Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Våra race- och banåkarbilar
BMW 318is -90 *såld*
1, 2   >>
1 besök senaste veckan (9415 totalt)
ThomasT
Nacka - Saltängen
Här sen Dec 2002
Inlägg: 4690


Trådstartare
Eftersom -is'en har fått smaka på några RS banor så är det kanske dags att lägga upp den här. Bilen köpte jag sommaren 06 och då hade den gått 12800mil. Jag har inte gjort några större modifieringar på den, och troligtvis så kommer det fortsätta så.

Jag har bytt till Castrol 10w60 i motorn, Redline i vxl-lådan, och Motul RBF600 till bromsarna.

Jag har bytt däck från för stora 205/60-15 till mer lämpade Bridgstone S03 205/50-15.

Jag har bytt framstolarna till sportmodell, dock visade det sig vid leverans att de hade det mörka -is tyget. Men det får duga tills vidare...

Fälgar och huvar har piffats till med nya emblem, och de mattsvarta njurarna är bytta mot nya orginal.

Nyligen så fick motorn ett nytt chip från PrORacing, med varvstoppet flyttat till 7500rpm. Dock då känns det som att växla vid 7000-7050rpm är det bästa.









_________________
driver - Thomas Thuresson
Porsche 964 C2 -90
Citera
hartge
åtvidaberg
Här sen Maj 2005
Inlägg: 687



ser fin ut !!

_________________
Pierre Rosenholtz

bmw 530D Touring -10
Citera
Sörpan
Slåtte
Här sen Nov 2002
Inlägg: 8696



Fanns det två varianter på tyg till ismaskinerna?

Hade en röd ismaskin för ett antal år sedan och jag har för mig att det fanns bara ett sorts tyg, samma som i M3:orna?

_________________
///Mvh Sören Hall (fd Kristensson)

"Raksträckor är bara en transport till nästa kurva"
Citera
ThomasT
Nacka - Saltängen
Här sen Dec 2002
Inlägg: 4690


Trådstartare
Sörpan skrev:
Fanns det två varianter på tyg till ismaskinerna?

Hade en röd ismaskin för ett antal år sedan och jag har för mig att det fanns bara ett sorts tyg, samma som i M3:orna?

Det finns ett lite mörkare tyg med svarta vinyl(?) sidor, och en lite ljusare med ljusgrå vinyl(?) sidor. Båda varianterna har dock samma rutiga mönster.

_________________
driver - Thomas Thuresson
Porsche 964 C2 -90
Citera
Stoltan
Gävle
Här sen Sep 2004
Inlägg: 382



ThomasT skrev:
Sörpan skrev:
Fanns det två varianter på tyg till ismaskinerna?

Hade en röd ismaskin för ett antal år sedan och jag har för mig att det fanns bara ett sorts tyg, samma som i M3:orna?

Det finns ett lite mörkare tyg med svarta vinyl(?) sidor, och en lite ljusare med ljusgrå vinyl(?) sidor. Båda varianterna har dock samma rutiga mönster.


I min blå:a is finns en tredje variant med blå vinyl och rutigt tyg. Den röda har dock svart vinyl.

Fin bil förresten. thumbs up

_________________
Niclas Stolt
Banbil: BMW 318IS -90 *såld*
Citera
infinity_
Lund
Här sen Maj 2006
Inlägg: 99



Det ser ut som en riktigt fräsch E30. Skönt stuk med utbytta orginaldelar, blir det något i välhållningsväg? Är det orginal baklyktor?

Mvh,
Linus

_________________
Linus Frantzich - Olsson

Saab 900t -95 (Bruksbil)
Bmw 318is 16v -90 (Projektbil/Blivande banbil)
Citera
mrtn
Åkersberga
Här sen Jun 2005
Inlägg: 79



oj, såg riktigt fin ut. Hojta till när det blir försäljningsdags!

_________________
Martin Sandin | - bil-lös, arbetslös, hopplös. | mrtnfoto.se
Citera
ThomasT
Nacka - Saltängen
Här sen Dec 2002
Inlägg: 4690


Trådstartare
infinity_ skrev:
Det ser ut som en riktigt fräsch E30. Skönt stuk med utbytta orginaldelar, blir det något i välhållningsväg? Är det orginal baklyktor?

Mvh,
Linus


Det sitter Weitec 60/40 fjädrar på den samt något som jag tror är org dämpare. Dämparna är relativt fräsha men jag håller utkik efter något lämpligt som är lite stramare.

Bakljusen är orginal men någon har målat på dem, och jag har inte riktigt bestämt mig för om jag ska behålla dem eller byta till orginal.

_________________
driver - Thomas Thuresson
Porsche 964 C2 -90
Citera
BTG
Stockholm
Här sen Nov 2002
Inlägg: 8306



ThomasT skrev:



Härliga matvanor du har!

Är det läge att ta den till hemmabanan(?) Kinnekulle den 15:e?
www.bmwsc.com :shifty2:

_________________
Mvh/Micke Regnell
Citera
Ola E
Limhamn
Här sen Jun 2004
Inlägg: 47



Mycket fin bil! Hör av dig om du skulle tröttna nån dag


Sen blir jag helt yr av ditt missbruk av shadows/highlights-funktionen i photoshop

_________________
Ola Ekström, Skåne
Citera
Mattias B
Göteborg
Här sen Jul 2004
Inlägg: 234



Ser riktigt fin ut thumbs up

_________________
Mattias Bengtsson
911 -78
Lotus Elise -97
Lådbil
Citera
Jocke Arwidsson
Borgholm
Här sen Apr 2006
Inlägg: 9



Fattar inte vart folk hittar sina fina 318is?? Jag gör det fanimej inte!


MVH Jocke.

_________________
Joakim Arvidsson

BMW 530i
Citera
ThomasT
Nacka - Saltängen
Här sen Dec 2002
Inlägg: 4690


Trådstartare
ola E skrev:
Sen blir jag helt yr av ditt missbruk av shadows/highlights-funktionen i photoshop

Inte riktigt, men lätt missbruk av HDR och Photomatix...

Jocke Arwidsson skrev:
Fattar inte vart folk hittar sina fina 318is?? Jag gör det fanimej inte!


MVH Jocke.

Det är bara att kolla blocket / Autopower dagligen samt vara snabb när det dyker upp något...

För mig tog det 7 månader... under tiden tröstade jag mig med en vit -is i normal skick.


_________________
driver - Thomas Thuresson
Porsche 964 C2 -90
Citera
ThomasT
Nacka - Saltängen
Här sen Dec 2002
Inlägg: 4690


Trådstartare
Kom just på att växel länkaget har ju fått sig en uppfräschning i form av en ny Z3 1.9 spak, samt en massa nya bussningar och sprintar å prylar...


_________________
driver - Thomas Thuresson
Porsche 964 C2 -90
Citera
NickeD
Stockholm
Här sen Jun 2007
Inlägg: 162



Shyst bil

Är det nere på lilla essingen du fotat?

_________________
Niklas Domeij
BMWSC
BMW Z3 3.0
Citera
ThomasT
Nacka - Saltängen
Här sen Dec 2002
Inlägg: 4690


Trådstartare
Nicke o skrev:
Shyst bil

Är det nere på lilla essingen du fotat?

Japp!


Tyvärr så har is'en blivit lite försakad sedan inköpet av EvOBubblan, så den är nog lite ledsen. Bruksas mest i otvättat skick och får aldrig åka på kul-turer längre...

_________________
driver - Thomas Thuresson
Porsche 964 C2 -90
Citera
ThomasT
Nacka - Saltängen
Här sen Dec 2002
Inlägg: 4690


Trådstartare
Nya gummin har blivit monterade, det blev Toyo T1R denna gång. Har dock inte hunnit testa så mycket men de spårar mindre, är lite tystare samt att jag tror de har aningen sämre grepp än S03'orna.

Vatten pumpen började läcka, så det var bara å byta. Ska det verkligen kosta 2600kr för att få en ny vattenpump??? ...jag tyckte det kändes dyrt.

Nu ska den dessutom få en allmän uppfräschning då den troligtvis snart ska säljas.


Så nu är det bara att börja budgivningen...

_________________
driver - Thomas Thuresson
Porsche 964 C2 -90
Citera
Exit

Här sen Maj 2008
Inlägg: 1728



ThomasT skrev:
Nya gummin har blivit monterade, det blev Toyo T1R denna gång. Har dock inte hunnit testa så mycket men de spårar mindre, är lite tystare samt att jag tror de har aningen sämre grepp än S03'orna.

Vatten pumpen började läcka, så det var bara å byta. Ska det verkligen kosta 2600kr för att få en ny vattenpump??? ...jag tyckte det kändes dyrt.

Nu ska den dessutom få en allmän uppfräschning då den troligtvis snart ska säljas.


Så nu är det bara att börja budgivningen...


Hur mycket emellan för en 318 is e36 från -95?? Max utrustning och svensksåld m 17" orginal M3-fälgar?? PM:a för mer info om det är intressant..?? Vill ha en enklare lekbil till sambon för att hon skall lära sig köra..

M v h

// Johan
Citera
ThomasT
Nacka - Saltängen
Här sen Dec 2002
Inlägg: 4690


Trådstartare
Sunk skrev:
ThomasT skrev:
Nya gummin har blivit monterade, det blev Toyo T1R denna gång. Har dock inte hunnit testa så mycket men de spårar mindre, är lite tystare samt att jag tror de har aningen sämre grepp än S03'orna.

Vatten pumpen började läcka, så det var bara å byta. Ska det verkligen kosta 2600kr för att få en ny vattenpump??? ...jag tyckte det kändes dyrt.

Nu ska den dessutom få en allmän uppfräschning då den troligtvis snart ska säljas.


Så nu är det bara att börja budgivningen...


Hur mycket emellan för en 318 is e36 från -95?? Max utrustning och svensksåld m 17" orginal M3-fälgar?? PM:a för mer info om det är intressant..?? Vill ha en enklare lekbil till sambon för att hon skall lära sig köra..

M v h

// Johan


Det är tyvärr inte intressant med några roliga byten då jag har ställt in siktet på "nästan ny" och "vanlig" bil. Måste dessutom hitta en ny innan denna kan säljas.

Undrar om man börjar bli gammal...

_________________
driver - Thomas Thuresson
Porsche 964 C2 -90
Citera
ThomasT
Nacka - Saltängen
Här sen Dec 2002
Inlägg: 4690


Trådstartare
Ny vardagsbil är nu inköpt sedan någon vecka tillbaka och det är med tungt hjärta som jag nu ska sälja is'en. Varför kan ingen kines/braziljan bygga nya E30'is istället för gamla VW's mm... Brorsan har dessutom nästan slutat prata med mig då han tyckar jag borde ställa in bilen i garaget och spara den "-du kommer ångra dig..." muttrar han...

Så om det är någon som är sugen på att lätta på lädret så kostar den 28.000kr och finns förnärvarade i Motala.

thomas.thuresson(a)vkg.se
070-6800684

_________________
driver - Thomas Thuresson
Porsche 964 C2 -90
Citera
ThomasT
Nacka - Saltängen
Här sen Dec 2002
Inlägg: 4690


Trådstartare
*SÅLD*

_________________
driver - Thomas Thuresson
Porsche 964 C2 -90
Citera
Våra race- och banåkarbilar
BMW 318is -90 *såld*
1, 2   >>
1 besök senaste veckan (9415 totalt)
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande