Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Våra race- och banåkarbilar
BMW 325 Busbil
947 besök totalt
Manneman
Ängelholm
Här sen Feb 2005
Inlägg: 30


Trådstartare
Jag har tänkt börja med ett projekt över vintern med bas på en 325i E30 84-87.

I skrivande stund så letar jag efter ett lämpligt objekt att utgå ifrån och tips emottages gärna.

Jag hade tänkt beställa ett M3 glasfiberpaket från Adolphsson composite http://www.acm-ab.se/ och förse bilen med 17 tummare (eller?), slänga ut inredningen, sätta i fullbur och FIA stolar etc.

Kort sagt bygga en banbil!
MEN jag vill ha den gatregad och jag vet att ämnet har varit uppe en miljon gånger och har sökt ganska mycket här och överallt men tänkte ändå att ALLA gärna kunde samla sina egna erfarenheter här så att man drar nytta av det och slipper alla misstag.

Jag har väl ganska hyfsad koll på bygget i tanken men jag har ett par frågetecken och om ni rekommenderar mig någon som kan göra ett jobb ex. sätta i buren så ser jag gärna att ni företrädesvis rekommenderar någon i Umeå trakten då det är där jag är bosatt.

Adolphsson composite kan leverera ett tak i glasfiber eller kolfiber som jag är intresserad av för att få ner vikten men hur är det med infästning av detta och är det överhuvudtaget godkänt om man tex försöker klassa in bilen i BMW cup?

Hur är det med dörrbladen? Får jag ha glasfiber på båda sidor eller endast vänster?

Poängen med att utgå från just en E30 är ju att det finns otroligt mycket delar till denna för vettiga priser och jag vill inte att budgeten ska skena iväg alltför mycket + att man är ju BMW tok!

_________________
Manne Lorentzon
Citera
Våra race- och banåkarbilar
BMW 325 Busbil
947 besök totalt
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande