Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Våra race- och banåkarbilar
Porsche 944 1986 - SevenEight SPVM '11 klass XX
1, 2, 3   >>
4 besök senaste veckan (14158 totalt)
--
Eskilstuna
Här sen Jul 2005
Inlägg: 532


Trådstartare


Leda suspension, bussningar, topplagringar, bur, magnesiumfälgar och bamsevinge. Lite småpill innan besiktning men inget stort direkt. Tror detta kan vara en rysligt fin nybörjarbil.

_________________
Henrik Eriksson

Sluta jiddra, börja rejsa!
Citera
Pehr Johnsson
YSTAD
Här sen Sep 2007
Inlägg: 449



..jag behöver en ny laptop. 1400*1050 räcker inte långt..

*edit* Nu blev det ju bättre! thumbs up thumbs up

_________________
Pehr Johnsson

Porsche 964 C2 -93
Porsche 944 S2 -89 Såld.
Citera
ButterflyRacing
Forshaga
Här sen Dec 2002
Inlägg: 14545



thumbs up

_________________
Håkan Carlsson
070-57 323 57

Bil: BMW e36R TimeAttack
https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=49630&postdays=0&postorder=asc&start=462
Citera
--
Eskilstuna
Här sen Jul 2005
Inlägg: 532


Trådstartare
Jah, det var ju kanske lite överdrivet av mig... Byter bild-rackare!

_________________
Henrik Eriksson

Sluta jiddra, börja rejsa!
Citera
Slöjdmajjen
Uppsala
Här sen Okt 2004
Inlägg: 425



Trevlig bil Henke!!

Vad skall göra innan besiktningen? Några uppgraderingsplaner för vinterna? Något planerat banbesök innan vintern kommer?

mvh

_________________
Andreas Fäldt
Citera
--
Eskilstuna
Här sen Jul 2005
Inlägg: 532


Trådstartare
Tror att ha åker på att byta kylare och sen måste jag göra nåt åt blinkersarna - mao inget allvarligt alls!

Jag hade väl tänkt komma ut på banan men jag vette tusan om det finns några event längre. Helst-helst-helst av allt hade jag ju åkt på Kullen en vända... men det går nog inte att fixa tror jag.

_________________
Henrik Eriksson

Sluta jiddra, börja rejsa!
Citera
Cédric
Uttran/Sthlm
Här sen Mar 2004
Inlägg: 3072



-- skrev:
Tror att ha åker på att byta kylare och sen måste jag göra nåt åt blinkersarna - mao inget allvarligt alls!

Jag hade väl tänkt komma ut på banan men jag vette tusan om det finns några event längre. Helst-helst-helst av allt hade jag ju åkt på Kullen en vända... men det går nog inte att fixa tror jag.


Sviestad finns det ju nån körning kvar på, alltså kvällskörningar. Men det är ju inte alla som kan köra en måndakväll

_________________
Cédric Nyberg
Porsche 924 Turbo
Toyota GT86
Formel Vee Veemax MKIVB 1970
www.instagram.com/garagecedric/
Citera
P.P.
Kalmar
Här sen Nov 2002
Inlägg: 8816

Hjälpmoderator

Välkommen i träsket...

Sviestad 22/9 kvällskörning och 12/10 heldag (söndag).

_________________
mvh Patrik Petersson

Time Attack, är inte det bara en tidsträning?
Citera
FredrikÅ
Skåne
Här sen Nov 2002
Inlägg: 2632



-- skrev:
Tror detta kan vara en rysligt fin nybörjarbil.


Absolut! Det där är en kanonbil. Åkte den på Gotland Ring för några år sedan och den gick otroligt fint. thumbs up

_________________
--
Citera
TPR
Göteborg/Nödinge
Här sen Feb 2005
Inlägg: 2480



Bra kört på Kinnekulle i helgen! thumbs up
Bilen verkade fungera riktigt bra, kan nog bli en kul fight mellan dig och Henrik och några andra framöver.

_________________
T h o m a s P i h l

Mazda MX-5 Miata -99
#78 MX-5 Standard Cup / Roadsport C
Fd ERCup #98 - Caran Racing
Citera
Niklas Falk
Fixhult
Här sen Apr 2004
Inlägg: 19510



TPR skrev:
Bra kört på Kinnekulle i helgen! thumbs up
Bilen verkade fungera riktigt bra, kan nog bli en kul fight mellan dig och Henrik och några andra framöver.
+1 , riktigt skoj att se en tysk bland japanerna thumbs up

Undrar hur långt efter man blir på Mantorp...

När ska du byta signaturbild, Thomas? Har du inte fått till objektet tillräckligt så den får plats på en bild?

_________________
Niklas Falk
www.MX5RacingClub.se www.SPVM.se www.SVKG.se
Citera
TPR
Göteborg/Nödinge
Här sen Feb 2005
Inlägg: 2480



Niklas Falk skrev:
När ska du byta signaturbild, Thomas? Har du inte fått till objektet tillräckligt så den får plats på en bild?


Så fort jag får tummen ur och tid över...
Miatan är standard än så länge men delarna har börjat trilla in nu.

_________________
T h o m a s P i h l

Mazda MX-5 Miata -99
#78 MX-5 Standard Cup / Roadsport C
Fd ERCup #98 - Caran Racing
Citera
--
Eskilstuna
Här sen Jul 2005
Inlägg: 532


Trådstartare
Tack tack, ja, det var verkligen galet kul i helgen! Hade bra fight både med Mr Pihl och Mr Serwansky (tror jag han hette!).

Bilen fungerade fruktansvärt bra hela helgen, trots mitt missöde i kvalet - fick ju bara ihop 4 vettiga varv pga att muttern på drivaxeln vä bak rallade upp - det var nära att det inte blev nåt race alls för mig. Lyckades dock sätta en bra tid på dessa varv och bilen gick ju att dra ihop igen.

Mycket nöjd med däcken också, Kumho'sarna höll i bra och de höll ganska hyfsat trots det höga tempot. Jag är väldigt nöjd med varvtiderna faktiskt, 1.02.38 är ganska snabbt i Roadsport C på Kullen verkar det som.

Den är supersnäll att köra, när det släpper så gör den det lugnt och fint, inga galna rycke och otrevligheter. Har tittat väldigt mycket på alla in-car filmer som finns på bla youtube filmat av folk som ligger bakom och den ligger väldigt fint på banan, verkligen.

När det gäller Kullen i stort så är det ju en underbar bana. Det känns som att jag hittar rätt varvet runt - jag ser ju att jag inte gör perfekta spår, men de är hyfsade ändå. Jag är dock väldigt feg under bron, det ser man också i alla filmer - mina bromsljus tänds varje gång inför bron. Jag tappar lätt nån billängd där - men jag verkar hämta in relativt snabbt ändå i de kruviga sektionerna.

Det känns verkligen helrätt nu - det är precis den här bilen jag ska ha!

Anmäld till Mantorp nu och det är väl bara att inse att det kommer bli en dyr sommar det här - jag ska nog köra alla rejs ändå, trots att jag från början bara tänkte köra Kullen bara för att få en uppfattning om hur det är att tävla!

Niklas - tack för alla råd innan rejs - har väl i princip dig och Kimmen (Gransnofsen) att tacka för att jag tog mig i skjortan och anmälde mig!

_________________
Henrik Eriksson

Sluta jiddra, börja rejsa!
Citera
Eddie Varvstopp
Kävlinge
Här sen Nov 2002
Inlägg: 3116



Riktigt bra kört som sagt thumbs up

Vilken däckdim. kör du med? Har du diffbroms på den?

Man blir ju nyfiken då det inte finns så många Roadsport C konfigurerade 944:or att jämföra sig med .

Jag har bestämt mig för att i år blir det definitivt vagnbok, däremot är det osäkert om det blir något race.

_________________
Edvin Persson
#lifeisbetterinracesuits | Porsche 944 -84 | PCS - PCSR - MSCC | Min blogg: http://eddievarvstopp.se
Citera
--
Eskilstuna
Här sen Jul 2005
Inlägg: 532


Trådstartare
Skriver väl en bättre rapport sen - ville bara skriva att jag kom 1:a i race 1 och 2:a i race 2. Körde också 1.35.6 i race 2 - en rätt hyfsad tid tror jag, det var iaf snabbast för helgen!

Hatten avför både Henrik och Andreas, riktigt rolig racing! Strid in på mållinjen i rejs 1!

_________________
Henrik Eriksson

Sluta jiddra, börja rejsa!
Citera
Cyberoid
Göteborg
Här sen Okt 2003
Inlägg: 1885



Bra kört i helgen och grattis igen till pallplatserna. Det såg ut att gå väldigt stabilt hela dagen och jag ser fram emot att höra hur du upplevde racen. Bra fighter var det i alla fall.

_________________
H e n r i k P i h l
#52 Modsport II
Citera
--
Eskilstuna
Här sen Jul 2005
Inlägg: 532


Trådstartare
Rapport kommer! Funderar faktiskt på att regga mig på miata forumet bara för att få tillgång till bilder och eftersnack där - men det kanske inte är så politiskt korrekt? Anyway!

Henrik - om Andreas publicerar filmer från rejsen så vore det himla schysst om du/ni kunde tipsa mig om var de finns - tror din och min par-drifting in på start och mål är spektakulär att se!

_________________
Henrik Eriksson

Sluta jiddra, börja rejsa!
Citera
TPR
Göteborg/Nödinge
Här sen Feb 2005
Inlägg: 2480



Grattis Henrik!

Tror att många skulle uppskatta om du dök upp på MX5RC-forumet. thumbs up
Kul att höra hur racen mm upplevs från din synvinkel, inte bara från Miataligan.
och det finns redan flera där som inte kör Miata så det är inget problem.

_________________
T h o m a s P i h l

Mazda MX-5 Miata -99
#78 MX-5 Standard Cup / Roadsport C
Fd ERCup #98 - Caran Racing
Citera
--
Eskilstuna
Här sen Jul 2005
Inlägg: 532


Trådstartare
Börjar nu laddningen inför Gotland!

Snabb-snabb rejsrapport från SSM '10:
Knutan var väldigt svår tycker jag, jag gick bort mig lite under träningen och tappade nog lite känslan faktiskt. Det gick inte sakta, 1.13.7 är okej för att vara första gången någonsin på banan. Kvalet, liten förbättring med 1.12.9 men fortfarande kändes det lite för långsamt. Rejs 1 - kvalade ju som 9:a och slutade 6:a - var ner på 10:e plats efter starten. Nyttig lektion i omkörning - och hur det blir om man inte kvalar bra. Satte nu 1.11.3 - därmed 5:e tid. Det började kännas "rättare"... Rejs 2 slog jag till med bästa tid i rejset och dagens näst bästa tid - 1.10.7 - hade faktiskt EXTREMT roligt bakom Henrik Pihl, hade ju gärna gått som segrare ur den bataljen men han är fruktansvärt jämn i sin körning - tror inte det skilde många tiondelar i varvtid alls, stadiga 1.11:or. Okej, jag ska nog vara nöjd, hade ju ett par riktiga kanoner framför mig - och jag ligger ju ännu 2:a i cupen inför Gotland!

Inte så mycket att fixa på bilen inför Gotland - allmän översyn egentligen...får se om jag inte kan hitta på nån performance enhancer till nästa tävling. Finns ju faktiskt ett par saker att pilla på.....

_________________
Henrik Eriksson

Sluta jiddra, börja rejsa!
Citera
bfd_henriksson
Bollebygd
Här sen Jul 2005
Inlägg: 783



Hygglig utveckling! Första helgen och du kör topptider! thumbs up Det har tagit några varv för en annan att komma ner i de tiderna...
Att komma ner på riktigt låga 1.10 verkar besvärligt med Roadsport C material, med Miatan verkar det stoppa kring 1.10.5. En Lotus Elise var nere på låga 1.10 förra året (satte gällande roadsport C rekord även om det tryckta materialet på SSM var uselt uppdaterat och påvisade nån gammal prestation som är slagen många ggr om). Jag tror ditt ekipage har goda chanser att ta C-rekordet. thumbs up om du nu inte ser ljuset och köper en MX-5:a och tävlar i den "riktiga" cupen, dvs MX-5Cup...

_________________
Fredrik Henriksson

http://modsport.se/
Citera
P.P.
Kalmar
Här sen Nov 2002
Inlägg: 8816

Hjälpmoderator



Trevlig fight ni bjöd på igår thumbs up Det ryckte inte alls mystiskt i mina fötter när det kördes.

_________________
mvh Patrik Petersson

Time Attack, är inte det bara en tidsträning?
Citera
Våra race- och banåkarbilar
Porsche 944 1986 - SevenEight SPVM '11 klass XX
1, 2, 3   >>
4 besök senaste veckan (14158 totalt)
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande