Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
Våra race- och banåkarbilar Ariel Atom II -05 | 7330 besök totalt |
En Atom II i starkaste sugis varianten, 245hk! Hur kul som helst...
Mer info på www.drivingevent.com Nu återstår bara lång väntan på att få prova den nya Atom III:an i vår.... Men den som väntar på nått gott!? You better use a helmet.... _________________ Jonas Larsén |
||||||
|
||||||
Håller med, mer info |
||||||
|
||||||
Sorry Jonte, kunde inte låta bli, här är din Atom för alltid förevigad (men det var inte du Jonte som körde, eller hur!) http://www.youtube.com/watch?v=LYqsN Nu kanske jag blir hårt straffad när vi möts i msls eller slc 50-minuters? _________________ Marcus Raninger Nuvarande: Cooper S R53 & BMW E36 Turbo, Sålda: S40 Callenge, P 924, Datzun 240Z, Hayabusa Super Seven, M3 E36 långlopp, Stingray -72 |
||||||
Hm, åka med i shorts och kortärmat? Är/var det så pass slappt reglemente där? _________________ Philip Seaton | 1971 Datsun 240z - www.mull.tk www.allblastring.se | www.sce.se | www.pb-z.se | www.por15.se |
||||||
Finns det reglementen för "åka med events?" Jag lovar att du inte känner vare sig kyla eller värme eftersom hjärnan har fullt upp med att sortera ljud-, syn- och g-kraftsintryck! En fantastisk upplevelse kan jag lova. _________________ Marcus Raninger Nuvarande: Cooper S R53 & BMW E36 Turbo, Sålda: S40 Callenge, P 924, Datzun 240Z, Hayabusa Super Seven, M3 E36 långlopp, Stingray -72 |
||||||
Det kanske är mer fråga om säkerhet med tanke på att föraren kör klart över gränsen med passagerare. |
||||||
Smutt, värsta DNA-transformationen till ett flamsäkert hudlager. Hjälmen känns lite overkill också när jag tänker efter _________________ Philip Seaton | 1971 Datsun 240z - www.mull.tk www.allblastring.se | www.sce.se | www.pb-z.se | www.por15.se |
||||||
Det är ju väldigt enkelt att få 245 Hk ur en K20 n/a, men det vore ju intressant och läsa Ariels recept. Mitt recept för denna effekt för säsongen -08 är RBC-insug och uppsvarvat originalspjäll matchportade, cai (filter mellan innerskärm och front) med velocity stack, ett SSR 4-2-1 grenrör samt en mappning. Skall ge ungefär denna effekt. _________________ /Erik Petersson Seat Leon Cupra ST 4drive -19 Honda Civic 1992, Superstage: 1.21.97 -såld Nissan 200SX S13 1989 - såld |
||||||
Jag vill minnas att motorn är standard sånär som på luftintag och databox från Hondata, grenröret är såklart Ariels egna men motorn är orörd inuti. _________________ Johan Bergin |
||||||
|
||||||
Funkar kanon igen efter en "hästkur" hos Ariel/UK.... Mer info på www.drivingevent.com J _________________ Jonas Larsén |
||||||
Instämmer, var kul att åka med igen - "Hur kul som helst" Nästa gång vill jag ha torr bana på Sviestad så du kan ladda på mer än de futtiga 1.05-någonting Å andra sidan är det nog det snabbaste jag åkt (hittils) på Sviestad - med drift i varje kurva _________________ Marcus Raninger Nuvarande: Cooper S R53 & BMW E36 Turbo, Sålda: S40 Callenge, P 924, Datzun 240Z, Hayabusa Super Seven, M3 E36 långlopp, Stingray -72 |
||||||
Våra race- och banåkarbilar Ariel Atom II -05 | 7330 besök totalt |