Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
Våra race- och banåkarbilar Honda civic 1,6i 16V Vtec -91 | 1 besök senaste veckan (1987 totalt) |
Då är de min tur att slänga upp en lite projekttråd om min lilla lekbil
jag ägde bilen för ett par år sen men köpte tillbaka den våren 2007 för att jag ville ha nåt o leka med igen o jag visste vad jag gjort på bilen innan jag sålde den, tyvär var den inte riktigt i samma skick som jag sålde den så direkt fick jag byta hjullager vänster fram o yttre strystag då de glappade nåt jävulskt Men specen så här långt MOTOR Kn panelfilter Fullflödes avgas Avledd vevhusvent Polyuretanfyllda motorfästen Chassie D2 coilovers (ska ev bytas beroende på pengar) D2 camberkit bak Energy suspension bussningskit Extra stag mellan länkarmsinfästningarna bak Stag i fronten på bilen Kaross Lite rost här o var (dock väldigt fin undertill) allmänt sliten osv men fnkar för endamålet, borttagen taklucka Interiör Helt rensad förutom dörrsidor o instrumentpanel Halvbur Sparco evo xl (ja jag e ganska stor ) Sparco 4p bälte om penslad plåt invändigt luisiratt förlängt rattnav Däck: bana toyo 888 gata: toyo proxes Bromsar: orginal vt spec fram 262mm med ferodo ds2500 belägg bak orginal med biltema belägg så nu har ni lite info om min skrothög, kommer väl komma en del uppdateringar vad de lider ska förövrigt köra med gtiklubben den 19e takluckan lite övriga bilder _________________ Kristofer Aronsson Södervidinge.se |
Trevligt projekt!
Dock blir jag nyfiken på varför du vill byta ut dina D2-coilovers? Inte nöjd med dom? Anledningen till att jag frågar är för att jag själv ska inhandla coilisar och har klurat rätt mkt på just D2. |
har oxå kört d2 på min och kör nu KW v1
som dag och natt.. här är en tråd som förklarar saken rätt bra: https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php _________________ Linus Eriksson Honda Nörd ! |
jag köpte dessa begangnade för en väldigt liten peng o dem funkar hyffsat bra, men ja kan säga att de är skillnad på kvalite o kvalite, dock kommer jag inte byta ut dem på ett bra tag, blir hela säsongen på dessa förmodligen, sen blir de ev hr eller kw
_________________ Kristofer Aronsson Södervidinge.se |
jaha då har man klarat ut ett par körningar med varierande resultat
sturup börjar jag få kläm på nu tycker jag efter 2 heldagar vart på knutan med i helgen o kört med hpc, gick väldigt bra råkade dock ut för ett litet haveri på sturup när vi körde med mg o lotusklubben, ena nedre spindelleden på vänster fram lossande, förmodligen pga för hårt spänd (gängpaj) samt att den inte vart sprintad, dock löste sig alltihop med upphittade delar från banan o nån lånad mutter o sissta körpasset kunde genomföras med ett lite stukad ego jag blev ju så klart lite nojjig över framvagnen o gick igenom denna ordentligt, slutade med spindeled nedre hö/vä bytta (till sprintade diton) styrstag hö/vä styrled hö hjullager höger fram övre bärarm höger fram så nu känns den väldigt tajt i framvagnen som de ska va, lika bra obyta allt som såg lite rackligt ut när man ändå e där o rotar, men måste fixa en hjulinställning innan tpc träffen då jag inte har den blekaste hur hjulen står nu, klockat bilen till ca 1,15 på filmen, dock är inte detta ettt av mina snabbaste pass och vi hade en extra chikan innan ngk krönet för o dämpa fart, så frågan e hur fort men egentligen kunde åkte ett par bilder från knutan o en film enjoy http://www.youtube.com/watch?v=D-GFN http://images4.fotopic.net/?iid=y6ou http://images4.fotopic.net/?iid=y6ou _________________ Kristofer Aronsson Södervidinge.se |
Våra race- och banåkarbilar Honda civic 1,6i 16V Vtec -91 | 1 besök senaste veckan (1987 totalt) |