Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
Våra race- och banåkarbilar Porsche 924 -79 | 3 besök senaste veckan (3382 totalt) |
Hej allihop. Jag har lite problem.
Köpte en porsche 924 - 79 med en polare för ett halvår sedan som startmotorn va paj på. Tänkte att de är ju perfekt och lätt att byta startmotor sen bara köra igång. Men de va inte riktigt så. Först så tände han inte alls utan startmotorn bara gick runt. men de va inge fel på varken tändstift eller bränsle pump. Sen hjälpte en polare oss att ställa in tändningen lite och då tänder han till ibland men dör direkt. Får honom bara att tända om man trycker upp insugskoppen (om de nu heter så) lite? Efter de så märkte vi att bensinslangarna läckte lite så vi bytte dom och rengjorde spridarna. Har ni några ideer eller nått så skrik! De kommer rök ur insuget när den tänder. Om vi trycker upp den där flotören/koppen så spotar den ut bensin som fan me. De pissade ut bensin ur insuget. när vi lekte lite med den där "insugskoppen" Har fler bilder så om ni saknar någon speciell bild så säg till. _________________ Henrik Månsson |
||||
"Insugskoppen" är en luftmängdmätare som gör att motorn känner av hur mycket luft som kommer in i motorn och vet på så sätt hur mycket bränsle den ska ge. Sätt dit insugsslangen mellan luftmängdmätaren och insuget och prova igen.
_________________ Jimmy Johansson |
||||
Asså den är bara borta på bilden för att just då så spotta han ut bensin ur luftmängdsmätaren, inte lite heller. Så den är normalt på. Varför kommer rök och bensin ur luftmängdsmätaren? känns som att de inte ska göra de:P _________________ Henrik Månsson |
||||
Har du kollat in http://www.944sverige.com/forum/inde
_________________ Max Carlsson Lotus Europa S2 -68 BTG: 8.26 (Porsche 944 S2) |
||||
Är din tanke att ha nyttja bilen för banåka eller dylikt och ha en biltråd om hur du utvecklar bilen för banåka? I såna fall hälsar jag dig varmt välkommen till rejsa! om det bara är råd för att få bilen att fungera så är tråden tyvärr helt fel |
||||
Menignen är ju att göra den till en banbil senare, måste bara få den att funka först _________________ Henrik Månsson |
||||
Ja idag så stack jag till feltema och köpte en kompmätare bara för att kolla om man kanske hade nått ras i nån kolv eller nått annat. fick värdena
1: 13 kg/cm2 2: 7 kg/cm2 3: 13 kg/cm2 4: 12 kg/cm2 Gjorde detta när motorn va kall. stog att den helst skulle vara varmkörd. Vet inte hur mycket detta påverkar värdena men tycker att de va kanske hög komp, i serviceboken stog de att den skulle ha runt 9:S Vi passade även på att byta tändstift och tömde tanken och fyllde med ny bensin. Kollade också spridare en gång till, dom funkade inte först. Men sen kom en polare och hjälpte oss att ställa in bränslefördelaren som vi pillat på som F-n och sen funka de. Och motorn tände NÄSTAN! Men då dog startmotorn. Då tänkte vi att vi drar hem och testar dra igång den..... Kanske inte så jätte smart oss för när vi testade så kunde jag se (jag bogserade) gnistor komma från bilens underred och rök ur motorhuven!!!! De är ju antagligen startmotorn som smällt till på nått sätt, vi pallade bara inte kolla på de så utan stack hem, lacka som F-n haha. Men ska kolla närmre på detta imorn. F-n _________________ Henrik Månsson |
||||
Våra race- och banåkarbilar Porsche 924 -79 | 3 besök senaste veckan (3382 totalt) |