Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Eftersnack
2007-07-07/08 Kinnekulle Ring med OSC + GTI
1, 2, 3   >>
2 besök senaste veckan (11126 totalt)
Figgz
Göteborg
Här sen Dec 2002
Inlägg: 6506


Trådstartare

Nu är man hemma igen efter 3 dagar på Kinnekulle... för vissa av oss började redan i det vackra vädret i fredags då det var licenskurs. Själv har jag redan licens, men det är alltid trevligt att träffa folk, sparka däck och umgås.

Väl på plats fanns bilar av alla sorter




Så när ett gäng placerade sig i skolbänken började vi andra förbereda inför lördagens körning! På med rätt däck och ta en bra plats i depån


Lördag morgon: 54 körande bilar har jag för mig och alla är förväntansfulla inför körningen, som tog vid efter licenskursen kört klart


Lite körbilder från lördagen









Söndag: Vädret är inte riktigt som vi har tänkt oss och regn är det gott om


Som tur var så kunde vi, något försenade, börja köra och folk körde snyggt trots bra tempo. Faktum är att nästan alla höll sig på banan hela tiden och gulflaggorna på söndagen var färre än på lördagen
Körbilder från söndagen








Köra i regn är riktigt nyttigt, bara man inte tar i för mycket...

Äntligen sitter man torr hemma, efter att ha varit totalt dyngsur efter att ha fått alla bilar lastade och klara

Alla bilder från helgen finns på
http://figgz.mine.nu/traffar/2dagars_07/

_________________
Fredrik Boivie


Kör nu Lotus Elise S1, tidigare Westfield & Opel Speedster
Citera
Manny
Hässleholm
Här sen Mar 2004
Inlägg: 397



fina bilder... var en jättekul träff!!

_________________
/Thor Gustafsson
www.manny.se
Citera
Nisse Classon
Lidköping
Här sen Nov 2002
Inlägg: 4439



Ja det var tusan vad blött det var idag! Men... Förvånansvärt bra grepp ändå!

Många bilder att titta på Figgz, men var det inte väldigt många bilder på samma Adam Opelprodukt i ditt galleri?

Jag hade nöjet att också få köra runt och även åka med en journalist i en Touran Cross och den betedde sig betydligt bättre än jag trodde att den skulle göra. Journalisten var däremot övertygad att den skulle välta när som helst. Det var nog bra att det fanns ESP en sådan här blöt dag (lampan blinkade i stort sett konstant när det inte var raksträcka) Den gick att stänga av, men jag vågade inte prova.

Jag tog inte många bilder, men här är iallafall en som visar på den goda kompisandan vi har i GTI Klubben.


EDIT: Nu har jag ändrat stavningen av Touran 2 gånger och nu borde det vara riktigt!

_________________
/Niße

Golf 16V -88 1303S -73 Passat 280 R -18
Citera
Manny
Hässleholm
Här sen Mar 2004
Inlägg: 397



hehe, allt tittar på när viktor jobbar...

_________________
/Thor Gustafsson
www.manny.se
Citera
Lillen
Ume
Här sen Jul 2003
Inlägg: 7961



Kul med bilder men................MER

_________________
Jocke Hellqvist.
Citera
Figgz
Göteborg
Här sen Dec 2002
Inlägg: 6506


Trådstartare
Nils Classon skrev:
Ja det var tusan vad blött det var idag! Men... Förvånansvärt bra grepp ändå!

Instämmer! Var ute en vända med den blåa kolfiberastran, en sugmotor 16v med diffbroms och gatdäck. Man kunde stå på fullt mest hela tiden och då gick det undan!

Nils Classon skrev:

Många bilder att titta på Figgz, men var det inte väldigt många bilder på samma Adam Opelprodukt i ditt galleri?

Bortrensade Slängde först upp alla bilder från kameran i samma mapp på webservern

Nils Classon skrev:

Jag hade nöjet att också få köra runt och även åka med en journalist i en Touarag Cross och den betedde sig betydligt bättre än jag trodde att den skulle göra. Journalisten var däremot övertygad att den skulle välta när som helst. Det var nog bra att det fanns ESP en sådan här blöt dag (lampan blinkade i stort sett konstant när det inte var raksträcka) Den gick att stänga av, men jag vågade inte prova.


Blinkade den såpass frenetiskt? I R32:an blinkade den bara när man försökte utnyttja rallystil för att få nytta av fyrhjulsdriften. Med den urkopplad fick ägaren riktigt bra tempo runt banan, väldigt snygg körning då thumbs up

Nils Classon skrev:

Jag tog inte många bilder, men här är iallafall en som visar på den goda kompisandan vi har i GTI Klubben.
*bild*

Så härligt med kompisanda... klart man tittar på när andra jobbar, är ju ett av de bästa nöjena på banträffar

_________________
Fredrik Boivie


Kör nu Lotus Elise S1, tidigare Westfield & Opel Speedster
Citera
Tommy.S
Göteborg
Här sen Apr 2006
Inlägg: 121



Tack för en mycket trevlig träff thumbs up.
Var orolig för dålig väder på lördagen men det blev mer eller mindre perfekt för banåka.
Det var fjärdegången jag körde kinnekulle, och det har gått snabbare och snabbare varjegång.
Riktigt roligt med andra ord .
Tråkigt för er att det blev skitväder på söndagen, men det är som sagt bra träning att åka på blött.

Har en hel timme med film från bilen i licensgruppen och 24-Seven klipper till en liten film som han lägger upp sen.

_________________
Tommy Schmidt

M3 -87 2,4L Köhler
Citera
andesss
göteborg
Här sen Jun 2007
Inlägg: 9



Håller med. Bästa va att de va körning hela tiden. Ingen lång väntan mellan passen thumbs up Väntar på lite fler bilder och filmer.

_________________
anders samuelsson
Polo GTI 6N2 2000
Citera
1275GT
göteborg
Här sen Apr 2006
Inlägg: 179



passar på å tacka jag med.
kannon arangemang

hadde en jäkla tur me vädret.
har ju regnat varenda dag så långt tillbaka man kan minnas
å så blir det tort å fint just när man ska köra

lagom mycke bilar på träffen = mycke köra=

hadde väl som vanligt motorsvagaste bil på träffen
så man blev lite frustrerad när folk inte släppte om på rakan.
funkade för det mesta bra

får ju skylla mig lite själv att man inte har skaffat licens än.
då hadde man ju fått köra om på hela varvet

_________________
per nilsson

BMW M3 97
mazda mx5 93le (TURBO)
Citera
Barbapappa
Mölndal
Här sen Feb 2003
Inlägg: 1837



Jag får tacka för en trevlig helg, lördagen var verkligen toppen, men söndagen var också kul men liiite för fuktig bana för min smak. Kul att det kom lite folk som inte var från gti & osc också, tycker det är kanon med lite blandning på bilarna, speciellt när de inbjudna sköter sig så fint och kör så bra. thumbs up

okej, bilder var det, romanen sparar jag till biltråden...

Första bilden för helgen, framhjulet verkade ju se lite skarpt ut i alla fall. Tommy S in action, snabbast på hela helgen misstänker jag, 1.01.?? nånting? Man står verkligen still känns det som när denna bilen kommer upp bakom.


Rikard Svensson med sin 944 Turbo riktigt snabb också tycker jag. thumbs up


Men Nisse verkar smita förbi på insidan här...




En trevlig Golf mk2 16v med nån 2L maskin under locket tror jag...


Anders Samuelsson i sin Polo GTi (6N2), verkade pinna på riktigt bra!




Det var inte så mycket mer vettiga bilder jag fick under lördagens körning, jag fotade bara första timmen då jag var flaggvakt, samma gäller söndagen då jag också stod första passet på morgonen.

Hur som helst så var det dax att klappa upp tältet nere i depån och sen var det dax för en bit mat ute på byn, efteråt så blev det lite ljug i tunneln till depån. Det regnade bra från det att körningen flaggades av vid 16:30 till vi åkte hem vid 15-16-tiden dagen efter...

Hur som helst så söndagen var rätt fuktig kan man säga, det var ju inte ens så att man ens var nyfiken på att gå ut att kika på vilket väder det är som man ibland kan undra när man sover i tält, det märktes ändå kan man säga.

Ska man gå ner till toaletten eller ta bilen, lätt val idag...


En av Ålänningarna (säger man så?), Kjell Johansson. En Golf mk1 med 1,8L 16v med Webrar är det väl i den har jag för mig, den låter sjukt gött tycker jag.


En R32-förare som jag har börjat se på några träffar nu, namnet minns jag ej tyvärr.
R32:an gick verkligen fint idag i regnet, denna hade tydligen chippad Haldex också vilket förmodligen är väldigt trevligt om man nu ska uppgradera nåt, bra knuff ur böjarna. thumbs up


Mikael Andrén, enda Scirocco mk2:an idag, kul att se att det är några som kör Scirocco också, härliga bilar. thumbs up


Scirocco nummer två är en tidigare årsmodell, Anne Marek heter föraren, 'Scirocco-girl' här på forumet tror jag!


Är inte så insatt i Evo-djungeln, men nåt säger mig att detta kan vara en evo 5 eller?


En Alfa Sud bl.a. Just Alfan blev lite trött i plåten i slutet tyvärr.


Micke Holmström, Opel Kadett GSi 16vT.


Mikael Lundin, Golf mk3 GTi.


Svart Kadett, och vad föraren heter har jag ingen aning om tror jag.


Johan Wing med sin Jetta (16V är det väl?), pinnade på bra fint. Spännande vinklar på åkningen under och efter bron i början på söndagen. thumbs up




Johan Karlsson heter Ålänning nummer två, lite modernare variant på Golf, det sitter en 1,8L 16v under huven på denna. Herrarna har även lyckats fixa spons på färjeturerna från Åland så det kan bli fler turer med Golfarna. thumbs up


En Corsa som jag tyckte mig känna igen från förr, gick riktigt fint.


En turbo beemer.


En Golf mk4 förare som var ute på banan för första gången, verkade ju gå riktigt fint tyckte jag det såg ut som från sidan av banan i alla fall. thumbs up


Det var lite annat löst kamerafolk på plats också, (fast man låg väl lite i lä när det gäller kameravalet ), tyckte synd om den stackars fotografen nästan som skulle göra nåt upplägg för tidningen Forum som den där blaskan man får hem om man har folkvagnar heter. Hans kollega skulle åka med Nisse i nån inlånad Cross Touran (högsta banåkarbilen i helgen) och senare få köra själv en del. Får se om det blir nåt reportage om det här, kan behövas ett sånt intressant reportage i den tidningen.


VW Cross Touran, 7-sitsigt e grejer det, han ser ju glad ut verkar det som tycker jag.


Det får nog bli till att tvätta bort lite gummirester i morgon tror jag bestämt.


Ja sen var det slut på dagen och folk började packa ihop sina saker.
Nu är det väl ingen mer träff innan höst träffen på Kullen för GTi och OSC?


Tack alla insyltade för en trevlig helg och mycket körning.

_________________
Peter Karlsson
Citera
Barbapappa
Mölndal
Här sen Feb 2003
Inlägg: 1837



Nästa gång vill vi se dig med den andra bilen.

_________________
Peter Karlsson
Citera
Nisse Classon
Lidköping
Här sen Nov 2002
Inlägg: 4439



Barbapappa, dina bilder och texter är ju bara så thumbs up

_________________
/Niße

Golf 16V -88 1303S -73 Passat 280 R -18
Citera
golf666
Dalarna, Falun
Här sen Jan 2005
Inlägg: 682



Härliga bilder och texter grabbar!! thumbs up thumbs up
Lite avis hehe..

J'vla skit att man skulle jobba iofs hade jag inte haft golfen ihop satt men iaf!
Får försöka ta mig ner nästa träff på kullen!!

_________________
//Mvh Tobbe Granqvist
Mina bilar, Golf mk1, Audi S2 mfl.!
Gula golfen 402m: 11.15@204m/h
Citera
PIato
Göteborg
Här sen Nov 2006
Inlägg: 810



rolig träff, synd man inte fick köra om i gruppen utan licens, men men de va skojj ändå slänger upp några bilder senare idag om ja får dem av polarn som tog dem.

_________________
R°bin P|ato
www.Verkstadskungen.se
Återförsäljare av Twin-Busch i Sverige
Citera
Johan_W
MellanSverige
Här sen Jun 2003
Inlägg: 707



Nils Classon skrev:
Barbapappa, dina bilder och texter är ju bara så thumbs up


Kan bara hålla med, roligt att man fastnade på bild också!

_________________
Citera
Lillen
Ume
Här sen Jul 2003
Inlägg: 7961



otroligt fina bilder Barbapapp.
Kul att se sån blandning på bilar mm.
Ännu en gång det är kul att det bjuds in på våra träffar.

_________________
Jocke Hellqvist.
Citera
polo
Göteborg
Här sen Okt 2003
Inlägg: 21



Tack för en kononhelg (iof vara jag bara där lördag em.) och tack för dom fina bilderna!

Får även passa på att be om ursäkt för att man var ivägen på rakan för jag tror inte att jag var ivägen lika mycket på övriga delen av banan...
Bilen funkade kanon men man börjar känna sig ensam med std. däck på banträffarna!

...man kan i alla fall ha kul med 105hk och 1300kg!

_________________
Patrik Jonasson
VW Bora Trendline -04 & Golf GL -83

www.p-plats.se
Citera
andesss
göteborg
Här sen Jun 2007
Inlägg: 9



Mycket bra bilder. Om de va nån som hörde en visslande bil runt banan så va de jag.
Nån som har haft detta ljud från sitt avgassystem nån gång.

_________________
anders samuelsson
Polo GTI 6N2 2000
Citera
polo
Göteborg
Här sen Okt 2003
Inlägg: 21



andesss skrev:
Mycket bra bilder. Om de va nån som hörde en visslande bil runt banan så va de jag.
Nån som har haft detta ljud från sitt avgassystem nån gång.



Jag har haft en Polo GTi -01 som jag lät montera Ferrita sportsystem på och fick ett visst vinade ljud, lite typ "CRX-ljud" men ändå inte... Nu hörde jag dock inte hur din lät men såg bilen i depån.

_________________
Patrik Jonasson
VW Bora Trendline -04 & Golf GL -83

www.p-plats.se
Citera
P.P.
Kalmar
Här sen Nov 2002
Inlägg: 8816

Hjälpmoderator

Kadetten tror jag är Ingmar Truedsson ifrån Ronneby. Han är reggad här sedan länge.

_________________
mvh Patrik Petersson

Time Attack, är inte det bara en tidsträning?
Citera
Nisse Classon
Lidköping
Här sen Nov 2002
Inlägg: 4439



andesss skrev:
Mycket bra bilder. Om de va nån som hörde en visslande bil runt banan så va de jag.
Nån som har haft detta ljud från sitt avgassystem nån gång.


Jag hörde din bil och på min Passat har jag fått ett liknande ljud och på den kommer det antagligen från någon läcka i grenrörstrakten eller vid kattarna. Det är svårt att lokalisera... Kan vara värt att kolla iallafall.

_________________
/Niße

Golf 16V -88 1303S -73 Passat 280 R -18
Citera
Eftersnack
2007-07-07/08 Kinnekulle Ring med OSC + GTI
1, 2, 3   >>
2 besök senaste veckan (11126 totalt)
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande