Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
Sparade trådar/FAQ Toe mätar grunka | 1, 2, 3, 4 >> 29 besök senaste veckan (25275 totalt) |
Jag har byggt en pryttel så jag kan mäta toe. Känns en smula osäkert
att lämna in bilen och sedan få ett protokoll i näven tycker jag iaf. Min oro började med cambern bak som såg skum ut. Efter inköp av ett digitalt vatten pass visade sig att de justerade -1.5 gr. var -2.6 bak. Är numer -1.8. Det var ju enkelt men toe då hur mäter man det? Tillverkade en pryttel i kväll för toemätning. (tror jag) Många har varit så duktiga att visa vad de gör med bilder så jag tänkte visa hur jag gjorde detta missfoster. Håll tillgodo. Digitala passet. upplösning 0.1 gr. Hmmm. aluminiumprofiler som passar i varandra. Såga, såga, såga Hmmmmm. Aahaaaaaa. Gamla bettan i tjänst, borra för M6. Nu är gängan klar Avstickning av första stolpen. Vänt på stolpen och fixar ett 8mm. hål Dj. 80 mm Tvärborrning o gängning M5. Många prylar är det. Simsalabim. okalibrerat mätur upplösning 0.01 mm på ena sidan Justerbart stopp på andra sidan. Mätningen verkar funka. Dock behövs en kraftigare alu-profil i botten på mätskenan, eller ett ultraplant golv. In med skiten i bakluckan. Praktisk sportbil man har va. Mätresultat. Toe fram nästan noll, Visade -0.1, -0.2 toe bak, +3.07 Måste kolla imorgon igen, det är ju tokfel på min bil. Jag justerade cambern bak från -2.6 till -1.8. Kan det påverka toe?? Det var allt från "sommarbilen" denna gång. I nästa avsnitt så ska vi få det lite mysigt i cupén. _________________ Jan Nagy |
||||
"Missfoster"???
Den ser ju ut som värsta proffsgrejen! Jag antar att du tillverkat detta på jobbet, eller har du allt hemma? (Jag såg ett registrerat mätdon, har man det hemma är man ganska ambitiös). Vidare såg jag en bandsåg och då blir jag glad. om du sedan använder Bahcoband så blir jag ännu gladare. _________________ /Niße Golf 16V -88 1303S -73 Passat 280 R -18 |
||||
Inte så fasligt dyrt med andra ord. Finns dom på Bauhaus månntro?. _________________ Project 911: http://project911.luminasweden.com Pågående renoveringar: http://project911.luminasweden.com/resto/project_1/index.html |
||||
Jo den är tillverkad på jobbet. Bandsågen använder vi så lite att under mina 12 år, har vi aldrig bytt blad. Ang passet så har jag sett det på Bauhaus bla. Tror det var dyrt där. Mitt kostade 1094.- på Trollbäckens trä. Kolla runt lite. _________________ Jan Nagy |
||||
Mycket snyggt....... Lite mer h-tec än mina ihoppsvetsade fyrkantsrör och en avbryten tumstock _________________ Håkan Carlsson 070-57 323 57 Bil: BMW e36R TimeAttack https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=49630&postdays=0&postorder=asc&start=462 |
||||
Ingen större idé att vi skickar dit en av våra säljare då... _________________ /Niße Golf 16V -88 1303S -73 Passat 280 R -18 |
||||
inte för att sälja sågblad iaf. _________________ Jan Nagy |
||||
Så här har vi gjort på den vi använder i teamet på rallycrossbilen.
och så här såg förresten reserv växellådan ut efter senaste tävlingen. _________________ / Niklas Sandström BMW CS/SC Understeer is when you hit the wall with the front of the car and oversteer is when you hit it with the back |
||||
Nä den var också trasig, den gick sönder på tävlingen innan . Men som tur var var det nära till Sellholm som fick byta ut några drev i den så Fredrik kunde köra till sig en 4:e plats i B-finalen i rallycross SM.
Dock känns det tungt när jag smet iväg till ACR och resten av gänget fick skruva till tre på natten för att få ihop bilen efter träningen. _________________ / Niklas Sandström BMW CS/SC Understeer is when you hit the wall with the front of the car and oversteer is when you hit it with the back |
||||
ARC (fast det ska vara som Koni skrev) ACR = Arctic Circle Raceway = Mo i Rana ARC är annars förkortningen på Anderstorp Racing Club |
||||
Sparade trådar/FAQ Toe mätar grunka | 1, 2, 3, 4 >> 29 besök senaste veckan (25275 totalt) |