Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
Eftersnack 2007-10-06 5-papp sundsta | 1, 2 >> 1 besök senaste veckan (11852 totalt) |
Då var vi hemkomna från denna underbara dag.
Summering av dagen: 07:00 Uppstigning 07:30 Avfärd med Sierran från Gärdet 08:30 Tankning vid roslagsstoppet där vi mötte flera av motsåndarna och satte skräck i dessa. 09:30 Framme vid banan och anmälan samt besiktning Allmänt skitsnackande förekom de närmaste timmarna innan start. 11:00 Start, vi tar det lugnt i början för att lära oss motståndet och bilen. 11:10 Krockar i en sten vid omkörningsförsök. Framspoiler borta 11:30 Blir tacklade och märker att bilen beter sig underligt vid högersväng. Kan det vara hjulupphängningen redan? Nej, det var bara punktering så 3 min senare är vi ute på banan igen. Loppet flyter på utan större incidenter med stadigt sjunkande varvtider. 13:20 Snurrar och träffar en sten, varpå en annan bil träffar oss. Bakspoiler och avgassystem från grenrär och bakåt åt helvete. 13:21 Märker att bilen låter annorlunda... fint! Fler och fler konkurrenter kör ut sig, medans vår soppa börjar sina. 14:20 Bensinkris, kör in i depå och jagar bränsle från konkurrenter som brutit. 14:40 Ute igen med 20 friska liter tändvätska i tanken och tillsägelse om ljudnivå. 15:30 Här ligger vi så långt efter framförvarande bil att vi väljer att spara på bilen till nästa gång. Vi slutar därmed på en 5:e plats. 16:10 Som enda bil KÖR vi hem till gärdet. Trots att polisen körde om oss saaaaaakta på e18 med tanke på nuvarande skick så kommer vi hem utan konstigheter. obs tomgångsmotorn funkade ej så man fick heel-toea vid varje rödljus. Ses nästa gång, då vinner vi... Bilder kommer senare _________________ Robin Ansin RMS Racing Bmw Z4M -07 |
||||||
Får börja med att tacka arrangörerna för ett superrace, Scuderia Multifiasco är mycket...ehh...nöjda...eller hur det nu var...med dagen
Mmm, en äkta Volvurko ready for some serious racing Seriöst sponsrad kan det ju inte gå fel... Starten har gått!! En riktig vinnarvagn den där Volvurken tycks det...kan ju inte bli annat än pallplats...eller... Ah, plötsligt är vi i ledning...väl investerade pengar för sponsorerna med andra ord Men vänta nu här...vad är detta...Generalen kliver ur bärgningsbilen Jaha ja...en voltning var inte riktigt vad Volvurken hade tänkt sig...men en äkta stjärna är ju snygga i alla lägen! Herr General och resultatet av en dag på slagfältet Arrangörerna var behjälpliga med att få upp vår något bedagade racer på trailern... Men vad nu...är det dags för ett landsvägslopp?? Volvurken var inte alls lika sugna som vi på att komma fram till skroten utan bestämde sig helt enkelt för att ramla av trailern på halva vägen...upps... Nåväl, till slut hamnade skrotet där det hör hemma...ser onekligen lite småstuckad ut. Nästa gång ska vi köra med stödhjul Väl mött i nästa race _________________ /Patrik Rylander |
||||||
Vi ställde upp med 2 st 245:or, men dom paja båda två (efter ca 2,5 tim) med 5 minuters mellanrum med havererade diffar .
Nä, det blir att svetsa mer nästa gång... |
||||||
Instämmer med Kimmen, ingen kommer ihåg en fegis. Vill man ligga på topp måste man ladda rejält. Nästa race tar jag med mig rulltårta, skam vore det annars.
_________________ Lars Wiezell RBC-general mm som oftare skriver i min facebookgrupp rbcracing |
||||||
Som inhyrd chafför i Ark Racing Team från DVS vill jag tacka alla för dagens övningar, framförallt teamets eminenta kock. Tråkigt att dagens övning fick ett abrupt slut på en sån simpel detalj som en trilskande koppling där ett fabrikationsfel uppdagades.
Som helet är frågan om det finns ett roligare sätt att fördriva en höstlördag, kunde också konstatera att bakvagnen i MAZDA 323:or är i behov av innovativa lösningar, hade det inte varit för en vissen koppling skulle dagen varit helt perfekt. För er som inte provat, skramla ihop några polare och ställ upp. _________________ Olle Danielsson #88 Stötdämparexperten |
||||||
|
||||||
Upp som en pannkaka och sen ner på skroten, stackars Jeppsson. _________________ /mvh Stefan Björklund Fear is lack of knowledge. Your problem, my profit! F1-bärgare |
||||||
Skönt att se glada miner trots bedrövelsen Inte trodde jag att en guldpläterad framskärm kunde orsaka sådan övervikt så att bilen skulle slå runt. Men, det såg ju trots allt ut att att ha gått ganska bra med skärmen, så de glada minerna är inte helt oförklarliga. _________________ /Anton Lillsund |
||||||
Debutanterna Trånkan däcksliters körde minsann hem sin 740 också, efter att ha blivit tilldelade buckla för andraplatsen. Det här var ett kanonevenemang. Bra organisation och skönt folk, det var verkligen en hejdlöst kul dag, lite trist att så många fick bryta dock. Ev kommer det lite utförligare "rapport" och bilder senare / Andreas _________________ Andreas T0rnva11 |
||||||
Starkt jobbat, Generalen. Nu slipper Fredde vara kraschkungen i teamet.
Jag har lite fempappskänningar i armarna idag. Det tar på kroppen att försöka ratta rätt med ena handen och hålla växlarna i läge med den andra. Skitkul var det, så länge det höll. |
||||||
Hoppas att jag får behålla den kungakronan länge och att ingen i teamet tvingar mig att abdikera. _________________ Lars Wiezell RBC-general mm som oftare skriver i min facebookgrupp rbcracing |
||||||
Pallbockssponsor - vad hade du väntat dig? |
||||||
480:n kämpade tappert i alla fall och försökte på alla sätt tala om att den inte var mogen för avlivning (skroten). Den smet från släpet på vägen dit, men fyra fångarvande fempappsgubbar snärjde den snabbt med lasson. _________________ Fredrik Ljungkvist |
||||||
I en biltråd skrevs bl.a. följande:
om nu Jet fick sponsorplats på underredet så fick han dålig valuta för "pengarna", för trots visning av det dylika så syns inte sponsringen på en enda bild. _________________ /Niße Golf 16V -88 1303S -73 Passat 280 R -18 |
||||||
är det INGEN? som har bilder på Ark Racings Mazda när dom testade med en huv istället bakhjul ????
(för dom tappade ju hela hjulupphängningen baktill på båda sidorna men kom istället med den briljanta ideen att istället vända på motorhuven och spänna fast den under bilen baktill.... Och det funkade ju ett tag tills kopplingen sa upp sig) vilket helt klart är ett av dom mest innovativa försöken till att laga en bil hittills i min karriär som arrangör.. andra minnesvärda såna var BMW-skroten t.ex när dom byggde en ny kardan av en snodd lyktstolpe och den funkade faktiskt med.... |
||||||
Eftersnack 2007-10-06 5-papp sundsta | 1, 2 >> 1 besök senaste veckan (11852 totalt) |