Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
Våra race- och banåkarbilar Honda Crx -87 - Inte en sportbil | 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8 >> 12 besök senaste veckan (26873 totalt) |
Köpte ännu en Crx.
Enligt regpapper: -87 års modell, 92kw DIN, tjänstevikt 970kg. EDIT: Nu med bild! Weheyyyyy! MÅLSÄTTNING: om inget oväntat händer: (Att jag råkar köpa en färdig rejsbil eller nåt) Ska jag skruva ihop denna bil till en fullfjädrad Roadsport C - killer! Alltså ska jag köra hardtopen av Miatorna, transaxeln av Porscharna och Lukassystemet av de andra stackarna... Rakt fram har som sagt Miata inte en jalle. Denna bilen ligger enligt mina egna beräkningar redan mycket nära minimivikten för RSC. Jag ska lätta den ytterligare tills jag kommer ner till lämplig vikt. Tveksamheterna ligger däremot på väghållningen. Den bara älskar ju att äta upp framdäcken i svängarna. Lösningen på detta är sänkning och stenhårda bakfjädrar och krängare. Tja, sen får vi se vad som sker... |
||||||
|
||||||
Yes! Ska försöka hinna fixa lite innan året är slut Året är slut och det hände en del! Åtgärdslistan är: * Tändningslås trasigt pga stöldförsök *FIXAT* * Bensintank - misstänkt läckage Jobbar på det * Blinkers och tuta skadat i samband med stöldförsök *FIXAT* * Handbroms ur funktion *FIXAT* * Byta kamrem (Gissa varför... ) *FIXAT* * Bli av med förkylningen *FIXAT * * Allmän service *FIXAT* * Besiktiga *fixat med anmärkning... * * Avgassystem läckage *Nytt hemma, väntar på montering* Chikara by Hedman Extractor, Ray avgas * * Svetsa igen takluckan * Fixa hastighetsmätaren *FIXAT* * Båge *Snart färdig* * Stötfångare bak lös * Flytta batteriet * Bygga om luftburken * LSD - står på önskelistan men inte akut direkt * Racestol Fixad - montering stundar * 4-punktsbälte * FIA-brytare * Tow-hook * Laga rost *FIXAT - * Glappande styrled * FIXAT * * Växellåda trasig * BYTT * * Hjullager bak dåligt. Härlig sång i högerkurvor... *Bytt* * Laga bränslepumpsrelä - kass lödning, standardfel på Hondor * oljeläckage framsida motor. Droppar lite olja, trist, ska se vad som kan göras. Möjligen toppackningsbyte I övrigt går den som ett troll! Miata har NOLL chans rakt fram! Sen får vi ju se hur det går när det svänger... Finfina 15" fälgar satt på med nästan nya däck. |
||||||
Någon som vet vilken kamrem man ska ha till denna motor?
Det finns tydligen en rem med 109 tänder o en med 127 (tror jag det var) Vilken ska jag ha?? |
||||||
Kolla på Mekonomens hemsida - de har rätt info. MIn gamla blåa -86:a bonnade mätare utan problem.... hojta te på msn, så så skall du få en "icke rejsa-lämplig film.... _________________ Kristian Hesselmark EVO'n S Å L D ! |
||||||
Haha Den går galet bra! Visst f*n!! Måste koppla in hastighetsmätaren med! Värdelösa småbanditer som ställer till sånt besvär! |
||||||
|
||||||
Tack! Gunnarsjö Svets&Smide |
||||||
Har des å att det bara är å slå dem en signal så får man hem en komplett bur eller måste man konka dit bilen? |
||||||
Beror på om han har ritning till just din bil. _________________ Daniel Steiner |
||||||
Jag har fått uppfattningen att han har ritningar till de mest udda bilar. Du får en rörhög skickad hem till dig. |
||||||
Hans ritningar är ofta i skala 1:1 och används som mallar. Grattis till nya bilen, Roger! Bygg om till bakhjulsdrift bara. _________________ Dennis Kullman Miata -93 clubräser Lotus Exige S240 2010 |
||||||
Standard på dessa typ att tanken läcker tyvärr, jag fick byta på min blåa... LSD behövs inte Roger, tro mig. 1,08 på Kinnekulle med 13" slicks... inga problem _________________ Kristian Hesselmark EVO'n S Å L D ! |
||||||
Går tanken att laga eller vad brukar det vara för typ av läcka? och såklart undrar jag hur tanken är att lossa. Är där några kopplingar som ligger illa till eller som man ska se upp med när man tar ner den? Kommer med obehag ihåg hur tanken på min Hyundai var. Då skippar vi LSD tills vidare. Var väl inte direkt prio ett! |
||||||
allt går att laga... :-) min var tidigare lagad med glasfiber ( ) så jag bytte - men den nya läckte okså & den lagades med kemisk metall efter att ha blitt rengjort rejält först. rost eller i skarvarna brukar de läcka via. Är tyvärr lite småklurigt att ta loss tanken, men slangklämmor som är svåra att nå - men allt går ju! gör det bara försiktigt & sakta. god jul _________________ Kristian Hesselmark EVO'n S Å L D ! |
||||||
Man kan väl inte "öppna" upp ovanifrån? GodJul!! |
||||||
1.08 körde jag med min gatmiata på Rdäck 2005 (något tyngre och rätt mjuka fjädrar). Kom ut ur garaget och ut på banan så märker du om LSD behövs för din körning Det går aldeles utmärkt att köra några lärosäsonger med mindre perfekt utrustning. |
||||||
Gamla CRXr drar oftast på båda framhjulen trots avsaknaden av LSD. _________________ Kristian Hesselmark EVO'n S Å L D ! |
||||||
Borde nog skriva in målsättning bland "att göta" -specen. Min absoluta målsättning kommande säsong är att köra ett race och känna mig för. Se om suget finns där. Ta det avslappnat och testa bilen och mig själv. Dialog med er som redan kört flera säsonger. Det ger, tror jag, absolut mest. Julklappspengarna går till iordningsställande av både bil och chaufför Tips på beggad utrustning tas tacksamt emot förresten. Stol, bälte, personlig utr, etc |
||||||
Våra race- och banåkarbilar Honda Crx -87 - Inte en sportbil | 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8 >> 12 besök senaste veckan (26873 totalt) |