Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
Våra race- och banåkarbilar Porsche 911 Carrera 2 -90 [Glassbilen] - SÅLD till Tobias | 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8 >> 14 besök senaste veckan (28597 totalt) |
Edit 2009-04-09: Bilen har fått ny ägare
Jag gillar att byta bilar.. ibland med mig själv. Vissa bilar behöver helt enkelt mogna lite, för att man ska våga sig på dom en andra gång. Ungefär som en bra Maltwhisky.. Man måste skaffa lite hår på bröstet, innan man kan uppskatta den fullt ut. Den här bilen är alltså en tidigare gäst i min bilpark och det var med den här kärran som jag gjorde skakig Scuderia-debut 2001. Det var en rätt vinglig premiär och det gick väl varken speciellt snabbt eller särskilt vackert... Jag bytte ganska snart bort bilen mot en mer lättkörd duo, betående av BMW M3 E30 och Porsche 944 Turbo Cup, något som sen drog mig djupare och djupare ner i banåkar- och senare även tävlingsträsket... Bilen som jag har köpt är ombyggd 1999-2000 av Niklas E, en frilansande Porschemekaniker, som under dessa år jobbade mycket på olika raceteam runt om i Europa - en bra källa till en del bra idéer och godbitar, som till slut landade på den här bilen. Grundbil: Baltic Blue Porsche 911 (964) Carrera 2 av 1990 års modell, startobjektet var i "sämre bruksskick". Ingen sollucka. En gäspning så långt, alltså. Men det var här som Niklas började jobba och det är nu som det roliga börjar. Inredning: Nej - för bövelen! Inte mycket annat heller, för den delen.. Bilen är rensad och lackad invändigt. Kvar finns bara en OMP-ratt, stolar och helbur. Dörrsidor och instrumentbräda (nedre delen) av kolfiber. Övrigt skräp, airbag, styrservo, fläkt, värmepaket och AC..... Allt det är väck! Bromsar: Absolut! Större frambromsar (965 Turbo) och bakbromsar från 964 RS. ABS.. Nähää borta! I stället: Tilton bromsvåg. Växellåda: Standard 5-vxl med diffbroms. Sachs sinterlamellkoppling. Svänghjul från 964 Cup. Motor: Ljudanläggningen! Standard 3,6-liters motor. (Utbytesmotor, från en från 91:a, med ca 8000 mil) med minskat antal remskivor och annat trams. Race-headers och avgassystem från 993 Supercup (dubbla utblås..). Chip anpassat för detta ger en trevlig karaktär, rapp gasrespons och framför allt ett oerhört ljud vid 7200 varv... Chassi: Sänkt och uppstyvad med riktiga Porsche Carrera Cup-dämpare, inklusive topplagringar- RS-krängare runt om. Fjäderbensstag från OMP. Främre hjulspindlar från 964 RSR, som ger bättre hjulvinklar vid sänkning. Kaross: Krockbalkar i främre och bakre stötfångare är bortplockade, i övrigt ganska original. Elhissar. _________________ -- |
||||||
Är jag först att gratulera? GRATTIS!!!
Vågar inte tänka på vilka varvtider du kommer att göra med denna bilen. Och glöm inte spåren för frontmotorbilar, jag känner att jag behöver fler tips framgent. Peo. _________________ PeO Rydgren Corvette C6 Z51 -05 Pfadt, ST40, Kooks 1 7/8, Vararam - såld BMW M3 -96 Coupé - lättad 172 kg - såld Yamaha R1 2002 - banhoj |
||||||
Så du lyckades till slut alltså, jag ber att få gratulera!!!
Men vad hände föresten med ditt uttalande förra veckan? Jag citerar, "Nästa bil blir en glassätarbil med A/C som jag kanske kan besöka ett och annnat banmöte, en Boxster S skulle passa bra" Skall du skaffa en till? Anders _________________ Anders F@lk 993 C2 944 KULRÄSERN 997.2 GT3 3.8 GT4 2016 Ex. 964RS HÄRLIGT RÖD Ex. BMW M3 e46 Ex. Be yourself, everyone else is allready taken |
||||||
Man måste äta väldigt mycket glass i den här bilen, den har ju ingen fläkt. Nä.. Förra veckan hade det faktiskt kunnat bli vad som helst. Om bara Skånes bilhandlare varit liiite mer på alerten, så hade det med stor sannolikhet stått en annan tysk eller japansk komforträser i garaget i stället. Tack och lov så var dom alldeles för upptagna för det. (Gustav, på Porschecenter HBG, tar sig däremot alltid tid. Tyvärr hade jag inte råd med en GT2:a den här gången heller. ) _________________ -- |
||||||
Bara funktionärsträning i så fall. Jag pallar inte med logistiken kring racing detta år i alla fall. Däremot så ska jag försöka åka lite mer på Ringen, det kan till och med bli en parkering av bilen där nere. När allt - inklusive föraren - är utsorterat, så ska du få dig en match med M3.an _________________ -- |
||||||
Verkar vara en bra spec. på denna 964
Lycka till med köp och hemtransport Hoppas för din skull på mulet men uppehåll och 18 C _________________ Patrik Selestam Porsche 993 C2 1994 (igen) ex-996 C4S 2003 ex-993 C2 1994 ex-964 RS 1992 ex-964 TURBO 1991 ex-911 SC 1978 |
||||||
Taget! sammanfattar väl det hela _________________ Fredri k Q vis ander / NS BTG 8.05 / 447 PCS 9581 / BMWSC 650 BMW M3 E46 SMG 2002 |
||||||
Haha, Då har jag fått något att bita i.. Ska vi köra kvitt eller dubbelt med tio varv på Knutan sen? Jag menar, torskar jag med 30 sek på Ringen, så får jag väl ta igen dom på två mil bana som jag behärskar lite bättre. _________________ -- |
||||||
Gärna. Jag har aldrig kört Knutan, men åkte förbi på motorvägen 2 ggr idag och funderade på att åka in o titta, men jag ville ju inte missa SWE-GRE på TV! Kan bli kul detta! Var finns Pistenklause runt Knutan då? _________________ Fredri k Q vis ander / NS BTG 8.05 / 447 PCS 9581 / BMWSC 650 BMW M3 E46 SMG 2002 |
||||||
Äsch, Knutan är ingen match om du har åkt Nordslingan på dryga 8 minuter.. Du borde hitta ner till 1,10 ganska snabbt... Motsvarigheten till Pistenklause är nog svårare att hitta.. Finns en oväntat cool restaurang i Röstånga, men riktig after-race avnjuts ju bäst här i Malmö. _________________ -- |
||||||
http://www.restaurangedelweiss.se i hbg. Bitburger på fat i enliterssejdel. Grattis till en trevlig vagn. En 964 finns på listan över bilar man måste hinna äga någon gång i livet. _________________ Mvh David Ek lu nd BTG 7,16.9 TD |
||||||
Då räknar vi med dig som kvällsguide!?! Kan sluta hur som helst, detta _________________ Fredri k Q vis ander / NS BTG 8.05 / 447 PCS 9581 / BMWSC 650 BMW M3 E46 SMG 2002 |
||||||
Kan räkna upp ett par scenarior som drabbat mig. 1) Torrbrytande och uppstartning av något högljud motorcykel i villakvarter mitt i natten. 2) En inspelad version av Sweet Home Alabama sjungen av mig. Denna cirkulerade på Internetradiostationer som drevs av bekanta. Spelades in i ett tillstånd av obeskrivlig dimma strax innan lampan slocknade. 3) Sambo, Villa och snart giftermål. Där finns fler scenarior men de lämpar sig inte för publicering på internet. :-) _________________ J0hanC@rlström Mini Cooper JCW -19 BMW i4 M50 |
||||||
Nej men käre herr Ninja, det här är ju en femton år nyare bil. Bilder kommer i sinom tid, så stillar vi kanske förvirringen något... Den gröne ("Tuborg", för övrigt) vill Anna köpa tillbaka, men vi får se hur det blir med det. _________________ -- |
||||||
ja jag hade också för mig att den var lite äldre. Men rå var den
Det blir säkert bra _________________ Andreas Östrin Sportbilslös men inte rådlös |
||||||
Våra race- och banåkarbilar Porsche 911 Carrera 2 -90 [Glassbilen] - SÅLD till Tobias | 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8 >> 14 besök senaste veckan (28597 totalt) |