Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Våra race- och banåkarbilar
BMW 318is -91 drift wannabe
3 besök senaste veckan (4242 totalt)
TGR
Kinna
Här sen Jul 2005
Inlägg: 203


Trådstartare
Tänkte lägga upp en tråd på min is. Mest för att kunna hänvisa hit när jag behöver fråga nåt som tydligen var ett krav om jag fatta allt rätt. Kommer väl inte uppdatera en massa utan blir när det hänt lite större grejer. Målet är att få mycke körtid oavsett om d gäller bankörning, drifting lr slalom. Men d jag inriktar mig mest på är att drifta förstås. Hade egentligen tänkt å köra med en 242 men efter att jag haft den i 3 år kom jag fram till att jag aldrig skulle bli färdig. Egentligen skulle jag vänta nått lr några år innan jag köpte nåt igen pga familj, hus m.m men efter mycke funderingar och visst tjöt från en arbetskompis så verka en e30 inte helt fel. I början kolla jag mest efter touring men kom fram till att en is är en bättre kompremiss pga att jag ska ha den som brukis under sommar halvåret. Så efter jag kollat på lite kombis åkte jag ner till växjö trakten å kolla på denna och den följde ju med hem. Jag ångrar inte d överhuvud taget, så ***** rolig bil. Man blir glad varenda gång man är ute å kör. Fruktansvärt kul när man kör grep men lite knepig å drifta med men det ska rättas till allt eftersom. Kommer inte göra jätte stora grejer med den utan ta lite varje vinter dels pga ekonomi och dels för att jag inte vill fastna som jag gjorde med volvon.

Vid inköp:


Sen så här:



Målet för denna vinter är.
*laga rost
*byta påfyllningsröret (gick å peta fingret igenom)
*stol och bälte
*e36 styrvxl
*oljor och vätskor
*rensa inuti
*fjädrar och krängare bak
Finns 100 grejer till man vill göra men d kommer jag varken ha råd med lr ha tid till. Får la se om jag hinner med detta i första hand. Vill ju gärna lägga undan en slant så man har råd å åka på lite körningar oxå som är det viktigaste.

_________________
Tobias Gunnarsson
Citera
TGR
Kinna
Här sen Jul 2005
Inlägg: 203


Trådstartare
Nu har man rensat lite inuti dock har jag inte tvättat än men d kommer. Plus att bältet har hittat in i kupen, har en fäst punkt kvar bara. Sen så ska jag pumpa och dubba ur några däck som ska med till bivaröd för lite driftträning. Är nåt fruktansvärt sugen på att köra nu.
Lite bilder får vi inte glömma.



_________________
Tobias Gunnarsson
Citera
Kristian Hesselmark
ring knutstorp
Här sen Jan 2003
Inlägg: 6929



blir det blött p söndag så räcker det med en uppsättning däck,
blir det torrt så går det lätt åt 4-5 set

_________________
Kristian Hesselmark
EVO'n S Å L D !
Citera
TGR
Kinna
Här sen Jul 2005
Inlägg: 203


Trådstartare
Har rivit ner fronten för att kolla efter rost men var possitivt överraskad. Visst d finns rost men d var inte hål där jag räkna med det. Dock var dom ställena jag visste om värre än jag trodde men det är väl bara att se glad ut och fixa.

Har även lackat fälgarna (alla 12st), vart riktigt nöjd med färgen. Kommer göra sig bra på en vit bil. thumbs up

Jag tar inte mä nån bild på rosten för det vet nog dom flesta här, hur det ser ut men jag har en fråga.
Kan man ta bort denna och plugga slangarna med gott samvete? Är väl nån sorts expansionskärl till
bensin ånger om jag fattat det rätt.

_________________
Tobias Gunnarsson
Citera
TGR
Kinna
Här sen Jul 2005
Inlägg: 203


Trådstartare
Här kommer en bild från i söndags precis innan vi skulle lasta bilen och köra på isen.
Råkade bli lite sugen då en kompis åkt helgen före så de va ju bara å kränga på 4 is-däck och hänga tillbaka kofångare m.m å köra. Tycker den ser lite ball ut med is däcken och utan skärmar.

Vill fortfarande veta om man kan ta bort plast kärlet i hjulhuset bak? När man ska sätta på e36ans styrvxl, använder man hela paketet lr tar man styrlederna från e30n?

_________________
Tobias Gunnarsson
Citera
Janne J
Kinna
Här sen Jul 2008
Inlägg: 4119



Kul att se lite bilder från Vallås

Det är inte mer än några hundra meter mellan våra garage..


Hälsningar

Janne
2: vallås 16

_________________
Janne Josefsson

Porsche 911 SC 1982
Ford Mustang HT 1965
BMW F11 520D bruksis
IPteknik Väst AB
SVKG 60
Citera
TGR
Kinna
Här sen Jul 2005
Inlägg: 203


Trådstartare
Janne J skrev:
Kul att se lite bilder från Vallås

Det är inte mer än några hundra meter mellan våra garage..


Hälsningar

Janne
2: vallås 16


Se där ja, världen är lite. Då är det väl inte omöjligt att man kommer möta din skönhet ute på vägarna här omkring.

_________________
Tobias Gunnarsson
Citera
TGR
Kinna
Här sen Jul 2005
Inlägg: 203


Trådstartare
Så då var den mer eller mindre färdig för denna säsong. Ska kolla på lite grejer under elmia imorrn som stol m.m. Annars är det väl bara å försöka köra så mycket som möjligt. Lite dålig kvalite pga mobilkort.

_________________
Tobias Gunnarsson
Citera
Niklas Rosell
Ödsmål
Här sen Maj 2006
Inlägg: 1581



Dom nya fälgarna blev kanon! thumbs up

Är den väldigt låg bak nu?
Eller är den hög fram?

_________________
VW Golf Sportswagon R -17
Citera
TGR
Kinna
Här sen Jul 2005
Inlägg: 203


Trådstartare
Det är lite mycke luft mellan däck och skärm fram tycker jag men jag har redan skrapat fronten så d får nog va så tills jag får coilover fram oxå. Fast redigt gött å få köra den igen, lite ovant utan servo men en hjulinställning ska nog få det bättre. Har ju bytt till e36 styrvxl och pluggat den. färgen på fälgarna blev extremt bra är ruggigt nöjd, ska se dom live. Gör sig väldigt bra en solig dag.

_________________
Tobias Gunnarsson
Citera
Niklas Rosell
Ödsmål
Här sen Maj 2006
Inlägg: 1581



Ja vi syns väl igen på någon driftingtillställning framöver och får väl hoppas på sol!

Jag har funderat över en sån front, den är ju riktigt snygg, men den är ju lite låg också så jag vet inte riktigt. Det är ju bra om man kan ta sig fram på vägarna också.
Skulle vilja haft en avgjutning på "nya" E30-fronten i glasfiber.

Min e36-styrväxel ligger i garaget och skräpar, jag har inte tagit reda på vad för delar som behövs för att få ihop det. Det kanske du har koll på?

_________________
VW Golf Sportswagon R -17
Citera
TGR
Kinna
Här sen Jul 2005
Inlägg: 203


Trådstartare
Jo den blir lite låg, har redan fått sprickor i underkanten. Ang styrvxl tror jag man får prova sig fram lite. Då alla säger att man måste ha den ledade axeln från en servo men jag var tvungen och modda min som är servo org. Sen behövs distanser vid fästena på balken, på min behövdes 12mm. Sen hamnar servo anslutningarna mitt emot org så man får fixa nya slangar om man vill ha servo igen fast jag satte bara en slang imellan. Orka inte krångla mä d, känner jag att jag måste ha servo igen så får jag montera tillbaka d isf. Jag har inte monterat några stopp då jag vill ha så mycke styrvinkel som möjligt. Kör med 7*15 et 30 med 20mm spacers och 205-50-15 och det är tajt.

_________________
Tobias Gunnarsson
Citera
lillebroor
Skogen utanför Borås
Här sen Aug 2004
Inlägg: 462



Hej hej!

Ser ut att vara en riktigt trevlig kärra! Inte var du möjligtvis i borås häromkvällen? Lät gött i så fall

Nåväl, detta var egentligen ett helt onödigt inlägg.. Men men, fin bil! Saknar min gamla e30 lite faktiskt

/ Peter

_________________
Peter Lundman
BMW 318i -83
Citera
TGR
Kinna
Här sen Jul 2005
Inlägg: 203


Trådstartare
Nje d kan inte vart jag. Har bara haft den till elmia samt jobbet idag än så länge.

_________________
Tobias Gunnarsson
Citera
Våra race- och banåkarbilar
BMW 318is -91 drift wannabe
3 besök senaste veckan (4242 totalt)
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande