Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Eftersnack
2007-08-25 SLC 24 Hyr-gokart Tuvängen Södertälje
2 besök senaste veckan (3600 totalt)
Björn
Tystberga
Här sen Mar 2004
Inlägg: 3839


Trådstartare
Då de flesta medverkande inte vaknat till än efter racet fixar jag en liten tråd här.

Racet var kul, jobbigt, mörkt, soligt, kalt, varmt men inte regn! Tror alla hadde kul, diskutionen kom upp när ska vi köra nästa och flera som var där och tittade frågade om de kunde vara med nästa gång.

Resultatet var hårresande!
Segern vanns med 10,29 sekunders marginal efter 24 timmar !!!!

Resultatet vart följande:

1. #12 Lagersteds bil 1641 varv Bästa tid 49,933
2. #5 Race4fun.nu 1641 varv Bästa tid 49,774 endast 10,29 sek efter
3. #7 EA Sports 1634 varv Bästa tid 50,374 7 varv efter
4. #11 Disasters 1601 varv Bästa tid 50,359 40 varv efter
5. #3 HiQ 1596 varv Bästa tid 51,018 45 varv efter
6. #6 IEI Racing 1595 varv Bästa tid 50,909 46 varv efter
7. #9 AB1 1527 varv Bästa tid 50,535 114 varv efter
8. #2 SLC Racing 1466 varv Bästa tid 50,732 175 varv efter

Bästa tid var bara 0,26 sekunder över banrekord (banrekordet är 49,51). Såg tider även över 70 sekunder per varv. Det var med andra ord en stor blandning på förarkvaliten men jag tror de långsama hadde lika kul som de snabbare.

Skoghag var lite snål på soppan till elverket i början av mörkerkörningen så spänningen var stor de första timmarna när man inte såg något.

Troligtvis blir det en fortsättning med några lite kortare långlopp i höst om intresse finns, kanske 5timmars en vardagskväll från 18:00-23:00? med mörkerkörning mm.

Tack till alla som var där och gjorde denna hapening möjlig.
Du/ni som fick en hjälm och/eller overall med dig hör av dig/er till mig vi behöver dom.
Citera
Obizzz
Jönköping
Här sen Sep 2004
Inlägg: 9009



Det var hysteriskt roligt att köra men nu har man ont överallt

Känner mig väldigt nöjd med vår fjärdeplats med tanke på att vi inte alls kände varandra innan och bara en i laget hade kört banan tidigare.

Noterade min bästa varvtid redan på första passet (50,8) och bästa tid när det var kolsvart ute, dvs innan Skoghag tände upp på riktigt, blev 51,7

orkade inte ta så mycket bilder men här de jag tog.





































_________________
Martin Öberg
Citera
RBC-Lars
HQ
Här sen Mar 2003
Inlägg: 1292



Snart börjar kroppen återhämta sig efter denna extremt trevliga övning. Det blev ju inte sämre av att vi klippte mållinjen drygt 10 sekunder före Race4Fun.

Uppladdningen med cig och Cola räckte till en bästatid på 50.49, men den sattes när jag hängde på Max, en av de snabbaste på banan. Annars snurrade det mest runt på låga 51:or med en och annan topp och möjligen fler dalar.

Mörkerkörningen var kul men klurig speciellt i den övre delen av banan, där inte ens marschaller förmådde lysa upp. En hyggligt bra pannlampa hjälpte till rejält.

Tack Björn & Co för en god match och ett bra arrangemang. Tack Fredrik för en riktigt skoj tillställning. Tack Tina för just käk!

_________________
Lars Wiezell

RBC-general mm som oftare skriver i min facebookgrupp rbcracing
Citera
Kristian Larsson
Linköping
Här sen Aug 2003
Inlägg: 5290

<span style='color:red;font:bold'>Moderator</span>
Moderator

Såhär skrev jag på SM på måndagmorgonen då loppet gjorde sig ännu mer påmint än vad det gör idag...

Jag skrev:
24h hyrkart är en fruktansvärd upplevelse. Man får ont i hela kroppen, blåsor i händerna, sover knappt, luktar illa, äter dåligt, hjärnan slutar fungera... men man har fantastiskt kul!

För egen del blev det nästan 8h körning (gårdagens trötta hjärna fick det till 6). Inte illa för en otränad och talanglös halvtjockis, mitt "snabbaste" varv sattes dessutom på mitt sista varv!

Så stort tack till Fredrik som lät mig vara med (tom i två team), gänget som såg till att vi hade väl fungerande kartar i 24h, teammedlemmar och medtävlande som körde snyggt på banan och höll god stämning i depån och givetvis Tina för den goda maten!

_________________
/Kristian Elisson
Citera
S.Ir lander
Sollentuna
Här sen Okt 2003
Inlägg: 313



Hade det förbaskat kul på Tuvängen i helgen. 24H skulle man köra oftare.
Det blev liiite spännande på slutet när våra varvtider började öka med 1-1,5 sek vid 6 tiden på morgonen. Då hade vi ca 5-6 varvs ledning som sjönk för varje timme . Det slutade med att vi vann med 10.25 sek. Mao vi var i snitt 0.0062461 sek snabbare per varv en Race4fun.nu .

Skulle för övrigt vara ytterst tacksam om maxlängden på körpassen skulle ändras till 1 timmes pass istället för 45min. Det var nog enda stunden på hela helgen då det var tyst i Lagerstedts tältet, när 6 st kartförarintesovitpåxxantaltimmar försökte räkna ut hur dom sista 45min passen skulle fördelas ut + ett tankstopp. Generalen tog en cigg och sedan befälet , så det löste sig galant tillslut thumbs up .

_________________
S tefan Ir lander
Citera
Fredrik - SLC

Här sen Nov 2002
Inlägg: 13523



Sanslöst kul var det med ett äkta 24h timmars lopp igen...... (och nästa jag är med på är på torsdag då Teknikens Värld kör igen)

Dom flesta kommentarerna är oj vad kul det var att köra i mörkret och det känns i kroppen

Så som björn skrev..... vi funderar på att köra ett par till i år...... fast då som 5timmars med start 18.00 en torsdagkväll....... intresserade kan väl höra av sig till mig.......

_________________
Fredrik SLC
Kontaktuppgifter http://slc.se/?page_id=12
Citera
Obizzz
Jönköping
Här sen Sep 2004
Inlägg: 9009



Ingen som har kontakt med någon av fotograferna som var där? Skulle vara kul att se lite actionbilder också.

_________________
Martin Öberg
Citera
Bear G
Stockholm
Här sen Apr 2006
Inlägg: 2822



Sanslöst kul, mörkerkörning var en helt ny värld och upplevelse! Tack Fredrik och alla andra! Jag har lätt fått blodad tand, det här borde alla göra thumbs up (Fredrik: Kommer ut till TV-racet på torsdag kväll)

Nu måste jag bara lura ut hur man fixar så att håret inte ser ut som en buske när man tagit av sig balaklavan

_________________
Bear G
Citera
Fredrik - SLC

Här sen Nov 2002
Inlägg: 13523



Björn Grönesjö skrev:
Sanslöst kul, mörkerkörning var en helt ny värld och upplevelse! Tack Fredrik och alla andra! Jag har lätt fått blodad tand, det här borde alla göra thumbs up (Fredrik: Kommer ut till TV-racet på torsdag kväll)

Nu måste jag bara lura ut hur man fixar så att håret inte ser ut som en buske när man tagit av sig balaklavan


Kul, då syns vi där...... Och det blir kul, även i år är det en aningen speciella vagnar

Håret..... det är enkelt....... skippa den franska fjollfrillan och gör som riktiga män, låna hundtrimmern och kör av det på 2 mm

_________________
Fredrik SLC
Kontaktuppgifter http://slc.se/?page_id=12
Citera
Jörgen (Jet)
Stockholm/Skogås
Här sen Apr 2003
Inlägg: 19311



Björn Grönesjö skrev:
Nu måste jag bara lura ut hur man fixar så att håret inte ser ut som en buske när man tagit av sig balaklavan

Gör som räserförarna (jag förstår att obizzz överraskade Fredrik L. som inte hann sätta på sig sin ) som hamnar framför en kamera, sätt på en:




Edit: Någon hann visst före mig med det bästa botmedlet mot en dålig hårdag.

_________________
Jörgen Eriksson
Citera
lestrup
Stockholm
Här sen Aug 2005
Inlägg: 4



Hejsan, det ligger lite bilder på www.driversplayground.com från helgens övningar!
Hoppas liknande race blir av snart igen! var förbaskat kul!!

_________________
Fredrik Lestrup
Citera
Obizzz
Jönköping
Här sen Sep 2004
Inlägg: 9009



lestrup skrev:
Hoppas liknande race blir av snart igen! var förbaskat kul!!


Håller med...

Paydriver söker plats i bra team till nästa gång

_________________
Martin Öberg
Citera
Fredrik - SLC

Här sen Nov 2002
Inlägg: 13523



obizzz skrev:
lestrup skrev:
Hoppas liknande race blir av snart igen! var förbaskat kul!!


Håller med...

Paydriver söker plats i bra team till nästa gång


jag vet att Björn Grönesjö är lite sugen till den 20e sept.... kolla med honom så kanske ni kan få ihop ett rejsa-lag...

_________________
Fredrik SLC
Kontaktuppgifter http://slc.se/?page_id=12
Citera
Obizzz
Jönköping
Här sen Sep 2004
Inlägg: 9009



Fredrik - SLC skrev:

jag vet att Björn Grönesjö är lite sugen till den 20e sept.... kolla med honom så kanske ni kan få ihop ett rejsa-lag...


5h?

_________________
Martin Öberg
Citera
Fredrik - SLC

Här sen Nov 2002
Inlägg: 13523



obizzz skrev:
Fredrik - SLC skrev:

jag vet att Björn Grönesjö är lite sugen till den 20e sept.... kolla med honom så kanske ni kan få ihop ett rejsa-lag...


5h?


japp, i mörker...... eller rättare sagt med ytterligare en ljusmast så vi får lite ljus även uppe i sista högern uppe på kullen.....

_________________
Fredrik SLC
Kontaktuppgifter http://slc.se/?page_id=12
Citera
Obizzz
Jönköping
Här sen Sep 2004
Inlägg: 9009



Vad blir det för kostnad ungefär?

_________________
Martin Öberg
Citera
Fredrik - SLC

Här sen Nov 2002
Inlägg: 13523



obizzz skrev:
Vad blir det för kostnad ungefär?


Till företag så kostar det 10.000 + moms....... kompisar kan fråga

_________________
Fredrik SLC
Kontaktuppgifter http://slc.se/?page_id=12
Citera
Obizzz
Jönköping
Här sen Sep 2004
Inlägg: 9009



Låter ju intressant, får kolla med Björn och gänget, kanske kan hitta någon på jobbet som vill haka på också.

Måste dubbelkolla datumet några ggr också, vet att jag är på Gotland runt de dagarna.

_________________
Martin Öberg
Citera
Eftersnack
2007-08-25 SLC 24 Hyr-gokart Tuvängen Södertälje
2 besök senaste veckan (3600 totalt)
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande