Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Våra race- och banåkarbilar
BMW M3 E36 (BMW cup 2010)
2474 besök totalt
samco19
karlshamn
Här sen Dec 2007
Inlägg: 45


Trådstartare
Så nu är de dax att starta upp bygget av räserbilen efter en lång vinter. Köpte bilen sommaren/hösten 2008. bestämde mig redan då för att det skulle byggas tävlingsbil efter att diverse rallykörande släktingar mobbade mig för jag låg och slängde runt på "gatan". Så nu stod vi där, jag mina 2 morbröder och morfar med en gammal lada som funkat som "skruvaställe" i div rallysatsningar de senaste 20 åren.
Men nu var det helt plötsligt 3 tävlingsbilar att skruva på, så vi satte oss ner och kom fram till att vi river ladan och bygger ett redigt garage. Sagt och gjort, totalsortering och sen hämtade jag hem min grävare från jobbet och rev en bit kulturhistoria nov 08 såg det ut så här!


Plattan gjöt vi i mitten av Januari, sen har kvällar och helger varit rätt fullbokade
men nu i slutet av april rullade vi in bilarna och ladan känns rätt avlägsen

Ja det var lite om vårt garagebyggaräventyr. Då var det väl tid för att presentera bilen med.
Ett välanvänt recept här på rejsa: en m3 e36 för bankörning. "nån som känner igen det? "

och sen är det ju den där listan över saker man ska montera/avmontera men gör det lite lätt för mig:
totalrensning= bekvämligheter bort, rejsigt dit.
2 vägs justerbart chassi från intrax får stå för väghållningen
Huv, baklucka, fram/bakspoiler i glasfiber
Stol+ratt från lico
lite kolfiber med
bromsar är ej bestämt ännu.
Team dynamic fälgar med 240/620/17 slicks

Mer får komma efter hand
Då det är första riktiga rejsbilen för mig så behåller jag motorn org att börja med för att känna på lite först. Känns meningslöst att köra runt med massa effekt och inte kunna nyttja det Men jag tror detta blir en rolig erfarenhet iallafall. Kommer lägga in lite byggbilder efter hand.

Bilen är en 93a som jag handlat av en känning. Kändes mycket bra att köra. Verkar ha haft ett rätt lugnt välskött liv innan. Rostfri, välservad mm

Detta får bli första bilden, lite av en smygstart

_________________
christoffer johansson
Citera
djungel-Jim
Stockholm
Här sen Dec 2002
Inlägg: 1974



Härligt initiativ och håll oss uppdaterade med framfarten! Det kan aldrig bli för många M3 e36:or här på rejsa

_________________

Jim Almqvist
Nordschleife über alles!
www.djungeljim.com
Citera
Måns Ulveståhl
Stockholm
Här sen Jul 2004
Inlägg: 5538



Snacka om att bygga bilen från grunden

Välkomna till BMW Cup ! thumbs up

_________________
BMW MC-klubben
Citera
samco19
karlshamn
Här sen Dec 2007
Inlägg: 45


Trådstartare
De 2 traktorerna jag har att dela garaget med får en sista översyn/färdigställning innan säsongens tävlingar


och sen en bild på bmwn i slaktstadiet thumbs up


"ursäkta röran vi flyttar in"

_________________
christoffer johansson
Citera
s02pepe
Danmark
Här sen Sep 2012
Inlägg: 3

Ny på att skriva
inlägg i forumet


Hejsa fra Danmark

Hvor har du kobt forkofanger og bagkofanger

samco19 skrev:


_________________
Peter Pedersen
Citera
Våra race- och banåkarbilar
BMW M3 E36 (BMW cup 2010)
2474 besök totalt
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande