Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Våra race- och banåkarbilar
Peugeot 205 Mi16 -90
3 besök senaste veckan (5826 totalt)
Henkebus
Östersund
Här sen Jan 2004
Inlägg: 42


Trådstartare
Hej på er här på rejsa.

Har vart här på rejsa nu ett tag och figurerat i ett bygge hitintills. Lancia A112 En viss röd tråd i mina objekt finns. Kan ni hitta den månne?

Nåja mitt nya förvärv skaffade jag för ett tag sen. Den kom till mig förra sommaren som den står nu.
De här är ju den bil som banräseramitioner.

Vardagsvagnen är en Audi A4 1,8 (minusT)

Ambitionen nu är att snygga till och bygga om lite.

Här kommer några bilder.

Den är lite låg fram som den nu.

Inte helt fel att köra.
Rätt rapp måste jag säga, men det är nått som fattas. Jag kan inte sätta fingret på de men de är nått som känns skummt.

Dom nya fälgarna sitter som en smäck. Men jag vill ha andra skivor och ok. Åsså ska den vara lite högre fram. Eller va tycker ni?

Inte helt fel bil att köra.


Kom gärna med lite tips å vad man ska koncentrera sig på.

Har haft en massa tråkigheter med bilen

En massa värme som kom från grenröret gjorde att jag misstänkte att modifieringen av torpeden var för klent gjord.
Men NEJ! va fel jag hade.
Ja tog en längre sväng med den och när de började lukta illa i kupén så anade jag oråd.
Bilen gick jävligt slött och tropeden var så het att mattan smälte.
Efter minst 3 månades felsökande så startade vi motorn igen å gick en sväng runt bilen.
När ja kom runt bilen bak så tycker jag de låter å blåser farligt lite ur avgasröret.
Ner med systemet och efter en koll så konstateras att Katten smält och satt igen näst intill totalt.

Nu med de problemet ur värden så kom nästa.
Den dör när den är varm och man drar ur den de man vågar. Och går heller inte att starta förän den är helt kall igen.
Hmmm....
Jag har lösningen men ni kan väl komma med lite förslag på vad de kan vara.

Vidare en Önskelista på lite grejor till den.
Andra bromsar
Diffbroms
Sitt rätt stolar
Sitt fast bälte
Lite lullul interiösmässigt
Pedaler
Moccaratt + snapoffnav
Bur
Styvare bakvagn. Torrsionsstavar osv.
Extractorgrenrör De har ja några bilder på om ja hittar dom så ska ja ladda upp dom.
Finns de tips på vart man kan hitta sånna i Sverige.

Med andra ord Ambitionen är stark men vart hamnar vi?

_________________
/Henke Westman

Pugge 205 MI16
Audi A4 1,8 (Minus T) -96
Citera
Emil Jönsson
Ängelholm
Här sen Jun 2005
Inlägg: 895



om du inte redan är det så rekomenderar jag dig att bli medlem i Peugeotklubben.. www.peugeot-sport-club.com ser att du har en psc dekal på bilen men kanske satt där vid köp?

Extraktorröret till Mi16 har disskuterats en del och menar du det som kommer från 309 gti16 så gör det ingen större prestandaskillnad, bara ett lite vassare ljud. På pugspare.co.uk har de däremot "äkta" extraktorrör som borde kunna ge lite effekt om du byta lite annat i moroten som te.x kammar o lite sånt..

Är du körsugen kan jag tipsa om att vi har två kommande banträffar. Gelleråsen nu i helgen och parkbanan i göteborg i slutet av oktober

Värre torrisionsstavar tror jag du kan ta och kontakta Per hansson för o få mer information om. Han hänger både här och på peugeotforumet och kommer om jag känner honom rätt, strax skriva här :P

_________________
Emil Jönsson
Citera
Henkebus
Östersund
Här sen Jan 2004
Inlägg: 42


Trådstartare
Emil Jönsson skrev:
om du inte redan är det så rekomenderar jag dig att bli medlem i Peugeotklubben.. www.peugeot-sport-club.com ser att du har en psc dekal på bilen men kanske satt där vid köp?

Extraktorröret till Mi16 har disskuterats en del och menar du det som kommer från 309 gti16 så gör det ingen större prestandaskillnad, bara ett lite vassare ljud. På pugspare.co.uk har de däremot "äkta" extraktorrör som borde kunna ge lite effekt om du byta lite annat i moroten som te.x kammar o lite sånt..

Är du körsugen kan jag tipsa om att vi har två kommande banträffar. Gelleråsen nu i helgen och parkbanan i göteborg i slutet av oktober

Värre torrisionsstavar tror jag du kan ta och kontakta Per hansson för o få mer information om. Han hänger både här och på peugeotforumet och kommer om jag känner honom rätt, strax skriva här :P


TNX för inbjudningarna till bankörning. Men som den står nu är den inte körbar.
Problemet som jag nämnde i texten som ni skulle filura på har ja inte fått fixa. Problemet är löst men lösningen kostade 680:- spän och fanns inte i sverige och inte i holland, så de kanske tar 2 veckor att få hem en. Så ja jagar med Ljus och lykta efter en Captör(taskig franska).

Jo jag har sett några olika grenrör. Men råare ljud kan man ju leva med. :-D
och jag har inte blivit medlem i PSC än. Tanken finns men de har inte blivit av.
Dekalen satt där vid köpet av bilen.

_________________
/Henke Westman

Pugge 205 MI16
Audi A4 1,8 (Minus T) -96
Citera
Dagger
V.Torup, Skåne, Sweden
Här sen Apr 2006
Inlägg: 167



Låter som om tempgivaren är kass om den går bra kall men inte varm.
originalgrenröret funkar bra på dom här och ger knappt ingen effekt utan andra modifieringar. Ska du ha effekt ur den motor bör du börja med att höja kompet, vassare kammar och ev spjällhus eller dubbla förgasare. Då börjar det hända saker på allvar

_________________
Mvh//Tobbe Hellman
106 TURBO -92
Citera
Henkebus
Östersund
Här sen Jan 2004
Inlägg: 42


Trådstartare
Dagger skrev:
Låter som om tempgivaren är kass om den går bra kall men inte varm.
originalgrenröret funkar bra på dom här och ger knappt ingen effekt utan andra modifieringar. Ska du ha effekt ur den motor bör du börja med att höja kompet, vassare kammar och ev spjällhus eller dubbla förgasare. Då börjar det hända saker på allvar


Captör är en Ö.D givare. Övredödpunkt. Sitter i på växellådan mot svänghjulet.

Jo men är de inte svinaktigt dyrt med nya kammar?
Har fått för mig de iaf.

_________________
/Henke Westman

Pugge 205 MI16
Audi A4 1,8 (Minus T) -96
Citera
morbidio
Skåne
Här sen Sep 2006
Inlägg: 354



Fräsch 205:a måste jag säga! thumbs up

_________________
Joakim Karlsson
Citera
Henkebus
Östersund
Här sen Jan 2004
Inlägg: 42


Trådstartare
Är väldigt intresserad av lite väghållnings tips till Peggan!
Vill åka bana i sommar och om gudarna vill och plånkan håller så kommer jag iväg på några träffar.

_________________
/Henke Westman

Pugge 205 MI16
Audi A4 1,8 (Minus T) -96
Citera
fridh
Stavanger Norge
Här sen Jul 2004
Inlägg: 655



tändmodulen e känslig för värme. den kan mycket väl vara orsaken. 200kr på biltema

_________________
Oskar fridh
rondellkrossarn
Citera
Jaaacob
Stockholm
Här sen Apr 2006
Inlägg: 337



Läcker 205a, det gillar vi, se till å styra upp den så du får lite åkt! Så till vintern förmodar jag turbo då?

_________________
Jacob oesterlindh
Citera
Fnatte
Stockholm
Här sen Jun 2004
Inlägg: 517



Den bilen var det ett tag sedan man såg!
Jag kommer inte ihåg vilken motor som han som byggde bilen stoppade i. Jag vet att han lekte turbo ett tag, men det var nog inte på den bilen. Eller så var det den, men det gick inte bra, och det slopades... Den bilen var med ett tag i Peugeot Sport Clubs historia.

_________________
l Namn: Ludvig Adlercreutz l Typ: Kolbaserad l Bil: The Blåbär, Peugeot 206 l
Citera
Henkebus
Östersund
Här sen Jan 2004
Inlägg: 42


Trådstartare
Nu är bilen till salu!

Info får här på forumet eller på mail henrik_westman@hotmail.com

_________________
/Henke Westman

Pugge 205 MI16
Audi A4 1,8 (Minus T) -96
Citera
Henkebus
Östersund
Här sen Jan 2004
Inlägg: 42


Trådstartare
Henkebus skrev:
Nu är bilen till salu!

Info får här på forumet eller på mail henrik_westman@hotmail.com


Till salu fortfarande.
Nu har den stått ett tag och är inte lika fin som förut.
Ge mig ett bud vill ha bort den från gårn innan snön kommer....

/Henke.

_________________
/Henke Westman

Pugge 205 MI16
Audi A4 1,8 (Minus T) -96
Citera
Våra race- och banåkarbilar
Peugeot 205 Mi16 -90
3 besök senaste veckan (5826 totalt)
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande