Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
Våra race- och banåkarbilar Porsche 964 Carrera 2 -90, H&R Club Sport NS-chassie på g! | 1, 2 >> 4 besök senaste veckan (7258 totalt) |
Tjena!
Känner att det är dags att lägga upp min bil som jag köpte i feb -08.. Bilen var i stort sett orginal när jag köpte den så när som på 17" cup2:or och "cupspeglar", med följande orginalutrustning från fabriken: Taklucka LSD-diffbroms Skinninredning Elstolar Ingen AC Jag körde med bilen som den var förra året, men nu har det börjat hända lite smått..målet är att den skall fungera ok på ringen så småningom. Några bilder på det som hänt hittills: Lite ny plast, RS mittdel: Bromsluftintag, splitter: Dekaltrim: Stol: Chassiet som skall på: /Kristian _________________ Kristian Lindell |
||
och nu när jag presenterat bilen, en fråga angående chassiet jag håller på att montera:
Jag tänkte använda orginal topplagringar, men ska distansbrickan som satt mellan övre fjädertallriken och topplagringen på orginaldämparen även monteras på den nya? Det verkar som om vilket som skulle funka, men vad är bäst/rätt? Någon som monterat ett sånt här chassie på en 964:a? Några bilder som visar hur det ser ut med och utan distansen: Nån som vet? Mvh Kristian _________________ Kristian Lindell |
||
Jag vet inte heller vad som är bäst när du skall montera chassit.
Men jag är precis på väg att beställa ett likadant chassi till min 964a, du kan väl skriva lite här om hur du tycker att chassit är sen när du väl fått det monterat. Ha det Pelle _________________ Per Engvall PCS 10506 Porsche 964 C2 -91 |
||
Fick detta svaret från H&R:
"Hello Mr. Lindell, Thank you for your e-mail. For mounting the front of the RSS-37-580-1/1 you have to leave out the original Porsche spring seat but re-use the thick disc/ washer: top: OE support bearing, underneath re-use the thick OE disc/washer, underneath the H&R spring seat. Hope this helps. Best regards H&R Spezialfedern Yvonne Menzebach" Så det får bli med distansbrickan då! Mvh Kristian _________________ Kristian Lindell |
||
Japp det låter som om du skall ha med brickan då.
Var köpte du grejerna? Skiljer en hel del i pris på dessa när man kollar runt. Har nu hittat en frima i tyskland som har detta och kan skicka det till sverige inkl tysk moms för 1615 eur. Det är nog det billigaste jag har hittat. Hur hårda är fjädrarna som sitter på? Ser ut att vara 140-60-080 fram och 220-xx-xxx bak? Hade varit kul att se vad det är dom satt på detta kittet. Lycka till med monteringen. Pelle _________________ Per Engvall PCS 10506 Porsche 964 C2 -91 |
||
Tjena Pelle!
Jag beställde på www.reifenversand.com, kostade några tior (1662,88 hemma i sverige) mer än det pris du fått, jag hittade också sidor som sålde lite billigare men av anledning jag inte kommer ihåg nu så blev det denna.Tror att www.reifen-berg.de var lite billigare, och det var just reifen berg som stod på kvittot jag fick, så det är nog samma firma eller ägare.. Jag får återkomma med fjäderspecen..känner inte riktigt att det är läge att spendera ytterligare en kväll i garaget, eller rättare sagt tror inte jag får! Det råkar vara vår bröllopsdag idag Angående hur chassiet känns, så är det nog bäst du kommer förbi å testar det själv nån dag när det är på plats och inställt! _________________ Kristian Lindell |
||
Grattis till en fin bil av "rätt" modell!
Nu har du redan fått svar men jag hade också sagt - bricka på! Konstanterna är lite intressanta att veta. 140 och 220 är längden på fjädern. De kanske lite vill mörka konstanterna eftersom de "utvecklat" ett eget kit. På framfjädern ser det ut som det skulle stå 80 (Nm) men det är lite otydligt på bilderna. Är det 80 så tippar jag på att du har ca 120 bak. _________________ Thomas Thorhuus Porsche 964 Carrera 2 "CUP-tribute" |
||
Hej Kristian,
Jag kommer gärna förbi och provar när allt är på plats. Hur lång tid tog det att få hem grejerna som du beställde? Är det du som är Jonas bror? Vi träffades iså fall på Sturup förra året, du berättade då att du köpt en 964. Tack för uppgiften om fjädrarnas spec. Trevlig helg Pelle _________________ Per Engvall PCS 10506 Porsche 964 C2 -91 |
||
Det är jag som är Jonas bror ja, tänkte att det var den Pelle som vi träffat på Sturup!
De sa att det skulle ta minst tre veckor men jag tror inte det tog mkt mer än två! Nu får vi se om jag hinner få ihop den i helgen...Sen ska det till hjulinställning! Hoppas det går att få tid snabbt, ska ner till ringen 29 maj! Någon som har tips på bra vinklar ( ska främst funka att köra ner till och på ringen), så mottages det gärna! Mvh Kristian _________________ Kristian Lindell |
||
skulle ge detta som förslag på vinklar:
Fram -2,7 camber 0 i toe, ev en aning toe in. Framvagnens konstruktion ger toe out under belastning så ställ aldrig toe out för då blir det väldigt mycket toe. caster, max men det blir som det blir beroende på resten men ca 4,2 Bak -2,2 camber (håll relationen 0,5 mindre bak än fram) 1,5 toe in. Detta funkar bra på bana och du kan köra långt på gatan utan att bilen är övernervös eller sliter däck. _________________ Thomas Thorhuus Porsche 964 Carrera 2 "CUP-tribute" |
||
Tack för det! Blir nog något i stil med detta! Nu sitter grejerna på plats, dock inte fått tid för invägning och inställning än.. Utan att ha ändrat något så blev det mkt camber och en del toe-out fram! Kommer troligen att sänkas lite till där bak! _________________ Kristian Lindell |
||
Misstänkte att det eventuellt kunde vara så! Dämparna åkte på igår med distanserna! _________________ Kristian Lindell |
||
Våra race- och banåkarbilar Porsche 964 Carrera 2 -90, H&R Club Sport NS-chassie på g! | 1, 2 >> 4 besök senaste veckan (7258 totalt) |