inte fått lika mycket skönhetsvård. Den saknar plasthuven och hårda bussningarna som inte rymdes i budgeten.


ungefär skulle jag tro. Bussningar kostar f.ö inte så mö... lycka till på nästa tävling


Det är reglerna som styr budgeten....


aha I C

då är det inte lätt...

_________________
Richard Eliasson
Alfa 156 Procar
Citera
Gustav_H78
Lerum
Här sen Feb 2009
Inlägg: 1677



Ickad skrev:


då har vi samma tänke där.

du är välkommen till garaget för ett studie besök...


Har du bilen i Linköping? I sådana fall hojtar jag säkert till när jag är hos syrran. Sov över i Slaka i helgen som var när jag hämtade bilen.

_________________
Gustav Holmdahl, en tom själ utan räserbil
Alfa Romeo 75 3,0 V6 CAR Challenge *Såld*
BMW E30 328 långlopps bil *Såld*
VW Lupo 3L Antiräsern, work in progress
Citera
Klas Eriksson
Göteborg/Mullsjö
Här sen Aug 2006
Inlägg: 234



Ickad skrev:
Klas Eriksson skrev:
Kul o se lite byggbilder på den. Tack för åkturen på Kinnekulle i somras! Jag blev riktigt impad av både bilen och körningen (det var jag som var i räcket med min bmw strax innan )

Är det bara spakstället som är ombyggd, är det original där bak? Jag upplevde som att det var ganska korta och väldigt precisa slag vilket man inte kan påstå att det är i min egen 75a.
Kör du med original spindel och bärarm fram? Skränkt dedion?


ja, ja & ja
Spakstället är det enda förutom att den går rakt in i lådan genom ett knutkors i stället för genom det dåliga org. upphängningen.
Bärarmarna fram är orginal förutom att jag har ändrat hjulvinklarna med hjälp av brickor.
Dedionen är skränkt 1 mm / sida noll toe.
Jag hoppas jag inte körde för mesigt...


Du har ingen bild det där knutkorset? skulle va intressant o se hur du löst det. Orignal med en massa små leder som glappar är som sagt ingen höjdare.

Nja, mesigt vet jag inte, men tyvärr var det trafik i vägen som stoppade upp en del.
Förresten, man ser regnret på de första bilderna

_________________
Klas Eriksson
Alfa Romeo 75 2.5 -87, BMW 318is -90, BMW 318i(s) Touring -93 mm
Citera
Ickad
Linghem
Här sen Okt 2004
Inlägg: 471


Trådstartare
Gustav_H78 skrev:
Ickad skrev:


då har vi samma tänke där.

du är välkommen till garaget för ett studie besök...


Har du bilen i Linköping? I sådana fall hojtar jag säkert till när jag är hos syrran. Sov över i Slaka i helgen som var när jag hämtade bilen.


japp...

_________________
Richard Eliasson
Alfa 156 Procar
Citera
Ickad
Linghem
Här sen Okt 2004
Inlägg: 471


Trådstartare
Klas Eriksson skrev:
Ickad skrev:
Klas Eriksson skrev:
Kul o se lite byggbilder på den. Tack för åkturen på Kinnekulle i somras! Jag blev riktigt impad av både bilen och körningen (det var jag som var i räcket med min bmw strax innan )

Är det bara spakstället som är ombyggd, är det original där bak? Jag upplevde som att det var ganska korta och väldigt precisa slag vilket man inte kan påstå att det är i min egen 75a.
Kör du med original spindel och bärarm fram? Skränkt dedion?


ja, ja & ja
Spakstället är det enda förutom att den går rakt in i lådan genom ett knutkors i stället för genom det dåliga org. upphängningen.
Bärarmarna fram är orginal förutom att jag har ändrat hjulvinklarna med hjälp av brickor.
Dedionen är skränkt 1 mm / sida noll toe.
Jag hoppas jag inte körde för mesigt...


Du har ingen bild det där knutkorset? skulle va intressant o se hur du löst det. Orignal med en massa små leder som glappar är som sagt ingen höjdare.

Nja, mesigt vet jag inte, men tyvärr var det trafik i vägen som stoppade upp en del.
Förresten, man ser regnret på de första bilderna


ska ta kort när jag är hemma nästa gång....
ang. reg. nr så spelar det ingen roll..

_________________
Richard Eliasson
Alfa 156 Procar
Citera
Klas Eriksson
Göteborg/Mullsjö
Här sen Aug 2006
Inlägg: 234



Ickad skrev:

ska ta kort när jag är hemma nästa gång....


thumbs up

_________________
Klas Eriksson
Alfa Romeo 75 2.5 -87, BMW 318is -90, BMW 318i(s) Touring -93 mm
Citera
Våra race- och banåkarbilar
Alfa Romeo 75RR #44 CAR Challange
1, 2   >>
2 besök senaste veckan (8035 totalt)
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande