Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Våra race- och banåkarbilar
BMW 318is -90 (Skrotad)
1, 2, 3 ... 68, 69, 70   >>
62 besök idag (187770 totalt)
Michael Bäck
Sverige
Här sen Aug 2003
Inlägg: 8577


Trådstartare
Den här har blivit befordrad till banåkar verktyg då min kommande
cup bil står i tryggt förvar i garaget & saknar det mesta.

Här en liten bild hur den såg ut innan befordran (ser kallt ut)


Som den ser ut idag våren 2009


Hösten 2009


Lite är redan gjort under 2007 då den gick som bruksbil.

Utgångsvikten fulltankad ink förare var 1200kg utan förare 1120kg Tomvikt 1080kg

Nuvarande vikt fulltankad ink förare 970kg utan förare 890kg Tomvikt 863kg

Följande tider blev det under 2008

Mantorp(våren) 1.51.5
Anderstorp 2.xx
Knutan 1.20
Mantorp(Hösten) 1.39.1
Gelleråsen 1.21.0

Tiderna för 2009

Kinnekulle 1.04.8
Anderstorp 2.00.7
Knutan 1.11.8
Gelleråsen 1.19.5
Mantorp 1.36.1

Viktmålet är följande fulltankad ink förare 995kg utan förare 915kg Tomvikt 875kg
Följande nåddes 2008 (-231kg) målvikt -205kg

Kommande viktförändringar.


Modefieringar:

Bmc kornfilter
Chippad box
excentrixa frambussningar
Hela stereoinstallationen bortplockad
Bytt diffklump till 4.27
nya silent block
nya bärarmsbussningar
ny diff bussning
reservhjulet borta
All inredning i bagaeluckan borta
Alla gummimattaor urtagna
stötfångaren urlättad fram med lättare fästen
Förarstolen utbytt mot sparco corsa
en cells kat för tillfället
På test andra fjädrar fram & bak
7*15 hartge med Toyo 205/50-15
Bortmonterade lykttorkare
Ny hatthylla & nya kickpaneler
passagerarstolen utbytt mot sparco stol
Baksätet urmonterat
Alla blyasfaltsmattor borttagna
Div lösa ljuddämpningsmattor borttagna
Larmet urmonterat
All ljudisolering under golvmattan borttagen
Kablaget till stolsvärmen borttagen
Spolar behållaren modefierad endast lilla behållaren kvar
Ljudämpning under hatthyllan & bakom bakre sidopaneler borttaget
Ljudämpning på motorrumsväggen borttagen
Lättat ur bakre stötfångaren
Bytt batteri till ett lättare
Motorvärmarprylarna urmonterade
Demontrat dämpmattan mot motorrummet
Demontrat dämpningen i instrumentpanelen.
Dämpmaterialet i dörrarna borttaget
Rattstången sänkt för bättre körställning
Nya stag till krängarna bak
Huv i glasfiber
Bagagelucka i glasfiber
Front i glasfiber
Mini generator
Borttagen kupématta
Borttagen hatthylla
Bältena bak borttagna
Innerskärmarna fram borttagna
Dörrarna lättade
Nya backspeglar
Ersatt heljusinsats med luftintag
Kablage till innerbelysing & elbackspeglar borttaget
rutorna i reptålig polykarbonat
Igenlagd taklucka
Lättat svänghjul
alulänkarmar i framvagnen
Mocka ratt med spacer & snapoff
Borttagen reservhjulsbalja
E36 styrväxel med nya p-ändar
Växelspak från z3 1.9
avskärmning av filter
6-p bälte
lmm adapter & rör i alu
säkringsboxen flyttad till mittkonsolen
Lättat hanskfack
Rensat värmepaket
Rensad rattstång med kontroller i ratten
Batteriet till skuffen
Fjäderbenstag fram
Fjäderbenstag bak
Kylfläkten bortplockad
Mässningsbussningar i bromsoken fram
Monterat chassikit D2 Trackracing
Nya stag till kräningshämmaren fram
Byta motor till en M52B25 170hk
byta insuget till ett M50B25
Byta grenröret till ett E36M3 3,0
Växelåda S5D250G med 1:1 på 5:an
Montera elfläkt
Byte av krängare bak
Nya fästen till krängaren bak
stumma motorfästen
Montering av fotstöd
Nytt soppasystem med catchtank
Ny växelspakskonsol
Nytt rattcentrum med knappsats
Montering av oljetemp för motor,vx,slutvx samt oljetrycksmätare
Montera oljetrycksmätare & bränsletrycksmätare
Ny instrumentpanel
Ny panel till mittkonsolen
Montera voltmeter
Nytt elsystem
Stripning av rutan
Splitter
Vinge
Kylkanaler till frambromsarna
Singeltorkare



Kommande modefieringar:

Lägga igen hålet för radio antenn
Nytt fäste för framkrängare
Montering av oljekylare
Plangolv
diffusor
Fullbur
tillbakflyttning & sänkning av motor
Modefierad 2,8L M52B28 motor/eller M6040 v8

Har kompleterat med vad det kostat här i första inlägget kommer att lägga detta löpande årsvis ink
alla kostnader för modefieringar.

2006 (inköp av bil) 15000:-
2007 (gick som bruksbil) 4388:-
2008 (bananpassning) 79282:-
2009 (elsystem,bränslesystem,motorbyte) 27437:-

Kostnad hitills 126107:-

2007
1: bakbalksbussningar,länkarmsbussninga,diffbussning i orginalkvalite 1133:-
2: stödlager till kardan 608:-
3: renovering bromssystem belägg,backar,slangar,bromsrör,nipplar & skivor 3187:-
2008
4: en uppsättning hartge 15*7 med däck 3150:-
5: styrbox med trimchip 1050:-
6: diffklump 4.27 utv 550:-
7: soppa pump beg 500:-
8: sparco corsa stol beg 2700:-
9: ljudämpare,klammer tätning 384:-
10: is läpp & clips 1300:-
11: Hartge 16*7,5 med nya däck 4900:-
12: karossplast,front,huv,skufflucka 5400:-
13: sidomontage till stol beg 450:-
14: chassi kit D2 Trackracing 8845:-
15: coilover rör & framfjädrar beg 800:-
16: bakfjädrar beg 900:-
17: E36 styrväxel & p-ände 890:-
18: trattar & slang till bromskylning 1350:-
19: Lättat svänghjul 1625:-
20: packningar & tätningar till motorn 489:-
21: E36 växelspak,växelspaksknopp & bussningar 708:-
22: hjulager fram,tätningar & dammskydd 1113:-
23: H&R hjulspacer 20mm & 25mm beg 1650:-
24: tillskurna rutor i polycarbonat 2000:-
25: mässningsbussningar till oken & stålomspunna slagar 1890:-
26: svetsringar till coilover rör & bearbetinga av rören 300:-
27: Karosseri plåt 0,7 mm 263:-
28: Taklucka i glasfiber & lack 1050:-
29: buntband,kabelskor,skruv,mutter,brickor 1074:-
30: alu profiler till batterfäste & huvfäste 100:-
31: aluplåt till dörrsidor mm ink montageskruv 440:-
32: bromsbelägg carbotech xp10 1631:-
33: topplager & fjäderbenstag fram & bak i alu beg 1500:-
34: vinkellänkar & gängstång till droplinks 411:-
35: 6-p bälte & montage plattor 1700:-
36: ratt,rattspacer,snapoff & rattnav 3960:-
37: huvlås 620:-
38: varvräknare & shiftligt,div temp & tryckmätare med givare 1644:-
39: R-däck Toyo R888 205/50-15 5000:-
40: bränslepump & div delar soppasystemet 1233:-
41: avgassystem 1765:-
42: gel batteri 18Ah 699:-
43: lmm adapter, rör till lmm samt insugsport 511:-
44: karosskit,motorlack,grenrösrlack,grundfärg,pl400,silikon 748:-
45: strömbrytare,elkabel,kontaktdon,strömbrytare,kabelskor mm 878:-
46: motor kuddar & växelådskuddar 310:-
48: ventilkåpspackning 141:-
49: Datalogger dl-90 beg 3150:-
50: plyfa till splitter 270:-
51: airforce bakvinge 1200:-
52: reserv motorer,vx,diff 5500:-

2009

53: Bussningssats i delrin 2500:-
54: Motor M52B25 komplett 4000:-
55: Motor M52B28 longblock 1500:-
56: Växeleåda s5d250g 500:-
57: Insug M50 750:-
58: grenrör M3E36 3.0 1650:-
59: Avgasystem 2,5" 2191:-
60: aluminium bitar 250:-
61: beg R888 205/50-15 2000:-
62: Krängar fästen f & b 215:-
63: Kylsystem 639:-
64: Nytt elsystem 2533:-
65: Bränslesystem 1880:-
66: Krängningshämmare f 21mm b 19mm 1500:-
67: sats för justerbar bakvagn 600:-
70: tändspolar 750:-
71: färg 826:-
72:Bromssystem 566:-
73:Motor remmar.tändsystem mm 1884:-
74:Div förbruknings mat 534:-
75:fästen till splitter 205:-

_________________
Michael Bäck

BMW 328is -84 BmwCup #50

Citera
Stoltan
Gävle
Här sen Sep 2004
Inlägg: 382



Kul med en till 318is.

Troligtvis hinner jag inte klart med min till Mantorp men till BMW träffen i Tierp så borde den vara klar.
Vi kanske skall köra ikapp då?

_________________
Niclas Stolt
Banbil: BMW 318IS -90 *såld*
Citera
Michael Bäck
Sverige
Här sen Aug 2003
Inlägg: 8577


Trådstartare
Stoltan skrev:
Kul med en till 318is.

Troligtvis hinner jag inte klart med min till Mantorp men till BMW träffen i Tierp så borde den vara klar.
Vi kanske skall köra ikapp då?


Får se om man är ledig så ska jag försöka dyka upp.

_________________
Michael Bäck

BMW 328is -84 BmwCup #50

Citera
NickeD
Stockholm
Här sen Jun 2007
Inlägg: 162



soft! En till röding att gämföra sig med!

var det krånligt att byta styrväxeln? Har en från en servo-bil liggandes men våndas lite för att ta tag i det..

_________________
Niklas Domeij
BMWSC
BMW Z3 3.0
Citera
Michael Bäck
Sverige
Här sen Aug 2003
Inlägg: 8577


Trådstartare
Nicke o skrev:
soft! En till röding att gämföra sig med!

var det krånligt att byta styrväxeln? Har en från en servo-bil liggandes men våndas lite för att ta tag i det..


Nej det går rätt så lätt

palla upp
av med framhjulen
släpp p-ändarna som sitter i fjäderbenen
släpp där rattstången kommer ut från cupen
släpp de 2 bulten som håller stången i framvagnsbalken
klart

du måste ha med den ledade delen från servo växeln då den är kortare
& är grövre i styrväxeländan.

montera i omvänd ordning.

Jag kör en servoväxel utan pump det funkar aldeles utmärkt inte det minsta trög
kanske beror på vad man är van vid

Dock så gjorde de excentriska bussningarna i framvagnen att det blev trögt att backa & svänga

_________________
Michael Bäck

BMW 328is -84 BmwCup #50

Citera
Michael Bäck
Sverige
Här sen Aug 2003
Inlägg: 8577


Trådstartare
Det händer lite granna i alla fall.

har varit på shoppingrunda idag.

Ny is-läpp med clips.
Ny soppapump
Ny Vänster strålkastarinsats.
4 nya hjul Hartge 16" med 215/40-16

Diffen ska hoppa på plats idag.

_________________
Michael Bäck

BMW 328is -84 BmwCup #50

Citera
Michael Bäck
Sverige
Här sen Aug 2003
Inlägg: 8577


Trådstartare
Det hela började med att jag ville ha lite mindre antal rattvarv på bilen då den orginal ligger mellan
4,5-4,7.

Hade en styrväxel från en M3E30 (ca 3,5 rattvarv)liggandes i garaget detta är en servostyrväxel.
Hade även excentriska bussningar från M3E30 som byttes samtidigt.

Så till frågorna som dykt upp när jag bytte till de excentiska bussningarna flyttades framhjulet märkbart framåt i hjulhuset. Är detta normalt?? har kikat runt på bilar här på rejsa men inte kunnat se det.

Styrväxeln är för servo kör den utan just nu & har div problem. Skulle vilja veta om problemen kommer från styrväxeln(avsaknad av servopump) eller bussningarna.

1: När man backar bilen & svänger är den väldigt trög & släpper man ratten går den tillbaka snabbt.

2: Kör man framåt är styrningen lätt men styr man mycket i låg fart vill den inte styra tillbaka(med exentriska bussningar borde väl den styra tillbaka bättre när man släpper ratten vid färd framåt tack vare den ökade castervinkeln)

Styrväxeln löper lätt & lederna upp till rattsången är ok ingen av dessa fenomen fanns innan bytet

Innan bytet användes orginal styrväxel & orginal bussningar.

_________________
Michael Bäck

BMW 328is -84 BmwCup #50

Citera
Patrik Skoog

Här sen Apr 2005
Inlägg: 5682



Michael Bäck skrev:
Så till frågorna som dykt upp när jag bytte till de excentiska bussningarna flyttades framhjulet märkbart framåt i hjulhuset. Är detta normalt?? har kikat runt på bilar här på rejsa men inte kunnat se det. Styrväxeln är för servo kör den utan just nu & har div problem. Skulle vilja veta om problemen kommer från styrväxeln(avsaknad av servopump) eller bussningarna.


Alla seriösa E30 har max caster -det mår den gott av och du kommer märka skillnad på banan. Sikta på strax över 10 grader i caster. Jag åker också med M3E36 3.0 styrväxel och har pluggat servohålen, men borrat luftningshål så luften som pressas runt i den pluggade servon kommer in/ut. Kanske är det det som spökar?

_________________
Patrik Skoog
Citera
Michael Bäck
Sverige
Här sen Aug 2003
Inlägg: 8577


Trådstartare
Putrix skrev:
Michael Bäck skrev:
Så till frågorna som dykt upp när jag bytte till de excentiska bussningarna flyttades framhjulet märkbart framåt i hjulhuset. Är detta normalt?? har kikat runt på bilar här på rejsa men inte kunnat se det. Styrväxeln är för servo kör den utan just nu & har div problem. Skulle vilja veta om problemen kommer från styrväxeln(avsaknad av servopump) eller bussningarna.


Alla seriösa E30 har max caster -det mår den gott av och du kommer märka skillnad på banan. Sikta på strax över 10 grader i caster. Jag åker också med M3E36 3.0 styrväxel och har pluggat servohålen, men borrat luftningshål så luften som pressas runt i den pluggade servon kommer in/ut. Kanske är det det som spökar?


Ja där har vi nått jag klämmde ju åt slangarna ska öppna upp & se om det blir bättre

Tackar för tipset thumbs up

_________________
Michael Bäck

BMW 328is -84 BmwCup #50

Citera
Michael Bäck
Sverige
Här sen Aug 2003
Inlägg: 8577


Trådstartare
Då har man varit hos bilprovningen >

De hittade givetvis "liiittte" glapp i en styrled så dom tyckte ett återbesök skulle vara trevligt

Bara hem & byta

Nya bränslepumpen monterad.

Bytte ut styrväxeln inför bes till den gamla.

Is läppen lackad dax att montera efter om bes annar vet man vad som händer

_________________
Michael Bäck

BMW 328is -84 BmwCup #50

Citera
Michael Bäck
Sverige
Här sen Aug 2003
Inlägg: 8577


Trådstartare
Har inte hunnit skriva här på det sista men efter återbesöket hos bilprovningen som gick snabbt & smidigt.


Dagen efter bar det iväg för att väga bilen.

Åkte iväg & tankade fullt(53L) Resultatet blev 1200kg tot 640 kg fram 560 kg bak ink förare (80kg)
1120kg tot 600 kg fram 520 kg bak utan förare (80kg)
Det blir 1080 tomvikt.

Samtidigt hanns det med lite prestandatester resultatet är ett snitt av 5 körningar.

0-100----- 8 sec
100-150--9,8 sec
0-402m 15,9 145km/h

Monterade samma dag chipade boxen & testade bilen tankades upp till full tank igen.

Precis som tidigare ett snitt av 5 körningar

0-100----- 7,55 sec
100-150--8 sec
0-402m 15,5 147km/h

Efter att ha rensat ur bilen vägdes den igen med full tank.

Resultatet blev 1160kg tot 640 kg fram 520 kg bak ink förare (80kg)
1080kg tot 600 kg fram 480 kg bak utan förare (80kg)
Det blir 1040 tomvikt.

Precis som tidigare ett snitt av 5 körningar

0-100----- 7,4 sec
100-150--7,6 sec
0-402m 15,4 149km/h

Alla körningar gjorda på samma vägsträcka dock den sista inte samma dag som dom andra.

Motorn orginal förutom filter chip & annat avgas. Slutväxeln var vid test tillfället en odiffad 4.27

Det mesta av förbättringen kommer nog av att man kan dra motorn till 7500-> istället för att
behöva växla vid 6500

_________________
Michael Bäck

BMW 328is -84 BmwCup #50

Citera
Michael Bäck
Sverige
Här sen Aug 2003
Inlägg: 8577


Trådstartare
Denna lilla lista sammanställdes på torsdag den 1/5 så det var bara att hugga i
innan det var dax för mantorp 3/5.

Detta var tänkt att göras redan på onsdag men då jag hittat en is på skroten så
ängnades onsdagen åt att demontera motor,låda,bakaxel,fjäderben mm för att
ha lite prylar i reserv.

Så på torsdag fredag gjordes det nedan

Plocka rent i skuffen (alla isolering,reservhjul,mattor,mm)
Byta skivor fram detta gick givetvis åt pipan då skruvarna som håller skivan vart skrot)
Så det blev bara att byta till ny bromsvätska

Byta olja & oljefilter.
Rikta in ratten då den hamnat lite fel sen jag bytta styrväxlar fram & tillbaka
Montera is-spoilern med nya clips
Byta ut batteriet så det gamla hade en tendens att dö när man minst behövde det

Plocka ur stereon & högtalare & alla kablar.
Tillverkade en svart aluplåt som monterads istället för stereon.
Var tvunget att pila iväg till skroten för att skaffa fram ny hatthylla & ny kickpaneler
utan fula hål efter högtalare. Dessa monterades så det såg lite snyggare ut

Plocka bort motorerna till lykttorkarna fram då de inte används längre. När man ändå
höll på där framme så lackades njurarna om i svart & nytt bmw märke trycktes dit

Hade under en längre tid hört ett ojud ibland från höger bak blev bättre när man ryckte
i handbromsen så av med bakskivan & kikade. Givetvis hade en pinne som håller bromsbacken
lossnat. Hade inga delar hemma att fixa detta så det blev att köra med handbroms på ena
hjulet

Kollade kylvätsan & slängde ur gummimattorna. Nu hade klocka blivit 2200 på fredag kväll
bara stolen kvar att montera. 2 timmar senare sitter i alla fall den riktiga stolen på plats
klockan & nu strax 2400 & jag ska upp & iväg till mantorp 0400

Givetvis var murphy med i garaget så ett stag till krängaren bak gick av på fredag kväll
så det var bara att köra utan krängaren bak

_________________
Michael Bäck

BMW 328is -84 BmwCup #50

Citera
Michael Bäck
Sverige
Här sen Aug 2003
Inlägg: 8577


Trådstartare
Efter att ha skruvat ända till midnatt på fredag var man lagom pigg 0400 på
lördag morgon då man styrde kosan mot mantorp.

De 32 milen tog ca 3,5 timmar att avverka så jag kunde checka in ca 0730.

Allt gick bra tills dom vid besiktningen frågade efter mina handskar vilka
jag givetvis glömt hemma

Så det blev en tur till statoil för inköp av arbetshandskar till det facila priset av 38:-

Första passet gick på en riktigt regnvåt bana låg efter Stefan i GT3 RS redan i utgången
av parisen fick man besked om att det är bättre grepp i en gt3 än en gammal 318 sen -90

Det släppte där bak både då man bromsade in växlade ner & gasade så efter 4-5 varv gick
jag in i depå innan man hamnade bredvid banan.

Vid sista passet låg jag för nära kanten vid utgången ur parisen & satte 2 hjul utanför banan
annars inget dramatiskt.

Tyckte alla hade fruktansvärt bra uppsikt åt alla håll hoppas man inte var ivägen för någon,
då detta var första banträffen för mig men absolut inte sista

En vänlig själ tog lite varvtider det blev 1:51:5, 1:51:5, 1:51:7 så när man jämnförde lite
så såg man att man var snabb som en Fast jag vet ju inte hur mycket man kan
begära av gamla torra sommardäck & 136 hk

Hittade en bild från mantorp.


Fotograf: Micke olsson

_________________
Michael Bäck

BMW 328is -84 BmwCup #50

Citera
Michael Bäck
Sverige
Här sen Aug 2003
Inlägg: 8577


Trådstartare
Då var en ny styrväxel på väg.
Det blev en från en e36 så nu slipper man allt vevande med
ratten.

Förut var det ca 4,5-4,7 varv mellan fulla nu blir det 3-3,2

_________________
Michael Bäck

BMW 328is -84 BmwCup #50

Citera
Karl Birgander
Älvängen
Här sen Sep 2003
Inlägg: 2305



Michael Bäck skrev:
Då var en ny styrväxel på väg.
Det blev en från en e36 så nu slipper man allt vevande med
ratten.

Förut var det ca 4,5-4,7 varv mellan fulla nu blir det 3-3,2


Det där vevandet är nog det absolut sämsta med en e30.
Knixig konbana ställer höga krav på snabbheten i lemmarna!

_________________
Karl Birgander

Porsche 944 S2 | BMW I3 REX | BMW 120iAM | BMW 320iM Cab E36
Citera
Michael Bäck
Sverige
Här sen Aug 2003
Inlägg: 8577


Trådstartare
Karl Birgander skrev:
Michael Bäck skrev:
Då var en ny styrväxel på väg.
Det blev en från en e36 så nu slipper man allt vevande med
ratten.

Förut var det ca 4,5-4,7 varv mellan fulla nu blir det 3-3,2


Det där vevandet är nog det absolut sämsta med en e30.
Knixig konbana ställer höga krav på snabbheten i lemmarna!


Ja det ska väl bli slut på vevandet nu hoppas jag

Märkte på 2 ställen när jag var på mantorp att det var lite irriterande
& det var F2-kurvan & chikanen så hoppas på förbättring nu.

_________________
Michael Bäck

BMW 328is -84 BmwCup #50

Citera
Stoltan
Gävle
Här sen Sep 2004
Inlägg: 382



Michael Bäck skrev:
Då var en ny styrväxel på väg.
Det blev en från en e36 så nu slipper man allt vevande med
ratten.

Förut var det ca 4,5-4,7 varv mellan fulla nu blir det 3-3,2


Hur mycket får man betala för en sådan?
Det blir väl ett måste för mig med antar jag.

_________________
Niclas Stolt
Banbil: BMW 318IS -90 *såld*
Citera
Michael Bäck
Sverige
Här sen Aug 2003
Inlägg: 8577


Trådstartare
Stoltan skrev:
Michael Bäck skrev:
Då var en ny styrväxel på väg.
Det blev en från en e36 så nu slipper man allt vevande med
ratten.

Förut var det ca 4,5-4,7 varv mellan fulla nu blir det 3-3,2


Hur mycket får man betala för en sådan?
Det blir väl ett måste för mig med antar jag.


På skroten brukar dom ligga på ca 1500:-

Men jag hittade en på autopower för 600:- plus frakt blir väl ca 800:- innan den är hemma.

_________________
Michael Bäck

BMW 328is -84 BmwCup #50

Citera
Michael Bäck
Sverige
Här sen Aug 2003
Inlägg: 8577


Trådstartare
Ja då har man varit ute i garaget & testat lite fjädrar



orginal var ju löjligt mjuka de gick ihop 55mm vid 100kg ca 18N/mm
Den som sitter i pressen på bilden gick ihop 26mm vid 100kg ca 38 N/mm
så den få sitta fram till vidare inte jättehårda men billiga

Bak var orginalen på ca 45 N/mm hittade ett par i garaget som var på 52 N/mm
det får duga funkar nog fint då jag lättat en del bak.

_________________
Michael Bäck

BMW 328is -84 BmwCup #50

Citera
Michael Bäck
Sverige
Här sen Aug 2003
Inlägg: 8577


Trådstartare
Fick med mig kamera idag igen så det blev lite bilder

Nya stolen monterad:



Lite nya hjul Hartge 7*16 215/40-16


Fast tänk om man haft 5 bult då skulle man kunna skruvat på dessa Schnitzer 8,5*17



Lite slutväxlar att välja mellan 3 med diffbroms



Här är min nya race motor men långt snorkelinsug & lång spak på vx lådan



En reservdelsmotor kan vara bra att ha



En till är bättre här med vx-låda


_________________
Michael Bäck

BMW 328is -84 BmwCup #50

Citera
Klas Eriksson
Göteborg/Mullsjö
Här sen Aug 2006
Inlägg: 234



Michael Bäck skrev:
Då var en ny styrväxel på väg.
Det blev en från en e36 så nu slipper man allt vevande med
ratten.

Förut var det ca 4,5-4,7 varv mellan fulla nu blir det 3-3,2


Är det samma utväxling på alla E36? Min nuvarande styrväxel (318is E30) läcker en massa, alltid lika nervöst på banbesiktningarna, så jag måste byta och en kvickare skulle inte va fel.

_________________
Klas Eriksson
Alfa Romeo 75 2.5 -87, BMW 318is -90, BMW 318i(s) Touring -93 mm
Citera
Våra race- och banåkarbilar
BMW 318is -90 (Skrotad)
1, 2, 3 ... 68, 69, 70   >>
62 besök idag (187770 totalt)
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande