Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Våra race- och banåkarbilar
Ford Mustang 65 Turbo 1004whp Tips på Aerodynamik fix?
1, 2, 3 ... 12, 13, 14   >>
37 besök senaste veckan (119062 totalt)
Christian Lindén
Piteå
Här sen Jan 2006
Inlägg: 230


Trådstartare
Bilen byggs för ban och gatkörning

Chassi än så länge:

Corvette c4 framvagn
Hjul Rota GTR-d 18" 10"fram 12"bak 275x35 och 335x30 däck
Ny bakram i 60x80x3
Stora hjulhus
Subframeconnectors i 60x60x3mm
3-länk vid svängning och 4-link vid raktfram åka
30mm mustang krängare fram
26mm corvette krängare bak
Öhlins coilovers bak
GAZ 51mm coilovers fram 700lb
Sweet rattsång med snap off
Stående pedalställ med våg
Fullbur från Guss
Porsche 997 Turbo bromsar
6kolv fram och 4kolv bak 350mm skivor
Glasfiberstolar
G-force 5p bälten
Glasfiber front, skärmar, huv
Motor tillbakaflyttad ca 35cm
Stolar tillbaka ca 30 cm

Vikt ca 1430kg

Drivlina blir:

Ford 9" 31splines
ZF 6vxl corvette 92 30spline ut
3 skivig tilton
3" race kardan

Motor:

408w ford
Super Victor EFI insug
90mm spjällhus
VEMS sprut
3 044or
Aeromotive regulator
MSD 6al + blaster
60mm waste
Maizer el vattenpump


Mvh

_________________
Christian Lindén
Citera
Magnus Thomé
Stockholm
Här sen Nov 2002
Inlägg: 41625

Forumägare
Forumägare

Väntar med stor spänning på bilder

_________________
Magnus Thomé
Citera
Christian Lindén
Piteå
Här sen Jan 2006
Inlägg: 230


Trådstartare
Christian Lindén skrev:
Utgångsobjektet

Nu

Undersidan, inget som hänger ner. Så det ska gå att ha den riktigt låg!

81mm stressfläkt

Div för att hålla turbon lugn :shock:

_________________
Christian Lindén
Citera
Christian Lindén
Piteå
Här sen Jan 2006
Inlägg: 230


Trådstartare
Christian Lindén skrev:
Väghållningen fram från corvette med GAZ 51mm coilovers


Väghållning bak efter eget huvud. Kommer att köra 4-länk på dragrace och 3-länk vid gat/svängkörning. 45mm Avo coilovers bak


_________________
Christian Lindén
Citera
Christian Lindén
Piteå
Här sen Jan 2006
Inlägg: 230


Trådstartare
Fullbur från GUSS




_________________
Christian Lindén
Citera
thoern
Lidköping
Här sen Mar 2005
Inlägg: 521



Vad är det för pedalställ man skymtar i ena hörnet?

_________________
Fredrik Thörn, Lidköping

Projektet: https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=43179
Citera
ButterflyRacing
Forshaga
Här sen Dec 2002
Inlägg: 14545



Innan du kommer för långt i bygget....bör du tänka över om du inte ska bygga fästen för tre-link i bak, så du enkelt kan skifta mellan tre- och fyr-link.
Fyr-linken är inte bra på bana.

Fäst ett stag, mitt uppe på klumpen...och dra det framåt.
Så här..någonting..

_________________
Håkan Carlsson
070-57 323 57

Bil: BMW e36R TimeAttack
https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=49630&postdays=0&postorder=asc&start=462
Citera
Dignell
Västerås
Här sen Mar 2006
Inlägg: 3839

Moderator i ett av underforumen

Ser ut att vara ett riktigt seriöst bygge, ska bli kul att följa detta.

Hur hade du tänkt med turbo? ska dte bli en dubbelturbo lösning eller ligger standard turbon med bara för att visa hur sjukt stor den andra är?

_________________
Mårten Dignell - Clio Sport 182
Rejsas Renault Sport sektion
Citera
Cammo
Västervik
Här sen Mar 2006
Inlägg: 4689



Tankarna går ju lite åt F&F3 när dom kör bus med en Mustang med Skyline motor. Men detta blir ju på riktigt. Ska bli kul att se hur det blir tillslut. Mustangen e ju riktigt ball, och med lite mordän väghållning och mycket mos blir det ju hur ballt som helst. thumbs up

_________________
Henrik Ryberg

BMW Z4 med S55B30 DCT Sponsrad av: www.motorsportshop.nu
www.maxxecu.se
021 Motor @Oggeracing
Citera
Christian Lindén
Piteå
Här sen Jan 2006
Inlägg: 230


Trådstartare
ButterflyRacing skrev:
Innan du kommer för långt i bygget....bör du tänka över om du inte ska bygga fästen för tre-link i bak, så du enkelt kan skifta mellan tre- och fyr-link.
Fyr-linken är inte bra på bana.

Fäst ett stag, mitt uppe på klumpen...och dra det framåt.
Så här..någonting..


Läs första inlägget och ovanför bilden på bakvagnen Fästen, uniballs och stag finns redan!

Mvh

_________________
Christian Lindén
Citera
Christian Lindén
Piteå
Här sen Jan 2006
Inlägg: 230


Trådstartare
thoern skrev:
Vad är det för pedalställ man skymtar i ena hörnet?


Jo det är ett gockis ställ härifrån REJSA

_________________
Christian Lindén
Citera
Christian Lindén
Piteå
Här sen Jan 2006
Inlägg: 230


Trådstartare
Dignell skrev:
Ser ut att vara ett riktigt seriöst bygge, ska bli kul att följa detta.

Hur hade du tänkt med turbo? ska dte bli en dubbelturbo lösning eller ligger standard turbon med bara för att visa hur sjukt stor den andra är?


Tackar! Precis som du säger bara en jämförelse!

_________________
Christian Lindén
Citera
Christian Lindén
Piteå
Här sen Jan 2006
Inlägg: 230


Trådstartare
Cammo skrev:
Tankarna går ju lite åt F&F3 när dom kör bus med en Mustang med Skyline motor. Men detta blir ju på riktigt. Ska bli kul att se hur det blir tillslut. Mustangen e ju riktigt ball, och med lite mordän väghållning och mycket mos blir det ju hur ballt som helst. thumbs up


Tackar! Skulle ju kännas dumt att sätta i en klenare motor

_________________
Christian Lindén
Citera
Christian Lindén
Piteå
Här sen Jan 2006
Inlägg: 230


Trådstartare
351w

Inte klart men det närmar sig




_________________
Christian Lindén
Citera
therealpinto
Skellefteå
Här sen Dec 2002
Inlägg: 5745



Funkar det bra med så mycket vinkel på dämparna? Har du testat att hissa fjädringen genom fjädringsvägen utan fjäder monterad (men med dämparna på plats)?

Det känns som att det finns risk för brytningar men man måste ju testa.

/Gustaf

_________________
---/In search of Maxwell's demon---/
Egentligen heter jag Gustaf Ulander - men therealpinto är väl vad folk känner till...
SFRo-besiktningsman i Skellefteå
Citera
Christian Lindén
Piteå
Här sen Jan 2006
Inlägg: 230


Trådstartare
therealpinto skrev:
Funkar det bra med så mycket vinkel på dämparna? Har du testat att hissa fjädringen genom fjädringsvägen utan fjäder monterad (men med dämparna på plats)?

Det känns som att det finns risk för brytningar men man måste ju testa.

/Gustaf


Tror att det ser mer ut än vad det är, och bussningarna är ganska mjuka. Finns det någon regel för hur mycket det ska luta?

Ang längd på styrväxeln visst är det rätt att mäta längden på den med snören spända mellan övre och nedre bärarmsinfästningarna och sen mäta bredden i den höjd som styrväxeln sitter?

Tror du att du har tid för ett litet besök inom snar framtid?

Mvh Christian

_________________
Christian Lindén
Citera
MattiasH
Skellefteå
Här sen Nov 2007
Inlägg: 642



Helgrymt, och handverket verkar det inte vara något fel på heller thumbs up

_________________
Mattias Holmgren
Citera
therealpinto
Skellefteå
Här sen Dec 2002
Inlägg: 5745



Det finns inga fasta regler för dämparnas lutning, de ska fungera och då kan man sätta dem på olika sätt, beroende på hur geometrin ser ut.

Du verkar ha koll på hur du ska hitta styrväxelns längd, bra!

Jag skickar pm om besiktningsdatum.

/Gustaf

_________________
---/In search of Maxwell's demon---/
Egentligen heter jag Gustaf Ulander - men therealpinto är väl vad folk känner till...
SFRo-besiktningsman i Skellefteå
Citera
Christian Lindén
Piteå
Här sen Jan 2006
Inlägg: 230


Trådstartare
Helgens slit



[/

_________________
Christian Lindén
Citera
Christian Lindén
Piteå
Här sen Jan 2006
Inlägg: 230


Trådstartare
Hjulhusen klara

Kommer lagom långt bak

Hej då

_________________
Christian Lindén
Citera
Christian Lindén
Piteå
Här sen Jan 2006
Inlägg: 230


Trådstartare
MattiasH skrev:
Helgrymt, och handverket verkar det inte vara något fel på heller thumbs up


Tackar!

_________________
Christian Lindén
Citera
Våra race- och banåkarbilar
Ford Mustang 65 Turbo 1004whp Tips på Aerodynamik fix?
1, 2, 3 ... 12, 13, 14   >>
37 besök senaste veckan (119062 totalt)
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande