Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Våra race- och banåkarbilar
BMW M3 E36, 2008 års rekord för 120-0 km/h
4 besök senaste veckan (5350 totalt)
MarcuZ
Linköping
Här sen Maj 2005
Inlägg: 253


Trådstartare
Efter två år i MSLS (www.msls.info) byttes Volvo S40 Challenge mot M3 inför säsongen -08.
Bilen; troligt -95, ombyggd med början -99 och rejsad i SLC samt MSLS -00- -04, sedan stått stilla och nu under renovering till säsongen -08
Kaross: std, glasfiber i skärmar, huv och lucka
Motor; "originalspecad 3.0" men blueprintad och bättre mtrl/toleranser för hållbarhet, ca 315 innan renovering, nytt: kolvar, lager, stakar, vev packningar mm mm. 320-330hk men bänkas då färdigbyggd-återkommer i febr/mars -08
Bromsar; original skivor/ok, kylkanaler monterade
Låda; M3 6vxl-vet ej modell
Diff; 75% verkan, vet ej utvxl, oljekylare med DTM mekanisk oljepump
Upphängningar; original, bussningar ersatt uniballs bakvagn, ställbara Öhlinare med separata gasbehållare
Bränslesystem; snabbtankalnläggning, 100l ATL, dubbla tryck- och sugpumpsystem
Färg; vet inte ännu
SÄSONGSDEBUT 12/4 på Sviestad

Datsun 240Z *såld: https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=25380
Volvo S40 Challenge *såld: https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=26352
Se7en MNR Hayabusa under uppbyggnad: https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=40982

_________________
Marcus Raninger

Nuvarande: Cooper S R53 & BMW E36 Turbo,
Sålda: S40 Callenge, P 924, Datzun 240Z, Hayabusa Super Seven, M3 E36 långlopp, Stingray -72
Citera
MarcuZ
Linköping
Här sen Maj 2005
Inlägg: 253


Trådstartare
Rekord, 120km/h - 0 på 70cm. Blev i det närmaste 90grader vinkel "head on collision" i räcket Sviestad depåutfart, den voltade också. Trist när man kommer halvgas på fyran efter en bil som tömts på olja och inga flaggor hunnit komma ut. Tips på HANS inköpställen med bra priser mottages tacksamt, ont i nacken är understatement.


_________________
Marcus Raninger

Nuvarande: Cooper S R53 & BMW E36 Turbo,
Sålda: S40 Callenge, P 924, Datzun 240Z, Hayabusa Super Seven, M3 E36 långlopp, Stingray -72
Citera
John Kjellsson
Ängelholm
Här sen Mar 2003
Inlägg: 503



Det syns att det där måste gjort väldigt ont både i kroppen och själen. Hoppas det gick bra med dig.

Du får liva upp dig själv och oss med att berätta hur allt med bilen gick innan bilden ovan

_________________
Kör BMW......... M3 GT, 1502, 560 sel och Turbo s www.rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=5901
Citera
Niklas L
Stockholm
Här sen Mar 2003
Inlägg: 486



Det var ruskigt halt, jag låg strax bakom dig när det hände. Tur att det gick hyffsat bra med dig iallafall.
Kommer ni tillbaka något den här säsongen?

_________________
Niklas Lövgren
Citera
Dignell
Västerås
Här sen Mar 2006
Inlägg: 3839

Moderator i ett av underforumen

Beklagar verkligen. Det hände en olycka ikväll på prova på körningen på Sviestad också. Bredsida rakt in i räcket efter shikanen. Det är så otroligt sorgligt när det händer.

_________________
Mårten Dignell - Clio Sport 182
Rejsas Renault Sport sektion
Citera
thord
Nyköping
Här sen Jun 2004
Inlägg: 312



Lider med er, bilen såg inte kul ut.
Bilen som släppte olja hade problem redan på fredagsträningen.
Bl.a. hade man oljebrand i motorutrymmet. Dom verkade inte ha någon vidare ordning på
grejorna. frågan är om man överhuvudtaget skulle låtit den bilen starta.

Åkte själv av i Torparn p.g.a olja på banan på fredagen. Lyckligsvis så hände inget med bilen.

Hoppas ni lyckas få ihop en bil till nästa race

Hälsningar Thord
"Blommenhovsteamet"

_________________
Thord Johnsson
Citera
Libell
Härnösand
Här sen Jun 2005
Inlägg: 1635



Tråkigt tråkigt

_________________

Niklas Libell Megabusa Härnösand
www.libell.nu
Citera
Örjan Carlborg
Uppsala
Här sen Maj 2006
Inlägg: 574



MarcuZ skrev:
Tips på HANS inköpställen med bra priser mottages tacksamt, ont i nacken är understatement.


Jättetrist Jag köpte min HANS Sport här http://www.apexperformance.net/ - med den låga dollarn är det värt att importera. FIA godkänt och bra service!

_________________
Citera
MarcuZ
Linköping
Här sen Maj 2005
Inlägg: 253


Trådstartare
John, bilen gick mkt bra - ett fåtal konkurrenter körde om trots att det motorn var ny och jag varvade låga varv, även bilen var ny för oss på Sviestad och jag tod det lugnt. Att den uppenbarligen hade potential gör att det känns extra trist.

Niklas L, Hyfsat tror jag f.n. vi kommer tillbaka men när är oskrivet.

Dignell, alla olyckor är onödiga.

Thord, Alla som ger stöd och support har haft den reflektionen. Skulle bilen kört alls?

Libell, tråkigt rejs och tråkigt motorår.

oreo, jag får kika vidare, tack för tipset.

_________________
Marcus Raninger

Nuvarande: Cooper S R53 & BMW E36 Turbo,
Sålda: S40 Callenge, P 924, Datzun 240Z, Hayabusa Super Seven, M3 E36 långlopp, Stingray -72
Citera
William Ekström
Åland
Här sen Sep 2003
Inlägg: 1403



Hoppas ni kommer igen (både teamet och din nacke). Alltid tråkigt med haverier.

_________________
William Ekström
Citera
qvisfr
Lidköping
Här sen Aug 2005
Inlägg: 4017



Trist, trist

Hoppas ni mår bra efter omständigheterna.
Är planerna att renovera upp bilen igen?

_________________
Fredri k Q vis ander / NS BTG 8.05 / 447
PCS 9581 / BMWSC 650
BMW M3 E46 SMG 2002
Citera
Peter Eklöf

Här sen Nov 2002
Inlägg: 1647



tråkigt med bilen!.. har en e36 coupe kaross till salu till nästan inga pengar ifall ni planerar på att bygga på en ny och rak..
Citera
MarcuZ
Linköping
Här sen Maj 2005
Inlägg: 253


Trådstartare
Peter Eklöf skrev:
tråkigt med bilen!.. har en e36 coupe kaross till salu till nästan inga pengar ifall ni planerar på att bygga på en ny och rak..

Den ser inte så illa ut på bilden ur den vinkeln men min bedömning är att kupén och bakvagn är vridna och möjliga att räta ut, front totalt oreparerbar. Inte lönt att reparera eftersom det innebär massa arbete och det finns relatvit många karosser tillgängliga. pm'a mig detaljer om din coupe, tom kaross eller ingår mer?

_________________
Marcus Raninger

Nuvarande: Cooper S R53 & BMW E36 Turbo,
Sålda: S40 Callenge, P 924, Datzun 240Z, Hayabusa Super Seven, M3 E36 långlopp, Stingray -72
Citera
Våra race- och banåkarbilar
BMW M3 E36, 2008 års rekord för 120-0 km/h
4 besök senaste veckan (5350 totalt)
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande