Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
Våra race- och banåkarbilar Opel Speedster -03 Raceversion | << 1, 2, 3 ... 12, 13, 14 ... 27, 28, 29 >> 55 besök senaste veckan (197496 totalt) |
den här panelen har allt både beacon och magnet samt g-sensorer med loggfunktion etc etc etc _________________ Dodge pickup -58 Dodge Dart -67 Plymouth Cuda -71 Plymouth Cuda Conv -70 VaGinetta G20 Opel Speedster Ford Cortina Anders Bisting |
||||||||||
oki, då får du visa när du kommer med bilen.... jag är nyfiken |
||||||||||
visa och visa slog igång programvaran för 2tim sen och har knappt fattat nåt ännu ska se om jag kan lura kallerman att klura ut allt och sen lära mig det viktiga _________________ Dodge pickup -58 Dodge Dart -67 Plymouth Cuda -71 Plymouth Cuda Conv -70 VaGinetta G20 Opel Speedster Ford Cortina Anders Bisting |
||||||||||
Apropå det har jag faktiskt klurat en hel del på den fronten. Tror jag har hittat passande kontakter (utan att vänta fyra mån på leverans från Italien). och jag har klurat ut hur man kopplar in diverse linjärpotentiometrar och annat skoj som man vill logga. Så det är bara för dig att berätta vad du vill mäta och hjälper mig skaffa potentiometrar så borde jag kunna fixa inkopplingen åt dig. _________________ mvh Micha3l Bl1x Porsche 911 |
||||||||||
nu har äntligen injusteringenmontering av karossen börjat och man skönjer ett slut på all glasfiberkliande
jag och stefan fram till att bitarna passar över förväntan vid beskådandet i helhet lättviktslås _________________ Dodge pickup -58 Dodge Dart -67 Plymouth Cuda -71 Plymouth Cuda Conv -70 VaGinetta G20 Opel Speedster Ford Cortina Anders Bisting |
||||||||||
vad är det för nåt man ser i dörren? Krockbalk?
har ni gjort några förändringar på orignalkarossen, eller 'bara' gjutit av den i glasfiber? man blir ju helt av denna tråden! |
||||||||||
det är en krockbalk/stomme från originaldörren som du ser på bilden. utan den går det inte att få till det på ett snyggt och stadigt sätt. karossen är original förutom delen där bakrutan suttit samt att vi höjt taklinjen för att få in en högre huvudbåge. _________________ Dodge pickup -58 Dodge Dart -67 Plymouth Cuda -71 Plymouth Cuda Conv -70 VaGinetta G20 Opel Speedster Ford Cortina Anders Bisting |
||||||||||
Fränt........jag gillar dörrlåste. Hoppas Röde gör det också....
Hoppas ni har större framgång än mej......när det ska startas upp och provköras. _________________ Håkan Carlsson 070-57 323 57 Bil: BMW e36R TimeAttack https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=49630&postdays=0&postorder=asc&start=462 |
||||||||||
Vackert!
Jag har kikat förbi garaget flera gånger, men ni är aldrig där! mekar ni på nätterna? Skall ni montera någon splitter eller liknande ifram? _________________ /Peter Wärhner Nu: 968CS -93 PCSR 8B Tidigare: 997.2 T -10, 997GT3CS -07 996GT3CS -01 E46M3 -01, Skyline R32GTR, Corsa A 2.0 16V "Jäger", MGB GT -69 |
||||||||||
jag kommer nog vara där från 13:00 imorgon fram till racedagen komförbi i helgen, men slå en signal först. ifall vi är och äter el. likn. aero-pkt kommer var så säkra _________________ Dodge pickup -58 Dodge Dart -67 Plymouth Cuda -71 Plymouth Cuda Conv -70 VaGinetta G20 Opel Speedster Ford Cortina Anders Bisting |
||||||||||
har ju en helt likadan gatbil att jämföra med när den dagen kommer _________________ Dodge pickup -58 Dodge Dart -67 Plymouth Cuda -71 Plymouth Cuda Conv -70 VaGinetta G20 Opel Speedster Ford Cortina Anders Bisting |
||||||||||
har nästan glömt denna tråd
En fråga: varför linda in grenröret på en sugis? Gasvolymen blir bara större ju varmare gasen är och ni har ingen turbo som skulle må bra av detta. Dvs. ju varmare avgaser dessto mer mottryck ni får. Med tanke på att agaser kan vara uppemot 700 grader och att PV=nRT gäller fortfarande så kan ni fundera om ni verkligen vill ha allt inlindat. Vill ni få bort värmen från karossen eller? När det gäller fjädrar så har jag en kontakt som har levererat hårdare fjädrar till våran SAAB-motor (klicka på bilden för att förstora upp): Dessa passar i SAAB B204 och B234 men med tanke på GM-släktskapet så kanske dom passar i din motor också? Inspänningstrycket ska vara 55Nm och trycket vid full lyft ska vara 110Nm. Priset var under 2000:- för ett set. _________________ G o r a n A m c o f f |
||||||||||
fjädrar är beställda från ferrea för en STOR klump med pengar. problemet är att fjädrarna har extremt liten diameter ~20-22mm yd för yttre fjäder(kommer inte ihåg exakt. lindningen är för att det blir sjukt varmt i motorutrymmet iom det kompakta avgassystemet pga ljudnivåkraven. om det visar sig att det finns möjlighet att ta bort det delvis el. helt, så kommer det att göras. _________________ Dodge pickup -58 Dodge Dart -67 Plymouth Cuda -71 Plymouth Cuda Conv -70 VaGinetta G20 Opel Speedster Ford Cortina Anders Bisting |
||||||||||
Har inte själv testat detta så sanningshalten får någon annan bedöma, men från folk som kör Jänk så har jag fått höra att man med en kombo av rätt kam och lindade avgasrör med rätt dimension kan få ut mer mos än utan pga högre gashastigheter och i slutändan då mer "scavanging effect" (stavningen förmodligen fel) det ökade mottrycket uppvägas av den högre energin som mer bränsle/luftblandning in i cylindern genererar. Nån som har testat och vet?? _________________ Mvh // Niklas L |
||||||||||
lite små uppdateringar på karossfronten
avgjutningen av org ht har fått en välbehövlig breddning för att täcka buren. frontsektionen med splitter lyktersättningar kladdmaestro i full gång att slaska ihop frontpartiet _________________ Dodge pickup -58 Dodge Dart -67 Plymouth Cuda -71 Plymouth Cuda Conv -70 VaGinetta G20 Opel Speedster Ford Cortina Anders Bisting |
||||||||||
Funkar ju bra iaf som verktygshylla Ni kan väl iaf runda av hörnen lite grann så slipper vi allt för många avslagna fotleder på tankpersonalen Men det ska bli kul att se den på banan |
||||||||||
Våra race- och banåkarbilar Opel Speedster -03 Raceversion | << 1, 2, 3 ... 12, 13, 14 ... 27, 28, 29 >> 55 besök senaste veckan (197496 totalt) |