Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
Allmänt banåkaforum MRIDE T42 TURBO- tråden fortsätter under våra banåkarbilar | << 1, 2, 3 ... 20, 21, 22 ... 72, 73, 74 >> 70 besök senaste veckan (418117 totalt) |
Tänkte precis skriva samma sak Fasst jag får nog säga att ja gillar den gamla designen bättre... |
||||||
Pysslade lite idag också . De nya förändringarna är nu ihoppunktade = nästan klart, så om någon dag till kan jag ta några fler "otroligt intressanta " projekt bilder .
Man kan iom dessa drastiska förändringar säga att karossen kommer att ha "om inte den senaste (trubbnosen) röda skissen" så kommer den iaf att ha samma yttermått. I dagsläget är det denna skiss som gäller . Jag har frågat runt lite vilken skiss/modell som är mest tilltalande. De flesta kommentarer är: "Det är för lite racerbil över den- Gillar den blå skissen med -70 tals F1 fronten mer" Jag antar att antingen gillar man (trubbnosen) eller inte- Verkar vara antingen eller i de flesta fall.. För mig spelar det egentligen ingen roll, eftersom huvudsaken är "känslan" som jag får när jag ser på den. Jag tycker att den liknar en kräfta korsad med en hotrod "eller nåt" Jag gillar den skarpt iaf! _________________ Datsun 240z vq35de Escort MK1 cosworth turbo -68 Escort MK1 16v turbo+kompressor -74 Mride C42 TURBO sportscar Mride T42 TURBO trike. |
||||||
Min avatar? Ajdå då får jag väl byta den då, för att Micke skulle börja inspireras av gamla Alfa Romeos går ju inte.
_________________ Rikard Olson Alfor till bana, gata och i garaget. Blandad kompott till isarna. Opel Vivaro dragbil. BMW E61 till bruks. |
||||||
Nää, fy tusan för alfa romeo!! ops.. Jag har visst haft 3st själv _________________ Datsun 240z vq35de Escort MK1 cosworth turbo -68 Escort MK1 16v turbo+kompressor -74 Mride C42 TURBO sportscar Mride T42 TURBO trike. |
||||||
Går det att få dessa bromsok med likadana fästöron som 240 oken? Iom att det sitter 4,5 kg gjutjärn på vardera spindel på Rekorden just nu så är HiSpec oken väldigt intressanta i framtiden... _________________ Anders Karlsson Opel Commodore GS/E -77 |
||||||
Vet inte! Det är bara att ringa och höra med Tomas Sjöö... En gissning är väl att det inte finns. Engelsmän du vet. Att göra en annan upphägning fixar du nog på en timma som passar mot dina spindlar .
_________________ Datsun 240z vq35de Escort MK1 cosworth turbo -68 Escort MK1 16v turbo+kompressor -74 Mride C42 TURBO sportscar Mride T42 TURBO trike. |
||||||
Hmmm... Nu är jag ju inte någon aerodynamiker direkt, men borde den inte sitta högre upp alt kanske öppna upp karossen så att luften tillåts strömma bättre "i huvudhöjd" _________________ Lars H Bamsefar kan vara närmare än du tror.... |
||||||
Jag håller med fullständigt . Högre upp är isf ett alternativ, för att öppna upp bakom passageraren går inte för att insugs boxen ligger slickad mot karossen . Jag tror att den säkert ändå kommer att fungera (men kanske inte optimalt) iom att vingen är bredare än "den övre delen av " karossen.. _________________ Datsun 240z vq35de Escort MK1 cosworth turbo -68 Escort MK1 16v turbo+kompressor -74 Mride C42 TURBO sportscar Mride T42 TURBO trike. |
||||||
Några bilder på uppdateringarna. Som sagt är ramen kortad ca 40cm och sänkt i framkant(ovanför fötterna) 15cm. Jag har medvetet inte gjort full triangilering i fören pga krocksäkerheten. Skulle olyckan vara framme vill jag att den kolapsar längst fram först- så den inte viker sig vid ratten... De bockade rören på sidorna är till för att styva upp crankbell fästet. Det ska även förstärkas från dess ändar ner mot golvet. Blir nog säker tillräckligt styvt för att det inte skall flexa som det gjorde tidigare. Bara att svetsa ihop och testa. _________________ Datsun 240z vq35de Escort MK1 cosworth turbo -68 Escort MK1 16v turbo+kompressor -74 Mride C42 TURBO sportscar Mride T42 TURBO trike. |
||||||
Snyggt! ser bra mycket smutare ut än förra frontpartiet..
Känns som evigheter sen jag gjorde ett studiebesök sist :-\ kan det bero på att du numera är "a-lagare" ? (internt skämt) Föressten, efter att i helgen ha blästrat och lackat mina orginal taunus bromsok så har jag lyckats bli riktigt avundsjuk på oken du har beställt.. som dessutom passar rakt på min bil! taunusoken är inte lätta nånstans, måste väga dom nåndag när jag råkar ha en våg i garaget. |
||||||
Vad händer om man monterar den längre bak alternativt "förskjuter" vingen bakåt Borde det inte hjälpa till bättre, typ om vingen satt i princip ovanför bakhjulet (för på skissen så fick jag interyck av att den inte "sitter" ovanför bahjulet) ??? _________________ Lars H Bamsefar kan vara närmare än du tror.... |
||||||
Vad är det för fel på A-Lagare då.... ..(fortsättning på skämtet) Passar nästan rakt av för mig med... _________________ Nisse Holmgren Umeå |
||||||
Dagens jobb i garaget. Nu står den åter på sina egna "fjäder" ben. Har även förstärkt de bitar som flexade sisst . Otroligt kul att se hur allt rör sig med leder och utväxlingar mm . DET VERKAR FUNKA denna gång också!!! Gissa om jag sover gott inatt?
_________________ Datsun 240z vq35de Escort MK1 cosworth turbo -68 Escort MK1 16v turbo+kompressor -74 Mride C42 TURBO sportscar Mride T42 TURBO trike. |
||||||
Tjena! Var iväg och lämnade spindlarna, bromsskivorna och fälgarnas centreringsringar till en mekaninsk verkstad för omsvarvning av nav och centreringsringar samt ny håldelning på spindelnav och skivor till 5X100 Snart rullar den på egna hjul!!!
_________________ Datsun 240z vq35de Escort MK1 cosworth turbo -68 Escort MK1 16v turbo+kompressor -74 Mride C42 TURBO sportscar Mride T42 TURBO trike. |
||||||
Jag tänkte att jag skulle dra in ett inlägg om vad jag tycker också..
Jag kan inte säga någonting om det tekniska i detta fallet.. Allt är helt klart över min nivå. Men det ser ju kanonbra ut! Det du gör är en dröm för många, inklusive mig. Det är kanonskoj att se fordonet växa fram och att du fullkomligen sprutar ut ideér om design och tekniska lösningar! Jag följer forsättningen med nöje! _________________ /Anton Lillsund |
||||||
otroligt kul att höra!! Jag kommer att försöka att hålla ångan uppe _________________ Datsun 240z vq35de Escort MK1 cosworth turbo -68 Escort MK1 16v turbo+kompressor -74 Mride C42 TURBO sportscar Mride T42 TURBO trike. |
||||||
akta dig så du inte blir Mr possitiv PS: Det var länge sedan jag såg dig i mitt garage _________________ Datsun 240z vq35de Escort MK1 cosworth turbo -68 Escort MK1 16v turbo+kompressor -74 Mride C42 TURBO sportscar Mride T42 TURBO trike. |
||||||
Allmänt banåkaforum MRIDE T42 TURBO- tråden fortsätter under våra banåkarbilar | << 1, 2, 3 ... 20, 21, 22 ... 72, 73, 74 >> 70 besök senaste veckan (418117 totalt) |