Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
Våra race- och banåkarbilar Toyota Supra MKIV - 1994 | 1, 2, 3, 4, 5 >> 4 besök senaste veckan (16595 totalt) |
Nu startas tråden om min Supra som jag tänker åka "fort" på Nürburgring med. Ja eller försöka i alla fall.
Toyota Supra MKIV - 1994 Motor: 2JZ-GTE, 3.0 I6, nytt shortblock från Toyota - Carillo H-profilsstakar - JE kolvar - ARP-bultar till hela motorn - HKS stålpackning - Crover ventiler - Crower titan retainers - Crower 272 kamaxlar - HKS 60mm wastegate - Walbro 255l bränslepump x2 - HKS 1000cc spridare - JR 1400hk luftfilter monterat i fronten med 5" inlopp till turbo - Precision 71mm turbo - Greddy 3 raders IC - AEM styrsystem - Setrab oljekyl - Motul 300V 20W60 motorolja Växellåda: - Getrag V160 6-växlad - C's shortshiftkit Chassie: - Tein Coilovers - Titan motorsport krängningshämmare - Brembo bromsar fram, 355mm - Porsche 968 CS bromsar bak men orginal skivor - Separat Setrab oljekyl till diff - Motul RBF600 bromsvätska Interiör: - Sparco EVo L stolar - Momo ratt - Störtbåge(GUSS) - STACK dashlogger Exteriör: - Do Luck karosskit - RMM vinge Fälg o däck: - Fabrikat ej klart... - 9.5x19 fram, 11x19 bak - Michelin Pilot Sport CUP - 265/30 fram, 305/30 bak (fälg och däck finns ej hemma) Hoppas få en trevlig bil som skjuter på fint uppe i Klostertal. Laddar upp lite bilder när jag fattar hur jag skall få ner storleken.. _________________ Andreas Sjöström BTG 07:42 |
||||||
Grundmotorn är ganska stark i bilen. Jag prioriterar toppeffekt då motorn är såpass stor. Tror inte skillnaden mellan kamaxlarna är heller inte speciellt stor. _________________ Andreas Sjöström BTG 07:42 |
||||||
Ja Supror har ju gått hyffsat fort tidigare, 07:49 om jag minns rätt. Klart det skall filmas när det åks ner:) En systerbil till min åkte dryga 1:02 på Kinnekulle för ett par veckor sedan och det måste väl anses ok mtp hur knixig banan är och hur tung Supran är? _________________ Andreas Sjöström BTG 07:42 |
||||||
Ja jag tänkte att jag måste få en sporre" Rejsa-folkets otålighet kan säkert få det hela att gå fortare.. _________________ Andreas Sjöström BTG 07:42 |
||||||
Ja tack detsamma Rco. Kan du förse mig med Öhlinsgrejer, du som har bra kontakter? Tänkte testa Tein'arna på ringen för att få en uppfattning. EVo6an med Öhlinare var på tok för hård, höll på att hoppa av vägen på ett par ställen, i Wippermann bl a. Mvh Andreas _________________ Andreas Sjöström BTG 07:42 |
||||||
Finns inget klart till supran så det är custom om det blir dyyyrt, för dyyrt... Teins nog rätt okey på ringen då gat satser funkar bra där, syftade mer på andra saker i chassiet _________________ Mvh/Rickard Cornacchini Porsche 997 RSR GT2 |
||||||
Man hara ju sett typ "Top Secrets" byggen som åker med Öhlins. Men dessa är alltså custom? Jag byter bussningar överallt, har övre fjäderbenstag fram- och bak + swaybars. Vad tänker du på i övrigt? _________________ Andreas Sjöström BTG 07:42 |
||||||
om man ska åka på riktigt så är dessa bussningar blaha blaha samma med teinsen dom där swaybarsen osv, jag har själv vart där och innan hade jag teins flex med trd krängare och trodde att jag hade bra prylar och värsta väghållningen ack så fel jag hade..
_________________ Mvh/Rickard Cornacchini Porsche 997 RSR GT2 |
||||||
Så din rekommendation är? _________________ Andreas Sjöström BTG 07:42 |
||||||
Kul att bilen hittade hit, tyckte den var mycket läcker i sitt förra utförande och det lär inte bli sämre nu..
Skulle du vilja ha hjälp att förminska bilderna kan du maila över dom till mig så fixar jag det! _________________ Tobias Hilmersson 944 S2 "Murphy", 968CS |
||||||
En tanke bara, som inte spelar så stor roll, är att 19" MPCS är inte riktiga cup däcken dom har annan stomme, mer mönster och annan gummiblandning men dom är ju bättre än ett par ps2or _________________ Mvh/Rickard Cornacchini Porsche 997 RSR GT2 |
||||||
Det kan stämma, men jag fick en så bra deal att jag testar dessa. Breddmässigt tror jag de är optimala för min set-up, men jag är ju en glad amatör och provar lite olika nu till attbörja med. Borde väl ev åka 18" men testar 19" nu i början. Vad hade du för chassierekommendationer? Jag kikar lite på Supraforums och försöker kika vad som funkar för banrävarna där. _________________ Andreas Sjöström BTG 07:42 |
||||||
Det är från mig genom www.neweraparts.com Vi har kontor i Japan och säljer mkt saker från Top Secret
_________________ Daniel Gardh Mazda Rx7 FD3S "Touge Monster" |
||||||
Våra race- och banåkarbilar Toyota Supra MKIV - 1994 | 1, 2, 3, 4, 5 >> 4 besök senaste veckan (16595 totalt) |