Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Våra race- och banåkarbilar
Toyota Starlet -82 SS
2 besök senaste veckan (1954 totalt)
D1Swede
Grythyttan
Här sen Feb 2006
Inlägg: 10


Trådstartare
Trodde i min enfald att jag skulle kunna sluta med bilar ..... Efter att tävlat i drifting sen 2005 så sålde jag bilen och tänkte lägga av med det här som bara kostar pengar och tar en massa tid ...
Det gick ett tag .....
Först ett par bilder på mina tidigare bilar ....



_________________
Thomas Gustavsson
Citera
D1Swede
Grythyttan
Här sen Feb 2006
Inlägg: 10


Trådstartare
Den oranga Nissan S13 Silvian köpte jag på Nya Zealand , då var den svart med en CA18DE motor , när den kom till sverige fick den en SR20DET från en S14. BPU och ca 270 hp. Den gick som en dröm, aldrig några fel på den.

Den vita Nissan Silvia S15 körde jag i 2 år, första året med orginalmotorn, den gick sönder 3 ggr, inte på grund av att det är en dålig motor utan mer pga för högt ladd 2 ggr . Tredje haveriet så hade den precis blivit mappad till 390 hp i motorn , men trotts "seriös" mappning så håll den 15 min på Rudskogen innan den spikade sönder. Till slut, efter att Håkan på Pipedreams mappat och hjälpt mig så höll den.

Förra året så stoppades en 2jz från en supra i bilen , lite lagom med trim och den levererade nästan 600 hp och 800 nm . Den var ett monster.

Hur som helst...... That's history

Nu har jag handlat en Toyota Starlet -82. Den var fin med bur och en Nissan 180 zx motor , dock ej färdigbyggd. Känns ju som att jag är en Nissankille i grund och botten så en framvagn och bakvagn från en s13 inhandlades.
Tanken är alltså att framvagnen och bakvagnen från en s13 ska plockas på en Starlet från -82
Hoppas oxå att en SR20DET kommer hitta hit , men till en början så ska jag pilla dit framvagnen ..............

_________________
Thomas Gustavsson
Citera
D1Swede
Grythyttan
Här sen Feb 2006
Inlägg: 10


Trådstartare
Nu har jag plockat bort lite onda ting från karossen dvs , orginal framvagn och volvobakaxeln. Tänkte leta rätt på en bläster och snygga till den lite under när den ändå ligger på sidan och vilar sig .



_________________
Thomas Gustavsson
Citera
Kristian Hesselmark
ring knutstorp
Här sen Jan 2003
Inlägg: 6929



Nicew Thiomas. fixa bara TRD N2 breddarna (tror jag de hette)

Kolla på Driftworks.com & "The Stigs" Starlet

_________________
Kristian Hesselmark
EVO'n S Å L D !
Citera
D1Swede
Grythyttan
Här sen Feb 2006
Inlägg: 10


Trådstartare
KristianAE86 skrev:
Nicew Thiomas. fixa bara TRD N2 breddarna (tror jag de hette)

Kolla på Driftworks.com & "The Stigs" Starlet


Hello Kristian . Nja jag gillar inte N2 breddningen , det får nog bli vanliga breddare på den här

_________________
Thomas Gustavsson
Citera
Våra race- och banåkarbilar
Toyota Starlet -82 SS
2 besök senaste veckan (1954 totalt)
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande