Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Våra race- och banåkarbilar
VW Golf GTi 16V -88 Team Raja (It's alive)
1, 2, 3, 4   >>
6 besök senaste veckan (19869 totalt)
Trozzo
Borås
Här sen Apr 2008
Inlägg: 144


Trådstartare
Då var det dax att göra en tråd om min lilla räser

Var på jakt i våras efter en liten gti-bil för att köra bana med, och eftersom min lillebror har en golf mk1 gti så föll valet på en golf mk2 gti 16v.

Ursäkta bildkvaliteten, måste göra om mina bilder för att dom ska passa på rejsa.nu

Vid inköpstillfället.


Första bantillfället blev när jag tog licensen med SVKG den 18/4
Lyckades köra slut på både däck och bromsar
Tyvärr enda fotot jag har från licenskursen/bankalaset, lillebrorsan golf jämte min

Fotat av subuarumicke

Efter det så införskaffades en uppsättning Toyo Proxes R888, samt en uppsättning finåkar hjul sen bar det av mot Bugrun 2008
Med 18" bling


Nästa tillfälle att köra med den blev inte förens den 17/8 då SVKG äntligen lyckades få till ett sprint race på Ale ring, där jag lyckades att bjuda publiken på en del fina hjullyft.

Fotat av Barbapappa

Dax att skriva lite om själva bilen

Har inte gjort mycket med motor, satt i ett K&N panel filter, MSD tändspole, samt 50% etanol i tanken
Det sitter ett 2,5" hemmapysslat auspuff på den. Väghållningsmässigt så är det bara att den är sänkt 60mm samt att det finns vissa misstankar om att jag har lyckats få tag på en golf 2:a med orginal diff.

Framtidsplaner då.
Har beställt en sats med D2 coilovers, men på grund av lenerans problem från D2 så har jag fortfarande inte fått dessa (Beställdes den 16/7)
Sen är målet under vintern att få bilen att väga in under 1000kg utan förare, ligger på 1080kg just nu så det känns inte helt omöjligt.
Bur ska införskaffas, samt en bra stol och bälte.

Detta är dock ett bugetbygge, så det blir nog inte riktigt den farten så som man ser i en del andra trådar här på forumet.

Hoppas det verkar läsvärt, kom gärna med tips, är som sagt total nybörjare på detta med banräser

Mvh Roger

_________________
Roger Arntsberg

Vw Golf GTi 16V -88
https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?p=696293#696293
Citera
Lillen
Ume
Här sen Jul 2003
Inlägg: 7961



Kul med en Golfare till.

Såg bilen gliida förbi på Bug Run.
Är det verkligen 18" fälgar?
Inte undra på det så fläskigt ut.
Stod och blängde ett tag för att kolla , har själv 17" likadana fälgar och silverlack.

_________________
Jocke Hellqvist.
Citera
Trozzo
Borås
Här sen Apr 2008
Inlägg: 144


Trådstartare
Lillen skrev:
Kul med en Golfare till.

Såg bilen gliida förbi på Bug Run.
Är det verkligen 18" fälgar?
Inte undra på det så fläskigt ut.
Stod och blängde ett tag för att kolla , har själv 17" likadana fälgar och silverlack.


Jo, det är verkligen 18". dock är det inte så praktiskt med dom och kraftig sänkning, skrapar i när man svänger, men det ser bra ut iallafall. Har inte riktigt bestämt mig än om jag ska behålla fälgarna eller sälja av dom.

_________________
Roger Arntsberg

Vw Golf GTi 16V -88
https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?p=696293#696293
Citera
Trozzo
Borås
Här sen Apr 2008
Inlägg: 144


Trådstartare
Har vart ner och plockat ur det mesta av inredningen nu, hittade ett naturligt lättningsförsök i golven, blir att laga upp det sen. glömde dock kameran hemma, så bilder kommer senare

Har fortfarande inte fått min coilovers, dom ska komma denna veckan (detta tas med en påse salt), vill gärna få prova bilen med dessa på innan vintern.

Har även kollat upp lite delar till ett extraktor. Hur svårt är det att bygga ett själv, har bra kunskap i svetsning men har aldrig byggt ett sådant det är väll rätt viktig med rörlängder och pulser och sådant. Ska man bygga ett 4-2-1 eller går det lika bra med ett 4-1?

_________________
Roger Arntsberg

Vw Golf GTi 16V -88
https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?p=696293#696293
Citera
Trozzo
Borås
Här sen Apr 2008
Inlägg: 144


Trådstartare
Ja få har man lyckats avsluta ytterligare en sprint med SVKG, årets sista och lyckades sätta ett person bästa på Ale ring med nästan 2,5s utan att ha gjort några ändringar på bilen, så det finns kanske hopp för mig ändå Så klart hade jag ju inte fått mina Coliovers, om jag inte får dom innan Falkenberg om 2 veckor så blir det att makulera orderna och beställa från någon annan, börjar blir riktigt nu. Att det ska ta mer en 2 månader att få en sats coilovers.

Den lutande golfen i Ale

_________________
Roger Arntsberg

Vw Golf GTi 16V -88
https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?p=696293#696293
Citera
Trozzo
Borås
Här sen Apr 2008
Inlägg: 144


Trådstartare
Vaknade upp i dag vid 16 (jobbar natt), gick upp och kollade mailen, ser ett mail från street performance.
Min coilovers hade kommit,

Slängde mig i bilen, hämtade min far på vägen, och åkte till Göteborg. Kom in i affären och fick många ursäkter för att dom var försenade. men nu har jag dom iallafall, typiskt nog så är det dan efter sprintet i ale, men men.

Nu är dom uppackade, så snygga dom är, om dom bara vore lika bra som dom är snygga........


Nu ska dom bara monteras och ställas in, hur man nu gör det , får ta och be garage-grannen Stellan om hjälp med detta

_________________
Roger Arntsberg

Vw Golf GTi 16V -88
https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?p=696293#696293
Citera
Lillen
Ume
Här sen Jul 2003
Inlägg: 7961



Härligt NICE. thumbs up

Kul att nån testar dessa på en VW.
Du får ge referens sen då du kört med dem.

_________________
Jocke Hellqvist.
Citera
Rolle Scirocco
Stockholm
Här sen Nov 2002
Inlägg: 5122



Trozzo skrev:

Det sitter ett 2,5" hemmapysslat auspuff på den. Väghållningsmässigt så är det bara att den är sänkt 60mm samt att det finns vissa misstankar om att jag har lyckats få tag på en golf 2:a med orginal diff.


Alla golf II kommer med diff från fabrik, helt vanlig öppen diff...

16v bilarna hade en 'limited slip' diff, en fjäderlastad mässingskona som ska diffa någonstans 25-50 Nm om de siffror jag hört är korrekta. Osäker hur det var med 8v gti-modeller. Men det är ingen diffspärr eller quafie etc.

g60 har vanlig öppen diff.

Vi pratar svensksålda bilar, amerikanska har lite andra versioner etc.

_________________
Roland Johansson
Citera
Trozzo
Borås
Här sen Apr 2008
Inlägg: 144


Trådstartare
Lillen skrev:
Härligt NICE. thumbs up

Kul att nån testar dessa på en VW.
Du får ge referens sen då du kört med dem.


Jo, det komma en recension på dessa, dock börjar det inte bra med 2 månaders leverans tid


Rolle Scirocco skrev:
Trozzo skrev:

Det sitter ett 2,5" hemmapysslat auspuff på den. Väghållningsmässigt så är det bara att den är sänkt 60mm samt att det finns vissa misstankar om att jag har lyckats få tag på en golf 2:a med orginal diff.


Alla golf II kommer med diff från fabrik, helt vanlig öppen diff...

16v bilarna hade en 'limited slip' diff, en fjäderlastad mässingskona som ska diffa någonstans 25-50 Nm om de siffror jag hört är korrekta. Osäker hur det var med 8v gti-modeller. Men det är ingen diffspärr eller quafie etc.

g60 har vanlig öppen diff.

Vi pratar svensksålda bilar, amerikanska har lite andra versioner etc.


oki, vet att det inte är några värsting saker, men det duger bra till mig i början.

_________________
Roger Arntsberg

Vw Golf GTi 16V -88
https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?p=696293#696293
Citera
Barbapappa
Mölndal
Här sen Feb 2003
Inlägg: 1837



Trozzo skrev:
Nu ska dom bara monteras och ställas in, hur man nu gör det , får ta och be garage-grannen Stellan om hjälp med detta
Äntligen!
Passa på och kika över topplagringarna på fjäderbenen fram innan du monterar de nya benen.
Det är ju skönt att slippa plocka ner benen igen bara för att lagringarna har ballat ur efter några hundra mil.
Stellan är nog är en väldigt bra garagegranne att be om hjälp med injusteringen! thumbs up

Du får ta några 'efterbilder' så kommer det en 'förebild' här:


Skulle du köra på Falkenberg 25:e, jag och mitt minne... Har för mig att du sa att du skulle det.

_________________
Peter Karlsson
Citera
Trozzo
Borås
Här sen Apr 2008
Inlägg: 144


Trådstartare
Barbapappa skrev:
Trozzo skrev:
Nu ska dom bara monteras och ställas in, hur man nu gör det , får ta och be garage-grannen Stellan om hjälp med detta
Äntligen!
Passa på och kika över topplagringarna på fjäderbenen fram innan du monterar de nya benen.
Det är ju skönt att slippa plocka ner benen igen bara för att lagringarna har ballat ur efter några hundra mil.
Stellan är nog är en väldigt bra garagegranne att be om hjälp med injusteringen! thumbs up


Jupp, blir att syna allt noga, som sagt så roligt är det inte att meka fjädring. Har pratat med Stellan om det idag, och det blir att justera in det med hans vågar, så det ska nog bli bra, blir ju lite trail and error eftersom ingen av oss kan det riktigt, dock så har ju Stellan lång erfarenhet av att meka rejsbil.

Ja, det var en bra förebild, ser man verkligen hur mycket det kränger. Den 25:e är jag på falkenberg, ska försöka köra så mycket jag hinner med.

_________________
Roger Arntsberg

Vw Golf GTi 16V -88
https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?p=696293#696293
Citera
Barbapappa
Mölndal
Här sen Feb 2003
Inlägg: 1837



Trozzo skrev:
Har pratat med Stellan om det idag, och det blir att justera in det med hans vågar, så det ska nog bli bra, blir ju lite trail and error eftersom ingen av oss kan det riktigt, dock så har ju Stellan lång erfarenhet av att meka rejsbil.

Ja, det var en bra förebild, ser man verkligen hur mycket det kränger. Den 25:e är jag på falkenberg, ska försöka köra så mycket jag hinner med.
Så bra då, vågar och allt. thumbs up Fattade det som att han skulle ha med dom till Falkenberg också. Hade varit intressant att fått justerat bilen 'riktigt' nån gång. Här har du lite att läsa: https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=10949&highlight=cornerweigh . . . . Finns nog massor av läsvärt material här om du söker på cornerweight kan jag tänka mig.

_________________
Peter Karlsson
Citera
Trozzo
Borås
Här sen Apr 2008
Inlägg: 144


Trådstartare
Barbapappa skrev:
Trozzo skrev:
Har pratat med Stellan om det idag, och det blir att justera in det med hans vågar, så det ska nog bli bra, blir ju lite trail and error eftersom ingen av oss kan det riktigt, dock så har ju Stellan lång erfarenhet av att meka rejsbil.

Ja, det var en bra förebild, ser man verkligen hur mycket det kränger. Den 25:e är jag på falkenberg, ska försöka köra så mycket jag hinner med.
Så bra då, vågar och allt. thumbs up Fattade det som att han skulle ha med dom till Falkenberg också. Hade varit intressant att fått justerat bilen 'riktigt' nån gång. Här har du lite att läsa: https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=10949&highlight=cornerweigh . . . . Finns nog massor av läsvärt material här om du söker på cornerweight kan jag tänka mig.


Bra tråd, lite kort dock, blir att leta mera.

Eftersom det går att justera cambern med dessa coilovers, så tycks det vara lite onödigt att inte göra det. Men hur mycket ska man ha? Finns det något smidigt sätt att mäta detta själv i garaget. För jag antar att man inte bara ska ta max camber man kan få, är som sagt total novis på detta, (närmaste jag kommit är att spela GT4)

Nu ska jag åka till jobbet, imorgon så ska det coilovers.

_________________
Roger Arntsberg

Vw Golf GTi 16V -88
https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?p=696293#696293
Citera
Barbapappa
Mölndal
Här sen Feb 2003
Inlägg: 1837



Trozzo skrev:
Eftersom det går att justera cambern med dessa coilovers, så tycks det vara lite onödigt att inte göra det. Men hur mycket ska man ha? Finns det något smidigt sätt att mäta detta själv i garaget.
Hmm, förstår inte riktigt hur du menar, fick du med camberplattor med fjäderbenen att montera i stötdämpartornen? Möjlighet att juster camber har du väl från början också på Golf 2 nere i spindeln där du bultar fast fjäderbenet, kanske inte så värst stor justermån i.o.f.s... Jag kör med 2,5grader negativ camber på min bil, tillsammans med noll grader toe så verkar det funka rätt fint, däcken slits jämnt och fint.

Läsvärda länkar hämtade ur FAQ-delen här på rejsa.

https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=36758&highlight=camber

https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=3976&highlight=camber thumbs up

_________________
Peter Karlsson
Citera
Trozzo
Borås
Här sen Apr 2008
Inlägg: 144


Trådstartare
Jag då har monteringen påbörjas, och redan två överaskningar, återkommer till detta.

Åkte ner till garaget och pallade upp bilen. Fick sen leta efter mutterdragaren en timme för att få av däcken, hittades inte så det blev det gamla hederliga korset som kom fram. märkte att det hade slitit lite grann på r-däcken i söndags, mer på vänster än höger, antog att det beror på att jag sitter på vänster sida och att det är mer höger än vänster på Ale ring. sen var det dax att börja montera ner fjäderbenen fram. Gick väldigt smidigt, inget som satt fast utan allt lossade fint, det satt nya bultar till nedre infästningen av benen, galven var inte ens sliten på dom thumbs up Eftersom den var så sänkt som den var så behövdes inte ens fjäderspännare till fjädrarna. Började med höger sida, då kom överaskning nr 1, dämparen läckte olja, man tryckte ihop den utan ansträngning samt att det bubblade upp en lite sjö med olja i tallriken, jaha tänkte jag, tur att man byter denna. kollade även topplagringarna som barbapappa sa, dock tyckte jag dom var i bra skick så det blir att fortsätta köra med dessa. gick över till höger sida för att tar ner detta fjäderben, samma sak, lossade fin fint, sen kom överaskning nr 2, fjädern var av cirka 1 1/2 varv från toppen, inte konstigt att den neg och vifta med bakdäcket så mycket i högerkurvorna. som sagt är tur att man byter allt sånt nu till nya fina saker, och kan nog säga att det inte kan bli sämre iallafall, med lite tur kanske man kan börja ge barbapappa en liten match . Blir att forsätta imorgon med bakvagnen, spännande att se vad man får för överaskning där.

Lite bilder då

Uppallad, spolierläppen lossade när jag lastade på bilen vid ale ring.


Höger dämpare, lilla oljesjön.


Vänster fjäder


Lite skillnad på nya coilovers och gamla dämpare


Nytt och fräscht


Provade skillnaden mellan kortaste läget och längsta

Mer meckande blir det som sagt imorgon.

Mvh Roger

_________________
Roger Arntsberg

Vw Golf GTi 16V -88
https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?p=696293#696293
Citera
Trozzo
Borås
Här sen Apr 2008
Inlägg: 144


Trådstartare
Barbapappa skrev:
Trozzo skrev:
Eftersom det går att justera cambern med dessa coilovers, så tycks det vara lite onödigt att inte göra det. Men hur mycket ska man ha? Finns det något smidigt sätt att mäta detta själv i garaget.
Hmm, förstår inte riktigt hur du menar, fick du med camberplattor med fjäderbenen att montera i stötdämpartornen? Möjlighet att juster camber har du väl från början också på Golf 2 nere i spindeln där du bultar fast fjäderbenet, kanske inte så värst stor justermån i.o.f.s... Jag kör med 2,5grader negativ camber på min bil, tillsammans med noll grader toe så verkar det funka rätt fint, däcken slits jämnt och fint.

Läsvärda länkar hämtade ur FAQ-delen här på rejsa.

https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=36758&highlight=camber

https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=3976&highlight=camber thumbs up


Det jag menar är att övre hålet i nedre hållaren, allså den som sitter i spindeln, är urfräst så att det är mer ovalt, så det finns en justermån där, vet inte hur mycket det blir, men pratade med stellan på telefon och han sa att jag ska ställa dom med så mycket camber som möjligt nu, och så mäter vi sen när bilen står på backen igen. Så det får det bli så länge, vet inte hur mycket det blir som sagt är. Orginal på min bil så fanns det ingen chans att justera camber om man inte skaffade såna exentriska bultar. Tyckte jag iallafall, slet ju av dom gamla ganska snabbt

_________________
Roger Arntsberg

Vw Golf GTi 16V -88
https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?p=696293#696293
Citera
Trozzo
Borås
Här sen Apr 2008
Inlägg: 144


Trådstartare
Då var allt monterat, återstår bara lite fin lir med justeringen. Det mesta har gått bra dock så fann jag rost i vänster stötdämpartorn bak, blir att laga det. Råkade montera fast dämparna bak i fel ordning så det blev ett pinglande ljud, lät som ett litet klockspel ungefär när man körde, men det var bara att ta isär och montera ihop det rätt så blev det bra.Passade även på att ta ur det sista av inredningen bak, så nu är det väldig kalt där. Sen var det dax att få prova lite, och jag kan bara säga att jämfört med innan så känns det som en helt annan bil, njurbältes-hård fjädring med 1,5-2 graders negativ camber. Är som att köra gocart nästan, kan knappt bärga mig tills torsdag så man får nötta bana i Falkenberg. Ska även in och beställa Nya broms belägg till den, tänkte prova med EBC-belägg, någon som provat dom på en golf 2:an?

Men åter till mina coilovers så, blev det att väga in bilen hos Stellan. Resultat blev en vikt på 1057kg med mig i, 921 utan mig (Så vinters mål med en vikt under 1000kg utan förare verkar redan avklarat, så det blir väll att försöka med 1000kg med förare utan bur, föraren behöver gå ner ett par kg, så nu har man motivation till det också) Fördelningen blev 375/305kg fram 190/187kg bak, detta utan justering. Efter en snabb justering blev fördelningen 336/321kg fram och 214/185bak, detta är med prov montering av batteriet bak. Blir att flytta bak det i vinter, på Falkenberg blir det dock orginal monterat, hinner inte fixa det innan.

Lite bilder då


Bakdämpare monterade


Rost,


Innan justering, lite hög. Sänktes 2cm fram och 3cm bak


Matchvikt och balans innan justering, glömde ta efter


Efter justering, ska sänka det 1cm till

Så det var allt för idag, blir att meka lite till imorgon.

Mvh Roger

_________________
Roger Arntsberg

Vw Golf GTi 16V -88
https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?p=696293#696293
Citera
Lillen
Ume
Här sen Jul 2003
Inlägg: 7961



Härligt med vikterna.
Inte illa att kunna väga i varje hörn.

Men jag tycker de va tungt?
Hmm måste kanske lätta en del själv nu då

Rosten är nästan standard där bak i tornen! thumbs down

_________________
Jocke Hellqvist.
Citera
Trozzo
Borås
Här sen Apr 2008
Inlägg: 144


Trådstartare
Lillen skrev:
Härligt med vikterna.
Inte illa att kunna väga i varje hörn.

Men jag tycker de va tungt?
Hmm måste kanske lätta en del själv nu då

Rosten är nästan standard där bak i tornen! thumbs down


Den extra vikten beror på mig (väger 136kg) så det går ju att få ner vikten mycket genom att bara byta förare. Ja, rosten i baktornen har jag hört att det är vanligt, men man hoppades att den inte gällde min efter som den redan är rostlagad innan jag köpte den, men men, bara att ta tag i. Idag blev det dock inte gjort så mycket har åkt på en dunder-förkylning under natten, så jag orkar knappt inget alls idag. Så det enda som blev gjort är att det skruvades lite fjädring, bilen var lite högre på vänster sida än höger så höger bak skruvades ner 1cm medans vänster fram skruvades upp 1cm.

Så nu ska jag ta kurera mig, måste bli frisk till torsdag.

_________________
Roger Arntsberg

Vw Golf GTi 16V -88
https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?p=696293#696293
Citera
Trozzo
Borås
Här sen Apr 2008
Inlägg: 144


Trådstartare
Ja, då har man beställt EBC greenstuff belägg till bilen iallafall fram, bak verkar inte det gå åt lika mycket belägg.

_________________
Roger Arntsberg

Vw Golf GTi 16V -88
https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?p=696293#696293
Citera
Trozzo
Borås
Här sen Apr 2008
Inlägg: 144


Trådstartare
Ja, då kanske det är dax att summera torsdagens körning på Falkenbergs banan.

Började dagen med att åka ner och lasta bilen, fick hjälp av min bror. Inväntade sen min far och Stellan som skulle köra, då min egen audi helt sonika bestämde sig för att gå sönder på måndagen typiskt nog. Iallafall så packades alla saker in i Stellans XC70 och brorsans kangoo, sen bara det av mot Falkenberg, tankade upp bilen i Svenljunga, 30 liter i bilen och en 20l i jeepdunk, ska nog räcka tänkte jag. Visade sig sen att jag gjorde av med cirka 10l bränsle på ca 9mil på banan. Strax över 1 l/mil på bana måste jag anse som väldigt snålt

Iallafall så anlände vi på banan och bilen lastades av och kördes till besiktningen, där besiktningskvinnan (Anne Marek) påpekade att min bromsvätska såg lite lessen ut, dock så bytes den under bugrun, så jag släpptes igenom. Bara förarmöte kvar sen skulle det rejsas. Hörde mig för med Stellan om han hade några tips om banan, kan vara bra att ha en kunnig mentor med sig, men allt jag fick som tips var "Gå ut lungt och känn dig för. Sen kan du öka", Bra tips dock.

Sen så satte den vanliga pirrigheten in, ville ut och rejsa. Hade anmält mig till Lagom passet , dock så ändrade jag mig där nere till lugna passet pga jag aldrig kört banan, bilen är som ny för mig med coilovers och att jag ville ha med mig både min bror och min far ut senare.

Sen var det bara att vänta på att bli utsläppt. Väl ute på banan så var det dax att börja känna på hur bilen uppförde sig, dämparna var inställda på hårdaste läget och det ändrades inte under hela dagen. Gick så smidigt, kände som en helt ny bil, innan har jag känt lite som om jag har flugit om kring i bilen när det svängt, inget av det kändes längre men dock så måste jag skaffa mig en bättre stol och bälten orginalgrejorna funkar men dom är inte riktigt gjorda för att köra bana med, så det blir att skaffa under vintern. En sak jag märkte rätt snabbt var att tack vare bättre väghållning så gick det ju att köra riktig snabbt, vilket ledde till att man fick bromsa mer, speciellt innan chikanen efter start/mål-rakan, luktade varma bromsar i bilen ganska mycket efter chikanen. Så det blir att införskaffa bättre bromsar också. Kan tillägga att jag inte monterade EBC-beläggen innan utan tog med dom ner ifall man behövde byta under dagen. Men bromsarna höll bra under hela dagen, bara det att dom inte riktigt bettade så bra som jag ville.
Iallafall så gick jag ut på banan med inställningen att jag skulle försöka hänga med dom andra så bra jag kunde, visade sig dock rätt snabbt att det gick mycket bättre än vad jag hade hoppats på, blev en hel del omkörningar vilket är mer än jag hade hoppats på (tror att jag gjorde bra omkörningar och jag fick inga kommentarer av någon heller, så det tolkar jag som att ingen hade något emot mig på banan), Hade en riktig bra kamp med en silvrig 240 ett tag som jag vill tacka för.

Men till det tråkiga då, märkte i slutet av andra omgången på banan att jag hade lite vibrationer i bilen, inget så att jag störde mig riktigt, trodde att jag tappat en balans-vikt, men sen när dagen var slut ock jag skulle lasta på bilen märkte jag att det lätt dåligt från högerdrivknut, så troligtvis så har den pajat i lagret. Blir att ta isär och kolla upp detta.

Men totalt sett så är jag kanonnöjd med dagen och speciellt med bilen, D2-dämparna kan jag bara ge en 10 av 10 i betyg för, är supernöjd med dom. Tråkigt att jag fick vänta så länge på dom dock, pratade med en miata-förare på falkenberg som också beställt D2 från Street performance, och han hade också fått vänta länge på sina, så jag är inte den enda som fått lida av långa leverans tider. Men som sagt är så nu är dom komna och monterade och jag är kanonnöjd med dom. Brorsan klockade mig i början på en 1.02-tid där nere, vet inte om det är bra eller dåligt, men jag är nöjd med det.

Så jag vill tacka SVKG och alla som var på höstrusket för en bra dag, och sänder en tanke till Emil Löveryd som förlorade sin bil där nere.

Det var allt för idag, tack och god natt

_________________
Roger Arntsberg

Vw Golf GTi 16V -88
https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?p=696293#696293
Citera
Våra race- och banåkarbilar
VW Golf GTi 16V -88 Team Raja (It's alive)
1, 2, 3, 4   >>
6 besök senaste veckan (19869 totalt)
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande