Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Våra race- och banåkarbilar
Toyota Supra MKIV - 1994
1, 2, 3, 4, 5   >>
4 besök senaste veckan (16595 totalt)
Andreas_S
Göteborg
Här sen Aug 2003
Inlägg: 149


Trådstartare
Nu startas tråden om min Supra som jag tänker åka "fort" på Nürburgring med. Ja eller försöka i alla fall.

Toyota Supra MKIV - 1994

Motor:

2JZ-GTE, 3.0 I6, nytt shortblock från Toyota
- Carillo H-profilsstakar
- JE kolvar
- ARP-bultar till hela motorn
- HKS stålpackning
- Crover ventiler
- Crower titan retainers
- Crower 272 kamaxlar
- HKS 60mm wastegate
- Walbro 255l bränslepump x2
- HKS 1000cc spridare
- JR 1400hk luftfilter monterat i fronten med 5" inlopp till turbo
- Precision 71mm turbo
- Greddy 3 raders IC
- AEM styrsystem
- Setrab oljekyl
- Motul 300V 20W60 motorolja

Växellåda:

- Getrag V160 6-växlad
- C's shortshiftkit

Chassie:

- Tein Coilovers
- Titan motorsport krängningshämmare
- Brembo bromsar fram, 355mm
- Porsche 968 CS bromsar bak men orginal skivor
- Separat Setrab oljekyl till diff
- Motul RBF600 bromsvätska

Interiör:

- Sparco EVo L stolar
- Momo ratt
- Störtbåge(GUSS)
- STACK dashlogger

Exteriör:

- Do Luck karosskit
- RMM vinge

Fälg o däck:

- Fabrikat ej klart...
- 9.5x19 fram, 11x19 bak
- Michelin Pilot Sport CUP
- 265/30 fram, 305/30 bak
(fälg och däck finns ej hemma)

Hoppas få en trevlig bil som skjuter på fint uppe i Klostertal.

Laddar upp lite bilder när jag fattar hur jag skall få ner storleken..

_________________
Andreas Sjöström

BTG 07:42
Citera
Kristian Hesselmark
ring knutstorp
Här sen Jan 2003
Inlägg: 6929



Trevig specslista.

vill se bilder :-)

_________________
Kristian Hesselmark
EVO'n S Å L D !
Citera
Gustav Uhlander
Fjollträsk
Här sen Jan 2003
Inlägg: 2194



Udda men ballt val av bil. Kommer bli grymt du måste filma.

_________________
Nu Porsche 996 Turbo.

Tidigare:
Audi RS4 B5
Audi S2
Citera
gbr
Örnsköldsvik
Här sen Maj 2007
Inlägg: 36



Sattsa på 264 kammarna istället. 272 tappar jätte mycket på låga varv och ger inte speciellt mycket mer wot.

_________________
Per Grafström
Sveriges frächaste 318is?
Citera
Andreas_S
Göteborg
Här sen Aug 2003
Inlägg: 149


Trådstartare
gbr skrev:
Sattsa på 264 kammarna istället. 272 tappar jätte mycket på låga varv och ger inte speciellt mycket mer wot.


Grundmotorn är ganska stark i bilen. Jag prioriterar toppeffekt då motorn är såpass stor. Tror inte skillnaden mellan kamaxlarna är heller inte speciellt stor.

_________________
Andreas Sjöström

BTG 07:42
Citera
Andreas_S
Göteborg
Här sen Aug 2003
Inlägg: 149


Trådstartare
Gustav Uhlander skrev:
Udda men ballt val av bil. Kommer bli grymt du måste filma.


Ja Supror har ju gått hyffsat fort tidigare, 07:49 om jag minns rätt. Klart det skall filmas när det åks ner:)
En systerbil till min åkte dryga 1:02 på Kinnekulle för ett par veckor sedan och det måste väl anses ok mtp hur knixig banan är och hur tung Supran är?

_________________
Andreas Sjöström

BTG 07:42
Citera
Lazzlo
Göteborg (Örgryte)
Här sen Sep 2004
Inlägg: 168



Kul att du lagt upp info om bilen här Andreas.
Jag väntar med spänning på att få åka med...

/Lars

_________________
Ingen leksak för tillfället.

Gammal bil: Escort mk1 -73

Lars Rosqvist
Citera
Supramannen

Här sen Feb 2003
Inlägg: 11515



Nice spec, titta över chassiet lite om du ska bli ban smiskare

_________________
Mvh/Rickard Cornacchini
Porsche 997 RSR GT2
Citera
Andreas_S
Göteborg
Här sen Aug 2003
Inlägg: 149


Trådstartare
Lazzlo skrev:
Kul att du lagt upp info om bilen här Andreas.
Jag väntar med spänning på att få åka med...

/Lars


Ja jag tänkte att jag måste få en sporre" Rejsa-folkets otålighet kan säkert få det hela att gå fortare..

_________________
Andreas Sjöström

BTG 07:42
Citera
Andreas_S
Göteborg
Här sen Aug 2003
Inlägg: 149


Trådstartare
Supramannen skrev:
Nice spec, titta över chassiet lite om du ska bli ban smiskare


Ja tack detsamma Rco. Kan du förse mig med Öhlinsgrejer, du som har bra kontakter? Tänkte testa Tein'arna på ringen för att få en uppfattning. EVo6an med Öhlinare var på tok för hård, höll på att hoppa av vägen på ett par ställen, i Wippermann bl a.

Mvh Andreas

_________________
Andreas Sjöström

BTG 07:42
Citera
Supramannen

Här sen Feb 2003
Inlägg: 11515



Andreas Sjöström skrev:
Supramannen skrev:
Nice spec, titta över chassiet lite om du ska bli ban smiskare


Ja tack detsamma Rco. Kan du förse mig med Öhlinsgrejer, du som har bra kontakter? Tänkte testa Tein'arna på ringen för att få en uppfattning. EVo6an med Öhlinare var på tok för hård, höll på att hoppa av vägen på ett par ställen, i Wippermann bl a.

Mvh Andreas


Finns inget klart till supran så det är custom om det blir dyyyrt, för dyyrt...

Teins nog rätt okey på ringen då gat satser funkar bra där, syftade mer på andra saker i chassiet

_________________
Mvh/Rickard Cornacchini
Porsche 997 RSR GT2
Citera
Andreas_S
Göteborg
Här sen Aug 2003
Inlägg: 149


Trådstartare
Supramannen skrev:
Andreas Sjöström skrev:
Supramannen skrev:
Nice spec, titta över chassiet lite om du ska bli ban smiskare


Ja tack detsamma Rco. Kan du förse mig med Öhlinsgrejer, du som har bra kontakter? Tänkte testa Tein'arna på ringen för att få en uppfattning. EVo6an med Öhlinare var på tok för hård, höll på att hoppa av vägen på ett par ställen, i Wippermann bl a.

Mvh Andreas


Finns inget klart till supran så det är custom om det blir dyyyrt, för dyyrt...

Teins nog rätt okey på ringen då gat satser funkar bra där, syftade mer på andra saker i chassiet


Man hara ju sett typ "Top Secrets" byggen som åker med Öhlins. Men dessa är alltså custom? Jag byter bussningar överallt, har övre fjäderbenstag fram- och bak + swaybars. Vad tänker du på i övrigt?

_________________
Andreas Sjöström

BTG 07:42
Citera
Supramannen

Här sen Feb 2003
Inlägg: 11515



om man ska åka på riktigt så är dessa bussningar blaha blaha samma med teinsen dom där swaybarsen osv, jag har själv vart där och innan hade jag teins flex med trd krängare och trodde att jag hade bra prylar och värsta väghållningen ack så fel jag hade..

_________________
Mvh/Rickard Cornacchini
Porsche 997 RSR GT2
Citera
Andreas_S
Göteborg
Här sen Aug 2003
Inlägg: 149


Trådstartare
Supramannen skrev:
om man ska åka på riktigt så är dessa bussningar blaha blaha samma med teinsen dom där swaybarsen osv, jag har själv vart där och innan hade jag teins flex med trd krängare och trodde att jag hade bra prylar och värsta väghållningen ack så fel jag hade..


Så din rekommendation är?

_________________
Andreas Sjöström

BTG 07:42
Citera
Andreas_S
Göteborg
Här sen Aug 2003
Inlägg: 149


Trådstartare
Sådär, det går sakta men säkert... bakdäck införskaffade, 305/30-19 MPSC.

_________________
Andreas Sjöström

BTG 07:42
Citera
Tobias H
Lidköping
Här sen Apr 2004
Inlägg: 1130



Kul att bilen hittade hit, tyckte den var mycket läcker i sitt förra utförande och det lär inte bli sämre nu..
Skulle du vilja ha hjälp att förminska bilderna kan du maila över dom till mig så fixar jag det!

_________________
Tobias Hilmersson
944 S2 "Murphy", 968CS
Citera
Supramannen

Här sen Feb 2003
Inlägg: 11515



Andreas Sjöström skrev:
Sådär, det går sakta men säkert... bakdäck införskaffade, 305/30-19 MPSC.


En tanke bara, som inte spelar så stor roll, är att 19" MPCS är inte riktiga cup däcken dom har annan stomme, mer mönster och annan gummiblandning men dom är ju bättre än ett par ps2or

_________________
Mvh/Rickard Cornacchini
Porsche 997 RSR GT2
Citera
chrno
Örebro/Hiroo Tokyo
Här sen Dec 2006
Inlägg: 81



Runt 20500 kostar en uppsättning TopSecret coilovers +frakt om du är intresserad

_________________
Daniel Gardh
Mazda Rx7 FD3S "Touge Monster"
Citera
Andreas_S
Göteborg
Här sen Aug 2003
Inlägg: 149


Trådstartare
Supramannen skrev:
Andreas Sjöström skrev:
Sådär, det går sakta men säkert... bakdäck införskaffade, 305/30-19 MPSC.


En tanke bara, som inte spelar så stor roll, är att 19" MPCS är inte riktiga cup däcken dom har annan stomme, mer mönster och annan gummiblandning men dom är ju bättre än ett par ps2or


Det kan stämma, men jag fick en så bra deal att jag testar dessa. Breddmässigt tror jag de är optimala för min set-up, men jag är ju en glad amatör och provar lite olika nu till attbörja med. Borde väl ev åka 18" men testar 19" nu i början.

Vad hade du för chassierekommendationer? Jag kikar lite på Supraforums och försöker kika vad som funkar för banrävarna där.

_________________
Andreas Sjöström

BTG 07:42
Citera
Andreas_S
Göteborg
Här sen Aug 2003
Inlägg: 149


Trådstartare
chrno skrev:
Runt 20500 kostar en uppsättning TopSecret coilovers +frakt om du är intresserad


Har du ngn länk eller mer info?

_________________
Andreas Sjöström

BTG 07:42
Citera
chrno
Örebro/Hiroo Tokyo
Här sen Dec 2006
Inlägg: 81



Det är från mig genom www.neweraparts.com Vi har kontor i Japan och säljer mkt saker från Top Secret

_________________
Daniel Gardh
Mazda Rx7 FD3S "Touge Monster"
Citera
Våra race- och banåkarbilar
Toyota Supra MKIV - 1994
1, 2, 3, 4, 5   >>
4 besök senaste veckan (16595 totalt)
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande