Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Våra race- och banåkarbilar
BMW M3 smgII -03 Såld
1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8   >>
21 besök senaste veckan (27789 totalt)
OFFkeFF
Ekerö
Här sen Jul 2006
Inlägg: 1497


Trådstartare
Är idag en helt standard, tyvärr fulllutrustad, 03'a förutom PFC-skivor och belägg fram och stålspunna slangar.
19" original fälgar.
Beställt ett KW Clubsport-kit idag, i vinter är planen att göra i ordning chassit ordentligt, i med stolar, sexpunktsbälte och förhoppningsvis en bur. De önskade R-däcken kommer läggas på i vinter också. Fick bli till 19-tummarna.
Finns väl en del planer på lättning, inte riktigt bestämt mig om det blir genom att kasta ut saker, eller byta ut delar mot lättare delar än, kanske blir både och


_________________
Filip Åhrberg
-----------------
Porsche 944 Turbo Cup 3.0l 16v
Citera
biLLa
Orust
Här sen Jul 2006
Inlägg: 56



Hej,

Läste en annan tråd att du undrade lite om vikter, här är en sida som har de flesta vikterna på BMW bilar.

http://bmwfans.info/original/E46/Cou/M3-S54/ECE/L/N/

_________________
Per Skoglund
2010 NS BTG 18:20,6 / 2 varv
2011 NS BTG 9:45,5 / 16 varv
2012 NS BTG 8:52,0 / 24 varv
Citera
simonhakansson
Kalmar
Här sen Jan 2007
Inlägg: 83



Detta ska bli kul att följa vi vill ha mycket uppdateringar.. Har en likadan bil så detta blir perfekt att sitta och få insperation till

_________________
Simon Håkansson
Citera
OFFkeFF
Ekerö
Här sen Jul 2006
Inlägg: 1497


Trådstartare
Tackar för länken, så slipper man hålla på och väga allting För tillfället väntar jag på kw-kitet och camber-plattorna, blir det och bussningar som kommer göras närmsta tiden. Ska försöka ta lite bilder på jobben efterhand även om det bara handlar om att byta standardgrejer. Kanske blir att man bygger ett eget avgassystem, de som säljs och är lätta är ju patetiskt dyra till e46'an..

_________________
Filip Åhrberg
-----------------
Porsche 944 Turbo Cup 3.0l 16v
Citera
OFFkeFF
Ekerö
Här sen Jul 2006
Inlägg: 1497


Trådstartare
Då har det börjat trilla in en del småsaker

Topplagringar från Millway


och sen ett par KW clubsport (inox v3 med lite hårdare fjäder)


Fler saker som ska beställas, men ovan trillar på så fort jag får vara i garaget

_________________
Filip Åhrberg
-----------------
Porsche 944 Turbo Cup 3.0l 16v
Citera
Panos
Karlskrona
Här sen Jan 2005
Inlägg: 49



Tjena din gamle räv
Hur går det för dig o bilen?
Schysst kärra du skaffat dig thumbs up

Mvh Panos (fd mcbud 289)

_________________
Panos Anessiadis
Citera
OFFkeFF
Ekerö
Här sen Jul 2006
Inlägg: 1497


Trådstartare
Tjo Greken! Fixa dig en beemer och dyk ut till banorna nästa år

Blev inte att jag kastade på KW-kitet själv, ingen tid i garaget och suget efter att ha det på till helgen gjorde att jag lämnade iväg jobbet till Perra i huddinge.

Fram
Camber -3 grader
Caster 7 grader
Toe ~1grad

Bak
Camber -2.25
Toe ? (har pappret i bilen)

Comp/retur default-värden från KW

Sänkning, ögonmått, mer bak än fram iaf.
Beggade Mpsc fram och slitna pilot ps2 bak, upplevelsen ett par korta svängar på gatan är att det trots allt är rätt mjukt i chassit och att styrningen känns lite odirekt, inte riktigt gocartfeelingen jag räknat med, räknar inte med någon perfekt setup inför morgondagen iaf.
Blir roligare nästa år när det sitter nya fräscha däck runt om också.

_________________
Filip Åhrberg
-----------------
Porsche 944 Turbo Cup 3.0l 16v
Citera
Panos
Karlskrona
Här sen Jan 2005
Inlägg: 49



Nice mannen!
Beemer är på ingång
Vet bara inte vad för nån...Touring eller sedan!??
Har ju hunden o tänka på lite...Men de lutar åt en E30 eller E34 Touring.
Sen vill jag ha en '02a också, men blev av med min plats i farsans verkstad.

_________________
Panos Anessiadis
Citera
Istvan
Borås
Här sen Apr 2005
Inlägg: 263



Ställ upp rebounden lite på chassiet, KW brukar va "kända" för att vara ganska mjuka.
Så det gör ganska mkt att ställa den lite hårdare där, stor skillnad mellan det mjukaste och hårdaste läget!

MVH
István

_________________
István Csiszár
Citera
simonhakansson
Kalmar
Här sen Jan 2007
Inlägg: 83



vad gick du ge för dina coilovers? Detta ser riktigt bra ut .. Fortsätt såhär.

MVH

_________________
Simon Håkansson
Citera
Konstapeln
Sthlm, Hammarby
Här sen Jun 2006
Inlägg: 144



Trevligt med en till M3 tråd

Några andra modds som skall göras i vinter?

Men 1 grad toe i fram? :S Är inte det lite mkt? tror jag har 0,13-0,15 i fram på min, någonstans där iaf, pappret ligger i bilen.

Ang hjulinställning till nästa år skulle jag rekomendera Daniel på NB gummi på birgeljarlsgatan som är grymt kunnig ang hjulvinklar för bana osv.

_________________
Rejsas egna TOYBOY
Christian Ek
M3 E46 SMGII Carbonsvart

Hellre avåkt än frånåkt!
Citera
OFFkeFF
Ekerö
Här sen Jul 2006
Inlägg: 1497


Trådstartare
Istvan skrev:
Ställ upp rebounden lite på chassiet, KW brukar va "kända" för att vara ganska mjuka.
Så det gör ganska mkt att ställa den lite hårdare där, stor skillnad mellan det mjukaste och hårdaste läget!

MVH
István


Då packar ju dämparen ihop mer.. Mer komp är nog snarare det jag är sugen på efter dagen på karlskoga..

_________________
Filip Åhrberg
-----------------
Porsche 944 Turbo Cup 3.0l 16v
Citera
OFFkeFF
Ekerö
Här sen Jul 2006
Inlägg: 1497


Trådstartare
kakiiis skrev:
vad gick du ge för dina coilovers? Detta ser riktigt bra ut .. Fortsätt såhär.

MVH


Blev nåt på 16 loppor, skippade KW's egna camberplattor och köpte millway istället.

_________________
Filip Åhrberg
-----------------
Porsche 944 Turbo Cup 3.0l 16v
Citera
OFFkeFF
Ekerö
Här sen Jul 2006
Inlägg: 1497


Trådstartare
Konstapeln skrev:
Trevligt med en till M3 tråd

Några andra modds som skall göras i vinter?

Men 1 grad toe i fram? :S Är inte det lite mkt? tror jag har 0,13-0,15 i fram på min, någonstans där iaf, pappret ligger i bilen.

Ang hjulinställning till nästa år skulle jag rekomendera Daniel på NB gummi på birgeljarlsgatan som är grymt kunnig ang hjulvinklar för bana osv.


Blev en lite mittemellan inställning igår, ville inte att det skulle styra för mycket fram, då jag åkte mpsc r-däck fram idag och riktigt slitna ps2 bak idag på KGA.. Kan väl lugnt säga att det inte var någon schysst balans i bilen idag, men gick ändå bättre än original.. Kommer nog lite film senare på hur taskigt grepp man hade bak...
Blir andra vinklar när det är fräscha däck runt om.

Resten som ska göras i vinter, bakre stötdämparfästen, skalstolar och 6-punkts bälte, hoppas få råd med en bur också.

_________________
Filip Åhrberg
-----------------
Porsche 944 Turbo Cup 3.0l 16v
Citera
Konstapeln
Sthlm, Hammarby
Här sen Jun 2006
Inlägg: 144



OFFkeFF skrev:
Konstapeln skrev:
Trevligt med en till M3 tråd

Några andra modds som skall göras i vinter?

Men 1 grad toe i fram? :S Är inte det lite mkt? tror jag har 0,13-0,15 i fram på min, någonstans där iaf, pappret ligger i bilen.

Ang hjulinställning till nästa år skulle jag rekomendera Daniel på NB gummi på birgeljarlsgatan som är grymt kunnig ang hjulvinklar för bana osv.


Blev en lite mittemellan inställning igår, ville inte att det skulle styra för mycket fram, då jag åkte mpsc r-däck fram idag och riktigt slitna ps2 bak idag på KGA.. Kan väl lugnt säga att det inte var någon schysst balans i bilen idag, men gick ändå bättre än original.. Kommer nog lite film senare på hur taskigt grepp man hade bak...
Blir andra vinklar när det är fräscha däck runt om.

Resten som ska göras i vinter, bakre stötdämparfästen, skalstolar och 6-punkts bälte, hoppas få råd med en bur också.


Åka brett är ju också skojj
Ett tips är ju att om du tänker ha 4/6 p bälten är att ha bur annars är det bättre med vanligt 3p bälte.
Tänkte först också köra på bara bälten men har fått förklarat till mig att man är rätt rökt om man råkar volta
En veicher halvbur med bältessträva går väl på ca 7k. Annars ska en kille bygga en till mig så kanske han kan bygga en extra.

_________________
Rejsas egna TOYBOY
Christian Ek
M3 E46 SMGII Carbonsvart

Hellre avåkt än frånåkt!
Citera
OFFkeFF
Ekerö
Här sen Jul 2006
Inlägg: 1497


Trådstartare
Bur ska in, men kastar in grejer i bilen efterhand, inte riktigt råd att köpa allt man vill ha på en gång tyvärr, vill helst ha helbur, men halv kan räcka som rullskydd också. Enda är väl att det ska vara en bur som skruvas.
Ställer av bilen nu i veckan inför vintern, så nu börjar resten av vintermecket

_________________
Filip Åhrberg
-----------------
Porsche 944 Turbo Cup 3.0l 16v
Citera
Konstapeln
Sthlm, Hammarby
Här sen Jun 2006
Inlägg: 144



Jo man är ju inte gjord av pengar så det får bli vart efter men tänkte bara som tips att sätta in bur innan du börjar med 4/6p bälten
Blir det MPSC nästa år till 19"?

OFFkeFF skrev:
Bur ska in, men kastar in grejer i bilen efterhand, inte riktigt råd att köpa allt man vill ha på en gång tyvärr, vill helst ha helbur, men halv kan räcka som rullskydd också. Enda är väl att det ska vara en bur som skruvas.
Ställer av bilen nu i veckan inför vintern, så nu börjar resten av vintermecket

_________________
Rejsas egna TOYBOY
Christian Ek
M3 E46 SMGII Carbonsvart

Hellre avåkt än frånåkt!
Citera
simonhakansson
Kalmar
Här sen Jan 2007
Inlägg: 83



det är väll nästan tur att man inte har så jävla mycket pengar :P hade ju blivit vääldigt mycket handlandes till den lilla bmwn isf en halvbur borde väll räcka ? eller har du planer på att volta?

//kakiiis

_________________
Simon Håkansson
Citera
Konstapeln
Sthlm, Hammarby
Här sen Jun 2006
Inlägg: 144



kakiiis skrev:
det är väll nästan tur att man inte har så jävla mycket pengar :P hade ju blivit vääldigt mycket handlandes till den lilla bmwn isf en halvbur borde väll räcka ? eller har du planer på att volta?

//kakiiis


Känns som bilen fick alldeles för mkt pengar i år :P Better safe then sorry Så som jag kör skadar det inte med bur :P

_________________
Rejsas egna TOYBOY
Christian Ek
M3 E46 SMGII Carbonsvart

Hellre avåkt än frånåkt!
Citera
StefanJ
Vallentuna/Sthlm
Här sen Jun 2005
Inlägg: 190



Har en full skruvbur i min som jag kan tänka mig att sälja ifall någon är intresserad. Ska byta bur i vinter så den kommer bara att bli ståendes.

_________________
Stefan Jonasson
Jonasson Motorsport
www.jmsport.se
Citera
OFFkeFF
Ekerö
Här sen Jul 2006
Inlägg: 1497


Trådstartare
Till rätt pris är allt intressant. Min bil är tyvärr med taklucka, så jag vet inte om alla burar passar?
Är jävligt sugen på att byta tak och kasta bort luckan, ingen som vill byta? Jag är lite för lång, hoppas dock att skalstolarna ska sänka arslet en aning så jag slipper sitta med huvudet i taket när jag har hjälm på.

_________________
Filip Åhrberg
-----------------
Porsche 944 Turbo Cup 3.0l 16v
Citera
Våra race- och banåkarbilar
BMW M3 smgII -03 Såld
1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8   >>
21 besök senaste veckan (27789 totalt)
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande