Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Allmänt banåkaforum
MRIDE T42 TURBO- tråden fortsätter under våra banåkarbilar
<<   1, 2, 3 ... 20, 21, 22 ... 72, 73, 74   >>
70 besök senaste veckan (418117 totalt)
David Berglund
Lidköping
Här sen Jan 2003
Inlägg: 731



Tobias Lindell skrev:
nzorikko skrev:
Asså tyvärr Micke så påminner formen väldigt mycket om farsans canadensare som han plastade i början 50-talet. Inte så mycket racerbilskänsla nu längre. Som lite tillbaks till de andra trikebyggena som vi sett bilder på på nätet, sas pre-T rex.

Tycker den ser ut lite som en modernare tappning av din avatar, och det är ett bra betyg.



Tänkte precis skriva samma sak

Fasst jag får nog säga att ja gillar den gamla designen bättre...

_________________
David Berglund
Ingen Scirocco RSi
Citera
Micke Fredriksson
Umeå
Här sen Nov 2002
Inlägg: 2295


Trådstartare
Pysslade lite idag också . De nya förändringarna är nu ihoppunktade = nästan klart, så om någon dag till kan jag ta några fler "otroligt intressanta " projekt bilder thumbs up .
Man kan iom dessa drastiska förändringar säga att karossen kommer att ha "om inte den senaste (trubbnosen) röda skissen" så kommer den iaf att ha samma yttermått. I dagsläget är det denna skiss som gäller thumbs up .

Jag har frågat runt lite vilken skiss/modell som är mest tilltalande. De flesta kommentarer är: "Det är för lite racerbil över den- Gillar den blå skissen med -70 tals F1 fronten mer" Jag antar att antingen gillar man (trubbnosen) eller inte- Verkar vara antingen eller i de flesta fall.. För mig spelar det egentligen ingen roll, eftersom huvudsaken är "känslan" som jag får när jag ser på den. Jag tycker att den liknar en kräfta korsad med en hotrod "eller nåt" Jag gillar den skarpt iaf!

_________________
Datsun 240z vq35de
Escort MK1 cosworth turbo -68
Escort MK1 16v turbo+kompressor -74
Mride C42 TURBO sportscar
Mride T42 TURBO trike.
Citera
Nzorikko
Umeå. >up north<
Här sen Nov 2002
Inlägg: 355



Min avatar? Ajdå då får jag väl byta den då, för att Micke skulle börja inspireras av gamla Alfa Romeos går ju inte.

_________________
Rikard Olson
Alfor till bana, gata och i garaget. Blandad kompott till isarna. Opel Vivaro dragbil. BMW E61 till bruks.
Citera
Micke Fredriksson
Umeå
Här sen Nov 2002
Inlägg: 2295


Trådstartare
nzorikko skrev:
Min avatar? Ajdå då får jag väl byta den då, för att Micke skulle börja inspireras av gamla Alfa Romeos går ju inte.


Nää, fy tusan för alfa romeo!! ops.. Jag har visst haft 3st själv

_________________
Datsun 240z vq35de
Escort MK1 cosworth turbo -68
Escort MK1 16v turbo+kompressor -74
Mride C42 TURBO sportscar
Mride T42 TURBO trike.
Citera
P.P.
Kalmar
Här sen Nov 2002
Inlägg: 8816

Hjälpmoderator

Hmm, har alltid misstänk att du varit lite skadad, och alforna bekräftar det

_________________
mvh Patrik Petersson

Time Attack, är inte det bara en tidsträning?
Citera
Gustav Sundberg
Överboda, Umeå
Här sen Jan 2003
Inlägg: 1309



P.P. skrev:
Hmm, har alltid misstänk att du varit lite skadad, och alforna bekräftar det


heh.. vi som är i närheten av micke ibland behöver inte misstänka
Citera
Anders Karlsson
Jönköping
Här sen Apr 2003
Inlägg: 3549



Fas T skrev:
Haloj igen. Nu har jag ringt och snackat med Tomas Sjöö som säljer HiSpec bromsarna..
Priset hamnar strax under 2000skr/st inkl moms/frakt. Alltså 900gram/st är ju nästan olagligt LÄTT!!! Ett Volvo 240 Girling 4 kolvsok väger närmanre 4,5kg/st!!!!

Går det att få dessa bromsok med likadana fästöron som 240 oken? Iom att det sitter 4,5 kg gjutjärn på vardera spindel på Rekorden just nu så är HiSpec oken väldigt intressanta i framtiden...

_________________
Anders Karlsson
Opel Commodore GS/E -77
Citera
Micke Fredriksson
Umeå
Här sen Nov 2002
Inlägg: 2295


Trådstartare
Vet inte! Det är bara att ringa och höra med Tomas Sjöö... En gissning är väl att det inte finns. Engelsmän du vet. Att göra en annan upphägning fixar du nog på en timma som passar mot dina spindlar thumbs up .

_________________
Datsun 240z vq35de
Escort MK1 cosworth turbo -68
Escort MK1 16v turbo+kompressor -74
Mride C42 TURBO sportscar
Mride T42 TURBO trike.
Citera
Micke Fredriksson
Umeå
Här sen Nov 2002
Inlägg: 2295


Trådstartare



En vinge kanske? thumbs up

_________________
Datsun 240z vq35de
Escort MK1 cosworth turbo -68
Escort MK1 16v turbo+kompressor -74
Mride C42 TURBO sportscar
Mride T42 TURBO trike.
Citera
Bamsefar
Lidingö
Här sen Mar 2003
Inlägg: 2963

Namndispens
Namndispens

Fas T skrev:
En vinge kanske? thumbs up


Hmmm... Nu är jag ju inte någon aerodynamiker direkt, men borde den inte sitta högre upp alt kanske öppna upp karossen så att luften tillåts strömma bättre "i huvudhöjd"

_________________
Lars H
Bamsefar kan vara närmare än du tror....
Citera
Micke Fredriksson
Umeå
Här sen Nov 2002
Inlägg: 2295


Trådstartare
Bamsefar skrev:
Fas T skrev:
En vinge kanske? thumbs up


Hmmm... Nu är jag ju inte någon aerodynamiker direkt, men borde den inte sitta högre upp alt kanske öppna upp karossen så att luften tillåts strömma bättre "i huvudhöjd"


Jag håller med fullständigt thumbs up . Högre upp är isf ett alternativ, för att öppna upp bakom passageraren går inte för att insugs boxen ligger slickad mot karossen . Jag tror att den säkert ändå kommer att fungera (men kanske inte optimalt) iom att vingen är bredare än "den övre delen av " karossen..

_________________
Datsun 240z vq35de
Escort MK1 cosworth turbo -68
Escort MK1 16v turbo+kompressor -74
Mride C42 TURBO sportscar
Mride T42 TURBO trike.
Citera
Micke Fredriksson
Umeå
Här sen Nov 2002
Inlägg: 2295


Trådstartare






Några bilder på uppdateringarna. Som sagt är ramen kortad ca 40cm och sänkt i framkant(ovanför fötterna) 15cm. Jag har medvetet inte gjort full triangilering i fören pga krocksäkerheten. Skulle olyckan vara framme vill jag att den kolapsar längst fram först- så den inte viker sig vid ratten... De bockade rören på sidorna är till för att styva upp crankbell fästet. Det ska även förstärkas från dess ändar ner mot golvet. thumbs up Blir nog säker tillräckligt styvt för att det inte skall flexa som det gjorde tidigare. Bara att svetsa ihop och testa.

_________________
Datsun 240z vq35de
Escort MK1 cosworth turbo -68
Escort MK1 16v turbo+kompressor -74
Mride C42 TURBO sportscar
Mride T42 TURBO trike.
Citera
Gustav Sundberg
Överboda, Umeå
Här sen Jan 2003
Inlägg: 1309



Snyggt! ser bra mycket smutare ut än förra frontpartiet..
Känns som evigheter sen jag gjorde ett studiebesök sist :-\ kan det bero på att du numera är "a-lagare" ? (internt skämt)

Föressten, efter att i helgen ha blästrat och lackat mina orginal taunus bromsok så har jag lyckats bli riktigt avundsjuk på oken du har beställt.. som dessutom passar rakt på min bil!
taunusoken är inte lätta nånstans, måste väga dom nåndag när jag råkar ha en våg i garaget.
Citera
Bamsefar
Lidingö
Här sen Mar 2003
Inlägg: 2963

Namndispens
Namndispens

Fas T skrev:
Bamsefar skrev:
Fas T skrev:
En vinge kanske? thumbs up


Hmmm... Nu är jag ju inte någon aerodynamiker direkt, men borde den inte sitta högre upp alt kanske öppna upp karossen så att luften tillåts strömma bättre "i huvudhöjd"


Jag håller med fullständigt thumbs up . Högre upp är isf ett alternativ, för att öppna upp bakom passageraren går inte för att insugs boxen ligger slickad mot karossen . Jag tror att den säkert ändå kommer att fungera (men kanske inte optimalt) iom att vingen är bredare än "den övre delen av " karossen..


Vad händer om man monterar den längre bak alternativt "förskjuter" vingen bakåt Borde det inte hjälpa till bättre, typ om vingen satt i princip ovanför bakhjulet (för på skissen så fick jag interyck av att den inte "sitter" ovanför bahjulet) ???

_________________
Lars H
Bamsefar kan vara närmare än du tror....
Citera
super7
Umeå
Här sen Nov 2002
Inlägg: 5598



Gustav Sundberg skrev:
kan det bero på att du numera är "a-lagare" ? (internt skämt)

Så har jag lyckats bli riktigt avundsjuk på oken du har beställt.. som dessutom passar rakt på min bil!


Vad är det för fel på A-Lagare då.... ..(fortsättning på skämtet)

Passar nästan rakt av för mig med...

_________________
Nisse Holmgren
Umeå
Citera
Micke Fredriksson
Umeå
Här sen Nov 2002
Inlägg: 2295


Trådstartare
Dagens jobb i garaget. Nu står den åter på sina egna "fjäder" ben. Har även förstärkt de bitar som flexade sisst thumbs up . Otroligt kul att se hur allt rör sig med leder och utväxlingar mm . DET VERKAR FUNKA denna gång också!!! Gissa om jag sover gott inatt?





_________________
Datsun 240z vq35de
Escort MK1 cosworth turbo -68
Escort MK1 16v turbo+kompressor -74
Mride C42 TURBO sportscar
Mride T42 TURBO trike.
Citera
Micke Fredriksson
Umeå
Här sen Nov 2002
Inlägg: 2295


Trådstartare
Tjena! Var iväg och lämnade spindlarna, bromsskivorna och fälgarnas centreringsringar till en mekaninsk verkstad för omsvarvning av nav och centreringsringar samt ny håldelning på spindelnav och skivor thumbs up till 5X100 Snart rullar den på egna hjul!!!

_________________
Datsun 240z vq35de
Escort MK1 cosworth turbo -68
Escort MK1 16v turbo+kompressor -74
Mride C42 TURBO sportscar
Mride T42 TURBO trike.
Citera
Anton Lillsund
Sälen
Här sen Aug 2003
Inlägg: 11883

<span style='color:red;font:bold'>Moderator</span>
Moderator

Jag tänkte att jag skulle dra in ett inlägg om vad jag tycker också..

Jag kan inte säga någonting om det tekniska i detta fallet.. thumbs up Allt är helt klart över min nivå.
Men det ser ju kanonbra ut!

Det du gör är en dröm för många, inklusive mig. Det är kanonskoj att se fordonet växa fram och att du fullkomligen sprutar ut ideér om design och tekniska lösningar! thumbs up thumbs up

Jag följer forsättningen med nöje!

_________________
/Anton Lillsund
Citera
Micke Fredriksson
Umeå
Här sen Nov 2002
Inlägg: 2295


Trådstartare
Anton Lillsund skrev:
Jag tänkte att jag skulle dra in ett inlägg om vad jag tycker också..

Jag kan inte säga någonting om det tekniska i detta fallet.. thumbs up Allt är helt klart över min nivå.
Men det ser ju kanonbra ut!

Det du gör är en dröm för många, inklusive mig. Det är kanonskoj att se fordonet växa fram och att du fullkomligen sprutar ut ideér om design och tekniska lösningar! thumbs up thumbs up

Jag följer forsättningen med nöje!


thumbs up otroligt kul att höra!! Jag kommer att försöka att hålla ångan uppe

_________________
Datsun 240z vq35de
Escort MK1 cosworth turbo -68
Escort MK1 16v turbo+kompressor -74
Mride C42 TURBO sportscar
Mride T42 TURBO trike.
Citera
Nicke Lindgren
Umeå
Här sen Jan 2003
Inlägg: 461



Mr skeptisk önskar lite mindre smileys i inläggen så man inte
får snudd på ett epilepsianfall av allt som rör sig i texten.

I övrigt:

Kör på. thumbs up

_________________
/Nicke Lindgren
Citera
Micke Fredriksson
Umeå
Här sen Nov 2002
Inlägg: 2295


Trådstartare
Nicke Lindgren skrev:
Mr skeptisk önskar lite mindre smileys i inläggen så man inte
får snudd på ett epilepsianfall av allt som rör sig i texten.

I övrigt:

Kör på. thumbs up


akta dig så du inte blir Mr possitiv
PS: Det var länge sedan jag såg dig i mitt garage

_________________
Datsun 240z vq35de
Escort MK1 cosworth turbo -68
Escort MK1 16v turbo+kompressor -74
Mride C42 TURBO sportscar
Mride T42 TURBO trike.
Citera
Allmänt banåkaforum
MRIDE T42 TURBO- tråden fortsätter under våra banåkarbilar
<<   1, 2, 3 ... 20, 21, 22 ... 72, 73, 74   >>
70 besök senaste veckan (418117 totalt)
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande