Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Våra race- och banåkarbilar
Audi GT - "lång" sportquattro RWD - såld! Lås tråd
1, 2, 3   >>
8 besök senaste veckan (9808 totalt)
Halvordsson
Long valley
Här sen Nov 2005
Inlägg: 719


Trådstartare
Nämen oj då. Ännu ett spq-projekt, finns ju snart hur många som helst


Efter att ha ägt först en Audi GT Coupe från 1982, en Audi S2 coupe från 1992 samt en Audi urquattro från 1986 så är ju valet lätt vad nästa audi blir. jag har funderat på detta i flera år nu. Tyvärr är de så dyra så man får helt enkelt lov att bygga en själv

Men men, nu står den ju där hemma. GT:n som bara väntar på att få komma in i ett garage för att rivas

Saken är nu den att jag precis köpt hus så jag kan ju inte bygga i ett jättetempo som många andra gör. Men däremot så är det garage i källaren så när man blir rastlös så går man dit ner å pillr lite på bilen



Motor - gissa (2,2L 20v 3b)
Blir bakhjulsdrivet med bmw låda och bakaxel, men från vilken bmw???
Komplett sportquattro-kitt (långa bakskärmarna) samt grupp B vinge
Inredning - Bara det nödvändigaste
SFRo - NEJ
Bur - JA
Låg vikt och "driftsäker" motor ska jag försöka mig på, 350-400hk
Kylare i bagagen
Fuelcell
Lexan-rutor
Kanske flytta motorn bakoåt????
En sitt-still-stol pga att på passagerar sidan blir det nog trångt. Tänkt dra rör till kylsystem där samt avgasröret ska komma genom torpeden och ut genom dörren
MM...

RÖD ska den bli

Mer detaljerad planering kommer nog efter grovjobbet med att bredda bilen

Jag gissar på att detta kommer att ta skitlång tid men när det är färdigt så ska den inte skämmas för sig på banan

Bilen kommer inte in i garaget förrän i november tidigast. Då kommer den strippas ner totalt och kortas direkt iaf...

Försöker få med några bilder på hur den ser ut nu




_________________
Alexander Halvordsson
Chevrolet BelAir 57 --> http://www.garaget.org/?car=366622
Citera
Halvordsson
Long valley
Här sen Nov 2005
Inlägg: 719


Trådstartare
och glas/kolfibertak, ingen jävla taklucka iaf

_________________
Alexander Halvordsson
Chevrolet BelAir 57 --> http://www.garaget.org/?car=366622
Citera
LindeMan
Hammarstrand
Här sen Apr 2005
Inlägg: 58



Så jävla fränt, funderar lite svagt jag också på ett bygga nått liknande, köpa en rostig gamma gt coupe först för att prova på kortningen innan man gör det på ett objekt som e värt att bygga på så man e säker på att man kan klara av det själv

_________________
Andreas Linden
Citera
Cerwinski
Hedemora
Här sen Nov 2002
Inlägg: 94



Tänk bara på att fixa rätt lutning på framrutan oxå om du ska korta den. Annars ser det löjligt ut

_________________
Magnus Säll
Audi Urquattro 20v -90
Citera
zlobo
växjö
Här sen Maj 2004
Inlägg: 313



kul att någon mer skall bygga.

_________________
________________________________________

Slobodan Kostic
www.kostic.nu

Spons BSR KRB EAAB Peter G
Citera
Halvordsson
Long valley
Här sen Nov 2005
Inlägg: 719


Trådstartare
Cerwinski skrev:
Tänk bara på att fixa rätt lutning på framrutan oxå om du ska korta den. Annars ser det löjligt ut


Njae, blir lite overkill när det gäller kapning/sammanfogning - gissar på att jag inte skulle få bilen rak. Så det får bli STD GT lutning på rutan.

Slog just en signal till http://www.adolfssons-motor.se/ och diskuterade lite. Lägger in en order på ett SPQ-kitt hos honom under denna veckan.

Jag har hört från många håll att kvalite'n ska va taskig på deras produkter, typ race-finnish... Men det borde la inte va så illa så att det inte går att fixa så jag chansar på att handla där just pga att det skiljer över 20.000:- på ett kitt hos dem jämfört med i tyskland eller england. De 20.000 kan man ju ha till roligare saker

_________________
Alexander Halvordsson
Chevrolet BelAir 57 --> http://www.garaget.org/?car=366622
Citera
Halvordsson
Long valley
Här sen Nov 2005
Inlägg: 719


Trådstartare
zlobo skrev:
kul att någon mer skall bygga.


jepp, nu har jag blivit FÖR MYCKET påverkad av dessa bilar så jag måste ha en

Blev ju inte bättre av att jag kikat på ditt bygge :P

_________________
Alexander Halvordsson
Chevrolet BelAir 57 --> http://www.garaget.org/?car=366622
Citera
Cerwinski
Hedemora
Här sen Nov 2002
Inlägg: 94



bulldog skrev:
Njae, blir lite overkill när det gäller kapning/sammanfogning - gissar på att jag inte skulle få bilen rak. Så det får bli STD GT lutning på rutan...


Då är mitt tips att köra ett långt kitt istället.
Många gånger snyggare sålänge man inte gör kortningen "hela vägen"...

Thats my 4 cents

_________________
Magnus Säll
Audi Urquattro 20v -90
Citera
Halvordsson
Long valley
Här sen Nov 2005
Inlägg: 719


Trådstartare
Cerwinski skrev:
bulldog skrev:
Njae, blir lite overkill när det gäller kapning/sammanfogning - gissar på att jag inte skulle få bilen rak. Så det får bli STD GT lutning på rutan...


Då är mitt tips att köra ett långt kitt istället.
Många gånger snyggare sålänge man inte gör kortningen "hela vägen"...

Thats my 4 cents


Faktiskt funderat väldigt mkt på det. Då kan man ju iofs ta bort det där med replika

Den som lever får se vad det blir

_________________
Alexander Halvordsson
Chevrolet BelAir 57 --> http://www.garaget.org/?car=366622
Citera
Cerwinski
Hedemora
Här sen Nov 2002
Inlägg: 94



bulldog skrev:
Faktiskt funderat väldigt mkt på det. Då kan man ju iofs ta bort det där med replika

Den som lever får se vad det blir


En replika blir ändå aldrig mera än.. en replika. En sönderkapad GT närmare bestämt
Gör det enklare för dig och bygg en snyggare bil nu!

Jag älskar sporten, men då ska det vara en riktig!

_________________
Magnus Säll
Audi Urquattro 20v -90
Citera
Halvordsson
Long valley
Här sen Nov 2005
Inlägg: 719


Trådstartare
Cerwinski skrev:
bulldog skrev:
Faktiskt funderat väldigt mkt på det. Då kan man ju iofs ta bort det där med replika

Den som lever får se vad det blir


En replika blir ändå aldrig mera än.. en replika. En sönderkapad GT närmare bestämt
Gör det enklare för dig och bygg en snyggare bil nu!

Jag älskar sporten, men då ska det vara en riktig!


Kanske är lika bra det. Slipper ju ett jävla hästjobb med kortningen då och iom det så kan ju bilen rulla mkt tidigare... Ja, jag får nog ändra mig till att inte kapa...

_________________
Alexander Halvordsson
Chevrolet BelAir 57 --> http://www.garaget.org/?car=366622
Citera
Halvordsson
Long valley
Här sen Nov 2005
Inlägg: 719


Trådstartare
ett raderat inlägg...

_________________
Alexander Halvordsson
Chevrolet BelAir 57 --> http://www.garaget.org/?car=366622
Citera
Halvordsson
Long valley
Här sen Nov 2005
Inlägg: 719


Trådstartare
Ni kanske ser vilken grym datakunskap en annan har

_________________
Alexander Halvordsson
Chevrolet BelAir 57 --> http://www.garaget.org/?car=366622
Citera
zlobo
växjö
Här sen Maj 2004
Inlägg: 313



blir det en 10v eller 20v?

_________________
________________________________________

Slobodan Kostic
www.kostic.nu

Spons BSR KRB EAAB Peter G
Citera
Halvordsson
Long valley
Här sen Nov 2005
Inlägg: 719


Trådstartare
zlobo skrev:
blir det en 10v eller 20v?


20v

Känns mkt bättre ur ekonomisk synpunkt samt att jag skruvat lite med dem.

Är väldigt sugen på å ha den bakhjulsdriven. Frågan är bara vilken låda och bakaxel man ska ha????

_________________
Alexander Halvordsson
Chevrolet BelAir 57 --> http://www.garaget.org/?car=366622
Citera
zlobo
växjö
Här sen Maj 2004
Inlägg: 313



vaffö inte en gt quattro låda fom du kan diffa och en bakvagns diff från en gt quattro som du kann diffa?bara o köra me mellan diffen i helatiden..

annars kulle man nog välja någon form av bmwlåda och bakvagn.

_________________
________________________________________

Slobodan Kostic
www.kostic.nu

Spons BSR KRB EAAB Peter G
Citera
Halvordsson
Long valley
Här sen Nov 2005
Inlägg: 719


Trådstartare
zlobo skrev:
vaffö inte en gt quattro låda fom du kan diffa och en bakvagns diff från en gt quattro som du kann diffa?bara o köra me mellan diffen i helatiden..

annars kulle man nog välja någon form av bmwlåda och bakvagn.


Tycker att man bör få onödiga kilon att släpa runt på med en quattro-låda. Vill hålla nere vikten.

och som du säger, bem-grejer verkar ha schysst hållbarhet.

Då är bara frågan på vem som fixar adapterplatta??? För det är inget jag klarar själv om det ska bli bra...

_________________
Alexander Halvordsson
Chevrolet BelAir 57 --> http://www.garaget.org/?car=366622
Citera
Zwofurti
Gällivare
Här sen Jun 2005
Inlägg: 67



Ta en låda från 525 TDS, håller för hur mkt som helst, biffigare än m3 lådorna(zf 5 vxl) tillochmed.

inte läst om nån som kört sönder dem ens med jättemkt mos.

bakvagn ska du satsa på e34 tycker jag, den stora då, 535/540/m5, går nog inte att köra sönder diffen iaf =)

finns lite justeringsmjöligheter på e34 vagnen som inte finns på tex e28 och e30.

_________________
Emil Rapp
Citera
Svante
Åstorp
Här sen Jul 2004
Inlägg: 3436



Varför inte en audilina och låda som du ersätter baksätet med?? lite Wild men kul...

_________________
Svante Hoberg

No turbos , no superchargers, just pure petrolhead heaven!!!
Citera
zlobo
växjö
Här sen Maj 2004
Inlägg: 313



Svante skrev:
Varför inte en audilina och låda som du ersätter baksätet med?? lite Wild men kul...


Ja mitt motor en låda från en a8 tx eller en A100

_________________
________________________________________

Slobodan Kostic
www.kostic.nu

Spons BSR KRB EAAB Peter G
Citera
SRD
Kvänum
Här sen Dec 2005
Inlägg: 902



mitt motor i en audi... Fan det låter riktigt kul

_________________
Jimmy Bronwaller
WWW.speeding.nu
Citera
Våra race- och banåkarbilar
Audi GT - "lång" sportquattro RWD - såld! Lås tråd
1, 2, 3   >>
8 besök senaste veckan (9808 totalt)
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande